Gå til innhold

Eksen hans er med på alt av høytider hos familien hans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

minister-mio skrev (22 minutter siden):

Hun mener selvfølgelig familien hans som i hans foreldre, ikke barna deres.

Og hennes barns besteforeldre. Familie 

Anonymkode: 32431...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstå deg GODT i denne, har vært i slike situasjoner selv. Skoleavslutninger/start, konfirmasjoner er ok i mine øyne, resten kan godt deles opp. Som vent tidligere i innlegget tror jeg foreldre feirer bursdager osv sammen mest for sin egen del, da barn ofte synes det er litt kjekt med to feiringer osv når situasjonen er slik den er. Alt dette kommer an på alder på barnet og hvordan barnet har taklet skillsmissen selvfølgelig.

Ta deg en skikkelig prat med din partner, fortell hva du føler , så kan ha selv ta dette opp med sin familie. 

 

En stor uting her på Kvinneguiden er at alt man sier som bonusmamma her inne blir slaktet med kommentaren "det får du bare finne deg i når du har funnet deg en med barn fra før" - NEI det får man ikke, det skal gå begge veier og selvfølgelig skal barn ønsker/behov settes først . innenfor en rimelighet. Gang på gang gå dette igjen, bonusmødre skal være nederst, aldri si noe eller ha en mening i ting, men å ta vare på barnet, gjøre barnefar lykkelig og samt stå i rare situasjoner som omhandler tidligere familieliv som kanskje er litt sårt i forhold til at det omhandlet eksen til barnefar - DET skal man takle. 

Spar meg, bonusmødre er viktig, å har en rett til å respekteres de og. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi inviterer alltid eksen til min bror. Hun er fortsatt familie selv om de har gjort det slutt, hun er mor til barna og vi liker henne. Hva den nye dama til bror mener om det bryr vi oss ikke så mye om. Jeg er fortsatt venninne med eksen og mine foreldre er veldig glad i henne😊 

Anonymkode: 32431...749

Stakkars hun nye dama som er kommet inn i en slik familie, må være fryktelig. 

Anonymkode: c747a...fca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

«Ikke noe i familien hans å gjøre lenger» ? Er hun ikke barna hans sin mor da ? :klo: 

Anonymkode: ebffb...f55

Hun er ikke i familie med de, barna er det. 

Anonymkode: c9415...308

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor det? Voksne mennesker inviterer dem de vil og selvsagt vil man være med familie😊 Hun er faktisk mor til tantebarna mine og ungene våre er søskenbarn. Hun er mor til barnebarna til mine foreldre. Og vi liker henne godt😊

Om det er ‘stakkars’? Javel 

Anonymkode: 32431...749

Glad jeg har en svigerfamilie som setter meg før eksen hans. Det er jeg som er svigerdatter nå. 

Anonymkode: c9415...308

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hun eksen. Familien hans har vært familien min i 15år, og vi er glade i hverandre. Jeg forsøker alltid å holde en lav profil, og lar nye damen ta mer plass hvis hun ønsker det. Men dette er mennesker som betyr mye for meg, og det er ikke naturlig for noen av oss å kutte kontakten. Så når tanten til eksmannen min har bursdag, blir også jeg invitert til feiringen. Heldigvis virker det ikke som et stort problem for samboeren hans, jeg antar hun er trygg nok på ham til å akseptere at slik er det. Jeg har også ny samboer, kanskje det hjelper på.

Anonymkode: eeb99...fec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man har vært sammen i mange år, har man jo ofte bygget nære relasjoner med hele familien til partner, og ikke bare partner. Hvis jeg bestemmer meg for å gå fra mannen min, kan jeg ikke forvente at jeg samtidig skal få ta fra ham alle andre mennesker han har blitt kjent med gjennom meg de siste tjue årene. Vi bor på mitt hjemsted, nær mine venner, så min familie og mine venner har blitt hans familie og venner også. Selvsagt vil vi ikke fortsette å treffe alle disse menneskene samtidig, men jeg må forvente at vi blir invitert i de samme bursdagene, bryllupene osv. Å ta fra ham alt ville være å gjøre faren til barna mine ensom og deprimert, og kanskje få ham til å flytte til hjemstedet sitt. Intet av dette ville vært bra for våre barn. 

Jeg synes det gjør vondt å lese om alle barna som har stemødre som ønsker mødrene deres dit pepper’n gror, eller ikke ønsker å treffe henne i ulike sammenhenger. Takler du ikke en mann med en fortid, får du heller finne deg en mann uten fortid eller forbli alene! 

Anonymkode: 78542...7da

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ ille kan da ikke familien hans syntes hun er, siden DE inviterer henne...

Anonymkode: 8b47d...3a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror ble skilt for kort tid siden. Eksem hans har vært min svigerinne i mange år. Jeg er glad i henne, hun har lenge vært en viktig del av livet mitt. Hun er fortsatt en viktig del av livet mitt. Hun er min venn, og hun er mor til tanteungene mine. Jeg kommer selvfølgelig til å fortsette å invitere henne på ting, også når min bror eventuelt finner seg ny dame. Ikke fordi jeg ikke ønsker å bli kjent med og ta godt imot en ny. Jeg har plass til flere. Jeg tenker at så sant du også blir behandlet bra, så er det smålig å ikke tåle at eksen også er inkludert. Familien har ikke valgt skilsmissen. 

Anonymkode: 1db12...752

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt rart at hun er med hans familie på sånt. Det er ikke normalt. Spesielt ikke etter at de har fått nye kjærester. Tenker det er viktig å normalisere situasjonen med to hjem for barna og ikke skape mer drama enn nødvendig. Sier ikke at foreldrene ikke kan møtes, eller ha en god tone. For det kan man fint ha selv om moren ikke er tilstedet på alt. Men det er ganske essensielt at stemor, far og mor kommer godt overens også når barna er tilstedet sammen med dem. Barn merker alt hvis det er litt dårlig stemning. Da er det bedre å la vær. Stemor må jo også få lov til å få sin innpass i familien og finne sin plass som stemor. Skjønner dette er vanskelig hvis eksen til mannen alltid er med. 

Anonymkode: 7bef3...321

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er helt rart at hun er med hans familie på sånt. Det er ikke normalt. Spesielt ikke etter at de har fått nye kjærester. Tenker det er viktig å normalisere situasjonen med to hjem for barna og ikke skape mer drama enn nødvendig. Sier ikke at foreldrene ikke kan møtes, eller ha en god tone. For det kan man fint ha selv om moren ikke er tilstedet på alt. Men det er ganske essensielt at stemor, far og mor kommer godt overens også når barna er tilstedet sammen med dem. Barn merker alt hvis det er litt dårlig stemning. Da er det bedre å la vær. Stemor må jo også få lov til å få sin innpass i familien og finne sin plass som stemor. Skjønner dette er vanskelig hvis eksen til mannen alltid er med. 

Anonymkode: 7bef3...321

Joda for mange er det heldigvis helt normalt 

Anonymkode: 83bcf...e0a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med alle de kvinnene som MÅ fortsette å menge seg med familien til eksen? Hva får dere ut av det? En konsekvens av å skille seg er faktisk at man mister svigerfamilien sin og. Det må man bare godta. Jeg hadde da aldri dratt i mine ekssvigerforeldres selskaper osv, selv om vi hadde et aldri så bra forhold. Jeg har ingen behov for å hevde meg ovenfor eksens nye samboer ved å møte opp overalt, for å liksom vise at «du blir aldri så inkludert i denne familien som meg». 
 

 

Anonymkode: c9415...308

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det med alle de kvinnene som MÅ fortsette å menge seg med familien til eksen? Hva får dere ut av det? En konsekvens av å skille seg er faktisk at man mister svigerfamilien sin og. Det må man bare godta. Jeg hadde da aldri dratt i mine ekssvigerforeldres selskaper osv, selv om vi hadde et aldri så bra forhold. Jeg har ingen behov for å hevde meg ovenfor eksens nye samboer ved å møte opp overalt, for å liksom vise at «du blir aldri så inkludert i denne familien som meg». 
 

 

Anonymkode: c9415...308

Og jeg skjønner ikke hvorfor ikke kvinnene og svigerfamilien selv kan bestemme hvem de omgås med. De er voksne mennesker som har full valgfrihet til å omgås hvem de vil. Hvis en ny dame er så jævla usikker og sjalu på fortiden, så finnes det mange hyggelig menn som aldri har hatt dame som de kan velge.

Anonymkode: 30fa5...359

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et veldig godt forhold til min eks, men vi ser ikke på det som naturlig å delta på "alt" sammen fordi 🤷‍♀️ Skjønner godt at TS er ukomfortabel med det! Hvorfor er det noe hun bare skal godta og ikke ha noen følelser rundt?

Hos oss feirer barnet bursdag hos meg og min familie, og hos far og hans familie. Vi deler jula i to. Trodde det var normalt jeg? 

Til konfirmasjon blir det annerledes, da feirer vi alle sammen, jeg, eksen, våre nye partnere, hele storfamilien. 

Anonymkode: 2f27b...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor mange her mener at man må kutte ut svigerinne/svigerdatter med en gang det er et brudd? 
I mange tilfeller er dette en person som har vært din nærmeste familie i 10-15-20 år, og som man er veldig glade i. En man kanskje har vært gjennom mye sammen med, en god venn og støttespiller gjennom årene. En man i årevis har sett på lik linje som en datter eller søster. Dette er ikke noe man bare kan slå av over natten.

Så skal man plutselig kutte all kontakt og aldri sees igjen, fordi disse to ikke lenger ønsker å bo sammen? Familiene har ikke vært tilstedet i hverdagskranglingen  som gjorde at de ikke orket å bo sammen, de er på ingen måte «ferdig» med sitt forhold til vedkommende, men må plutselig stenge ute en de anser som nør familie, fordi noen sa det magiske ordet skilsmisse?

Hvorfor har dere rett til å bestemme at  Tante Agnes ikke kan få invitere det hun anser som nær familie og en person som betyr mye for henne, bare fordi vedkommende ikke deler hennes dna, eller puler noen som deler hennes dna?! Hvem har bestemt at det er reglene?!

Virker ikke som dere forstår at det ikke kun er far, mor og barna som påvirkes av et forhold... En skilsmisse kan være en stor sorg for resten av familien også!!

 

Anonymkode: 54090...9f3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og jeg skjønner ikke hvorfor ikke kvinnene og svigerfamilien selv kan bestemme hvem de omgås med. De er voksne mennesker som har full valgfrihet til å omgås hvem de vil. Hvis en ny dame er så jævla usikker og sjalu på fortiden, så finnes det mange hyggelig menn som aldri har hatt dame som de kan velge.

Anonymkode: 30fa5...359

Ja, og voksne mennesker tar hensyn. Til både sønnen sin og til sønnens nye partner. 

Anonymkode: c9415...308

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 5/2/2021 at 6:28 PM, AnonymBruker said:

Er hun ikke barna hans sin mor da ? :klo: 

Anonymkode: ebffb...f55

Hvordan og hvilket språk er det her, gobbeligoksk, for dem som ikke kan norsk? 
 

«Er hun ikke moren til barna hans da?» 

 

Anonymkode: 06063...050

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan og hvilket språk er det her, gobbeligoksk, for dem som ikke kan norsk? 
 

«Er hun ikke moren til barna hans da?» 

 

Anonymkode: 06063...050

Takk. Eller "Er hun ikke hans barns mor?" "Er hun ikke mor til hans barn"?

Anonymkode: 8c4b8...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er de skilt når de er sammen alt av høytider? Bare fordi at de ikke har sex lenger? 
idiotisk! Hadde ikke orket et slikt «forhold»

Anonymkode: 0a408...a9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er det med alle de kvinnene som MÅ fortsette å menge seg med familien til eksen? Hva får dere ut av det? En konsekvens av å skille seg er faktisk at man mister svigerfamilien sin og. Det må man bare godta. Jeg hadde da aldri dratt i mine ekssvigerforeldres selskaper osv, selv om vi hadde et aldri så bra forhold. Jeg har ingen behov for å hevde meg ovenfor eksens nye samboer ved å møte opp overalt, for å liksom vise at «du blir aldri så inkludert i denne familien som meg». 
 

 

Anonymkode: c9415...308

"du blir aldri så inkludert i denne familien som meg" er din tolkning. Her tillegger du eksen meninger som det slett ikke er sikkert hun har. Hvorfor velger du å ta eksens samvær med tidligere svigerfamilie i værste mening? Klarer du virkelig ikke se noen annen mulig grunn for eksens samvær med tidligere svigerfamilie, enn et ønske om å hevde seg ovenfor ny kjæreste? Har du ikke selvstendige relasjoner til svigerfamilie din? Er du ikke glad i dem? Klarer du ikke se for deg muligheten at noen kanskje ønsker å fortsette kontakten med mennesker man er glad i, til tross for at man har vært gjennom en skilsmisse? 

Anonymkode: 1db12...752

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...