Gå til innhold

Blir aldri bedt med på tur…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

…. og kan heller ikke ta initiativ for alle har planer alltid. 

Jeg har egentlig funnet meg i å være litt Vera Venneløs. Aldri hatt venner som har vist noe særlig omsorg eller brydd seg, til tross for at jeg har forsøkt i flere år. 
Har blitt veldig glad i å trene, gå toppturer osv. Men ender alltid opp alene om ikke mannen blir med. Ser bilder av at alle rundt meg er på tur sammen, men blir aldri spurt. Ikke vits å spørre selv heller for de har alt lagt planer. 
 

Som oftest går det bra, men i dag er jeg lei meg. Lurer på om de tror alle har folk rundt seg sånn som de har.. 😕 Ganske trist å føle seg usynlig. (Og ja, de vet godt at jeg går de samme turene som de ofte osv. )

 

Måtte bare si det høyt en plass 😢

Anonymkode: 81ed7...6af

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så leit å høre. Sender mange klemmer. Er du introvert av deg og kan ha vanskelig for å bli kjent med nye venner eller er det noe annet som hindrer for dype relasjoner? 

Anonymkode: 7fb5c...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. said:

Kan du ikke dra på tur alene da?

Hun skriver at hun gjør det. Men er vel hyggelig å gå sammen med andre iblandt.

Anonymkode: 94cbb...e17

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt om de vil være med deg på tur? Ikke du med de, men de med deg, om du skjønner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt de samme følelsene. Vi deltar i en turkonkurranse på jobb og der avtaler andre jeg normalt henger med å gå på tur i lag, sender snap til meg fra turene og som en dag der jeg ikke var i lunsjen og de hadde snakket om tur, og senere begynte å snakke om det på mitt kontor, fortsatt uten å invitere meg. Ikke en bra følelse. Ikke fordi jeg nødvendigvis ville dratt sammen med dem, men fordi det uansett er hyggelig å bli invitert og inkludert. 

Så du er ikke alene i alle fall. Det er litt leit innimellom, men jeg har forsonet meg med at det er slik og har heldigvis en bror jeg kan dra på tur med av og til. 

Så får jeg heller prioritere de personene som er bra for meg. 

Kunne du prøvd turvenn.no kanskje? 

Anonymkode: d1b40...479

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

…. og kan heller ikke ta initiativ for alle har planer alltid. 

Jeg har egentlig funnet meg i å være litt Vera Venneløs. Aldri hatt venner som har vist noe særlig omsorg eller brydd seg, til tross for at jeg har forsøkt i flere år. 
Har blitt veldig glad i å trene, gå toppturer osv. Men ender alltid opp alene om ikke mannen blir med. Ser bilder av at alle rundt meg er på tur sammen, men blir aldri spurt. Ikke vits å spørre selv heller for de har alt lagt planer. 
 

Som oftest går det bra, men i dag er jeg lei meg. Lurer på om de tror alle har folk rundt seg sånn som de har.. 😕 Ganske trist å føle seg usynlig. (Og ja, de vet godt at jeg går de samme turene som de ofte osv. )

 

Måtte bare si det høyt en plass 😢

Anonymkode: 81ed7...6af

Føler det samme som deg. Så du er nok ikke alene! God klem til deg :)

Anonymkode: e6098...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slik jeg også.... prøver å være den som drar i gang ting, men det passer aldri liksom. Savner å ha feks en venninne å trene sammen med💜

Anonymkode: 6bfd0...98d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også noe med måten man spør på; i stedet for å legge det opp til en spesiell dato, kan du jo si noe sånt som: 

"Det hadde vært gøy å gå tur med deg/dere! Skal vi ikke gjøre det en gang til våren/sommeren?" 

Så kan det jo også være at de ikke vil det, men da var de kanskje ikke så nære venner i utgangspunktet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvbildet er helt skakkjørt og jeg orker ikke fler skuffelser av å enten spille ballen over til andre og det skjer ingenting eller at man ikke får svar. Jeg er veid og funnet for lett og må bare innse at jeg ikke duger. 

Anonymkode: 81ed7...6af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har du spurt før du ga deg?

Hvor lang tid i forveien har du spurt?

Og hvor mange har du spurt?

 

Eller ga du deg med en gang den første sa at det ikke passet akkurat da?

Anonymkode: b1ca6...520

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvor mange ganger har du spurt før du ga deg?

Hvor lang tid i forveien har du spurt?

Og hvor mange har du spurt?

 

Eller ga du deg med en gang den første sa at det ikke passet akkurat da?

Anonymkode: b1ca6...520

Hele livet… ok?! Jeg er ikke god venn med noen av de. Og er jeg ikke verdt å invitere eller bli bedre kjent med så vil det bare føles som mas og at man trenger seg på. 

Anonymkode: 81ed7...6af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løste det hele ved å ta et rydderøsk på Facebook. Det var utrolig befriende. Så slipper jeg å få trøkt i trynet det de andre gjør hver helg. Nå har jeg kun familie, et par bekjente fra barndommen og noen naboen. Fantastisk. 

Anonymkode: 81ed7...6af

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Løste det hele ved å ta et rydderøsk på Facebook. Det var utrolig befriende. Så slipper jeg å få trøkt i trynet det de andre gjør hver helg. Nå har jeg kun familie, et par bekjente fra barndommen og noen naboen. Fantastisk. 

Anonymkode: 81ed7...6af

:tommelopp:

Anonymkode: 94cbb...e17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

16 hours ago, Fiffig said:

Det er også noe med måten man spør på; i stedet for å legge det opp til en spesiell dato, kan du jo si noe sånt som: 

"Det hadde vært gøy å gå tur med deg/dere! Skal vi ikke gjøre det en gang til våren/sommeren?" 

Nei, dette er jo grunnen til at ting aldri blir noe av. Man slenger ut et forslag om at man bør finne på noe snart en gang om x antall mnd, og det blir glemt og nedprioritert fordi folk har det travelt, folk har familie, og folk glemmer. Det koker rett og slett bort i kålen. Å spørre på den måten gir også folk som egentlig ikke har noe lyst til det du foreslår, mulighet til å slippe unna. De bare jatter med og sier "jaa, det MÅ vi gjøre", og så hører du ikke fra de på ett år. 

Vær mer spesifikk. Si at du skal til x og y den og den dagen, har du lyst til å slenge deg med? På den måten luker du ut dårlige venner også, for hvis de ikke svarer eller melder avslag hver gang så vet du at dette her er jo ikke en venn. 

Anonymkode: f7cca...402

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også føle det sånn av og til. Men så vet jeg også at jeg kanskje ikke kan virke så interessert, at jeg ikke tar initiativ så ofte og hvis jeg tar initiativ men det ikke passer, så gjør jeg det ikke igjen. Iallefall ikke på lang tid. Der henger igjen fra en barndom og ungdomstid med litt mobbing i mitt tilfelle, som gjør at jeg hater å bli avvist. De siste årene har jeg der for forsøkt å tenke at det kanskje ikke er ar de ikke vil henge med meg, men at jeg ikke virker så interessert. Uansett, det er vondt. Det er det så absolutt. 

Anonymkode: 8e822...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel... jeg tenker det ikke nødvendigvis er av vond vilje folk ikke inviterer, mer av gammel vane. Jeg begynte i ny jobb for noen år siden, og da var det en allerede etablert gjeng som fant på ting sammen. De tenkte nødvendigvis ikke på å invitere meg med. 

Det jeg gjorde var rett og slett å presse meg inn. Steg en var å finne ut hvem det var som var den sosiale pådriveren i gruppen(det er alltid en eller to personer som tar mer initiativ enn andre). Steg to var å henge meg på denne personen. Sitte med hen i lunsjen, snakke ved kaffemaskin. Steg tre, alltid spørre om det skjedde noe spesielt, og om jeg kunne være med. 

Skikkelig ubehagelig når det stod på, men nå har jeg blitt inkludert i alt som skjer. Fordi de er vant med at jeg skal være med. 

Anonymkode: ca6d3...563

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Nei, dette er jo grunnen til at ting aldri blir noe av. Man slenger ut et forslag om at man bør finne på noe snart en gang om x antall mnd, og det blir glemt og nedprioritert fordi folk har det travelt, folk har familie, og folk glemmer. Det koker rett og slett bort i kålen. Å spørre på den måten gir også folk som egentlig ikke har noe lyst til det du foreslår, mulighet til å slippe unna. De bare jatter med og sier "jaa, det MÅ vi gjøre", og så hører du ikke fra de på ett år. 

Vær mer spesifikk. Si at du skal til x og y den og den dagen, har du lyst til å slenge deg med? På den måten luker du ut dårlige venner også, for hvis de ikke svarer eller melder avslag hver gang så vet du at dette her er jo ikke en venn. 

Anonymkode: f7cca...402

Hun sa jo at når hun foreslo en spesifikk dato, var som regel folk opptatt? Jeg har i alle fall begynt å spørre hvilke datoer folk kan i stedet for å foreslå en spesifikk. Det har større suksessrate, i alle fall om man har venner og bekjente som er relativt opptatte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars-meg-greiene funker dårlig.

Du må ta tak i livet ditt, finne deg nye du kan bruke tid sammen med. Melde deg på fellesturer kan du også.

Er du som må løse dette, ikke heng deg oppi at du skal bruke tid på "venner". Det kan være mange der ute som kan bli med deg, noen nye!

Anonymkode: edc18...19e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...