Gå til innhold

12-årig jente gjenvoldtatt av 16-/17-åringer på soltudio på Bøler i Oslo


Gjest Kortiho

Anbefalte innlegg

SoftKitty skrev (43 minutter siden):

Som andre har påpekt så er det bevisst at det ikke skrives om voldtekter i avisen (iallfall i Oslo). Grunnlaget er ikke å beskytte grupper, men for å ikke spre frykt, etter det jeg har skjønt. Det er vel også en del regler rundt å potensielt identifisere offer for overgrep. Jeg synes det er et rart valg at det skal hemmeligholdes spesifikt.. 

Merkelig at når det gjelder covid-19 er det om å gjøre å spre mest mulig frykt, mens overfallsvoldtekter av BARN i Oslo skal man feie under teppet og dysse ned.

Hva tror dere er verst for en 12-åring, å bli gjengvoldtatt eller å få covid-19? 

Selv for en 90-åring er nok covid-19 å foretrekke.

Fatter ikke at ikke media kaster seg over sånne saker. De kunne fint anonymisert. Hvor mange sånne saker ser man hvert år? Er antallet økende? Har ofrene noen fellestrekk? Hvilken bakgrunn har gjerningsmennene? Har de noen fellestrekk? Hvilke konsekvenser får sånne saker for ofrene? Hva gjøres for å forebygge dette? Hvordan straffes eller rehabiliteres overgriperene? Hva gjør man i forhold til foreldrene til overgripene? 

Så mange spørsmål.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bølle skrev (21 minutter siden):

Syns dette er skummelt. Jeg var på matbutikken her tidlig en kveld, og gikk hjemover. En guttegjeng på 5 gikk bak meg. De var kanskje 14-15 år? De oppførte seg veldig ubehagelig og sa ekle ting til meg. Ting de ville gjøre med kjønnsorganet mitt. De skulle sikkert tøffe seg, men jeg kjente jeg ble sint. Turte ikke snu meg og ta oppgjøret, for jeg var helt alene... 

Kan jeg spørre hvor dette skjedde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (11 minutter siden):

Merkelig at når det gjelder covid-19 er det om å gjøre å spre mest mulig frykt, mens overfallsvoldtekter av BARN i Oslo skal man feie under teppet og dysse ned.

Hva tror dere er verst for en 12-åring, å bli gjengvoldtatt eller å få covid-19? 

Selv for en 90-åring er nok covid-19 å foretrekke.

Fatter ikke at ikke media kaster seg over sånne saker. De kunne fint anonymisert. Hvor mange sånne saker ser man hvert år? Er antallet økende? Har ofrene noen fellestrekk? Hvilken bakgrunn har gjerningsmennene? Har de noen fellestrekk? Hvilke konsekvenser får sånne saker for ofrene? Hva gjøres for å forebygge dette? Hvordan straffes eller rehabiliteres overgriperene? Hva gjør man i forhold til foreldrene til overgripene? 

Så mange spørsmål.

Sml. oppropet mot «asiater-hat» for noen uker siden. Da skulle frykten piskes opp, og folk med asiatisk bakgrunn skulle skremmes til å tro at de levde i et rasistisk land som hatet dem… alt på grunn av en slengkommentar eller to som noen hadde opplevd på barneskolen.

Når folk blir voldtatt eller drept er det derimot ingen grunn til å gi oppmerksomhet da det kan skape «unødvendig frykt». 

Hvorfor er slengkommentarer fra barn mer nyhetsverdig enn vold, voldtekt og drap?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (36 minutter siden):

Kan jeg spørre hvor dette skjedde? 

Vil ikke si nøyaktig hvor, men i Osloområdet. 

Vil bare legge til at jeg ikke var redd de, men jeg ble opprørt over ting de sa. Da jeg var 14-15 år var det ingen gutter på skolen min som oppførte seg sånn eller sa sånne ting. 

Endret av Bølle
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, velociraptor said:

Merkelig at når det gjelder covid-19 er det om å gjøre å spre mest mulig frykt, mens overfallsvoldtekter av BARN i Oslo skal man feie under teppet og dysse ned.

Det som er enda mer interessant er at før de forsto at covid var farlig (20 januar til 10 mars) så ble covid-19 også dysset ned på samme måte som voldtekter. For oss som så hva som skjedde i Kina og var beskymret før 10 mars så var det veldig frustrerende.

De er ikke redd for frykten i seg selv, men resultatet av frykten. Hvis folk blir redde for voldtekt så vil de kreve løsninger som politikere ikke ønsker å gjennomføre, de vil rapportere mer og det vil ødelegge rykte om at Oslo er en trygg by. Ryktet til Oslo er mye viktigere for dem enn unngå at folk blir redde.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, In absentia said:

Sml. oppropet mot «asiater-hat» for noen uker siden. Da skulle frykten piskes opp, og folk med asiatisk bakgrunn skulle skremmes til å tro at de levde i et rasistisk land som hatet dem… alt på grunn av en slengkommentar eller to som noen hadde opplevd på barneskolen.

Når folk blir voldtatt eller drept er det derimot ingen grunn til å gi oppmerksomhet da det kan skape «unødvendig frykt». 

Hvorfor er slengkommentarer fra barn mer nyhetsverdig enn vold, voldtekt og drap?

Fordi det er ubehagelig ...." the one whose name shall not be mentioned"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...