Gå til innhold

Dere menn: legg ut bilde av drømmedama deres


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest RehabilitertIncel
Just now, AnonymBruker said:

Det er på instagram, facebook osv. Som sagt har jeg ikke for vane å screenshotte kommentarer. Du kan søke på hashtags som #bodypositivity (nei det er ikke bare tjukke damer) og sjekke ut kommentarer på bilder der. Dette på instagram. Det er mest overvektige kvinner som får hat og kvinner med kroppshår. Slanke kvinner slipper det som oftest. Husk også at mange sletter usaklige kommentarer (altså hat og direkte drittslenging mot kropp og utseende). 

Anonymkode: a15e8...6ae

OK da har jeg et sted å sjekke litt. Takk

Forresten anbefaler jeg deg psykolog etter å ha sett kommentarene du har kommet med. Dette kommer fra en kar med ustabil psyke selv, men som går i behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

RehabilitertIncel skrev (1 minutt siden):

OK da har jeg et sted å sjekke litt. Takk

Forresten anbefaler jeg deg psykolog etter å ha sett kommentarene du har kommet med. Dette kommer fra en kar med ustabil psyke selv, men som går i behandling.

Går i behandling og har gjort det leeeenge. Det hjelper ikke en dritt når man er stygg. Men jeg har en stil jeg ellers er komfortabel med. Eneste gangene menn gir meg komplimenter er når de vil ha seg et knull og ikke får det andre steder. :) 

Anonymkode: a15e8...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Går i behandling og har gjort det leeeenge. Det hjelper ikke en dritt når man er stygg. Men jeg har en stil jeg ellers er komfortabel med. Eneste gangene menn gir meg komplimenter er når de vil ha seg et knull og ikke får det andre steder. :) 

Anonymkode: a15e8...6ae

Bytt til en mer dyktig psykolog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er mest overvektige kvinner som får hat og kvinner med kroppshår. Slanke kvinner slipper det som oftest.

Jeg skal ikke unnskylde dette, men jeg tror det handler om at kvinner prøver å normalisere ytterpunktene, som tidligere nevnt i tråden. Har sett flere av disse kroppshårbildene det reageres mot. Der snakker vi om kvinner som ikke har barbert leggene og armhulene på mange år. Jeg kan skjønne at menn reagerer mot dette, uten at jeg kan skjønne at det blir hat utav det. Jeg ønsker heller ikke at kvinner skal flette legghårene og ha mer hår under armene enn meg selv. Det er ikke særlig tiltrekkende eller sjarmerende, og jeg er oppriktig redd for at slikt skal bli normalisert.

Jeg er heller ingen tilhenger av at overvekt normaliseres, verken når det gjelder menn eller kvinner. Det er en potensiell samfunnsskade. For all del, overvektige må få lov til å være det i fred, men overvekt i seg selv bør ikke normaliseres i den grad at "alle" i samfunnet må få bli det hvis dem vil.  

Anonymkode: 48f3f...2ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Screenshot_20210507-190112.jpg

Anonymkode: 4a01f...665

Hun er 17 år

RehabilitertIncel skrev (1 minutt siden):

Bytt til en mer dyktig psykolog

Nei.

Anonymkode: a15e8...6ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal ikke unnskylde dette, men jeg tror det handler om at kvinner prøver å normalisere ytterpunktene, som tidligere nevnt i tråden. Har sett flere av disse kroppshårbildene det reageres mot. Der snakker vi om kvinner som ikke har barbert leggene og armhulene på mange år. Jeg kan skjønne at menn reagerer mot dette, uten at jeg kan skjønne at det blir hat utav det. Jeg ønsker heller ikke at kvinner skal flette legghårene og ha mer hår under armene enn meg selv. Det er ikke særlig tiltrekkende eller sjarmerende, og jeg er oppriktig redd for at slikt skal bli normalisert.

Jeg er heller ingen tilhenger av at overvekt normaliseres, verken når det gjelder menn eller kvinner. Det er en potensiell samfunnsskade. For all del, overvektige må få lov til å være det i fred, men overvekt i seg selv bør ikke normaliseres i den grad at "alle" i samfunnet må få bli det hvis dem vil.  

Anonymkode: 48f3f...2ae

Kroppshår er så forhatt av mange at de fleste kvinner vil fortsette å barbere seg uansett, så du kan ta det helt med ro. Men at skattepengene dine går til tjukke folk som får helseproblemer kan du ikke gjøre noe med dessverre. 

Anonymkode: a15e8...6ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun er 17 år

Nei.

Anonymkode: a15e8...6ae

Neivel, da får du kose deg i all bitterheten din 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kroppshår er så forhatt av mange at de fleste kvinner vil fortsette å barbere seg uansett, så du kan ta det helt med ro. Men at skattepengene dine går til tjukke folk som får helseproblemer kan du ikke gjøre noe med dessverre. 

Anonymkode: a15e8...6ae

Det siste du skrev var ikke det jeg var redd for. Jeg var redd for at overvekt skulle være det nye "in", og at slanke og normalvektige skal være "ut". Samfunnet har dreid mye mot den veien allerede, og vi trenger ikke flere overvektskampanjer i fare for at det skal bli normalisert. 

For all del. Det er ikke overvektige jeg reagerer på, men kampanjen for normalisering i befolkningen. 

Anonymkode: 48f3f...2ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (1 minutt siden):

Neivel, da får du kose deg i all bitterheten din 😂

Jeg gjør det åpenbart, jeg spurte ikke etter hjelp :P Har akseptert situasjonen min. 

Anonymkode: a15e8...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det siste du skrev var ikke det jeg var redd for. Jeg var redd for at overvekt skulle være det nye "in", og at slanke og normalvektige skal være "ut". Samfunnet har dreid mye mot den veien allerede, og vi trenger ikke flere overvektskampanjer i fare for at det skal bli normalisert. 

For all del. Det er ikke overvektige jeg reagerer på, men kampanjen for normalisering i befolkningen. 

Anonymkode: 48f3f...2ae

Tjukke folk blir aldri inn. Ta det helt med ro som sagt. Det har aldri vært inn å være tjukk og kommer aldri til å bli det.

Anonymkode: a15e8...6ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tjukke folk blir aldri inn. Ta det helt med ro som sagt. Det har aldri vært inn å være tjukk og kommer aldri til å bli det.

Anonymkode: a15e8...6ae

Si ikke det, du. En slank/normalvektig i dag får minst like mye kommentarer om vekt og kosthold som en som lider av fedme i dag, fordi det er blitt in å være overvektig. Samfunnet dreier bare mer og mer oppover på BMI-skalaen for normalhet. Og der er kjernen i hvorfor jeg reagerer på den kampanjen. 

Anonymkode: 48f3f...2ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Si ikke det, du. En slank/normalvektig i dag får minst like mye kommentarer om vekt og kosthold som en som lider av fedme i dag, fordi det er blitt in å være overvektig. Samfunnet dreier bare mer og mer oppover på BMI-skalaen for normalhet. Og der er kjernen i hvorfor jeg reagerer på den kampanjen. 

Anonymkode: 48f3f...2ae

Tynne og normalvektige har alltid fått kommentarer de også. Alle får kommentarer på kroppen sin uansett hvordan de ser ut. Ingen kvinner streber etter å være overvektige, alle kvinner ønsker å slanke seg. Igjen, du har ingenting å bekymre deg for.. 

Anonymkode: a15e8...6ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady

Jeg er dame (duh), men om jeg hadde vært mann så tror jeg at jeg hadde hatt en greie for damer med rødt hår :) Synes det er utrolig mange flotte damer med naturlig rødt hår. Hun her synes jeg er utrolig vakker.

Eleanor Tomlinson. 

eleanor-tomlinson-1520936030.jpg?crop=1.

Emilie Nereng er også utrolig vakker. 

933cb409-8a03-495d-9e8a-984051b2367c?fit

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 22.39):

De idealene der er bare oppkonstruert av media. Den jevne mannen i gata ser ned på slike damer.

Anonymkode: 82d27...056

Glad jeg ikke har den jevne mannen i gata isåfall, ville aldri hatt en mann som ser ned på folk pga utseende. 

Anonymkode: 250b9...642

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk lyst til å dele en liten historie fra livet mitt om utseende og fordommer. (Måtte endre litt på originalteksten)

Mann, godt voksen.
Som ung var jeg veldig utseendefokusert når det gjaldt sjekking. Selv ble jeg omtalt som en sterk treer. Jeg fikk ofte høre at jeg måtte sikte mot damer på mitt "eget nivå". Personlig så hater jeg det uttrykket. Nivå. Det virker som at sjekkemarkedet er klasseinndelt, og at man ikke skal prøve seg på tvers av klassene. Men jeg forstår ikke at en dritpen anestesilege ikke skal kunne date en støgg kafémedarbeider dersom begge ønsker det. Motvillig godtok jeg likevel faktumet. Og bega jeg meg på jakt ut i den store verden (østlandet i hovedsak).
Jeg fikk meg en uvurderlig lærepenge som fikk meg til å skammet meg over at jeg hadde hatt fordommer om utseende. De jeg tidligere anså som stygge, viste seg ofte å være de peneste.
Med årene lærte jeg meg koden for å omgås damer. Koden var, at det ikke var noen kode! Alt foregikk i hodet mitt! Det eneste jeg måtte lære, var å tørre drite meg litt ut og slappe av med det. Man lever bare én gang. Dermed hadde jeg ikke lenger problemer med å skaffe meg dates.

Selvfølgelig er et godt utseende alltid attraktivt. Biologi og innlærte skjønnhetsidealer som taler.
Men et bilde sier ingenting (fuck Tinder). Å oppleve utstråling, blikk og nærhet er med på å påvirke helheten. Min erfaring i møte med de billedskjønne var anstrengt og overfladisk dialog. De mindre pene var gjerne mer på, og bød masse på seg selv. De var vel mer på "mitt nivå". Skjønnhet er mye mer enn det ytre når man lærer seg å se etter. For meg var de pene uansett hvis jeg likte dem.
Lenge var jeg sammen med en dame som, til min store forargelse, ble omtalt som...mindre pen av andre. Både menn og kvinner. Det var direkte ufint å si, både til meg og om henne. Hun var fantastisk, og smellvakker!
Det ble slutt likevel. Av viktigere grunner enn utseende.

Ironisk nok. Hun jeg er sammen med i dag er veldig pen. I alle fall i mine øyne. Way above my league, har jeg hørt folk si. Fikk senere vite at hun kunne vært fotomodell, så jeg kan forstå hva de mener.
Da jeg møtte henne første gang via bekjente, gadd jeg ikke engang tenke tanken. Jeg var vant til at de superpene var mer lukket og ofte oppførte seg frekt. De hadde sikkert gode grunner for det, men det orker jeg ikke ta ansvar for. Jeg vil være meg selv uten skuespill. Og jeg var virkelig uinteressert av en eller annen grunn. Men jeg slo selvfølgelig av en vennskapelig prat da. Høflig skal man være.
  Et par dager senere var det hun som oppsøkte meg og ville bli bedre kjent. Rett på sak inviterte hun meg ut. Og etter at jeg fant ut at vi hadde samme type humor, syn på ting, politisk ståsted, smak, meninger og erfaringer, i det hele tatt en varm, uanstrengt og vennskapelig dialog...så gikk jeg tilbake i skammekroken!
Når vi hadde så mye til felles og det meste stemte, så var det ikke riktig av meg å bruke utseende mot henne. Ja, jeg skammet meg faktisk over at jeg, mer enn tjue år etter mitt første kyss, fremdeles hadde fordommer om utseende.

Jeg poster selvfølgelig ikke et bilde av henne her. Men hun har store likhetstrekk med ansiktet til Victoria Konefal for de som lurer, bortsett fra at hun ikke er så sminket. Og har mye finere kropp slik jeg ser det.

Det finnes sikkert de som ikke synes kjæresten min er så pen, men det bryr meg ikke. Har aldri brydd meg. For meg er hun den vakreste kvinnen jeg vet om og jeg er stolt av henne. Jeg drømmer ikke om andre damer siden vi har det så bra sammen.
Selv er jeg ikke typen som damene snur seg etter på gata. Likevel er jeg en tier i hennes øyne. Og jeg er enig. Vi er på samme nivå og fortjener hverandre.
Takk for meg 😊

Anonymkode: 82ec3...965

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fikk lyst til å dele en liten historie fra livet mitt om utseende og fordommer. (Måtte endre litt på originalteksten)

Mann, godt voksen.
Som ung var jeg veldig utseendefokusert når det gjaldt sjekking. Selv ble jeg omtalt som en sterk treer. Jeg fikk ofte høre at jeg måtte sikte mot damer på mitt "eget nivå". Personlig så hater jeg det uttrykket. Nivå. Det virker som at sjekkemarkedet er klasseinndelt, og at man ikke skal prøve seg på tvers av klassene. Men jeg forstår ikke at en dritpen anestesilege ikke skal kunne date en støgg kafémedarbeider dersom begge ønsker det. Motvillig godtok jeg likevel faktumet. Og bega jeg meg på jakt ut i den store verden (østlandet i hovedsak).
Jeg fikk meg en uvurderlig lærepenge som fikk meg til å skammet meg over at jeg hadde hatt fordommer om utseende. De jeg tidligere anså som stygge, viste seg ofte å være de peneste.
Med årene lærte jeg meg koden for å omgås damer. Koden var, at det ikke var noen kode! Alt foregikk i hodet mitt! Det eneste jeg måtte lære, var å tørre drite meg litt ut og slappe av med det. Man lever bare én gang. Dermed hadde jeg ikke lenger problemer med å skaffe meg dates.

Selvfølgelig er et godt utseende alltid attraktivt. Biologi og innlærte skjønnhetsidealer som taler.
Men et bilde sier ingenting (fuck Tinder). Å oppleve utstråling, blikk og nærhet er med på å påvirke helheten. Min erfaring i møte med de billedskjønne var anstrengt og overfladisk dialog. De mindre pene var gjerne mer på, og bød masse på seg selv. De var vel mer på "mitt nivå". Skjønnhet er mye mer enn det ytre når man lærer seg å se etter. For meg var de pene uansett hvis jeg likte dem.
Lenge var jeg sammen med en dame som, til min store forargelse, ble omtalt som...mindre pen av andre. Både menn og kvinner. Det var direkte ufint å si, både til meg og om henne. Hun var fantastisk, og smellvakker!
Det ble slutt likevel. Av viktigere grunner enn utseende.

Ironisk nok. Hun jeg er sammen med i dag er veldig pen. I alle fall i mine øyne. Way above my league, har jeg hørt folk si. Fikk senere vite at hun kunne vært fotomodell, så jeg kan forstå hva de mener.
Da jeg møtte henne første gang via bekjente, gadd jeg ikke engang tenke tanken. Jeg var vant til at de superpene var mer lukket og ofte oppførte seg frekt. De hadde sikkert gode grunner for det, men det orker jeg ikke ta ansvar for. Jeg vil være meg selv uten skuespill. Og jeg var virkelig uinteressert av en eller annen grunn. Men jeg slo selvfølgelig av en vennskapelig prat da. Høflig skal man være.
  Et par dager senere var det hun som oppsøkte meg og ville bli bedre kjent. Rett på sak inviterte hun meg ut. Og etter at jeg fant ut at vi hadde samme type humor, syn på ting, politisk ståsted, smak, meninger og erfaringer, i det hele tatt en varm, uanstrengt og vennskapelig dialog...så gikk jeg tilbake i skammekroken!
Når vi hadde så mye til felles og det meste stemte, så var det ikke riktig av meg å bruke utseende mot henne. Ja, jeg skammet meg faktisk over at jeg, mer enn tjue år etter mitt første kyss, fremdeles hadde fordommer om utseende.

Jeg poster selvfølgelig ikke et bilde av henne her. Men hun har store likhetstrekk med ansiktet til Victoria Konefal for de som lurer, bortsett fra at hun ikke er så sminket. Og har mye finere kropp slik jeg ser det.

Det finnes sikkert de som ikke synes kjæresten min er så pen, men det bryr meg ikke. Har aldri brydd meg. For meg er hun den vakreste kvinnen jeg vet om og jeg er stolt av henne. Jeg drømmer ikke om andre damer siden vi har det så bra sammen.
Selv er jeg ikke typen som damene snur seg etter på gata. Likevel er jeg en tier i hennes øyne. Og jeg er enig. Vi er på samme nivå og fortjener hverandre.
Takk for meg 😊

Anonymkode: 82ec3...965

Igjen så viser det hvor stor rolle attraktivitet spiller, og hvor viktig det er at kvinnen er pen. Kjempe rørende historie... Gir håp for menn som bruker oss mindre attraktive kvinner da. Dere kan faktisk sikte høyere.  

Anonymkode: a15e8...6ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Igjen så viser det hvor stor rolle attraktivitet spiller, og hvor viktig det er at kvinnen er pen. Kjempe rørende historie... Gir håp for menn som bruker oss mindre attraktive kvinner da. Dere kan faktisk sikte høyere.  

Anonymkode: a15e8...6ae

Det største problemet ditt er ikke at du er stygg, men at du har en helt grusom måte å tenke på. Du frastøter deg ikke menn fordi du er stygg, men fordi du har en stygg måte å reagere på.

Anonymkode: a31b8...749

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uansett så handler det om helhet. "Alt" er ikke ulovlig. Det er forskjell på 2-3 mindre tatoveringer kontra å tatovere seg ihjel. Førstenevnte vil aldri alene være et problem for meg. Det er forskjell på å bruke løsevipper og extensions innimellom kontra å kjøre full duckface med fillers og overdrevent sminke på fulltid. Førstnevnte vil heller ikke her være et problem for meg. Det er forskjell på å ha litt silikon som det eneste du har sammenlignet med bryster som "big mama". Førstnevnte vil igjen ikke alene bli et problem. Det er forskjell på å ha litt sminke kontra å kjøre et fullkomment brunkremtryne med maling fra øre til øre. Det førstnevnte er mer naturlig enn noe annet i dag.

Det er en helhet her. Hvis hun enda har litt silikon så er det ikke overdrevent. I tillegg er det det eneste hun har som er unaturlig. Liker jeg det? Nei, egentlig ikke. Men totalpakken Emilie Nereng er uansett veldig bra. Hun har ikke fillers duckface, brunkremtryne, løsevipper og tatoveringer i tillegg, liksom. Hadde hun hatt sistnevnte, så ville hun ikke vært den attraktive Emilie Nereng som hun er.

Samme regla gjelder en "mindre attraktiv" også. Totalpakken. Men en "mindre attraktiv" har en tendens til å overdrive noe voldsomt, og det er vel her reaksjonene kommer, tenker jeg. 
For øvrig så er attraktivitet svært individuelt. Selv om du mener du er uattraktiv, så kan det hende jeg ser på deg motsatt. Og dette er en klassisk "kvinnefelle" i dag. Helt normalt pene kvinner tror dem er mer uattraktive enn dem er. Jeg har dessverre bevitnet mange ganger at kvinner som er langt over gjennomsnittet utseendemessig har hatt så lav selvtillit at dem nærmest omtaler de selv som "slummen" i samfunnet, og har tydd til operasjoner for å endre dette. Resultatet blir ofte at de da ser "dårligere" ut enn utgangspunktet, fordi det blir for voldsomt og for bredt. 

Anonymkode: 48f3f...2ae

Endret av Vintermorgen
Slettet sitat er fjernet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...