Gå til innhold

Katt med byll på kroppen - for dyrt med veterinær i dag? (søndag)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har selvfølgelig forsikring når du velger å ta på deg ansvaret for et levende vesen som er 100% avhengig av deg og du ikke har økonomi til å betale slike ting uten problemer 😊 ta det på forsikringa 😊

Anonymkode: d3c6e...dcd

Som tidligere skrevet, det er ofte slik at mange tilstander ikke dekkes av forsikringen. Og da hjelper den fint lite. 

Anonymkode: 55bdb...f84

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mye bedre å spare opp penger enn å ha forsikring, forsikring dekker jo nesten ingenting - og det som dekkes må du betale egenandel + fastpris av +++

Anonymkode: 4b4c6...289

Vel, forsikringen på hunden vår har dekket hver eneste hendelse siden vi fikk henne, og det har kommet opp i godt over 30 000 kr. Hatt pengene på konto dagen etter uten et eneste spørsmål. 20% egenandel. 

Anonymkode: d3c6e...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 20.24):

Hei! Jeg oppdaget natt til i dag at pus har en byll på den ene skulderen sin, som det gikk hull på. Jeg kokte opp salvannsløsning og prøvde å rense såret, men klarte ikke å få han til og slutte med å vaske seg der. Det kom masse gul væske ut, men det ser greit ut nå. Området radierer noe varme, så det er jo tydelig at det skjer noe der. Spørsmålet er hvor prekært det er, for jeg kan risikere en regning på 8000 kr om jeg tar han med til veterinær i dag fremfor å vente 12 timer til i morgen hvor det koster en brøkdel... Huff, jeg vet ikke mine arme råd. På en side er han selvfølgelig verdt de 8000, men dersom det lar seg gjøre å vente til i morgen tidlig så er jo det best. Dessuten er jeg student og har ikke akkurat 8000 kr lett tilgjengelig! Har noe oppsparte midler knyttet til pus selvfølgelig, men ikke i nærheten av den summen. Han har fått to piller med onsior (smertestillende jeg hadde liggende fra tidligere i år, så det har ikke gått ut på dato). Jeg har holdt han inne i dag, men han vegrer seg for å gå på kattedoen sin, men han har villet ut flere ganger. Han har spist og drukket vann, samt lekt litt og kost mye. Han virker nå mer slapp, og jeg ser jo på han at han ikke er helt i form :(  

Pus er ikke forsikret, dessverre, men det er absolutt noe jeg skal gjøre etter dette!

Noen som vil dele erfaring? Eventuelt råd? Jeg syns 12 timer er lenge å vente, samtidig er det "kun" 12 timer og han virker ikke helt ute av seg heller. Kun litt slapp, men som sagt spiser og drikker han samt koser på fanget.

Anonymkode: 1ff8c...d81

veterinærene tar 7000kr i timehonorar på helgedager

Anonymkode: bd9da...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludder
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

veterinærene tar 7000kr i timehonorar på helgedager

Anonymkode: bd9da...557

Vet ikke med andre forsikringsselskaper, men Agria dekker vakttillegget når det oppstår akutte situasjoner. Det vil si, man må fremdeles betale bevegelig egenandel av vakttillegget, men det er ikke snakk om mange hundre kronene. Benytta meg sjøl av dette for bare et par uker siden da pus hadde vært i slåsskamp en mandags kveld, Agria stilte ikke spørsmål ved det engang.

TS, supert at det ordna seg for dere og at katten er på bedringens vei 😊

Endret av Ludder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er det jeg også sier. Det er sinnsykt mye penger. Men jeg elsker han, og greier ikke å gi han fra meg. Synes han fortjener å ha et liv, og slippe ny omplassering. Og han har det veldig bra med sykdommene sine. Den dagen han ikke har det bra lenger, får han slippe. 

Anonymkode: 55bdb...f84

250 000???? Da vil jeg påstå at det er faktisk lite sannsynlig at katten din "har det bra med sykdommene sine" når man kommer opp i slike vetrinærutgifter! Beklager altså, men man blir ikke nødvendigvis en bedre katteeier av å bruke sjuke summer på vetrinærbehandlinger..

Anonymkode: a9fd9...6d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

250 000???? Da vil jeg påstå at det er faktisk lite sannsynlig at katten din "har det bra med sykdommene sine" når man kommer opp i slike vetrinærutgifter! Beklager altså, men man blir ikke nødvendigvis en bedre katteeier av å bruke sjuke summer på vetrinærbehandlinger..

Anonymkode: a9fd9...6d8

Vil du ha kopi av journalen hvor veterinæren skriver, direkte sitert, at katten har det bra? 

Anonymkode: 55bdb...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 19.41):

Så bra at katten klarte seg fint. Jeg ble litt nysgjerrig på bruken av Onsior, hvorfor fikk den to tabletter?

Anonymkode: 6a180...488

Han veier over 6 kg (halvt maine coon katt, halvt huskatt), så han er ganske stor i tillegg til den lille kastratmagen 😂

Jeg tenker, etter svarene her, at det er bedre å ha en egen bufferkonto for pus. Formen hans er forresten helt fin, og jeg renser såret morgen og kveld. Han likte ikke kragen så godt, men det er jo til hans eget beste. Jeg sparte altså 6000 - 7000 kr på å vente, men hadde det vært mer akutt som f.eks en påkjørsel eller veldig dårlig allmentilstand hadde jeg ikke nølt et sekund, selvfølgelig.

TS

Anonymkode: 1ff8c...d81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tipse alle som har forsikring fra Agria om Agria Vet Guide til slike tilfeller. Der får du 100 % gratis videokonsultasjon med veterinær, og kan spørre om de synes det er noe du bør fikse med det samme, eller om du kan vente til neste dag. Pluss tips til hvordan du selv kan håndtere situasjonen i mellomtiden hvis de råder deg å vente. Så da kan du la en veterinær hjelpe deg med å ta avgjørelsen på om det er OK å vente til neste dag, istedenfor masse random folk fra Kvinneguiden. 

Anonymkode: 0226b...25a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Vil du ha kopi av journalen hvor veterinæren skriver, direkte sitert, at katten har det bra? 

Anonymkode: 55bdb...f84

Ja gjerne. For jeg skulle gjerne visst hva slags helseproblemer hos en katt som fører til 250 000 i dyrlegeregninger og likevel skal katten ha et godt liv...? 

Anonymkode: a9fd9...6d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja gjerne. For jeg skulle gjerne visst hva slags helseproblemer hos en katt som fører til 250 000 i dyrlegeregninger og likevel skal katten ha et godt liv...? 

Anonymkode: a9fd9...6d8

Har ikke tenkt å dele masse helseopplysninger om katten her som kan medføre at jeg og katten blir gjenkjent, nei. Men det står svart på hvitt i journalen at katten har det bra. Du får nøye deg med den informasjonen. 
Katten bruker dyre medisiner og har jevnlige kontroller som totalt sett koster ganske mye på ett år. Det er ikke ensbetydende med at katten ikke har et godt liv. 

Anonymkode: 55bdb...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du svarer jo ikke på problemstillingen jeg gir deg.

Anonymkode: 55bdb...f84

Om du ikke klarte å lese at jeg fantasi gjorde det så kan ikke jeg hjelpe deg

Anonymkode: 58aa4...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du ikke klarte å lese at jeg fantasi gjorde det så kan ikke jeg hjelpe deg

Anonymkode: 58aa4...f5f

*faktisk

Anonymkode: 58aa4...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og hva hvis du ikke kunne ta opp lån? Hva hvis du ikke hadde noe av verdi å selge? Hva hvis ingen (eller ikke mange nok) ville hjelpe deg med spleis? Hva hvis det ikke ble nok penger om du levde enda mer sparsommelig? 250.000,- er jævlig mye penger, og det skal MYE til for at man klarer å få tak i de pengene med de tiltakene du nevner med mindre man får tatt opp lån eller selger bolig. Med mindre man går så langt at man vil drive med økonomisk kriminalitet da, men ærlig talt. 

Anonymkode: 55bdb...f84

Seriøst nå bedriver du stråmann argumentasjon. Men igjen at du velger å avlive et dyr fordi det brått blir ubeleilig betyr ikke at alle gjør det

Anonymkode: 58aa4...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Seriøst nå bedriver du stråmann argumentasjon. Men igjen at du velger å avlive et dyr fordi det brått blir ubeleilig betyr ikke at alle gjør det

Anonymkode: 58aa4...f5f

Hvem er det som bedriver stråmannsargumentasjon når du begynner å påstå at jeg velger å avlive et dyr fordi det brått blir ubeleilig? Det har jeg aldri sagt. 

Anonymkode: 55bdb...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvem er det som bedriver stråmannsargumentasjon når du begynner å påstå at jeg velger å avlive et dyr fordi det brått blir ubeleilig? Det har jeg aldri sagt. 

Anonymkode: 55bdb...f84

Det er ikke stråmannargumentasjon 

Anonymkode: 58aa4...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er ikke stråmannargumentasjon 

Anonymkode: 58aa4...f5f

Stråmannsargumentasjon er å tillegge noen meninger og motiver de ikke har. Det er du som bommer på hva stråmannsargumentasjon er. 

Anonymkode: 55bdb...f84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stråmannsargumentasjon er å tillegge noen meninger og motiver de ikke har. Det er du som bommer på hva stråmannsargumentasjon er. 

Anonymkode: 55bdb...f84

Så du påstår at du ikke har sagt at manglende  økonomi Ikke er en forståelig grunn for avlivning? 

Anonymkode: 58aa4...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Så du påstår at du ikke har sagt at manglende  økonomi Ikke er en forståelig grunn for avlivning? 

Anonymkode: 58aa4...f5f

Det jeg sier, er at jeg aldri har sagt at jeg «velger å avlive et dyr fordi det brått blir ubeleilig». 

Anonymkode: 55bdb...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Agria på mine katter i mange år nå, veldig fornøyd. Alt har blitt dekket, unntatt tannproblemer. Alle mine ble forsikret når de var godt voksne og jeg har også forsikret seniorer. Har forsikring nå på min 17-åring, det kom veldig godt med forrige gang hun skadet seg.

Anonymkode: 8913b...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/12/2021 at 11:35 AM, AnonymBruker said:

Han veier over 6 kg (halvt maine coon katt, halvt huskatt), så han er ganske stor i tillegg til den lille kastratmagen 😂

Jeg tenker, etter svarene her, at det er bedre å ha en egen bufferkonto for pus. Formen hans er forresten helt fin, og jeg renser såret morgen og kveld. Han likte ikke kragen så godt, men det er jo til hans eget beste. Jeg sparte altså 6000 - 7000 kr på å vente, men hadde det vært mer akutt som f.eks en påkjørsel eller veldig dårlig allmentilstand hadde jeg ikke nølt et sekund, selvfølgelig.

TS

Anonymkode: 1ff8c...d81

Takk for at du svarte, regnet med vekten var grunnen. Tenkte bare å få det med slik at ikke andre som leser tråden gir to tabletter ukritisk. 

Anonymkode: 6a180...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...