Gå til innhold

Eksen hans er med på alt av høytider hos familien hans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Er sammen med en som har barn fra før av, men eksen hans er med på alt av bursdager å høytider. Jeg synes til tider dette er ganske ukomfortabelt, spesielt siden jeg vet at de ikke hadde noe sunt forhold, og at hun har vært vanskelig å ha med å gjøre når det kommer til hans familie også. Men det virker som at hun prøver å være på sitt beste når jeg er i rommet, og jeg føler jeg egentlig ikke har noe hos familien hans og gjøre lenger.

Anonymkode: 545c9...96f

Hva du vet om henne har du kun fått høre fra den ene siden, så det er barnslig å ta med dette inn i relasjonen med henne når hun åpenbart oppfører seg. 
 

Utrolig fint med voksne som kan samarbeide om barna på denne måten, hva du føler her er helt irrelevant.

Anonymkode: 24756...9a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du sitter på hele historia når du skriver at hun har vært vanskelig mot familien hans. Da henger det ikke på greip at de fortsetter å invitere henne i alle mulige sammenhenger. Jeg synes tvert i mot det virker som om de liker henne ganske godt ettersom de fortsetter å invitere henne til sine egne bursdager osv.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Personlig hadde jeg ikke orket dette.

Mannen var gift før og har to barn med sin ekskone. De hadde én felles jul og to felles barnebursdager etter separasjonen var et faktum. Da yngste fylte 8 ble også de bursdagene delt. Julen deler de, som alt annet. Så mange andre høytider er det vel ikke å dele.

Jeg har aldri truffet hans ekskone engang, selv om jeg nå er blitt kjent med barna.

Anonymkode: bc599...911

Trist for barna og foreldrene... Jeg hadde ikke klart å leve med å ikke få se barna mine i jula eller bursdager. Ødelegger hjertet mitt. Fikk barn for å ha dem, ikke dele dem i to og at de skulle bli kasteballer mellom 2 familier... "kvalm". Slipper heldigvis det :)

Anonymkode: 483fe...7d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er sammen med en som har barn fra før av, men eksen hans er med på alt av bursdager å høytider. Jeg synes til tider dette er ganske ukomfortabelt, spesielt siden jeg vet at de ikke hadde noe sunt forhold, og at hun har vært vanskelig å ha med å gjøre når det kommer til hans familie også. Men det virker som at hun prøver å være på sitt beste når jeg er i rommet, og jeg føler jeg egentlig ikke har noe hos familien hans og gjøre lenger.

Anonymkode: 545c9...96f

Vær glad de kommer såpass overens at dette går an, her er det full krig fra hennes side til enhver tid.. jævla slitsomt.. skulle ønske at hun hadde vært allright og at vi kunne vært samlet til de store begivenhetene.. 

Ser de som er så godt som venninner, det misunner jeg, skulle ønske det var sånn, tenk så mye enklere alt hadde vært... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også synes at dette hadde vært vanskelig.. Det er vel det beste for barnet, men det beste for barnet er at du også blir respektert og hørt oppi alt dette. Du skal jo være en omsorgsperson de ukene dere har barnet. Min samboer har også barn fra før. Jeg ble tatt imot med åpne armer av familien hans. Eksen er aldri invitert på familie sammenkomster med hans familie. Det har aldri vært et tema etter de gikk fra hverandre. Men de har bilder på veggen av henne, og de snakker aldri stygt om henne. Synes det hadde vært rart om hun plutselig skulle feiret jul med oss foreks. Vet ikke om jeg hadde syntes det var så greit. Hun har ikke en gang gratulert oss med barna vi har fått, og ser ikke på meg ved levering/ henting så tror egentlig det er like greit! 

Anonymkode: 7bef3...321

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt som omhandler barna (bursdag, skoleavslutning, komf osv ja klart) 

men bursdagen til farmor, eller svigerinne (for dere liker exen så godt 🙄) er bare sært. 

Jul forstår jeg heller ikke hvis det er nye partner i bildet. Da er det på tide å legge det gamle bak seg 

Anonymkode: 3b7e0...65e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde også synes at dette hadde vært vanskelig.. Det er vel det beste for barnet, men det beste for barnet er at du også blir respektert og hørt oppi alt dette. Du skal jo være en omsorgsperson de ukene dere har barnet. Min samboer har også barn fra før. Jeg ble tatt imot med åpne armer av familien hans. Eksen er aldri invitert på familie sammenkomster med hans familie. Det har aldri vært et tema etter de gikk fra hverandre. Men de har bilder på veggen av henne, og de snakker aldri stygt om henne. Synes det hadde vært rart om hun plutselig skulle feiret jul med oss foreks. Vet ikke om jeg hadde syntes det var så greit. Hun har ikke en gang gratulert oss med barna vi har fått, og ser ikke på meg ved levering/ henting så tror egentlig det er like greit! 

Anonymkode: 7bef3...321

Men da er det jo heller ikke noe godt forhold mellom dere tre, altså jeg hadde steilet om mor plutselig hadde dukket opp til noe, MEN hun er ikke spesielt hyggelig, jeg skulle ønske at hun var en såpass allright person at vi slapp å ha to konfirmasjoner feks... 

I min konf var min stemor på den tiden tilstede, hun og mamma var nærmest venninner, det var helt supert og noe jeg er veldig takknemlig  for i dag, den andre stemoren min var og er en skikkelig bitch og det er så trist . Var ikke før pappa skillte seg fra henne (etter vi blei voksen) at vi har fått et fint forhold igjen... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Ikke noe i familien hans å gjøre lenger» ? Er hun ikke barna hans sin mor da ? :klo: 

Anonymkode: ebffb...f55

Kanskje lese hva som står i innlegget først...

Anonymkode: 52d16...6e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har nevnt tidligere, de hadde ikke noe sunt forhold og de har aldri kommer godt overens. Både han og familien hans vet om hennes dårlige sider, og hun krever direkte å være med på sånt. Nå va aldri det planlagt at de skulle ha barn sammen så dd har ikke noe valg heller akkurat. Jeg går ikke inn på så mye detaljer fordi jeg ikke vil at noe skal bli gjenkjent, det ligger mye mer bak enn det jeg skriver her inne. Så det jeg vet ganske godt er at ingen av dem har kommet kjempegodt overens med henne. 

Grunnen til at jeg synes det er direkte ubehagelig er vel selve situasjonen rundt det og vet at de aldri har kommet ordentlig godt overens. Jeg bare føler at jeg liksom ikke har noe der å gjøre når hun er der uansett, for hun blir nesten en annen person når jeg er i rommet. Hadde situasjonen vært en litt annen, å de hadde hatt et sunnere forhold da de vare sammen så hadde jeg taklet det bedre tror jeg. 

Jeg vet jo at når det kommer til bursdager å konfirmasjon til barnet så er det best når begge foreldre er der og det har jeg ikke noe i mot som sagt, men hvis jeg å han en gang får barn så har vel ikke hun så mye å gjøre i vårt barns konfirmasjon.

Anonymkode: 545c9...96f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Trist for barna og foreldrene... Jeg hadde ikke klart å leve med å ikke få se barna mine i jula eller bursdager. Ødelegger hjertet mitt. Fikk barn for å ha dem, ikke dele dem i to og at de skulle bli kasteballer mellom 2 familier... "kvalm". Slipper heldigvis det :)

Anonymkode: 483fe...7d2

Dersom ting hadde vært vennskapelige, så hadde de nok gjort mer sammen. Men det er jo en grunn til at folk blir skilt. Terskelen er jo - og skal være - svært høy for å splitte opp en familie. Da er det naturlig at det er splid og mye dårlig stemning. Jeg synes heller det er rarere med folk som skilles, og fortsetter å fungere som en familie titt og ofte for barnas skyld. Jeg tror barna også ofte opprettholder et behov om at det blir dem igjen.

I mange tilfeller tror jeg også det å ikke se barna sine julen er verre for foreldrene enn det er for barna. De får dobbel feiring og for mange barn er det viktigste at de har det hyggelig begge steder. 

Anonymkode: bc599...911

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som skal være til stede ved barnas bursdag eller andre selskapelige sammenkomster der barna er med, skal være avtalt ved første mekling når man tar ut separasjon. Hvis man har blitt enige om å feire hver for seg, så er det unaturlig at man dukker opp i hverandres familieselskaper. Har man blitt enige om å feire sammen skjønner jeg at eksen blir bedt. Spør hva som står i meklingsavtalen. Men ting kan jo endre seg etter at en eller begge har fått ny partner, og da bør man bestille ny mekling og bli enige om en ny ordning. 

Anonymkode: 85927...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del skal bare svigerfamilien min ha et nært forhold til min manns eks. Men det betyr også at jeg ikke klarer å få et nært forhold til dem.

Alt jeg sier i deres nærvær kan bli viderefortalt til eksen, og da holder jeg heller kjeft. Så når de føler at de ikke kjenner meg godt, så har de seg selv å takke. Sånn er det bare🤷‍♀️

Anonymkode: 52d16...6e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Som jeg har nevnt tidligere, de hadde ikke noe sunt forhold og de har aldri kommer godt overens. Både han og familien hans vet om hennes dårlige sider, og hun krever direkte å være med på sånt. Nå va aldri det planlagt at de skulle ha barn sammen så dd har ikke noe valg heller akkurat. Jeg går ikke inn på så mye detaljer fordi jeg ikke vil at noe skal bli gjenkjent, det ligger mye mer bak enn det jeg skriver her inne. Så det jeg vet ganske godt er at ingen av dem har kommet kjempegodt overens med henne. 

Grunnen til at jeg synes det er direkte ubehagelig er vel selve situasjonen rundt det og vet at de aldri har kommet ordentlig godt overens. Jeg bare føler at jeg liksom ikke har noe der å gjøre når hun er der uansett, for hun blir nesten en annen person når jeg er i rommet. Hadde situasjonen vært en litt annen, å de hadde hatt et sunnere forhold da de vare sammen så hadde jeg taklet det bedre tror jeg. 

Jeg vet jo at når det kommer til bursdager å konfirmasjon til barnet så er det best når begge foreldre er der og det har jeg ikke noe i mot som sagt, men hvis jeg å han en gang får barn så har vel ikke hun så mye å gjøre i vårt barns konfirmasjon.

Anonymkode: 545c9...96f

Selvsagt skal ikke hun ha noe med deg og mannen din sitt felles barn å gjøre,  dersom dere får det. Han må fortelle henne hvor skapet står hvis hun krever noe slikt. 

Anonymkode: 85927...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvem som skal være til stede ved barnas bursdag eller andre selskapelige sammenkomster der barna er med, skal være avtalt ved første mekling når man tar ut separasjon. Hvis man har blitt enige om å feire hver for seg, så er det unaturlig at man dukker opp i hverandres familieselskaper. Har man blitt enige om å feire sammen skjønner jeg at eksen blir bedt. Spør hva som står i meklingsavtalen. Men ting kan jo endre seg etter at en eller begge har fått ny partner, og da bør man bestille ny mekling og bli enige om en ny ordning. 

Anonymkode: 85927...e3d

Dette.

Alt dette skal være ordnet på forhånd. Jeg tenker det er et minimum at man snakker gjennom dette når man blir sammen med en som er skilt, med barn fra før. Når separasjon og skilsmisse ble gjennomført, hva de ble enige og om hvor lenge det i så fall skal gjelde. Det virker på meg som om mange ikke har de lange, gode samtalene om disse tingene, og for meg er det uforståelig.

Du må jo respektere ordningen de er kommet frem til. Men du står også fritt til å si at du ikke er interessert i å være en slik relasjon. Da kan det selvsagt hende han revurderer. Og det er heller ikke unormalt at avtalen de kom frem til er midlertidig, enten til en av dem treffer en ny, eller til barna når en viss alder.

Du kan ikke påtvinge dem andre ordninger, men du kan selvsagt kommunisere hva du er komfortabel med. 

Anonymkode: bc599...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Som jeg har nevnt tidligere, de hadde ikke noe sunt forhold og de har aldri kommer godt overens. Både han og familien hans vet om hennes dårlige sider, og hun krever direkte å være med på sånt. Nå va aldri det planlagt at de skulle ha barn sammen så dd har ikke noe valg heller akkurat. Jeg går ikke inn på så mye detaljer fordi jeg ikke vil at noe skal bli gjenkjent, det ligger mye mer bak enn det jeg skriver her inne. Så det jeg vet ganske godt er at ingen av dem har kommet kjempegodt overens med henne. 

Grunnen til at jeg synes det er direkte ubehagelig er vel selve situasjonen rundt det og vet at de aldri har kommet ordentlig godt overens. Jeg bare føler at jeg liksom ikke har noe der å gjøre når hun er der uansett, for hun blir nesten en annen person når jeg er i rommet. Hadde situasjonen vært en litt annen, å de hadde hatt et sunnere forhold da de vare sammen så hadde jeg taklet det bedre tror jeg. 

Jeg vet jo at når det kommer til bursdager å konfirmasjon til barnet så er det best når begge foreldre er der og det har jeg ikke noe i mot som sagt, men hvis jeg å han en gang får barn så har vel ikke hun så mye å gjøre i vårt barns konfirmasjon.

Anonymkode: 545c9...96f

Men hvorfor inviterer tanta til samboeren din denne dama til sin egen bursdag når hun

a. ikke kommer overens med henne

b. og det heller ikke er pga barna for de hadde kommet likevel

Dette gir ingen mening. Hva er tantes forklaring?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi inviterer alltid eksen til min bror. Hun er fortsatt familie selv om de har gjort det slutt, hun er mor til barna og vi liker henne. Hva den nye dama til bror mener om det bryr vi oss ikke så mye om. Jeg er fortsatt venninne med eksen og mine foreldre er veldig glad i henne😊 

Anonymkode: 32431...749

Men hva mener din bror om det? Er det ikke hva han syns som er viktig? 

Anonymkode: 8c4b8...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Huff, stakkars dame som har fått deg til svigerinne!

Anonymkode: 6f7b6...0de

Hvorfor det? Voksne mennesker inviterer dem de vil og selvsagt vil man være med familie😊 Hun er faktisk mor til tantebarna mine og ungene våre er søskenbarn. Hun er mor til barnebarna til mine foreldre. Og vi liker henne godt😊

Om det er ‘stakkars’? Javel 

Anonymkode: 32431...749

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom ting hadde vært vennskapelige, så hadde de nok gjort mer sammen. Men det er jo en grunn til at folk blir skilt. Terskelen er jo - og skal være - svært høy for å splitte opp en familie. Da er det naturlig at det er splid og mye dårlig stemning. Jeg synes heller det er rarere med folk som skilles, og fortsetter å fungere som en familie titt og ofte for barnas skyld. Jeg tror barna også ofte opprettholder et behov om at det blir dem igjen.

I mange tilfeller tror jeg også det å ikke se barna sine julen er verre for foreldrene enn det er for barna. De får dobbel feiring og for mange barn er det viktigste at de har det hyggelig begge steder. 

Anonymkode: bc599...911

Jeg synes det er skikkelig raet å mene st fordi man splitter opp så må det bli splid og dårlig Stemning . 

Anonymkode: 83bcf...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som jeg har nevnt tidligere, de hadde ikke noe sunt forhold og de har aldri kommer godt overens. Både han og familien hans vet om hennes dårlige sider, og hun krever direkte å være med på sånt. Nå va aldri det planlagt at de skulle ha barn sammen så dd har ikke noe valg heller akkurat. Jeg går ikke inn på så mye detaljer fordi jeg ikke vil at noe skal bli gjenkjent, det ligger mye mer bak enn det jeg skriver her inne. Så det jeg vet ganske godt er at ingen av dem har kommet kjempegodt overens med henne. 

Grunnen til at jeg synes det er direkte ubehagelig er vel selve situasjonen rundt det og vet at de aldri har kommet ordentlig godt overens. Jeg bare føler at jeg liksom ikke har noe der å gjøre når hun er der uansett, for hun blir nesten en annen person når jeg er i rommet. Hadde situasjonen vært en litt annen, å de hadde hatt et sunnere forhold da de vare sammen så hadde jeg taklet det bedre tror jeg. 

Jeg vet jo at når det kommer til bursdager å konfirmasjon til barnet så er det best når begge foreldre er der og det har jeg ikke noe i mot som sagt, men hvis jeg å han en gang får barn så har vel ikke hun så mye å gjøre i vårt barns konfirmasjon.

Anonymkode: 545c9...96f

Du skjønner vel at vi ikke helt forstår dette? Du sier det aldri var planlagt at de fikk barn. Men det vil jo ikke si at man kan samarbeide om barna fordi om. Familien hans hadde sagt nei om de ikke ville ha henne. Og hvis det er de som inviterer så har du ikke så mye å si. Hun bryter seg vel ikke akkurat inn døren når det er selskap? 

For barna er det nok en fin overgang. Og det er jo bra at de kan være tilstede sammen når det er bursdag osv. Selv om hun endrer seg når du er der, så virker det jo som hun oppfører seg greit? Da er det bare å bite tennene sammen og forsøke å ha en mer vennlig innstilling. 

Og uansett om din kjæreste tar dette opp med sin familie, så kan jo ikke du avgjøre dette alene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

«Ikke noe i familien hans å gjøre lenger» ? Er hun ikke barna hans sin mor da ? :klo: 

Anonymkode: ebffb...f55

Hun mener selvfølgelig familien hans som i hans foreldre, ikke barna deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...