Dame1989 Skrevet 30. juni 2021 #721 Del Skrevet 30. juni 2021 Frksabben skrev (46 minutter siden): Ingen blod… Litt brunt men er nok rester som ligger fra den lille blødningen på søndag. Idag har jeg kjent på trøtthet. Helt gåen. Sliter også fortsatt med mye livaktige drømmer som jeg husker. Hcg er det nok i kroppen ja men kan hende jeg er trøtt siden jeg ikke sover noe godt eller dypt. 6+0 idag. 3 dager fra jubileum for forrige SA. Går rundt med mye hormoner og følelser. Vil egentlig bare være alene og gråter lett. Har nok tatt sorgene på forskudd selv om en biiiiitteliten del av meg holder fast i håpet om at UL til mandag viser hjerteaktivitet og et foster som blir målt til riktig str. @Dame1989, hvordan går det med deg? Har tenkt på deg også oppi alt, siden vi er like langt❤️ Så bra du ikke har blødd noe mer Fortsatt lite symptomer. Kanskje vært litt uggen noen ganger, men tror det kommer av nerver. Også kjent noen korte perioder med ubehag nederst i magen. Tiden står litt stille nå så skal bli godt å få avklart dette på ultralyd om 8 dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frksabben Skrevet 30. juni 2021 #722 Del Skrevet 30. juni 2021 Dame1989 skrev (6 minutter siden): Så bra du ikke har blødd noe mer Fortsatt lite symptomer. Kanskje vært litt uggen noen ganger, men tror det kommer av nerver. Også kjent noen korte perioder med ubehag nederst i magen. Tiden står litt stille nå så skal bli godt å få avklart dette på ultralyd om 8 dager Uggenhet er et GODT tegn❤️ Ja, 8 dager er ikke lenge til men forstår at tiden snegler seg forbi. Det gjør den for meg også… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 30. juni 2021 #723 Del Skrevet 30. juni 2021 Frksabben skrev (1 minutt siden): Uggenhet er et GODT tegn❤️ Ja, 8 dager er ikke lenge til men forstår at tiden snegler seg forbi. Det gjør den for meg også… Tror uggenheten er fordi jeg spiser lite pga nerver og ikke pga kvalme. Du har ultralyd på mandag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saloni Skrevet 30. juni 2021 #724 Del Skrevet 30. juni 2021 Sommerfuul skrev (22 timer siden): Jeg sniker litt, og lurer på hvilke apper dere bruker og er fornøyd med ift uker, info osv? 😁 Jeg bruker 4 apper jeg…😂 Preggers, Babyverden, graviditet+ og Preglife🙈🙊. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sullamitt Skrevet 30. juni 2021 #725 Del Skrevet 30. juni 2021 Sommerfuul skrev (23 timer siden): Jeg sniker litt, og lurer på hvilke apper dere bruker og er fornøyd med ift uker, info osv? 😁 Jeg var hos jordmor i dag, og hun tipset om en veldig fin app som heter Helseoversikt😄 Samtidig har jeg babyverden-appen, og liker den også. Der er det litt beskrivelse hver dag om hva som skjer i magen🤩 Ellers vil jeg bare si hei alle sammen!😁 Jeg er førstegangs og er i dag 6+3 uker. Beregnet termin 23. februar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frksabben Skrevet 30. juni 2021 #726 Del Skrevet 30. juni 2021 Dame1989 skrev (2 timer siden): Tror uggenheten er fordi jeg spiser lite pga nerver og ikke pga kvalme. Du har ultralyd på mandag? Ja jeg har det men sitter for øyeblikket på legevakten. Jeg bare føler på meg at noe er galt så tok like gjerne turen hit. Håper de tar en titt og at jeg kan få satt igang ting hvis det ikke er som det skal ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frksabben Skrevet 30. juni 2021 #727 Del Skrevet 30. juni 2021 Dame1989 skrev (2 timer siden): Tror uggenheten er fordi jeg spiser lite pga nerver og ikke pga kvalme. Du har ultralyd på mandag? Du burde ikke ta turen til en legevakt du også da? Er ikke bra å gå rundt og være så nervøs 😞 Verken for deg eller for den lille! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 30. juni 2021 #728 Del Skrevet 30. juni 2021 (endret) Frksabben skrev (39 minutter siden): Du burde ikke ta turen til en legevakt du også da? Er ikke bra å gå rundt og være så nervøs 😞 Verken for deg eller for den lille! ❤️ Hvorfor skal jeg dra til legevakt? Jeg har ikke smerter. Er kun ultralyd som kan si noe om hvordan det står til og det kan være for tidlig å ta det nå. Håper du får gode beskjeder der Endret 30. juni 2021 av Dame1989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frksabben Skrevet 30. juni 2021 #729 Del Skrevet 30. juni 2021 Dame1989 skrev (27 minutter siden): Hvorfor skal jeg dra til legevakt? Jeg har ikke smerter. Er kun ultralyd som kan si noe om hvordan det står til og det kan være for tidlig å ta det nå. Hvis du føler at alle symptomer har forsvunnet og ikke får i deg mat så tenker jeg det er grunn nok til at du kan få en gynekologisk undersøkelse, i tillegg til å føle deg dårlig. Hilsen sykepleier 👋🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 30. juni 2021 #730 Del Skrevet 30. juni 2021 Frksabben skrev (3 minutter siden): Hvis du føler at alle symptomer har forsvunnet og ikke får i deg mat så tenker jeg det er grunn nok til at du kan få en gynekologisk undersøkelse, i tillegg til å føle deg dårlig. Hilsen sykepleier 👋🏻 Jeg får i meg mat, men lite på dagtid som også er normalt for meg. 6+0 kan være alt for tidlig å ta ultralyd, jeg vil ikke utsette meg for å dra for tidlig på ultralyd. Det vil skape enda mer engstelse. Jeg føler meg ikke dårlig. Jeg er også sykepleier. Håper du får dine svar på legevakten i dag Når jeg skal ta ultralyd vil jeg være sikker på at jeg får riktig svar. Første gang jeg var gravid var de usikre på ultralyd i uke 6 og de 2 ukene med venting før ny ultralyd var mye værre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frksabben Skrevet 30. juni 2021 #731 Del Skrevet 30. juni 2021 Dame1989 skrev (48 minutter siden): Jeg får i meg mat, men lite på dagtid som også er normalt for meg. 6+0 kan være alt for tidlig å ta ultralyd, jeg vil ikke utsette meg for å dra for tidlig på ultralyd. Det vil skape enda mer engstelse. Jeg føler meg ikke dårlig. Jeg er også sykepleier. Håper du får dine svar på legevakten i dag Når jeg skal ta ultralyd vil jeg være sikker på at jeg får riktig svar. Første gang jeg var gravid var de usikre på ultralyd i uke 6 og de 2 ukene med venting før ny ultralyd var mye værre. Jeg forstår 😞 Krysser fingrene for deg!❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 30. juni 2021 #732 Del Skrevet 30. juni 2021 Frksabben skrev (22 minutter siden): Jeg forstår 😞 Krysser fingrene for deg!❤️ Takk Krysser fingrene for deg også Oppdater oss gjerne hvordan det gikk vis du orker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. juni 2021 Forfatter #733 Del Skrevet 30. juni 2021 Sullamitt skrev (2 timer siden): Ellers vil jeg bare si hei alle sammen!😁 Jeg er førstegangs og er i dag 6+3 uker. Beregnet termin 23. februar. Velkommen så masse - og gratulerer med spiren! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frksabben Skrevet 30. juni 2021 #734 Del Skrevet 30. juni 2021 Etter mye om og men på en stappfull legevakt sendte legen en henvisning til gyn på sykehuset. Hun håpte den ville få meg inn på en time før helgen. Det var vist helt Texas idag. I følge legen var det normalt å småblø i 2 uker før aborten startet. Dette syntes jeg hørtes veldig rart ut? Da jeg mistet i februar begynte blødningen på fredagen, og lørdag ettermiddag var det mildt sagt igang og søndag var det verste over. Har lest en del om de som har abortert og virker som det går maks 3-4 dager for de fleste… Noen av dere som har erfaringer med tidsrammen rundt SA? Jeg hater dette. Å gå rundt med noe jeg vet ikke er liv laga i magen mens livmoren jobber og styrer uten resultater. Det går virkelig på psyken løs. Jeg sover dårlig, våkner tidlig. Tenker så det knaker og bare fjaser rundt dagen lang😞. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 30. juni 2021 #735 Del Skrevet 30. juni 2021 5 hours ago, Sullamitt said: Jeg var hos jordmor i dag, og hun tipset om en veldig fin app som heter Helseoversikt😄 Samtidig har jeg babyverden-appen, og liker den også. Der er det litt beskrivelse hver dag om hva som skjer i magen🤩 Ellers vil jeg bare si hei alle sammen!😁 Jeg er førstegangs og er i dag 6+3 uker. Beregnet termin 23. februar. Velkommen! 🥳 Jeg bruker også Helseoversikt, og det er den mannen har lastet ned 🙂 dog har jeg også Preggers, Preglife og babyverden-appen liggende, jeg klarte aldri helt å bestemme meg 🤷🏻♀️😅 @Frksabben og @Dame1989 håper ting ordner seg for dere! ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magenta Skrevet 1. juli 2021 #736 Del Skrevet 1. juli 2021 Solina skrev (7 timer siden): Velkommen! 🥳 Jeg bruker også Helseoversikt, og det er den mannen har lastet ned 🙂 dog har jeg også Preggers, Preglife og babyverden-appen liggende, jeg klarte aldri helt å bestemme meg 🤷🏻♀️😅 @Frksabben og @Dame1989 håper ting ordner seg for dere! ❤️ Du er akkurat som meg! Jeg har også helseoversikt, babyverden, preggers og preglife! I tillegg har flo blitt en graviditet-app etter at jeg la inn positiv test. Det er litt mye🙈så jeg bruker nok helseoversikt mest. Håper alt går bra for dere @Frksabben og @Dame1989! Velkommen til gruppen, og gratulerer @Sullamitt! Jeg er så glad jeg havnet i en så aktiv termingruppe! Jeg ser at mange gamle grupper bare har 10-20 sider totalt, vi er på side 37 og vi har bare vært gravide noen få uker! 🤭 Håper vi fortsetter sånn! 😍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 1. juli 2021 #737 Del Skrevet 1. juli 2021 1 hour ago, Magenta said: Du er akkurat som meg! Jeg har også helseoversikt, babyverden, preggers og preglife! I tillegg har flo blitt en graviditet-app etter at jeg la inn positiv test. Det er litt mye🙈så jeg bruker nok helseoversikt mest. Jeg er så glad jeg havnet i en så aktiv termingruppe! Jeg ser at mange gamle grupper bare har 10-20 sider totalt, vi er på side 37 og vi har bare vært gravide noen få uker! 🤭 Håper vi fortsetter sånn! 😍 Haha, jeg har også Flo som ble graviditetsapp, den glemte jeg å nevne 🙈 jeg sjekker fortsatt de fleste appene én gang i uka (i dag er det ny uke! 🥳), men Helseoversikt er liksom hovedappen 😊 Jeg har også lagt merke til at vi er langt forbi mange «ferdige» grupper - det er veldig stas! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. juli 2021 Forfatter #738 Del Skrevet 1. juli 2021 Magenta skrev (1 time siden): Jeg er så glad jeg havnet i en så aktiv termingruppe! Jeg ser at mange gamle grupper bare har 10-20 sider totalt, vi er på side 37 og vi har bare vært gravide noen få uker! 🤭 Håper vi fortsetter sånn! 😍 Ja det er superherlig 😍 Håper det fortsetter. Mange dabber av etter 1.trimester når det er mindre å oppdatere om selve graviditeten (symptomer, frykt osv.), men det er jo fortsatt maaasse å skravle om. Gleder meg til jeg føler meg trygg til å kunne skravle om f.eks innkjøp, redebygging osv. Ser frem til en koselig høst her inne ♥️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HannaNO Skrevet 1. juli 2021 #739 Del Skrevet 1. juli 2021 Frksabben skrev (10 timer siden): Etter mye om og men på en stappfull legevakt sendte legen en henvisning til gyn på sykehuset. Hun håpte den ville få meg inn på en time før helgen. Det var vist helt Texas idag. I følge legen var det normalt å småblø i 2 uker før aborten startet. Dette syntes jeg hørtes veldig rart ut? Da jeg mistet i februar begynte blødningen på fredagen, og lørdag ettermiddag var det mildt sagt igang og søndag var det verste over. Har lest en del om de som har abortert og virker som det går maks 3-4 dager for de fleste… Noen av dere som har erfaringer med tidsrammen rundt SA? Jeg hater dette. Å gå rundt med noe jeg vet ikke er liv laga i magen mens livmoren jobber og styrer uten resultater. Det går virkelig på psyken løs. Jeg sover dårlig, våkner tidlig. Tenker så det knaker og bare fjaser rundt dagen lang😞. Jeg tror alt og ingenting er normalt i et svangerskap. Noen kan sikkert ha småblødninger i noen uker som ender i abort, noen kan blø ila noen dager og noen kan blø uten at det er noe problem. Det er ingen fasit her. Det man skal være obs på er om man blør og får smerter. Ellers er stort sett alt innenfor «normal-bilde». Jeg skjønner at du hater det, men det er ingen på dette forumet som VET at alt skal gå bra med lille i magen. Det er mange av oss som både har blødd, mistet symptomene uten å få noe bekreftelse på at alt er ok. Men thats a part of the game. Det er usikre uker, måneder, uten noen garantier. Det eneste man kan gjøre er å vente og se. Du må prøve å roe hodet ned litt for dette er ikke noe godt for deg. Alle her inne er bekymret for spiren sin. Alle er redde for at noe skal skje og alle har nesten garantert vært redd for at det ikke er liv inni der. Men heldigvis så går det som oftes bra!! Ellers hadde ikke du og jeg og så mange andre - vært her i dag. I bunn og grunn så kan du ikke vite noe for sikkert før du har vært til ultralyd, så i mellomtiden får du håpe og tro at alt er fint med lille spiren. ❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 1. juli 2021 #740 Del Skrevet 1. juli 2021 Hei dere! Hadde ultralyd sist uke og gynokologen trodde jeg hadde MA. Fosteret var altfor lite sett i sammenheng med hvor langt jeg var på vei. Har avventet med å ta medisinsk abort til jeg har fått blodprøvene. Nå tilsier både ultralyd og blodprøver at det er MA. Jeg skal ta medisinsk abort i dag. Det er selvfølgelig vondt og vanskelig, men hadde mistet symptomene og var relativt forberedt på at det kunne være MA. Føles skummelt siden det var første gang jeg var gravid. Jeg blir usikker på om det noen gang vil gå, men prøver å holde motet oppe. Trøster meg med at andre har fått barn i etterkant. Nå er planen videre å vente til blødningene stopper og så prøve igjen. Føles vanskelig å gå i gang på nytt, men samtidig er det heldigvis andre ting vi kan glede oss over fremover. Vi skal blant annet flytte inn i nytt hus! Ønsker dere alle lykke til med svangerskapet og unner dere alle å få en sunn og frisk baby. Håper det blir min tur snart!! 🥰 Dere kan ta meg av lista. Ha en fin torsdag ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå