Gå til innhold

Blir aldri bedt med på tur…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vel... jeg tenker det ikke nødvendigvis er av vond vilje folk ikke inviterer, mer av gammel vane. Jeg begynte i ny jobb for noen år siden, og da var det en allerede etablert gjeng som fant på ting sammen. De tenkte nødvendigvis ikke på å invitere meg med. 

Det jeg gjorde var rett og slett å presse meg inn. Steg en var å finne ut hvem det var som var den sosiale pådriveren i gruppen(det er alltid en eller to personer som tar mer initiativ enn andre). Steg to var å henge meg på denne personen. Sitte med hen i lunsjen, snakke ved kaffemaskin. Steg tre, alltid spørre om det skjedde noe spesielt, og om jeg kunne være med. 

Skikkelig ubehagelig når det stod på, men nå har jeg blitt inkludert i alt som skjer. Fordi de er vant med at jeg skal være med. 

Anonymkode: ca6d3...563

Å sånne som deg er så slitsomme! Som du sier selv du blir inkludert fordi du SKAL være med, ikke fordi de har lyst å ha deg der. Du er en sånn som gjør at man arrangerer "dobbelttreff", ett der de slitsomme blir med, og ett annet man ikke snakker høyt om der man unngår de som inviterer seg selv.

TS hvis du er glad i gå gå tur og vil får mye bekjentskaper så sjekk ut hva DNT arrangerer i ditt område. Her jeg bor arrangeres turer hverdagsettermiddager, søndagsturer og ulike helgeturer i ulikt tempo og nivå. De har også hatt fredagsturer der man går ut og spiser sammen eller tar en øl etterpå (pre korona), og folk har funnet både venner og partnere på disse turene. Når det gjelder dette med kolleger så er det jo varierende hvor åpen folk er for å gjøre ting med kolleger på fritiden. Etter å ha lest på KG noen år vet jeg at en del skyr kolleger som pesten og ikke vil ha noe å gjøre med den privat, noen holder seg til kolleger de kjente før de begynte å jobbe sammen, noen finner støtt og stadig ny venner på arbeidsplassen og noen er en blanding av gruppene. Det er helt umulig å si hvilken kategori dine kolleger er i, men hvis de ikke viser tegn til å ville møtes utenom jobb så ville jeg lett etter venner ett annet sted. Har du spesifikke venner du føler ikke vil ha noe med deg å gjøre eller unngår deg, så er det gjerne bedre å være ærlig. Si rett ut at du savner noen å gjøre ting sammen med, og spør om de er interessert eller helst ser at du finner noen andre. Det kan være befriende å avklare slike spørsmål frem å gå rundt og lure. 

Anonymkode: 55e86...190

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stakkars-meg-greiene funker dårlig.

Du må ta tak i livet ditt, finne deg nye du kan bruke tid sammen med. Melde deg på fellesturer kan du også.

Er du som må løse dette, ikke heng deg oppi at du skal bruke tid på "venner". Det kan være mange der ute som kan bli med deg, noen nye!

Anonymkode: edc18...19e

🤣🤣🤣 Stakkars, lille naive deg. 
 

TROR DU IKKE JEG HAR PRØVD? Alle steder jeg har bodd har vært slik. Så spar meg og nei, jeg synes ikke synd på meg selv. Det har bare blitt veldig tydelig det siste året at venner ikke var venner. De er nå slettet fra SoMe, jeg kan gå videre med livet uten å tro at de har noe jeg vil ha. 

Anonymkode: 81ed7...6af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):.

TS hvis du er glad i gå gå tur og vil får mye bekjentskaper så sjekk ut hva DNT arrangerer i ditt område. Her jeg bor arrangeres turer hverdagsettermiddager, søndagsturer og ulike helgeturer i ulikt tempo og nivå.

Bor i gokk. Finnes ikke sånt her .

Når det gjelder dette med kolleger så er det jo varierende hvor åpen folk er for å gjøre ting med kolleger på fritiden. Etter å ha lest på KG noen år vet jeg at en del skyr kolleger som pesten og ikke vil ha noe å gjøre med den privat, noen holder seg til kolleger de kjente før de begynte å jobbe sammen, noen finner støtt og stadig ny venner på arbeidsplassen og noen er en blanding av gruppene. Det er helt umulig å si hvilken kategori dine kolleger er i, men hvis de ikke viser tegn til å ville møtes utenom jobb så ville jeg lett etter venner ett annet sted.

ellers takk 🤮

Har du spesifikke venner du føler ikke vil ha noe med deg å gjøre eller unngår deg, så er det gjerne bedre å være ærlig. Si rett ut at du savner noen å gjøre ting sammen med, og spør om de er interessert eller helst ser at du finner noen andre. Det kan være befriende å avklare slike spørsmål frem å gå rundt og lure. 
 

ingenting å lure på. Har alltid vært den «usynlige»

Anonymkode: 55e86...190

Gårsdagens nedtur har gått over. 

Anonymkode: 81ed7...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det sånn også. Utrolig vondt og leit. 

Men nå er det snudd. Folk ønsker å være sammen med meg i mye større grad  (ikke alle selvfølgelig 😅) og jeg blir spurt om å være med på ting ganske ofte. Jeg har lært meg å ta plass noe jeg ikke gjorde tidligere, bli en bedre lytter, engasjere meg i andre, tørre å by på meg selv, at jeg er like viktig som alle andre, masse å bidra med osv. 

Ser jeg bilder av andre på tur eller gjør noe artig så engasjerer jeg meg med f.eks si at det så innmari hyggelig ut, dit kunne jeg tenkt meg å gå. Hvor er dette hen? Å slenger med noen smilys. Og da skjer det også innimellom at jeg blir bedt med. 

Jeg tror du bare må fortsette å prøve, plutselig finner du en knall gjeng å gå på tur med 😁 

Anonymkode: cda48...1f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

🤣🤣🤣 Stakkars, lille naive deg. 
 

TROR DU IKKE JEG HAR PRØVD? Alle steder jeg har bodd har vært slik. Så spar meg og nei, jeg synes ikke synd på meg selv. Det har bare blitt veldig tydelig det siste året at venner ikke var venner. De er nå slettet fra SoMe, jeg kan gå videre med livet uten å tro at de har noe jeg vil ha. 

Anonymkode: 81ed7...6af

Da ligger kanskje utfordringen hos deg? Du er jo fellesnevneren. 

Hva vil du med tråden? At vi skal bekrefte at du kommer til å forbli venneløs? Du hogger jo hodet av folk som kommer med innspill. 

Anonymkode: a36a5...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har hatt det sånn også. Utrolig vondt og leit. 

Men nå er det snudd. Folk ønsker å være sammen med meg i mye større grad  (ikke alle selvfølgelig 😅) og jeg blir spurt om å være med på ting ganske ofte. Jeg har lært meg å ta plass noe jeg ikke gjorde tidligere, bli en bedre lytter, engasjere meg i andre, tørre å by på meg selv, at jeg er like viktig som alle andre, masse å bidra med osv. 

Ser jeg bilder av andre på tur eller gjør noe artig så engasjerer jeg meg med f.eks si at det så innmari hyggelig ut, dit kunne jeg tenkt meg å gå. Hvor er dette hen? Å slenger med noen smilys. Og da skjer det også innimellom at jeg blir bedt med. 

Jeg tror du bare må fortsette å prøve, plutselig finner du en knall gjeng å gå på tur med 😁 

Anonymkode: cda48...1f8

Det har jeg gjort i årevis. Skjer nada. 

Anonymkode: 81ed7...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det har jeg gjort i årevis. Skjer nada. 

Anonymkode: 81ed7...6af

Hva har du gjort i årevis? ☺️

Dette sier jeg i beste mening, men tror kanskje det handler litt om holdningen din. Når noen prøver å hjelpe deg kan svarene dine tolkes litt spydige/arrogante. 

For min del handlet det om at jeg var i en offerrollen og dermed passiv selv om jeg gjorde en del for å inkluderes. Fikk jeg "avslag" så tenkte jeg at ingen vil være med meg og det bekreftet også det dårlige selvbildet jeg hadde. Jeg kunne også oppleves spydig og på en måte aggressiv, men det var kun et forsvar. Det er jo på en måte synd da få ønsker å jobbe seg igjennom disse lagene, samtidig er jeg glad for det for det hjalp meg også til å bli bedre mot meg selv. 

Anonymkode: cda48...1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

sånne som deg er så slitsomme! Som du sier selv du blir inkludert fordi du SKAL være med, ikke fordi de har lyst å ha deg der. Du er en sånn som gjør at man arrangerer "dobbelttreff", ett der de slitsomme blir med, og ett annet man ikke snakker høyt om der man unngår de som inviterer seg selv

Tviler på det. Får støtt og stadig meldinger om jeg skal være med på ting med denne gjengen, helt ut av det blå. Typisk "vi skal ta noen øl etter jobb, du blir vel med?" Hvis jeg sier jeg er opptatt, så blir jeg faktisk etterlyst. 

Kanskje du bør være mer åpen for andre mennesker? Høres slik ut. 

Anonymkode: ca6d3...563

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 16.41):

…. og kan heller ikke ta initiativ for alle har planer alltid. 

Jeg har egentlig funnet meg i å være litt Vera Venneløs. Aldri hatt venner som har vist noe særlig omsorg eller brydd seg, til tross for at jeg har forsøkt i flere år. 
Har blitt veldig glad i å trene, gå toppturer osv. Men ender alltid opp alene om ikke mannen blir med. Ser bilder av at alle rundt meg er på tur sammen, men blir aldri spurt. Ikke vits å spørre selv heller for de har alt lagt planer. 
 

Som oftest går det bra, men i dag er jeg lei meg. Lurer på om de tror alle har folk rundt seg sånn som de har.. 😕 Ganske trist å føle seg usynlig. (Og ja, de vet godt at jeg går de samme turene som de ofte osv. )

 

Måtte bare si det høyt en plass 😢

Anonymkode: 81ed7...6af

Jeg er venneløs, har ikke motivasjon til lange turer alene engang. Skal skaffe meg hund en dag for da må jeg ut på lange turer med hunden :)

Anonymkode: 00825...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hva har du gjort i årevis? ☺️

Dette sier jeg i beste mening, men tror kanskje det handler litt om holdningen din. Når noen prøver å hjelpe deg kan svarene dine tolkes litt spydige/arrogante. 

For min del handlet det om at jeg var i en offerrollen og dermed passiv selv om jeg gjorde en del for å inkluderes. Fikk jeg "avslag" så tenkte jeg at ingen vil være med meg og det bekreftet også det dårlige selvbildet jeg hadde. Jeg kunne også oppleves spydig og på en måte aggressiv, men det var kun et forsvar. Det er jo på en måte synd da få ønsker å jobbe seg igjennom disse lagene, samtidig er jeg glad for det for det hjalp meg også til å bli bedre mot meg selv. 

Anonymkode: cda48...1f8

Jeg er bare spydig her inne fordi jeg føler for det. Eneste stede jeg kan si at folke er teite om jeg mener det. Det er på ingen måte den jeg er IRL. 
 

 

NÅ KAN ALLE SLUTTE Å SVARE!!

VAR BARE EN LITEN GLIPP MED SVAKHET. SKAL IKKE SKJE IGJEN. HA ET STRÅLENDE LIV!

Anonymkode: 81ed7...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ut på lokale sider og si at du ønsker deg en turvenn. Det funker! Da får du en fast venn som også vil gå tur. 

Anonymkode: 1c837...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gå ut på lokale sider og si at du ønsker deg en turvenn. Det funker! Da får du en fast venn som også vil gå tur. 

Anonymkode: 1c837...56c

Lokale sider på Facebook, skulle det stå

Anonymkode: 1c837...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er bare spydig her inne fordi jeg føler for det. Eneste stede jeg kan si at folke er teite om jeg mener det. Det er på ingen måte den jeg er IRL. 
 

 

NÅ KAN ALLE SLUTTE Å SVARE!!

VAR BARE EN LITEN GLIPP MED SVAKHET. SKAL IKKE SKJE IGJEN. HA ET STRÅLENDE LIV!

Anonymkode: 81ed7...6af

Og nå fikk jeg lyst til å svare litt til.

Fikk lyst til å rope litt også.

TAKK DET SAMME, HA ET STRÅLENDE LIV! 

Dette var barnslig av meg... reflekterer på ingen måte meg i det virkelige liv. 

Så her er vi. To personer som hevder vi er ålreite folk i det virkelige liv. Men på nettet derimot... Kan man egentlig skille mellom hvem vi er i det virkelige liv og hvem vi er på nettet når vi tror vi er anonyme? Sier ikke det noe om vår iboende evne til å være en god eller dårlig person? Men, dette ble litt utenfor trådens tema. Men takk for muligheten til å reflektere.  

Anonymkode: a36a5...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...