Gå til innhold

Maren Andrea Hansen

hobbykokken

Anbefalte innlegg

Hun har lagt ut en video på insta hvor hun snakker om livet i konservativ kristendom. Noen som vet hva sekten hun var med i heter? Hun var gift med Andreas nørstrud før.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De giftet seg hvertfall på et sted som heter Zoar bedehus 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbykokken skrev (3 timer siden):

Hun har lagt ut en video på insta hvor hun snakker om livet i konservativ kristendom. Noen som vet hva sekten hun var med i heter? Hun var gift med Andreas nørstrud før.

Pinsemenigheten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sterk jente . Fikk 5 barn på 4 år . Ser ikke for meg hun fikk mye hjelp fra mannen. Jeg følger meg utslitt av 2 tette barn. Bøyer meg i støver for den fantastiske jenta der som står på og klarer det neste 😊

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sterkt å høre om. Måten hun levde, kravene til seg selv og kravene fra mannen. At hun klarte å bryte ut og få det på avstand og klarne tankene er sterkt gjort! Hun er en god inspirasjon, og også å ta til ettertanke med at ekstremisme finnes i alle religioner. Jeg kjenner henne ikke, men jeg er stolt av henne og valget hun tok til seg og døtrene. 
kommer definitivt til å følge videre, inspirerende matblogg også.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig sterkt og tøft gjort av henne å ta med seg sine 5 barn og bryte ut av dette. Jeg er nysgjerrig på hva som var vendepunktet. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, tenk å få beskjed av mannen din at nei, du må føde hjemme selv om det er fare for mor og baby. Velge så å dra på sykehuset, gått igjennom masse vanskelig alene også da fått beskjed om at man fortjente det fra gud fordi man valgte å gå imot det mannen bestemte 😳 Jeg har ikke ord!

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg tenke «stakkars jente» som valgte denne veldig spesielle mannen. Visste det kom til å skjære seg etter hvert. Noen som vet om hun er alene med ungene eller om han har de også?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for en forandring!!🤩 Fra sliten 20 år gammel husmor med skaut til happy babe🤩 Hun ser så bra ut!! Bra hun kom seg bort fra han kokko fyren..😓

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt henne en stund, syntes hun var/er inspirerende med tanke på livsstilsendring, og hennes kamp mot matsvinn. Godt å se at hun nå også har kommet ut av galskapen i Hjartdal, og håper eksmannen hennes aldri, aldri får så mye som 1 minutt TV-tid igjen. Han har blitt fronta som kuriosa og underholdning av tv2, men åpenbart har hans spik spenna gale holdninger vært til reell skade. Enn å pålegge kona hjemmefødsel! Og at hun ikke gikk til legen under hele svangerskapet? Takk og lov at hun og ikke minst barna er ute av dette, og at hun kan begynne å leve livet igjen.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma1984 skrev (22 minutter siden):

Har fulgt henne en stund, syntes hun var/er inspirerende med tanke på livsstilsendring, og hennes kamp mot matsvinn. Godt å se at hun nå også har kommet ut av galskapen i Hjartdal, og håper eksmannen hennes aldri, aldri får så mye som 1 minutt TV-tid igjen. Han har blitt fronta som kuriosa og underholdning av tv2, men åpenbart har hans spik spenna gale holdninger vært til reell skade. Enn å pålegge kona hjemmefødsel! Og at hun ikke gikk til legen under hele svangerskapet? Takk og lov at hun og ikke minst barna er ute av dette, og at hun kan begynne å leve livet igjen.

Helt enig!! Men er det noen som vet om familien til andreas også er med i samme menighet som han?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leila87

Kjenner henne ikke, men virker som ei utrolig sterk dame. Tøft av henne å stå fram, fikk helt vondt i meg. Bra hun kom seg ut av det helvete, håper eksmannen ikke får meg oppmerksomhet. Og for en forandring, både med stil og vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun forteller om psykisk terror. Er så glad hun kom seg vekk fra ham til slutt. Han burde aldri fått tv-tid. Alarmene mine ulte fra første stund. Flott og sterk dame. Ønsker henne alt godt! ❤️

Endret av parmanoia
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig tøff og sterk jente som har kommet seg ut av et helt forferdelig samliv. Jeg kan ikke engang begynne å forestille meg hvordan det har måttet vært for henne. Vi trenger flere som Maren som tørr å åpne seg og dele av erfaringene sine etter å ha brutt ut av religiøse trossamfunn og ikke minst voldelige samliv. Det hun har vært utsatt for er rett og slett psykisk mishandling. Andreas burde vært anmeldt og satt i fengsel. Måtte han aldri få taletid i mediene igjen! 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle nettopp poste om dette. Jeg synes det er helt utrolig at noen ikke advarte en 18 år gammel jente til å gifte seg med han. At folk ikke var mer høylytte imot det. Det lyste jo lang vei at det ikke var en sunn relasjon! 🤯

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Thaila skrev (17 minutter siden):

Jeg skulle nettopp poste om dette. Jeg synes det er helt utrolig at noen ikke advarte en 18 år gammel jente til å gifte seg med han. At folk ikke var mer høylytte imot det. Det lyste jo lang vei at det ikke var en sunn relasjon! 🤯

Familien og vennene advarte henne ganske tydelig... Men når man ikke er umyndiggjort, eller vil høre, så får de jo ikke gjort stort... 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyrina skrev (5 minutter siden):

Familien og vennene advarte henne ganske tydelig... Men når man ikke er umyndiggjort, eller vil høre, så får de jo ikke gjort stort... 

Men han hadde jo tydelig vis hjernevaska henne om hun var ateist og han lever en ekstremt sær og konservativ form for kristendom som ikke er normalt i Norge. Den kristendommen han forkynner er overhode ikke den samme som jeg vokste opp med.   Skjønner ikke helt hvor han har fått det i fra en gang, hvilken sekt tilhører han, eller har han bare blitt superkonservativ på egenhånd for å kunne manipulere andre? Sykt merkelig opplegg.. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thaila skrev (3 timer siden):

Men han hadde jo tydelig vis hjernevaska henne om hun var ateist og han lever en ekstremt sær og konservativ form for kristendom som ikke er normalt i Norge. Den kristendommen han forkynner er overhode ikke den samme som jeg vokste opp med.   Skjønner ikke helt hvor han har fått det i fra en gang, hvilken sekt tilhører han, eller har han bare blitt superkonservativ på egenhånd for å kunne manipulere andre? Sykt merkelig opplegg.. 

Pinsemenigheten er veldig utbredt i sørvest-norge, så helt uvanlige holdninger er det dessverre ikke. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (På 9.5.2021 den 12.20):

De giftet seg hvertfall på et sted som heter Zoar bedehus 🤷🏼‍♀️

Jeg husker noe om at ekteskapet ikke var gyldig etter norsk lov, han som viet de hadde ikke vigselsrett. 

Hva slags menighet er dette? Satt akkurat og hørte på det sterke innlegget hennes, og det var jo både om hjemmeføding (godt hun satte seg på bakbeina der, det kunne jo gått skikkelig galt) og flerkoneri. 

Håper hun får hjelp til å få bearbeidet disse årene skikkelig 💕

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...