Gå til innhold

Jeg er så uheldig, fikk lappen for 17 dager siden og nå mistet jeg lappen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Grosny skrev (2 minutter siden):

Skitt, det spørsmålet er ikke enkelt. Men bilkjøring kan være kjedelig når man ligger baki køen. Er man stressa og på etterskudd så forsterker det også utålmodigheten. Men er du tidlig ute og nyter en god kaffekopp i midtkonsollen, så er det bare å nyte livet og slappe av.

Om du ser på bilkjøring som en givende fritidsaktivitet, så. De fleste kjører bil fordi de skal forflytte seg fra et sted til et annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeffe skrev (2 timer siden):

Nei

Se selv, klovn!

8A3A9280-995F-45C0-864A-AC594FE2E3E7.png

Anonymkode: 469b4...9ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner en som mistet lappen samme dag :skratte:

Hvordan i huleste heita klarte de det? 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rowan skrev (Akkurat nå):

Hvordan i huleste heita klarte de det? 😆

Råkjøring. Husker saken fra avisene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rowan skrev (2 minutter siden):

Hvordan i huleste heita klarte de det? 😆

Bilkrasj. 

Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Råkjøring. Husker saken fra avisene

Tror ikke denne saken var i avisen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Bilkrasj. 

Tror ikke denne saken var i avisen. 

Uff, ikke greit! Håper de har lært av det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Summeer skrev (9 timer siden):

Man kjører ikke forbi 3 biler i den hastigheten.Du har potensielt satt andre i livsfare. Du bør ikke ha lappen. Du bør få sperretid. Og du mangler forståelse av trafikken. 

Å kjøre såpass lite under fartsgrensen kan det være en grunn til. Avkjøringer, uoversiktlig langs veien, elgfare, tung last i bilen som kan forskyve seg, lite øvet sjåfør som kjører i hastighet tilpasset ferdighetene sine, føret, nattefrost og sommerdekk etc.

Dette.

 

TS, det var dessverre for deg din feil. Slik jeg forsto det kjørte du forbi 3 biler samtidig i altfor høy fart. Du vet ikke hvorfor de kjørte som de kjørte, men du kunne kanskje kjørt forbi 1 om gangen uten å måtte kjøre i så høy fart? Det kjennes riktig at du mistet lappen når du utgjør fare for andre i trafikken. Jeg irriterer meg veldig på sjåfører som skal på liv og død kjøre forbi meg når jeg bremser ned på sebra når det er noen som krysser veien. De ser ikke at noen krysser veien foran min bil og risikerer å kjøre på vedkommende når han eller hun ''plutselig'' og ''uventet'' dukker opp foran bilen. Hadde jeg vært deg, ville jeg brukt tiden å fundere litt på hvorfor ''sinke'' 2 og ''sinke'' 3 ikke kjørte forbi ''sinke'' 1 og om det var riktig vurdering å kjøre forbi alle 3. Det er få steder i Norge hvor veien er egnet til dette. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har også ikke forstått hva fartsgrense er. Det er øvre tillatte hastighet, og at hovedregelen er at en skal kjøre etter forholdene. Om det er glatt, dårlig sikt, eller andre trafikanter/fotgjengere i veibanen, bør en avpasset farten.

Det sagt blir folk mindre og mindre hensynsfulle med å kjøre til siden, og slippe forbi. Type opplæringskjøring, kjøring med henger osv.

Anonymkode: 80a85...d76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (32 minutter siden):

Om du ser på bilkjøring som en givende fritidsaktivitet, så. De fleste kjører bil fordi de skal forflytte seg fra et sted til et annet.

Dersom man trenger å skynde seg så har man planlagt dårlig. Jeg kjørte 30 km med kaffe i koppen onsdag morgen, og lå konsekvent i høyrefila. Gadd ikke legge meg ut og kjøre forbi noenting. Kunne nok ha vunnet 90 sekunder med litt mer aggressiv kjøring, men jeg trengte det ikke. Kom fram i god tid allikevel.

Men sykler jeg, da tråkker jeg til. Da gir jeg jernet og hjertet drar opp i 160 i oppoverbakken, men ikke alltid.Noen ganger kan jeg sykle rolig og se meg omkring. Nyte det gode været.

Livet er veien. Veien er målet. Det endelige målet er døden, men det haster ikke. Ingenting haster, selv om jeg vet at dersom jeg hadde kjørt 90 sekunder fortere på onsdag så kunne jeg ha brukt sekundene jeg vant på en deilig diskusjon på kvinneguiden.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Se selv, klovn!

8A3A9280-995F-45C0-864A-AC594FE2E3E7.png

Anonymkode: 469b4...9ac

Ok, for eksempelets skyld, la meg teste din påstand.

Synonymer for klovn på bokmål.

Leter du etter synonymer til klovn? Vi har 30 synonymer for ordet klovn på bokmål:

Akrobat, aktør, apekatt, artist, baduttspringer, bajas, ekvilibrist, entertainer, flammesluker, gatesanger, gjøgler, harlekin, illusjonist, komediant, komiker, kåsør, medspiller, moromann, musiker, narr, sjonglør, skuespiller, sportsmann, sverdsluker, taskenspiller, trubadur, tryllekunstner, underholder, visesanger.

Så du mener sånn helt seriøst at en apekatt har lik betydning som en baduttspringer??

Enten holder du meg for narr eller så har vi en komiker som prøver å spore av tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Se selv, klovn!

8A3A9280-995F-45C0-864A-AC594FE2E3E7.png

Anonymkode: 469b4...9ac

Økenavn kan man holde seg for god til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeffe skrev (17 minutter siden):

Ok, for eksempelets skyld, la meg teste din påstand.

Synonymer for klovn på bokmål.

Leter du etter synonymer til klovn? Vi har 30 synonymer for ordet klovn på bokmål:

Akrobat, aktør, apekatt, artist, baduttspringer, bajas, ekvilibrist, entertainer, flammesluker, gatesanger, gjøgler, harlekin, illusjonist, komediant, komiker, kåsør, medspiller, moromann, musiker, narr, sjonglør, skuespiller, sportsmann, sverdsluker, taskenspiller, trubadur, tryllekunstner, underholder, visesanger.

Så du mener sånn helt seriøst at en apekatt har lik betydning som en baduttspringer??

Enten holder du meg for narr eller så har vi en komiker som prøver å spore av tråden..

I rett kontekst har apekatt samme betydning som baduttspringer. Akkurat som anmelde og rapportere betyr det samme i riktig kontekst, som f.eks denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre forbi noen hvor din hastighet er mye større enn de(n) du passerer er et faremoment i seg selv.  Å passere trafikkanter i høye hastigheter krever at man er svært oppmerksom.  Mange ulykker hvor noen starter forbikjøring uten å se at det allerede er et kjøretøy som kommer svært raskt bakfra uten at sjåfør som starter sin forbikjøring innser faren før det er for sent.  Var yrkessjåfør i årevis og har sett mye død og elendighet på vegene opp gjennom årene.

Bremselengden på tørr asfalt er ca 32m i 80 km/t, 100m i ca 140 km/t pluss reaksjonstid under ellers ideelle forhold.  Skulle to biler ved siden av hverandre og den ene kjører 80, den andre 132 se et barn løpe over vegen 50m fremme har den i 80 stoppet på 50m mens kjøretøyet i 132 fortsatt er over 100 km/t selv under full nedbremsing..  Derfor har Statens Vegvesen hatt kampanjer av typen "litt over" hvor de prøver å få folk til å ikke bagatellisere fartsovertredelser. 

https://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/presse/nyheter/nasjonalt/stadig-flere-holder-fartsgrensen

TØI estimerer at 24 liv i 2019 hadde vært spart i norske bilulykker om alle trafikkanter faktisk overholdt fartsgrensene.  40% av alle dødsulykker i trafikken er relatert til for høy fart.

Dårlige holdninger i trafikken er noe som angår alle, fartsdjevler utsetter oss andre for fare med sin uvørne forståelse av egne egenskaper som gode sjåfører.  Har til overs å høre at noen [unge] menn anser seg som dårligere enn gjennomsnittet; de er alle svært gode sjåfører med "full kontroll" - til de ikke har det..

Endret av Fantorang1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sinker i trafikken er selvsagt ikke bra, men det er ingen unnskyldning for å kjøre som en gris. Jeg er glad for at det nå er en fartsbølle mindre på veien.

Anonymkode: 0a2a6...17e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på denne tråden da jeg var ute og kjørte i går. Her er det også lange strekker som er oversiktlig og det er enkelt å kjøre forbi ... i 80 eller 90 eller opp mot 100 og 110... men så tenkte jeg på at denne personen har ligget i 135, det er søren meg helt vilt. 

Jeg kan nok være litt hard på gassen innimellom, men ble litt ekstra tankefull da jeg var ute og kjørte i går. 

Jeg er så glad for at TS ble fersket og mistet lappen. 

Anonymkode: 7b314...cc8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...