Gå til innhold

Katt med byll på kroppen - for dyrt med veterinær i dag? (søndag)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker ikke folk over slike ting når de får katt? Jeg fikk ikke katt som student før jeg hadde tjent opp stor buffer etter sommerjobbing. 

Anonymkode: 479e0...ed7

Ville bare kommentere. Jeg fikk pus for 10 år siden, og ble student for 4 år siden. Jeg har alltid (stort sett) hatt råd til å ta vare på han, men som student er det ikke sånn at jeg magisk klarer å hoste opp x antall tusen.

Jeg har vært hos vetereinær med han, som renset byllen og ga meg ampuller med saltvannsoppløsning for å rense innvendig i noen dager. Han trenger ikke antibiotika eller spesielt mye smertestillende, så det var ikke så ille som jeg fryktet. Da er jeg også enda mer glad jeg ventet og på den måten sparte 6000 kr!! 

Skal garantert forsikre asap. Tusen takk for svar! ❤️

TS

Anonymkode: 1ff8c...d81

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ville bare kommentere. Jeg fikk pus for 10 år siden, og ble student for 4 år siden. Jeg har alltid (stort sett) hatt råd til å ta vare på han, men som student er det ikke sånn at jeg magisk klarer å hoste opp x antall tusen.

Jeg har vært hos vetereinær med han, som renset byllen og ga meg ampuller med saltvannsoppløsning for å rense innvendig i noen dager. Han trenger ikke antibiotika eller spesielt mye smertestillende, så det var ikke så ille som jeg fryktet. Da er jeg også enda mer glad jeg ventet og på den måten sparte 6000 kr!! 

Skal garantert forsikre asap. Tusen takk for svar! ❤️

TS

Anonymkode: 1ff8c...d81

Gjensidige og If er de som er lettest å ha med å gjøre, angående forsikring. Disse har direkteoppgjør, det har ikke tryg, som noen foreslo her. Agria har også direkteoppgjør.

Anonymkode: c2633...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katten er 10 år får du neppe noe tilbud det vil lønne seg for deg å ha, om de gidder å forsikre den i det hele tatt. Typiske alderssykdommer vil de neppe dekke i det hele tatt, f.eks. tenner, nyresykdommer etc. Det er nok lurere å spare opp en buffer. :) 

Anonymkode: a9fd9...6d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det går hull på slike byller, så er det oftest liten vits i å dra til dyrlegen. Skyll med saltvann/pyrisept, og smør området med bacimycin. 
 

Og så følger man selvsagt med på formen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville bare kommentere. Jeg fikk pus for 10 år siden, og ble student for 4 år siden. Jeg har alltid (stort sett) hatt råd til å ta vare på han, men som student er det ikke sånn at jeg magisk klarer å hoste opp x antall tusen.

Jeg har vært hos vetereinær med han, som renset byllen og ga meg ampuller med saltvannsoppløsning for å rense innvendig i noen dager. Han trenger ikke antibiotika eller spesielt mye smertestillende, så det var ikke så ille som jeg fryktet. Da er jeg også enda mer glad jeg ventet og på den måten sparte 6000 kr!! 

Skal garantert forsikre asap. Tusen takk for svar! ❤️

TS

Anonymkode: 1ff8c...d81

Da burde du i hvertfall forsikret for 4 år siden for det kan være vanskelig å få forsikret en 10 år gammel katt og hva gjør du hvis det oppstår noe igjen som IKKE kan vente?

Anonymkode: 58aa4...f5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at katten klarte seg fint. Jeg ble litt nysgjerrig på bruken av Onsior, hvorfor fikk den to tabletter?

Anonymkode: 6a180...488

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja jeg er sikker på det! At du hadde valgt noe annet for får ligge på deg og ikke kom å si at jeg retter pekefinger fordi jeg mener at har man tatt på seg ansvaret for et annet levende vesen så opphører ikke det så fort det blir ubeleilig 

Anonymkode: 58aa4...f5f

Men helt seriøst, når du svarer slik får du jo komme med din forklaring på hva du selv hadde gjort om du hadde min katt da :) 

Anonymkode: 55bdb...f84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tenker ikke folk over slike ting når de får katt? Jeg fikk ikke katt som student før jeg hadde tjent opp stor buffer etter sommerjobbing. 

Anonymkode: 479e0...ed7

Er du klar over hvor mange hjemløse katter vi har i Norge? Hva hadde skjedd med alle dem hvis ingen uten buffer hadde skaffet seg katt? Mange har ikke råd til buffer. Er det bedre at katten bor på gata enn at en uten buffer tar seg av den? 

Anonymkode: 55bdb...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre å spare opp penger enn å ha forsikring, forsikring dekker jo nesten ingenting - og det som dekkes må du betale egenandel + fastpris av +++

Anonymkode: 4b4c6...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er du klar over hvor mange hjemløse katter vi har i Norge? Hva hadde skjedd med alle dem hvis ingen uten buffer hadde skaffet seg katt? Mange har ikke råd til buffer. Er det bedre at katten bor på gata enn at en uten buffer tar seg av den? 

Anonymkode: 55bdb...f84

Buffer er en ting,men man skaffer seg IKKE et dyr om ikke har økonomi. Og argumentasjonen din er helt på viddene. Hvor bra er det for en katt å bli flytte fra hjem til hjem fordi folk som ikke har råd skaffer seg en katt,men sender den videre så fort det koster litt?

Anonymkode: 58aa4...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men helt seriøst, når du svarer slik får du jo komme med din forklaring på hva du selv hadde gjort om du hadde min katt da :) 

Anonymkode: 55bdb...f84

Jeg hadde tatt opp lån,solgt unna alt jeg Linn ha solgt,opprettet spleis,levd ennå mer sparsommelig osv

Anonymkode: 58aa4...f5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man forsikre en katt på 10 år? Eller er det ingen vits?

Anonymkode: 40503...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Ville bare kommentere. Jeg fikk pus for 10 år siden, og ble student for 4 år siden. Jeg har alltid (stort sett) hatt råd til å ta vare på han, men som student er det ikke sånn at jeg magisk klarer å hoste opp x antall tusen.

Jeg har vært hos vetereinær med han, som renset byllen og ga meg ampuller med saltvannsoppløsning for å rense innvendig i noen dager. Han trenger ikke antibiotika eller spesielt mye smertestillende, så det var ikke så ille som jeg fryktet. Da er jeg også enda mer glad jeg ventet og på den måten sparte 6000 kr!! 

Skal garantert forsikre asap. Tusen takk for svar! ❤️

TS

Anonymkode: 1ff8c...d81

Vet ikke om katten din ble glad for at den måtte ha vondt i over et døgn, men. Det er lett for deg å si, det er ikke du som hadde konstante smerter

Anonymkode: 479e0...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips; Agria har kommet med en ny tjeneste med videokonsultasjon, gratis så lenge man er kunde hos dem.

Anonymkode: 1c886...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Vet ikke om katten din ble glad for at den måtte ha vondt i over et døgn, men. Det er lett for deg å si, det er ikke du som hadde konstante smerter

Anonymkode: 479e0...ed7

De fleste dyrleger rykker ikke ut om natten/helligdager/søndager om det ikke er akutt og livstruende. Da min brakk beinet en søndag kveld fikk jeg beskjed om at jeg like gjerne kunne holde han i bur hjemme for det var uansett lite de kunne gjøre før kontortid. De ville uansett ikke gitt han noe smertestillende, for da ville han begynte å bevege seg og kunne gjort bruddet verre. Dyr forstår ikke at de må holde seg i ro når det ikke gjør vondt. 

Anonymkode: a9fd9...6d8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Buffer er en ting,men man skaffer seg IKKE et dyr om ikke har økonomi. Og argumentasjonen din er helt på viddene. Hvor bra er det for en katt å bli flytte fra hjem til hjem fordi folk som ikke har råd skaffer seg en katt,men sender den videre så fort det koster litt?

Anonymkode: 58aa4...f5f

Du svarer jo ikke på problemstillingen jeg gir deg.

Anonymkode: 55bdb...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg hadde tatt opp lån,solgt unna alt jeg Linn ha solgt,opprettet spleis,levd ennå mer sparsommelig osv

Anonymkode: 58aa4...f5f

Og hva hvis du ikke kunne ta opp lån? Hva hvis du ikke hadde noe av verdi å selge? Hva hvis ingen (eller ikke mange nok) ville hjelpe deg med spleis? Hva hvis det ikke ble nok penger om du levde enda mer sparsommelig? 250.000,- er jævlig mye penger, og det skal MYE til for at man klarer å få tak i de pengene med de tiltakene du nevner med mindre man får tatt opp lån eller selger bolig. Med mindre man går så langt at man vil drive med økonomisk kriminalitet da, men ærlig talt. 

Anonymkode: 55bdb...f84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 0.47):

Er du så sikker på det? Min katt har mye sykdommer og jeg er ganske sikker på at du, eller jeg, som ufør aldri ville hatt råd til å betale regningene på den katten. Nå er ikke jeg ufør og han er forsikret, men det er veldig mye som ikke dekkes av forsikringen pga sykdommene oppstod før han ble innhanket av dyrebeskyttelsen (jeg adopterte han). Han har hele veien hatt et godt liv på tross av sykdommene sine, så det har ikke vært noen dyrevelferdsmessige grunner til å avlive. Men at jeg har hatt råd til å betale de regningene har vært helt avhengig av at jeg har vært så heldig å ha folk rundt meg som jeg kunne få hjelp av. Banklån har jeg aldri kunnet ta pga enten risiko for meg eller risiko for banken, og buffer har jeg aldri hatt forutsetning for å bygge opp i den grad de regningene har krevd. Og da kan jeg fortelle deg summen for alle veterinærregningene: 250.000,-.

Med andre ord: jeg tror du skal være litt forsiktig med å rette pekefinger her, for så svart-hvitt er dette faktisk ikke. 
 

Det går alltids an å omplassere heller enn å avlive, selvsagt. Og det er nok det jeg selv hadde valgt om jeg ikke hadde noen til å hjelpe meg økonomisk med dette. Men da er man jo fullstendig avhengig av at noen som har råd til dette kan ta seg av katten, og det er jo ingen selvfølge det heller. 

Anonymkode: 55bdb...f84

Du har brukt 250.000 på veterinær utgifter på katten???

Galskap.

Og joda, jeg har selv katt. Han er forsikret, elsket og blir tatt godt vare på.

Men 250.000...

Anonymkode: 4eda5...87d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har brukt 250.000 på veterinær utgifter på katten???

Galskap.

Og joda, jeg har selv katt. Han er forsikret, elsket og blir tatt godt vare på.

Men 250.000...

Anonymkode: 4eda5...87d

Det er det jeg også sier. Det er sinnsykt mye penger. Men jeg elsker han, og greier ikke å gi han fra meg. Synes han fortjener å ha et liv, og slippe ny omplassering. Og han har det veldig bra med sykdommene sine. Den dagen han ikke har det bra lenger, får han slippe. 

Anonymkode: 55bdb...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig forsikring når du velger å ta på deg ansvaret for et levende vesen som er 100% avhengig av deg og du ikke har økonomi til å betale slike ting uten problemer 😊 ta det på forsikringa 😊

Anonymkode: d3c6e...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...