Gå til innhold

Eksen hans er med på alt av høytider hos familien hans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er sammen med en som har barn fra før av, men eksen hans er med på alt av bursdager å høytider. Jeg synes til tider dette er ganske ukomfortabelt, spesielt siden jeg vet at de ikke hadde noe sunt forhold, og at hun har vært vanskelig å ha med å gjøre når det kommer til hans familie også. Men det virker som at hun prøver å være på sitt beste når jeg er i rommet, og jeg føler jeg egentlig ikke har noe hos familien hans og gjøre lenger.

Anonymkode: 545c9...96f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Ikke noe i familien hans å gjøre lenger» ? Er hun ikke barna hans sin mor da ? :klo: 

Anonymkode: ebffb...f55

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Dette må du nesten bare godta, når du er sammen med en som har barn fra før. Klarer du ikke det må du nesten finne deg en uten barn fra før. Og selv om de ikke er sammen er hun faktisk en del av familien hans på grunn av barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

«Ikke noe i familien hans å gjøre lenger» ? Er hun ikke barna hans sin mor da ? :klo: 

Anonymkode: ebffb...f55

Det er trådstarter som føler dette.

Men ja. Hun er jo moren til barn(a), så det er vel ganske normalt at hun også er til stede på barnets bursdag osv

Anonymkode: 4e84d...f54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du bare bite i det sure eplet og slå deg til ro med at han har valgt deg ovenfor henne. Tenk på hva barna ønsker. Ikke hva du selv ønsker. 

Jeg hadde en stemor som virkelig ikke kunne fordra at min mor var tilstede i ulike settinger. Hun var den som blant annet skapte dårlig stemning i konfirmasjonen min, noe jeg fremdeles tenker på iblant. Min mor og far hadde alltid et godt samarbeid om barna, noe hun ikke taklet. Det var henne jeg så på som et problem tilslutt, ikke min mor. 

 

Anonymkode: 295a6...f70

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest på KG har jeg skjønt at ekser må ikke delta i familiesammenkomster ved når det er barn inne i bildet, de må ikke nevnes eller snakkes om i positive ordelag, alle bilder der eksen er med skal slettes og møbler eksen har sittet i eller berørt, skal brennes. 😂

Anonymkode: 35b73...a22

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er flott at de klarer å holde en god nok tone sammen de voksne slik at de kan samles sammen, kjempeflott for barna. Så biter man tenna sammen og holder ut, det må man hvis man skal være sammen med en som har barn fra før.

De fleste jeg kjenner har en såpass god tone for barnas skyld.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo litt hva det er. Om det er bursdagen til barna, så har jo selvsagt mor all rett til å delta. 

Om det er bursdagen til x-svigemor derimot, så virker det litt sært. 

Hva sier kjæresten din om dette da? Blir du invitert med? 

Anonymkode: 6ba1a...413

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnets bursdager å høytider skjønner jeg det, det har jeg ingenting imot. De har aldri hatt en god tone ellers. Men når tanten hans har bursdag å har invitert oss når det ikke er hennes uke til å ha barnet, da reagerer jeg litt.

Anonymkode: 545c9...96f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg skjønner er barnas bursdag. Alt annet av høytider får man da saktens holde seg til sin egen familie, barn eller ei. 
så kan barna lære seg først som sist at foreldre som ikke ER sammen ikke er sammen, og dermed heller ikke leker familie i jula eller på 17.mai. 
jeg hadde ikke gått, eller satt ned foten for alt annet enn avslutninger,bursdager og konfirmasjoner der det er naturlig. 
hva når mor får seg kjæreste? Skal hele hurlumheien feire tante ednas bursdag da også??

Anonymkode: e15cf...46a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi inviterer alltid eksen til min bror. Hun er fortsatt familie selv om de har gjort det slutt, hun er mor til barna og vi liker henne. Hva den nye dama til bror mener om det bryr vi oss ikke så mye om. Jeg er fortsatt venninne med eksen og mine foreldre er veldig glad i henne😊 

Anonymkode: 32431...749

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi inviterer alltid eksen til min bror. Hun er fortsatt familie selv om de har gjort det slutt, hun er mor til barna og vi liker henne. Hva den nye dama til bror mener om det bryr vi oss ikke så mye om. Jeg er fortsatt venninne med eksen og mine foreldre er veldig glad i henne😊 

Anonymkode: 32431...749

Huff, stakkars dame som har fått deg til svigerinne!

Anonymkode: 6f7b6...0de

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi inviterer alltid eksen til min bror. Hun er fortsatt familie selv om de har gjort det slutt, hun er mor til barna og vi liker henne. Hva den nye dama til bror mener om det bryr vi oss ikke så mye om. Jeg er fortsatt venninne med eksen og mine foreldre er veldig glad i henne😊 

Anonymkode: 32431...749

Det er jo sånn det skal være. Det er jo din bror som har slått opp med henne, dere andre trenger jo ikke å kutte henne ut uavhengig av om bror får en ny dame eller ikke. 

Når man involverer en partner inn i familien og får barn med dette mennesket så vil hen jo alltid være en del av familien. At familiemedlemmene har god kontakt er jo bare en fordel for barna.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huff, stakkars dame som har fått deg til svigerinne!

Anonymkode: 6f7b6...0de

Svigerbror var det vel... 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med exmannen fra jeg var 20 til jeg var nærmere 40. Jeg føler at jeg vokste opp og ble voksen sammen med dem. Etter vi ble skilt deltok vi i hverandres familiers greier i 3-4 år før det naturlig å delta litt sjeldnere. I større ting som begravelser og konfirmasjoner får vi til dels fortsatt invitasjoner, og da kommer vi uten ny partner. Altså, om jeg blir invitert i konfirmasjon på hans side så kommer bare jeg, mens han kommer med ny partner. Motsatt andre vei. Forstår hvis hun synes at det er rart at jeg er der, men... jeg har jo kjent dem «hele livet».

Anonymkode: c6466...71a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catalina Culès skrev (32 minutter siden):

Dette må du nesten bare godta, når du er sammen med en som har barn fra før. Klarer du ikke det må du nesten finne deg en uten barn fra før. Og selv om de ikke er sammen er hun faktisk en del av familien hans på grunn av barna. 

Enig!

Når du møter en med barn fra før, så er det endel ting du må vurdere i forhold til hvordan DE har løst skilsmissen etc. Du kan ikke gå inn i et nytt forhold, og kreve at de tilpasser alt etter deg! Noen ønsker å bevare enlelte ting, selv om de går fra hverandre, og da må nesten du vurdere om det passer deg,  og deretter ta en avgjørelse om du vil være med på dette!! Du kan ikke forvente at alle stiller seg etter deg - det er tross alt barn inni bildet, og de kommer til å være der for alltid - sammen med eksen ;)

Anonymkode: 483fe...7d2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Personlig hadde jeg ikke orket dette.

Mannen var gift før og har to barn med sin ekskone. De hadde én felles jul og to felles barnebursdager etter separasjonen var et faktum. Da yngste fylte 8 ble også de bursdagene delt. Julen deler de, som alt annet. Så mange andre høytider er det vel ikke å dele.

Jeg har aldri truffet hans ekskone engang, selv om jeg nå er blitt kjent med barna.

Anonymkode: bc599...911

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok bare tåle det

Anonymkode: 83bcf...e0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Er sammen med en som har barn fra før av, men eksen hans er med på alt av bursdager å høytider.

Så koselig og fint å se at voksene mennesker kan ha et sunt forhold etter det er slutt, særlig for barnas del.

Anonymkode: bb1b2...5ec

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det eneste jeg skjønner er barnas bursdag. Alt annet av høytider får man da saktens holde seg til sin egen familie, barn eller ei. 
så kan barna lære seg først som sist at foreldre som ikke ER sammen ikke er sammen, og dermed heller ikke leker familie i jula eller på 17.mai. 
jeg hadde ikke gått, eller satt ned foten for alt annet enn avslutninger,bursdager og konfirmasjoner der det er naturlig. 
hva når mor får seg kjæreste? Skal hele hurlumheien feire tante ednas bursdag da også??

Anonymkode: e15cf...46a

At mor og far ikke har lyst å ligge sammen lengre, betyr ikke at de ikke ønsker at barna skal endre så mye på ting, som f.eks jul osv. Møter du en ny person, må du nesten selv vurdere om dette passer deg! Du kan ikke kreve at barna skal miste mer, bare fordi det nå er DU som puler far, og DU ønsker ikke at de skal være sammen!!!

Trist med folk som tror de kan bli sammen med en mann og forvente at han kun skal konsentrere seg om DEG og evt barn dere får sammen, og at barna fra før kun er barn som man bare MÅ finne seg i at er der...... Trist for barna fra før :( Trist at far skal miste samholdet med barna bare fordi han og mor ikke er kjærester lengre, fordi ny dame krever hele ham! 

Anonymkode: 483fe...7d2

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...