Gå til innhold

Mine bryllupstanker!


Gjest Karbojunkie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:ler:

Deilig med litt hjemmedager sikkert!

Selv skulle jeg gjerne jobbet litt igjen også... :roll:

Jeg ville nok valgt å ha bonger i baren. Vi pratet en del med folkene på et av lokalene vi har kikket på, og de sa at folk gjerne henter seg en drikke og går fra den, for så å hente seg en ny en siden det likevel er gratis. De passer nok bedre på de hvis de har et "gitt antall" gratis. Skal de absolutt ha mer, så er det jo bare å kjøpe.

Man blir ganske surren i huet hvis man etter 1 aperitiff, 3 glass vin og en cognac fortsetter å drikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karbojunkie

:) Ja etter mitt hode så må jo dette holde i massevis. Det er bere følelsen av å ikke "forsørge" gjestene med alt....

Men den kommer jeg fort over tror jeg. Gevinsten ved å ha bonger er at vi vet hvor mye det vil koste, og vi stopper antagelig de som ville "tatt'an helt ut".... Jeg tror også at folk skjønner hvorfor vi velger bonger når vi har festen på et slikt sted...... Vi får se, men jeg tror vi går for bonger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelsmil:

Husk å avtale at de holder oversikt i baren over bonger som blir brukt (og hva de har drukket) og at dere bare betaler for konsumert mengde. Hvis dere betaler for alle bongene så vil det alltid være en del bonger som ikke blir brukt eller blir mistet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Karbojunkie

:) Lúthien : ja vi er nødt til å ha et system med baren. Tror de skriver på bongen hva gjesten bestiller og så teller de opp etter festen. Det er jo stor forskjell på en brus og en longdrink.

Barna skal også kun få "brusbonger" slik at ikke andre (les:foreldre) kan bruke dem til alkohol. Det er faktisk enkelte som er troendes til å gjøre det, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også snakket om å ha bonger og ikke fri bar, det har jo noe med å gjøre at vi skal ha det på hotell. Dessuten er vi ikke laget av penger, tro det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstdamen

Grattis med ny jobb :hoppe: Ser at du tenker på barbonger i bryllupet. Det har vi også tenkt på , men fy søren hvor dyrt det er. Vi hadde tenkt å gi to barbonger til hver enkelt gjest med en maks sum på 100 kr. Dette ville koste oss 23000 hele norske kroner. Så nå har vi foreløpig bestemt å kutte ut disse barbongene.Men time will show, kanskje når vi nærmer oss bryllupet vil vi ha spart opp mer enn antatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobb!!

Barbonger høres bra ut, ellers kan regningen nå uante høyder, er jeg redd... (Og det er vel ikke for at gjestene skal bli fulle at du har tatt deg ekstrajobben heller..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Karbojunkie

:) JA jeg har det fint. Jeg er nettopp kommet hjem fra jobb!! Det gikk kjempefint, men jeg ble skuffet da jeg kom hjem og mannen bare stakk rett ut.... ingen middag til meg eller noen ting?????

Loven er tydeligvis ikke lik for alle!!! Jeg har nok skjemt han bort, slik at han kun kan tenke på seg selv......

Men men, nok eder og galle... Nå må jeg gå å lage middag til barna og meg!!! Snakkes senere!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått deg jobb! Motiverende når man har et konkret mål også!

Vi har også hatt bong-diskusjonen, og det ser ut som vi har motsatt konklusjon av de fleste her inne: vi har bryllupet på hotell men har likevel bestemt oss for fri bar. Vi synes det blir dyrt nok med reise og opphold for våre gjester, så vi vil veldig gjerne at hele festen skal være dekket. Vi blir mange og mange unge, så dette er en stor utgiftspost for oss, men vi klarte ikke å føle oss komfortable med noen annen løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...