Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (3 timer siden):

Én ting er at dere ikke kunne datet en transperson, men å si at de ikke er en ekte mann eller kvinne, det er bare så ondskapsfullt at jeg ikke har ord. Jeg tror ikke dere aner rekkevidden av hvor mye sånt kan såre. Selv om dere kanskje ikke mener det vondt. Tenk dere om. Jeg er ikke transperson, men nå får jeg skikkelig flashbacks til egne mobbeopplevelser. Stakkars transpersoner som må lese dette.

Nei, det er jo sannheten. En transperson vil aldri bli en ekte mann eller kvinne.

Både pga det bilogiske med kromosomer, men også med at kjønnsorganet aldri vil bli et fullverdig og fungerende kjønnsorgan på lik linje med er biologisk kjønnsorgan.

Et kjønnsorgan på en transperson som har gått fra kvinne til mann vil aldri kunne sammenlignes med en ekte penis. Både fysisk, seksuelt og i funksjon, og det er dessverre den brutale sannheten. Det er ikke ondskapsfullt å si.

Det er heller ikke synd på transpersoner som må høre dette, fordi det er et valg de selv har valgt å ta. De har selv valgt å legge seg under kniven og ta hormonbehandling. Og når ts da spør, så må folk få lov til å svare æelig og legge fakta på bordet.

Dette er ikke mobbing, synes det er drøyt at du kan sammenligne dette med mobbing. Synes det er respektløst av deg å kalle det mobbing når folk kun forteller sannheten.

Ingen her som har skrevet hat eller mobbet mot transpersoner såvidt jeg kan se. Det har kun vært konstruktive innlegg, med ærlige svar om hvorfor noen ikke kunne blitt sammen med transpersoner. Men om du eller andre transpersoner ikle tåler å høre sannheten fortalt, så er det deres problem.

Anonymkode: 8dcea...867

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Gjenferdet said:

Én ting er at dere ikke kunne datet en transperson, men å si at de ikke er en ekte mann eller kvinne, det er bare så ondskapsfullt at jeg ikke har ord. Jeg tror ikke dere aner rekkevidden av hvor mye sånt kan såre. Selv om dere kanskje ikke mener det vondt. Tenk dere om. Jeg er ikke transperson, men nå får jeg skikkelig flashbacks til egne mobbeopplevelser. Stakkars transpersoner som må lese dette.

Jeg støtter at alle kan se ut som de vil så langt det lar seg gjøre! Men ingen eier vel ordene og språket? Ord kan ikke defineres ut fra hvem som roper høyest og tilsynelatende har sterkest følelser om noe. Ord som mann og kvinner er jo nokså sentrale i det å være menneske så for meg blir det drøyt at et veldig lite mindretall nå mener de skal ha definisjonsmakten på de ordene. Og ofte er det ikke engang transpersonene selv om roper høyest men selvutnevnte "beskyttere" som de ikke har bedt om.

Anonymkode: cf738...04f

• Liker 7
Skrevet (endret)

Definitivt! :Nikke: Å ha gått igjennom en slik omveltende livshendelse har hèlt sikkert gjort deg både mer ydmyk og robust, generelt. 

Livet med deg må virkelig by på dype refleksjoner. For min del handler sex om mye mental tilstedeværelse, for alt annet finnes det ulike former for hjelp 🙂

Men det kommer en tid i livet når selv ikke du skal føle på meldeplikt i forhold til kjærlighet og tilknytning ❤️

Håper virkelig det ordner seg for deg! ❤️ 🙂

Endret av Tradegy
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, det er jo sannheten. En transperson vil aldri bli en ekte mann eller kvinne.

Både pga det bilogiske med kromosomer, men også med at kjønnsorganet aldri vil bli et fullverdig og fungerende kjønnsorgan på lik linje med er biologisk kjønnsorgan.

Et kjønnsorgan på en transperson som har gått fra kvinne til mann vil aldri kunne sammenlignes med en ekte penis. Både fysisk, seksuelt og i funksjon, og det er dessverre den brutale sannheten. Det er ikke ondskapsfullt å si.

Det er heller ikke synd på transpersoner som må høre dette, fordi det er et valg de selv har valgt å ta. De har selv valgt å legge seg under kniven og ta hormonbehandling. Og når ts da spør, så må folk få lov til å svare æelig og legge fakta på bordet.

Dette er ikke mobbing, synes det er drøyt at du kan sammenligne dette med mobbing. Synes det er respektløst av deg å kalle det mobbing når folk kun forteller sannheten.

Ingen her som har skrevet hat eller mobbet mot transpersoner såvidt jeg kan se. Det har kun vært konstruktive innlegg, med ærlige svar om hvorfor noen ikke kunne blitt sammen med transpersoner. Men om du eller andre transpersoner ikle tåler å høre sannheten fortalt, så er det deres problem.

Tror du virkelig det er så enkelt som å si at de bare har valgt dette selv??   De er født i feil kropp!   Bør de heller leve hele livet i feil kropp?

AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (1 minutt siden):

Tror du virkelig det er så enkelt som å si at de bare har valgt dette selv??   De er født i feil kropp!   Bør de heller leve hele livet i feil kropp?

Mulig de er født i feil kropp, men de vil aldri bli helt mann eller helt kvinne.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Heisann!

Jeg har skiftet kjønn, født kvinne, lever nå som mann. Jeg er ferdig med alt av operasjoner, og har levd som mann en god del å. Jeg har vært på flere dates, har da brukt tinder og det er ålreit det, selv om jeg ikke er så stor fan av tinder. Hvis jeg har gått på flere dater med samme person, og jeg føler at det kan føre til noe så forteller jeg om kjønnskifte.  Jeg forteller det med andre ord aldri på første date, da jeg tenker at det handler først om å se om det er kjemi der.

Jeg ønsker ikke å skjule noe sånt, det går heller ikke. MEN lurer på hva dere tenker om å bli sammen med noen som har gjenomgått kjønnskifte? Jeg aner ikke hva folk generelt tenker om sånt? Jeg har skjegg, du kunne aldri sett at jeg er født jente hvis du så meg på gata, det kunne du nesten ikke før hormoner og operasjoner heller ;) Så heldig der. Maskulin og kjekk i følge venner og jenter jeg har datet. Jeg kan ikke få barn, men det er det mange heterofile par som heller ikke kan. Litt skummelt å spørre her inne på kvinneguiden, vet mange her inne ikke helt har filter og kan si ting som at jeg er "mentalt syk " osv, men det er jeg forberedt på.- Uansett, jeg ser frem til gode  svar! :)

Anonymkode: 1174e...f29

Hadde valgt deg vekk pga skjegget.

Når det kommer til å bli sammen med en som har gjennomført kjønnskifte så hadde jeg nok ikke det.

• Liker 1
Skrevet
Majer skrev (21 timer siden):

Jeg har ingenting mot ftm, men som heterofil mann er det litt vanskelig å finne andre menn tiltrekkende. Du tenker sikkert på kvinner da, men måtte bare😇 

Det enkleste er nok å møte noen panfile og være åpen fra starten av. Personlig kan jeg ikke tenne på mtf, men det har sikkert noe med tenningsmønsteret mitt å gjøre. Hadde jeg vært biseksuell eller "enda skeivere" så hadde det nok gått fint. Fordelen med at du er mft er at de aller fleste jenter er biseksuelle.

Statestikk, takk 

AnonymBruker
Skrevet

Du er svært velkommen som en nær venn, men som kjæreste er du dessverre uaktuell. Jeg er så hetero som man kan få blitt, jeg må ha en mannemann. For min del er det bare psykisk. Jeg hadde ikke tent på deg om jeg visste at du var født kvinne, kun fordi jeg vil ha en MANN. Jeg håper dog at det finnes både en og ti stk for deg. 

Jeg har selv ei venninne som er født mann, som har vært godt gift i nå 9 år, og en kamerat som er født dame, som for tiden er singel, men aldri hatt problemer med å få seg dame. Så jeg tror ikke at det er noe problem for deg heller, så lenge du er et ålreit menneske :) 

Anonymkode: 032e2...534

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mulig de er født i feil kropp, men de vil aldri bli helt mann eller helt kvinne.

Det skrev jeg heller ikke og det sier vel seg selv.  Man kan ikke bytte DNA. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (20 minutter siden):

Det er ikke noe som heter å "bli født i feil kropp" 

Anonymkode: d684a...596

• Liker 4
Skrevet (endret)
Gjenferdet skrev (20 timer siden):

Samfunnet går heldigvis fremover og folk er mer og mer aksepterende, og mindre og mindre fordomsfulle. Vi er flere her som ikke hadde hatt problem med å date en transperson, så du skal se at du også finner deg noen som vil elske deg for den du er. De som fordømmer er vel kanskje uansett ikke aktuelle for deg? :) 

Man fordømmer jo ikke noen for å være transpersoner, fordi man ikke vil inngå et forhold med noen av dem.

Endret av Expandable86
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å kunne si ja, for jeg har lyst å være åpen og tolerant, men jeg tror egentlig ikke det. Det har ingenting med at jeg ikke ville sett på deg som mann eller at jeg var redd for sexlivet. Jeg mener også at de som har behov burde få operere seg. Likevel er det en del av meg som ønsker at man skal få være som man er, at alle er gode nok akkurat sånn. At man ikke skal måtte operere seg for å like seg selv. Verken pupper, nese eller kjønnsorgan. Men så forstår jeg også at jeg ikke forstår alt, og at dette sitter utrolig dypt i de som velger å ta det drastiske valget. Så kanskje. Jeg hadde i alle fall ikke blitt sur for at du ikke startet med dette innledningsvis. Jeg forstår at det er privat. 

Anonymkode: 1d7fa...c7d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke noe som heter å "bli født i feil kropp" 

Anonymkode: d684a...596

Selvfølgelig er det mulig. 

Skrevet

Nei, er det korte og greie svaret fra min side.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):vet mange her inne ikke helt har filter og kan si ting som at jeg er "mentalt syk " osv, men det er jeg forberedt på.- Uansett, jeg ser frem til gode  svar! :)

Anonymkode: 1174e...f29

Du er selvfølgelig ikke mentalt syk, rar eller unormal. Jeg kunne sikkert blitt de beste av venner med en som har skiftet kjønn. Det spiller overhode ingen trille i vennskapelige relasjoner.  Viktig å understreke det

Men om du vil ha ærlighet, så kunne jeg ikke ha blitt kjæreste med en som har byttet kjønn.

• Liker 4
Gjest Maayaaa
Skrevet
Tradegy skrev (30 minutter siden):

Definitivt! :Nikke: Å ha gått igjennom en slik omveltende livshendelse har hèlt sikkert gjort deg både mer ydmyk og robust, generelt. 

Livet med deg må virkelig by på dype refleksjoner. For min del handler sex om mye mental tilstedeværelse, for alt annet finnes det ulike former for hjelp 🙂

Signerer denne!

Heller en person med bagasje som jobber med seg selv, enn noen som tror de sitter med alle svarene. Nå er sex for meg mye mer en mental greie, og noe jeg anser som en parentes i et riktig godt forhold, så hva du har (eller ikke har) mellom bena betyr nada. 

Skrevet
Expandable86 skrev (10 minutter siden):

Man fordømmer jo ikke noen for å være transpersoner, fordi man ikke vil inngå et forhold med noen av dem.

Det er en utrolig viktig presisering.

• Liker 4
Skrevet

egentlig ikke, for jeg vet innerst inne at den personen har vært mann, og uansett hvor mye operasjoner han har hatt så vet jeg innerst inne at han er mann, og da mister jeg lysten.

Men om personen ikke hadde nevnt at han hadde operasjon, så ja.

• Liker 2
Skrevet
Expandable86 skrev (9 minutter siden):

Nei. Du har rett i det, og det er ok å ikke ville date en transperson eller en hvilken som helst annen person. Det som ikke er ok er å fortelle folk at de ikke er «ekte» det de identifiserer seg som og finner sin tilhørighet i. Det er så respektløst at jeg får helt jævla spader. Man trenger ikke å si alt man tenker. Folk får tenke det de vil, men de kan holde kjeft om de ikke har noe positivt å si. De trenger ikke å tre sitt synspunkt nedover hodene på folk som er i den situasjonen. Problemet her er at folk ikke forstår hvor sårt det er for transpersonene, så da trer de eget synspunkt over hodet på personen uten omtanke for at det er et levende menneske det omhandler. Det er ondskapsfullt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke fullt så rosenrødt. 

Det kan være 8% eller mer som amgrer avhengig av hvordan man undersøker. 

Når man snakker om under 1% så er det kanskje de som faktisk reversere prosessen etter kirurgi:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Detransition

Man må også huske at det er gamle tall. Nå er antallet "født i feil kropp" mangedoblet på få år, og det er et stort press på å behandle tidlig.

En veldig stor andel av de som føler seg født i feil kropp som barn skifter mening innen de er 20 år. Kanskje flertallet, men det er usikre tall. 

Anonymkode: 92ff0...f12

Dette. 
Det er nok en del mørketall også, personer som ikke tør å innrømme for seg selv eller omverdenen at de angrer. 
Sier ikke at TS angrer, men fakta er at mange gjør det. Det var en interessant artikkel om akkurat det i A-magasinet for 1-2 år siden, antallet som angrer er ganske høyt. 
Det er selvsagt bra at samfunnet har blitt mer tolerante overfor personer som ønsker å skifte kjønn, men jeg tror nok også at det fører med seg at noen tar avgjørelsen raskere enn de ellers ville gjort på godt og vondt. 

Har en venn som har skiftet kjønn. Vedkommende ble ikke godkjent offentlig, så personen har gjort så mye som kan gjøres privat (det er selvsagt begrenset), og skiftet navn og kjønn i folkeregisteret. Vedkommende har store psykiske problemer som har økt etter kjønnsskiftet. 

Anonymkode: ebee4...1f0

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...