Gå til innhold

12-årig jente gjenvoldtatt av 16-/17-åringer på soltudio på Bøler i Oslo


Gjest Kortiho

Anbefalte innlegg

Gjest Kortiho

Noen som vet noe her? Dokument punktum no publiserte saken for 3 dager siden, men det har vært tyst i hovedstrømsmedier. Nå 3 dager etter rapporterer Avisa Oslo om det samme, men de referer til artikkelen fra Dokument (noe jeg antar de vil få kjeft for snart). Men altså, hva skjer. Har et barn blitt gjengvoldtatt i Oslo og nesten ingen medier skriver om det.

Noen fra Bøler som har info som er innenfor retningslinjene å dele? 

https://www.ao.no/ungdommer-siktet-for-voldtekt-av-jente-i-solarium-i-oslo/s/5-128-93895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vær at at familien og offeret ikke vil at det skal bli trykt overalt i landet eller at de skal bli gjenkjent. Og det skjønner jeg utrolig godt! 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kortiho
Kenelz skrev (Akkurat nå):

Kan vær at at familien og offeret ikke vil at det skal bli trykt overalt i landet eller at de skal bli gjenkjent. Og det skjønner jeg utrolig godt! 

Da må man jo heller kreve at mediene gjør bedre jobb når det kommer til anonymisering. Vi som borgere må jo opplyses om dette. Var jo ikke lenge siden det var enorm taushet om en gjengvoldtekt av en mindreårig i Oslo. Har i min tid (40 år), aldri hørt om lignende i Oslo. Og nå kommer det to saker på rappen. https://vartoslo.no/oslo-tingrett/seks-mindrearige-gutter-tiltalt-for-grove-voldtekter-av-jente/283133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste denne saken.  Grusomt, hvordan noen kan være så ondskapsfulle å gjøre dette mot en 12 år gammel jente er uforståelig. Håper inderlig at hun har en familie og venner som støtter henne i den vanskelige tiden hun går gjennom.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (41 minutter siden):

Kan vær at at familien og offeret ikke vil at det skal bli trykt overalt i landet eller at de skal bli gjenkjent. Og det skjønner jeg utrolig godt! 

Hadde det vært mitt barn ville jeg forventet at media fulgte VVP og skjermet barnet fra å måtte få sin voldelige og intime historie brettet ut i media. Uansett om man anonymiserer vil mange nok skjønne hvem det er 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kortiho
Lærke skrev (15 minutter siden):

Hadde det vært mitt barn ville jeg forventet at media fulgte VVP og skjermet barnet fra å måtte få sin voldelige og intime historie brettet ut i media. Uansett om man anonymiserer vil mange nok skjønne hvem det er 

Hadde jeg vært barnet, hadde jeg syntes det var utrolig skremmende, om mitt livs mareritt, ikke en gang var verdt en liten notis i avisene en gang. Det bidrar til å skape et bilde av at dette er dagligdags, og noe man bør forvente om man forviller seg på et Solstudio på Bøler. Hadde forhåpentligvis, i alle fall med tiden, satt pris på klar beskjed fra storsamfunnet om hvor bestialsk dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kortiho
Lærke skrev (17 minutter siden):

Hadde det vært mitt barn ville jeg forventet at media fulgte VVP og skjermet barnet fra å måtte få sin voldelige og intime historie brettet ut i media. Uansett om man anonymiserer vil mange nok skjønne hvem det er 

Du mener altså at om Aftenposten hadde skrevet "Jente under 14 år, gjengvoldtatt av ungdommer i Oslo", ville ført til at alle plutselig vet hvem dette er. De kunne jo lett utelukket solstudio og ev. bydel, og nøyaktig alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes absolutt ingen elefant i rommet hvis man bare unngår å snakke om den.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærke skrev (28 minutter siden):

Hadde det vært mitt barn ville jeg forventet at media fulgte VVP og skjermet barnet fra å måtte få sin voldelige og intime historie brettet ut i media. Uansett om man anonymiserer vil mange nok skjønne hvem det er 

Enig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars jente! 😮 har selv en 11, snart 12 åring, og nå fikk jeg skikkelig vondt i magen! Hvem gjør noe sånnt?! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det foregår slike groteske hendelser, så får vi knapt lese om det en gang i de største avisene.. For meg handler det ikke om å gjenkjenne offeret, det handler om å rette fokus mot de som faktisk gjør noe sånt mot et annet menneske.

Edit: Jeg ser VG har en artikkel om denne saken nå: LINK

Endret av Callisto83
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laban666
Callisto83 skrev (4 minutter siden):

Tenk at det foregår slike groteske hendelser, så får vi knapt lese om det en gang i de største avisene.. For meg handler det ikke om å gjenkjenne offeret, det handler om å rette fokus mot de som faktisk gjør noe sånt mot et annet menneske.

Det er opplest og vedtatt at det ikke skal rettes fokus mot denne gruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kortiho

På spørsmål om de mistenker om det kan være en gruppevoldtekt, svarer han følgende:

– Vi har ikke bevis for at det var gjort i fellesskap, det fremstår som at det har skjedd på omgang, sier politiadvokaten. (VG)

Hva faen?! Men hvor går liksom grensa mellom gruppevoldtekt og at de voldtar jenta etter tur? Er det liksom nok at alle ikke er inne i avlukket samtidig, da kalles det ikke en gruppevoldtekt?! Om de var sammen om disse handlingene som gruppe, så spiller det jo ingen rolle om noen sto på utsiden, mens de gikk inn i avlukket på tur. DETTE ER GRUPPEVOLDTEKT, etter alle normale menneskers oppfattelse!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kortiho
Nasse Nøff ❤ skrev (Akkurat nå):

Dagbladet (og VG og sikkert flere) skrev om dette i dag. https://www.dagbladet.no/nyheter/siktet-for-voldtekt-av-12-aring/73720624

Det er 3 dager siden det ble skrevet om i alternative medier. Det virker som om hovedstrømsmediene desperat her prøvd å fortie dette, men da Avisa Oslo brøt isen, ble de nøtt til å oppfylle sin nyhetsplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Laban666
Kortiho skrev (2 minutter siden):

Det er 3 dager siden det ble skrevet om i alternative medier. Det virker som om hovedstrømsmediene desperat her prøvd å fortie dette, men da Avisa Oslo brøt isen, ble de nøtt til å oppfylle sin nyhetsplikt.

Ja sånn har det blitt, dessverre. Gjerningsmennene skal beskyttes for enhver pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjon og ryktespredning, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Strafferamme 10 år

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Qm6obx/fem-tenaaringsgutter-siktet-for-aa-ha-forgrepet-seg-paa-12-aaring i solarium

På spørsmål om de mistenker om det kan være en gruppevoldtekt, svarer han følgende: 

– Vi har ikke bevis for at det var gjort i fellesskap, det fremstår som at det har skjedd på omgang, sier politiadvokaten. 

Han sier at de siktede guttene og den fornærmede jenten ikke virker å ha vært bekjent fra før. 

– Det fremstår som et tilfeldig møte.

– Hvor ofte ser dere slike saker som dette?

– Det er dessverre ikke helt ekstraordinært. Men det er litt spesielt at fornærmede er så ung som 12 år. 
Det er heldigvis ikke hver dag, men dessverre ser vi flere slike saker, sier politiadvokat Hatlo.

😳

Endret av Ann Mo
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laban666 skrev (4 timer siden):

Ja sånn har det blitt, dessverre. Gjerningsmennene skal beskyttes for enhver pris.

Det er et norskt fenomen og forbanna kvalmt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...