Maleficenta Skrevet 12. juni 2021 #321 Del Skrevet 12. juni 2021 Mynlen skrev (1 time siden): Skjul innhold Lydia motarbeider regimet i hemmelighet og hjelper Nichole og Hannah. åå? Når begynte hun med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynlen Skrevet 12. juni 2021 #322 Del Skrevet 12. juni 2021 Maleficenta skrev (3 minutter siden): åå? Når begynte hun med det? Spoiler Hele tiden mener jeg å huske, det er en stund siden jeg leste den. Det er det jeg mener ikke henger sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. juni 2021 #323 Del Skrevet 12. juni 2021 Mynlen skrev (4 minutter siden): Skjul innhold Hele tiden mener jeg å huske, det er en stund siden jeg leste den. Det er det jeg mener ikke henger sammen. å snakker du om gileads døtre nå? for der framstår lydia lsngt mer sympatisk enn i a handmaids tale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynlen Skrevet 12. juni 2021 #324 Del Skrevet 12. juni 2021 Maleficenta skrev (4 minutter siden): å snakker du om gileads døtre nå? for der framstår lydia lsngt mer sympatisk enn i a handmaids tale Spoiler Nei, begge, helt fra hun ble tvangsrekruttert til tantejobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #325 Del Skrevet 12. juni 2021 Jeg håper virkelig at Serina og Fred sinbaby blir født på canadisk jord og får statsborgerskap der. Og at Serina og Fred lager en avtale med at de får reise tilbake til Giliad dersom de gir masse info til Canada. Så møtes Serina og Fred med åpne armer og smil i Gilliad, men plottwisten er at Fred blir henrettet for svik (for å ha gitt info til Canada) mens fruktbare Serina blir gjort til handmaid. Ungen deres blir tatt hånd av barnevernet i Canada, men June adopterer det. Dette blir selvsagt godtatt, fordi Nichole er Fred sin biologiske unge, noe som gjør dem til halvsøsken. Og det er best å vokse opp sammen med noen i faktisk familie. Så Fred dør for svik mot Gilliad, Serina blir handmaid, og June oppdrar Serina+Fred sin unge i det frie Canada. Men jeg har lest Gilliads daughters så vet at noe av det ikke skjer. Men er lov å håpe på alt det andre 😁 Anonymkode: 845b2...6ec 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. juni 2021 #326 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 15.14): Serena skal skrive en bok for dem. Overrasker meg ikke om Serena og Frank ønsker å bli ledere for de religiøse ekstremistene i Canada. De er ekstremt kyniske. Anonymkode: 43f60...d84 hvem er Frank? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. juni 2021 #327 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg håper virkelig at Serina og Fred sinbaby blir født på canadisk jord og får statsborgerskap der. Og at Serina og Fred lager en avtale med at de får reise tilbake til Giliad dersom de gir masse info til Canada. Så møtes Serina og Fred med åpne armer og smil i Gilliad, men plottwisten er at Fred blir henrettet for svik (for å ha gitt info til Canada) mens fruktbare Serina blir gjort til handmaid. Ungen deres blir tatt hånd av barnevernet i Canada, men June adopterer det. Dette blir selvsagt godtatt, fordi Nichole er Fred sin biologiske unge, noe som gjør dem til halvsøsken. Og det er best å vokse opp sammen med noen i faktisk familie. Så Fred dør for svik mot Gilliad, Serina blir handmaid, og June oppdrar Serina+Fred sin unge i det frie Canada. Men jeg har lest Gilliads daughters så vet at noe av det ikke skjer. Men er lov å håpe på alt det andre 😁 Anonymkode: 845b2...6ec Nicole er Nick sin biologiske unge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #328 Del Skrevet 12. juni 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg håper virkelig at Serina og Fred sinbaby blir født på canadisk jord og får statsborgerskap der. Og at Serina og Fred lager en avtale med at de får reise tilbake til Giliad dersom de gir masse info til Canada. Så møtes Serina og Fred med åpne armer og smil i Gilliad, men plottwisten er at Fred blir henrettet for svik (for å ha gitt info til Canada) mens fruktbare Serina blir gjort til handmaid. Anonymkode: 845b2...6ec Tror ikke Fred og Serena ønsker å dra tilbake til Gilead. Serena sa i forrige episode at hun frykter å bli handmaid og Fred fant ut at ledelsen i Gilead ikke bryr seg om han. Anonymkode: 10ce0...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #329 Del Skrevet 12. juni 2021 27 minutter siden, Maleficenta said: hvem er Frank? Tror det skal stå Fred. Anonymkode: 10ce0...401 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. juni 2021 #330 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror ikke Fred og Serena ønsker å dra tilbake til Gilead. Serena sa i forrige episode at hun frykter å bli handmaid og Fred fant ut at ledelsen i Gilead ikke bryr seg om han. Anonymkode: 10ce0...401 det med st ledelsen i gilead ikke bryr seg om han, har joseph Lawrence noe med det å gjøre tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #331 Del Skrevet 12. juni 2021 Maleficenta skrev (48 minutter siden): Nicole er Nick sin biologiske unge Ikke nødvendigvis men tror serien legger opp til at publikum skal tro det. 1. Vi vet at Fred har det, for Serina har ikke ligget med andre. Vi tror Nick har det, siden June ble gravid etter å hatt sex/voldtatt med han. Men det kan være tilfeldig, for hun blir jo jevnlig voldtatt av Fred samtidig. 2. Nichole har blå øyne. Fred har blå øyne, Nick har brune. De gjorde Hannah til en utsenemessig blanding av June og Luke, så tror at dersom Nichole faktisk hadde vært Nick sin så hadde hun hatt mørke trekk slik som faren. 3. Tror at ønsket om at Nichole er Nick sin er så stor at de alle later som at Fred umulig kan være faren. Men håper at de tar en DNA test. 4. Har ett punkt til som indikerer at Fred er Nichole sin biologiske far, men siden det baserer seg på oppfølgerboka og jeg ikke kan med spoiler-funksjonen på kg så får jeg legge til det senere. 🙂 Anonymkode: 845b2...6ec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #332 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke nødvendigvis men tror serien legger opp til at publikum skal tro det. 1. Vi vet at Fred har det, for Serina har ikke ligget med andre. Vi tror Nick har det, siden June ble gravid etter å hatt sex/voldtatt med han. Men det kan være tilfeldig, for hun blir jo jevnlig voldtatt av Fred samtidig. 2. Nichole har blå øyne. Fred har blå øyne, Nick har brune. De gjorde Hannah til en utsenemessig blanding av June og Luke, så tror at dersom Nichole faktisk hadde vært Nick sin så hadde hun hatt mørke trekk slik som faren. 3. Tror at ønsket om at Nichole er Nick sin er så stor at de alle later som at Fred umulig kan være faren. Men håper at de tar en DNA test. 4. Har ett punkt til som indikerer at Fred er Nichole sin biologiske far, men siden det baserer seg på oppfølgerboka og jeg ikke kan med spoiler-funksjonen på kg så får jeg legge til det senere. 🙂 Anonymkode: 845b2...6ec Seriekaperene har bekreftet at Nicole er Nick's barn. Anonymkode: 28a0e...3ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #333 Del Skrevet 12. juni 2021 On 6/11/2021 at 1:00 PM, O.G. said: Eller at Naomi så at Serena hadde skrevet noe i ei blokk.... Blir Serena handmaid så må hun kanskje ha voldtektsermoni med Naomi. Anonymkode: 10ce0...401 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 13. juni 2021 #334 Del Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Blir Serena handmaid så må hun kanskje ha voldtektsermoni med Naomi. Anonymkode: 10ce0...401 Å herregud..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ziljemor Skrevet 13. juni 2021 #335 Del Skrevet 13. juni 2021 Jeg synes sesong 4 hittil har svart til egne forventninger. Jeg har ikke lest bøkene, og kviet meg lenge for å se serien da den startet på grunn av temaet. Jeg er enig i at de burde brukt litt mindre tid på å zoome dramatisk inn på June’s ansikt. Det skjer hver episode, gjerne mer enn èn gang. Det er et sterkt virkemiddel, og uttrykket til skuespilleren berører meg, men da er også faren stor for at effekten forsvinner når det brukes som virkemiddel for ofte. Samtidig blir jeg engasjert av stemningen i serien. Det formidles fortvilelse, frustrasjon, drømmer og håp fra alle involverte på begge sider av grensa, noe som har gjort temaet mer menneskelig for meg. Nå i siste sesong har de tydeligvis forholdt seg til traumer og hvordan livet leves når man endelig kommer i trygghet, og viser på både en god og realistisk måte at dette ikke er så lett som man kunne tenke seg. Det at det har tatt 3,5 sesong for June å komme seg ut av Gilead, etter å ha hatt flere sjanser, er også realistisk; hvem hadde vel ønsket å ofre sitt barn til et slikt regime og selv gå fri? For meg er dette en serie med en annen type fremdrift enn man ser hos mange andre serier. Jeg opplever at serien engasjerer meg emosjonelt, berører min sårbarhet som kvinne, og berører min sårbarhet som menneske i et samfunn som fort kan snu og skifte retning. Serien tar opp relevante tema som makt, feminisme og politikk, og menneskers offer for å få det de vil ha. Jeg blir uvel av fremstillingen av det patriarkalske Gilead, og tanken om at målet helliger middelet (vi må jo føde barn for at mennesket skal overleve, dermed er det greit å bruke tvang og makt). Serien er on point på disse temaene, og temaene som berøres er dessverre dagsaktuell, både i vårt eget land og i verden forøvrig. Jeg vet ikke om det hadde engasjert like mye dersom serien hadde fokusert mer på politikken rundt Gilead vs resten av verden. Det interessante bør jo være hva konsekvensene av et slikt regime er for menneskene som blir tvunget til å leve der. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 13. juni 2021 #336 Del Skrevet 13. juni 2021 Jeg synes ikke at den zoomingen på ansiktet til June er noe som plager meg. Det er en del av serien, men jeg tror at jo mer man fokuserer på hvor irriterende det er, jo mer irriterer man seg over det. Det er en del av serien å ha nærbilder av ansikt. Jeg skjønner egentlig heller ikke hvorfor enkelte som tilsynelatende ikke liker serien fortsetter å se på den. Hadde det vært meg så hadde jeg sluttet å se på den. Nå gjelder ikke det å reagere på enkelte ting, men når man synes at hele serien er kjip eller blitt det så er det meningsløst å fortsette å se på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 13. juni 2021 #337 Del Skrevet 13. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ikke nødvendigvis men tror serien legger opp til at publikum skal tro det. 1. Vi vet at Fred har det, for Serina har ikke ligget med andre. Vi tror Nick har det, siden June ble gravid etter å hatt sex/voldtatt med han. Men det kan være tilfeldig, for hun blir jo jevnlig voldtatt av Fred samtidig. 2. Nichole har blå øyne. Fred har blå øyne, Nick har brune. De gjorde Hannah til en utsenemessig blanding av June og Luke, så tror at dersom Nichole faktisk hadde vært Nick sin så hadde hun hatt mørke trekk slik som faren. 3. Tror at ønsket om at Nichole er Nick sin er så stor at de alle later som at Fred umulig kan være faren. Men håper at de tar en DNA test. 4. Har ett punkt til som indikerer at Fred er Nichole sin biologiske far, men siden det baserer seg på oppfølgerboka og jeg ikke kan med spoiler-funksjonen på kg så får jeg legge til det senere. 🙂 Anonymkode: 845b2...6ec june har blå øyne... Man arver ikke alltid trekkene av begge foreldrene Endret 13. juni 2021 av Maleficenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ziljemor Skrevet 13. juni 2021 #338 Del Skrevet 13. juni 2021 TheCatLady skrev (3 timer siden): Jeg synes ikke at den zoomingen på ansiktet til June er noe som plager meg. Det er en del av serien, men jeg tror at jo mer man fokuserer på hvor irriterende det er, jo mer irriterer man seg over det. Det er en del av serien å ha nærbilder av ansikt. Jeg skjønner egentlig heller ikke hvorfor enkelte som tilsynelatende ikke liker serien fortsetter å se på den. Hadde det vært meg så hadde jeg sluttet å se på den. Nå gjelder ikke det å reagere på enkelte ting, men når man synes at hele serien er kjip eller blitt det så er det meningsløst å fortsette å se på den. Det er sant! Livet er faktisk for kort til å engasjere seg i saker man egentlig ikke liker! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #339 Del Skrevet 13. juni 2021 Er det bare 1 episode igjen av sesong 4? Jeg er egentlig veldig fornøyd med denne sesongen, men føler det er noe som mangler. Det har kanskje vært litt for mye June, og litt for lite Gilead, Nick, Serena, Lydia. Jeg kunne også tenkt meg og sett mer av historien til Fred. Håper vi får se fødselen til Serena i denne sesongen, men det er kanskje optimistisk dersom det bare er en episode igjen. Anonymkode: 15d87...32e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #340 Del Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er det bare 1 episode igjen av sesong 4? Jeg er egentlig veldig fornøyd med denne sesongen, men føler det er noe som mangler. Det har kanskje vært litt for mye June, og litt for lite Gilead, Nick, Serena, Lydia. Jeg kunne også tenkt meg og sett mer av historien til Fred. Håper vi får se fødselen til Serena i denne sesongen, men det er kanskje optimistisk dersom det bare er en episode igjen. Anonymkode: 15d87...32e Skulle bare være 10 episoder denne sesongen ja Anonymkode: affab...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå