reddelinnea Skrevet 16. september 2005 Forfatter #221 Del Skrevet 16. september 2005 Synes det er bra at du går i terapi og legger deg inn frivillig. Det viser at du tross alt vil gjøre noe med situasjonen din. Kan du ikke prøve å finne i hvert fall en positiv ting med hverdagen eller livet generelt? Det at du skriver masse her synes jeg også viser at du vil gjøre noe med livet ditt. Selv om det bare er på nettet. Tror det er mange her inne som vil støtte deg og hjelpe deg. Og det er vel en positiv ting? Ønsker deg en fin kveld ← Jeg klarer bare ikke å se det positive ved å skrive her inne. Jeg bare gjør det akkuarat som jeg pusser tenna.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 16. september 2005 Forfatter #222 Del Skrevet 16. september 2005 Du bruker terapi og innleggelser som tidsfordriv Dette er jo faktisk aldri så lite frustrerende å lese!!!Er du klar over hvor mange det er som venter på den plassen du opptar for å fordrive tid???Samtidig tolker jeg dette utsagnet som at du i realiteten ikke prøver så hardt da,-uansett hva du sier.Alle kan gå til psykolog m.m.uten å få fremgang,-FORDI VI HAR FEIL FORUTSETNINGER FOR Å FÅ TERAPI!!!!!!Som jeg tror jeg har sagt før,så kan hele verden hjelpe og støtte deg,Linnea,men det hjelper ingenting hvis du ikke vil selv.Og med det utsagnet du kom med nå,vil jeg faktisk påstå at du ikke akkurat prøver for hardt,nei. Videre koster en plass på psykiatrisk ca.5000 kr per natt,og at du bruker opp dette som tidsfordriv er utrolig provoserende!!! Sorry,men nå ble jeg faktisk irritert ← Unnskyld. Føler jeg bare er i veien for samfunnet og at andre har mere behov enn meg. Jeg er bare i veien overalt. Misslykka og dum. Sorry meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 16. september 2005 Forfatter #223 Del Skrevet 16. september 2005 Tror du virkelig hun legger seg inn fordi hun kjeder seg?!? Hvis du blir irritert av å lese det Linnea skriver, hvorfor gidder du å lese i dagboken hennes da? Tidsfordriv? ← tusen takk.. jeg må bli innlagt fordi behandlerne sier jeg må, for ellers kan de ikke hjelpe meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 16. september 2005 Forfatter #224 Del Skrevet 16. september 2005 Det var et motsvar til det hun selv har skrevet,-sjekk tidligere innlegg,frøken. Hvis du leser det jeg har skrevet tidligere i denne tråden,så ser du at jeg absolutt ikke er ute etter noen.Men det er faktisk STOR forskjell definisjon av støtte.... ← Unnskyld meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 16. september 2005 Forfatter #225 Del Skrevet 16. september 2005 Hmmm, nå har jeg vært inne og oppdatert meg litt i dagboka di, Linnea, og jeg har merket meg en ting....i dag har du nesten ikke bedt om unnskyldning i et eneste innlegg. For bare noen dager siden så gjorde du det i omtrent annethvert innlegg. Så det synes jeg du skal føre opp på pluss-siden for i dag. Du sa her om dagen at du skulle forsøke å la være, og i dag har du klart det. Det er et lite skritt, men det er et lite skritt framover. Bra jobba! ← ehhh... tror jeg har skrevet unnskyld i dag ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 17. september 2005 Forfatter #226 Del Skrevet 17. september 2005 jeg tviler ikke på at du vil, men du sier også at du ikke har tro på at du kan bli frisk, og da lurer jeg på om du ikke har lukket døra likevel. man kan ville uten å klare, fordi man allerede har lukket døra, om du skjønner hva jeg mener. jeg vet at ingen velger å være syk, jeg har hørt den selv. og påstår IKKE at du ikke vil, bare så det er på plass. men som sagt, det holder ikke å ville om du ikke også åpner for å tro på at du KAN. ← Men hvor lenge orker et menneske å tro på bedring når det bare blir værre? Når jeg har hatt angst hele livet og bare møtet motgang? Jeg har slitt i 25 år, er ikke det nok? Hvor lenge skal jeg håpe? Unnskyld, dere jeg har bare gitt opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 17. september 2005 #227 Del Skrevet 17. september 2005 Hvorfor gi opp? Du har det vondt nå, ja. Det er hardt og vanskelig å kjempe, ja. Men, når, og da mener jeg NÅR du blir bedre, kanskje helt frisk, er det ikke da verdt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 17. september 2005 Forfatter #228 Del Skrevet 17. september 2005 jeg vet du gjør ting, og det er bra selv om du ikke føler det slik. selv om det kanskje ikke hjelper, så gjør det ihvertfall sitt til at du ikke setter deg ned å gir helt opp. skjønner at det kan virke håpløst å gå til terapi i årevis uten å føle at noe blir bedre, har du gått til mange forskjellige terapauter også? som ikke jobber på samme sted og som ikke gjør ting på samme måte? kanskje du i tillegg kan prøve andre ting? vet ikke i forhold til depresjonen, men jeg har begynt å prøve akupunktur for angsten. vet ikke hva jeg tror eller om jeg tør håpe på å bli kvitt den helt, men jeg vet jeg gikk fra å være ille til å være mye bedre. for meg har det en beroligende effekt, til tross for at jeg har panikk for nåler og lå med angstanfall hele første gangen og vel har hatt en gang til der akupunktøren måtte ta ut nålene før hun skulle fordi jeg overhode ikke taklet det. men neste gang gikk det bedre igjen. og jeg har stort sett alltid angst fra jeg skal legge meg på kvelden dersom jeg vet at jeg skal til legen å få sprøyte eller ta blodprøve, så jeg VET hva panikk for sprøyter er. kanskje det ikke hjelper deg noe, kanskje det hjelper deg også. hva har du å tape på det? det finnes helt sikkert andre ting også, det er jeg nesten sikker på. men du må nesten se at du kan fortsette, hent tro fra viljen til å bli frisk. ← Det er noe som også er medfødt på meg tror dem. Behandlerne mine er 99% sikker på at jeg har asberger. Men de er ikke helt sikre ennå. De sier det er en av de vanskeligste diagnosene å stille. Siden de fleste behandlerne jeg har hatt mener jeg har asberger, så kanskje jeg har det. Men jeg er til utrednig, og tilmasse utredninger for å finne ut hva som feiler med meg. Siden de tror det er noe annet enn angst, depresjon og personlighetsforstyrrelser ja.. Men jeg kan likegodt få alt jeg. Jeg er jo gal uansett... Jeg har ikke råd til å gå til akumpunktur. Koster visst tre hundre kroner for en halv time eller noe. Og jeg har så dårlig råd. Har så vidt ikke råd til fysioterapauten heller... Hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 17. september 2005 Forfatter #229 Del Skrevet 17. september 2005 Reddelinnea da Kjære lille vennen min! Jeg vet nøyaktig hvordan du har det Har selv vært innlagt, fyller år om få dager og blir 25 og bor fortsatt hjemme. Jeg tør rett og slett ikke å flytte Jeg har mine gla-perioder da heldigvis Har du det? Jeg får så uendelig vont av deg, at ord blir fattige Du må bare sende meg en PM hvis du vil snakke om angst, lille venn Tenker på deg jeg, kjenner meg helt igjen i situasjonen din og ← Hei venen. Tusen takk for meldingen så vondt at du heller ikke tør å flytte, det gjør ikke jeg heller- Er så skummelt å være alene. Redd det skal komme noen å bryter seg inne eller gjør meg noe vondt og sånn. Skremmende tanker. Jeg har sånne katastrofetanker jeg da. Så flott du har dine glad perioder.. : :smilejente: fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 17. september 2005 Forfatter #230 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg har ingen glad perioder jeg da... Bare triste svarte dager.. :cry: :blaaveis: :klø: :hår: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 17. september 2005 Forfatter #231 Del Skrevet 17. september 2005 Bare innom for å si god natt til deg, jeg! ← Så hyggelig... God natt til deg også vennen.. :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 17. september 2005 Forfatter #232 Del Skrevet 17. september 2005 God natt, sov søtt! ← God natta vennen. Håper du får sove i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 17. september 2005 Forfatter #233 Del Skrevet 17. september 2005 ← :rosasmil: God natt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 17. september 2005 Forfatter #234 Del Skrevet 17. september 2005 En liten morgenklem til deg!!!! ← Tusen takk for morgenklemmen.. Sender deg en kveldsklem og nattaklem jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 17. september 2005 Forfatter #235 Del Skrevet 17. september 2005 Vil bare ønske deg en god helg reddelinnea ← Tusen takk.... Ønsker deg en god helg tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 17. september 2005 Forfatter #236 Del Skrevet 17. september 2005 Håper helga de blir bra.. ← Takk i like måde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 17. september 2005 Forfatter #237 Del Skrevet 17. september 2005 Hei! Je g har begynt å ri igjen. Har du ridd noen gang? ← Så bra du har begynt å ri igjen.. Har du ridd lenge før? Jeg har ridd bittelitt da jeg var unge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 17. september 2005 Forfatter #238 Del Skrevet 17. september 2005 Hvorfor gi opp? Du har det vondt nå, ja. Det er hardt og vanskelig å kjempe, ja. Men, når, og da mener jeg NÅR du blir bedre, kanskje helt frisk, er det ikke da verdt det? ← Hvorfor jeg gir opp ja, fordi jeg har kjempet i 25 år i dette livet, og da orker man ikke å se noe håp da? Lissom ikke noe vits i å kjempe i 80 år på å bli bedre. Også er man bedre og frisk i et år, også dør man... hva er vitsen da lissom? Unnskyld meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 17. september 2005 Forfatter #239 Del Skrevet 17. september 2005 I dag har jeg vært hos psykologen jeg da. Og pratet som vanlig. Men det skal sikkert hjelpe, men ikke på meg nei.. Men jeg må vell bare. Blir ivertfall ikke noe bedre av å ikke å gå i behandling. Men jeg blir ikke noe bedre av å gå i behandling heller? Også er jeg helt abhengig av andre mennesker, og er avhengig av hjelp siden jeg ikke klarer meg på egenhånd heller. Klarer ikke å ta noen avgjørelser eller valg eller å orden opp som feks. å kjøpe en ny datamaskin? Det tør ikke jeg. Klarer ikke å prate. Jeg er misslykka jeg da. Og udugelig.. Selv om ikke dere vil lese det da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 17. september 2005 Forfatter #240 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg er så redd for å bli forlatt jeg. Helt alene. Vet ikke hvorfor jeg er så redd for å bli forlattt. Kanskje fordi jeg er så usikker på meg selv at jeg ikke klarer meg på egen hånd. Også gjør psykologen det jeg ikke tør for meg. Som feks. ordne en legetime. Hun er snill hun, også føler jeg meg bare misslykka siden jeg ikke klarer livet selv. Jeg takler ikke livet jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg