Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Det meste skurrer bare mer og mer. Og det virker som om det er vanskelig for hu å holde styr på alt hu har sagt/gjort. Hu roter det så innmari til for seg selv. Hvorfor ikke bare være ærlig om ting. Om hu ikke har fått strikka det babyteppe, så si nå det da. Ikke rart hun mister troverdighet når det skal dekkes over og juges om hver minste lille ting. Hu sier hu vil vise livet på godt og vondt, og dele hverdagen, oppturer og nedturer, BV saken osv. Men om noen tar opp ting med hu som de stusser på, er uenige med eller lurer mer på, så får man slengt i fleisen at vi ikke har noe med det. Hu er kun interessert i ros og at folk er enig med hu. Selvsagt er man ikke tvunget til å dele alt selv om man er en snapper eller offentlig person. Men man må da regne med at folk stiller spørsmål ved ting, lurer på ting og er uenige. Jeg syns hele greia har eskalert noe voldsomt de siste mnd. Hun har oftere og oftere ranter på snap, skjeller ut folk oftere, har dårlige dager oftere, motsier seg selv og er dobbeltmoralsk oftere. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Tror det eneste jeg kan råde til er å jobbe med hvordan man håndterer ting. Har man ptsd (som jeg også har) så må man jobbe med det, hver dag. 

Triggere har vi alle, men må lære seg å leve med det / håndtere det. 

Syns det er fælt at folk sliter, men nå har det liksom toppet seg føler jeg... Opp og ned hele tiden... 

Kanskje like greit å ta en pause fra å være offentlig? 

Endret av Jajajane
Rettet opp i skrivefeil
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (7 minutter siden):

Blir hun alltid "trigget" av noe i helgene? Og kommet seg på beina på mandag da unger og mann er på jobb/skole? Er det for mye folk hjemme i helgene kanskje, at det er lett å få en knekk? 

Tror det eneste jeg kan råde til er å jobbe med hvordan man håndterer ting. Har man ptsd (som jeg også har) så må man jobbe med det, hver dag. 

Triggere har vi alle, men må lære seg å leve med det / håndtere det. 

Syns det er fælt at folk sliter, men nå har det liksom toppet seg føler jeg... Opp og ned hele tiden... 

Kanskje like greit å ta en pause fra å være offentlig? 

Eller kansje du skal ta en pause fra Stine ?  Da slipper du å irritere deg over henne og sette spørsmålstegn ved hennes personlighet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men grunnen til hun skal levere det et jo fordi hun kjenner en kontaktperson. Alle kan ikke trappe opp der å levere det. Mye som skurrer, men akkurat det der er en ting😬 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heahea1 skrev (18 minutter siden):

Men grunnen til hun skal levere det et jo fordi hun kjenner en kontaktperson. Alle kan ikke trappe opp der å levere det. Mye som skurrer, men akkurat det der er en ting😬 

Nei, men det kan sendes i posten regner jeg med. Det er et prosjekt hvor de ønsker seg strikkede tepper, sokker etc. Da må det gå ann for alle å få levert det på en eller annen måte. Om hu hadde syntes at prosjektet hadde vært så inspirerende og fint, hvorfor ikke bare oppfordre alle til å strikke og sende det til sykehuset? I grunn tungvint at folk skal sende det til hu for at hu så skal kjøre til Lillehammer å levere det. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (1 time siden):

Nei, men det kan sendes i posten regner jeg med. Det er et prosjekt hvor de ønsker seg strikkede tepper, sokker etc. Da må det gå ann for alle å få levert det på en eller annen måte. Om hu hadde syntes at prosjektet hadde vært så inspirerende og fint, hvorfor ikke bare oppfordre alle til å strikke og sende det til sykehuset? I grunn tungvint at folk skal sende det til hu for at hu så skal kjøre til Lillehammer å levere det. 

For det skal sendes til en kontaktperson og ikke til sykehuset 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyblue69 skrev (4 timer siden):

Eller kansje du skal ta en pause fra Stine ?  Da slipper du å irritere deg over henne og sette spørsmålstegn ved hennes personlighet.

Spørsmålstegn ved hennes personlighet? Er vel ikke helt sånn det er. Men for all del, følger ikke med så mye lenger nei 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veranda skrev (6 minutter siden):

Det stemmer ikke !!!! 

Eh slapp av? Og jo det tar bokstavligtalt 2 min å Google seg fram til

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Våre kontaktpersoner, tar imot strikk/hekling, vasker, pakker og leverer til sykehuset de er kontaktperson for. 

Du finner siden med kontaktpersoner og tar kontakt. Det er intensivavdelinger så de fleste sykehus ønsker ikke at alle skal komme på døra å levere selv. Derfor en kontaktperson som koordinerer dette.» 

Sitat fra amandaprosjektet.no


 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Heahea1 said:

«Våre kontaktpersoner, tar imot strikk/hekling, vasker, pakker og leverer til sykehuset de er kontaktperson for. 

Du finner siden med kontaktpersoner og tar kontakt. Det er intensivavdelinger så de fleste sykehus ønsker ikke at alle skal komme på døra å levere selv. Derfor en kontaktperson som koordinerer dette.» 

Sitat fra amandaprosjektet.no


 

Jeg får en helt annen informasjon opp på amandaprosjektets hjemmeside:

Har du strikk ferdig til levering, la det ligge hjemme hos deg selv. (ikke lever dette til butikk som tar imot, kontakpersoner til de ulike sykehusene og ikke send noe som helt i posten til kontaktpersonene. Er strikket du har liggende det allerede vasket og pakket la det ligge slik, ikke åpne det opp.

Vi vil gi beskjed når dere kan begynne vi kan begynne å imot igjen!

https://www.amandaprosjektet.no/2020/03/12/kjaere-alle-flotte-amandastrikkere/

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heahea1 skrev (26 minutter siden):

«Våre kontaktpersoner, tar imot strikk/hekling, vasker, pakker og leverer til sykehuset de er kontaktperson for. 

Du finner siden med kontaktpersoner og tar kontakt. Det er intensivavdelinger så de fleste sykehus ønsker ikke at alle skal komme på døra å levere selv. Derfor en kontaktperson som koordinerer dette.» 

Sitat fra amandaprosjektet.no


 

Og hvorfor i alle dager skal teppene innom Stine først da? Når de kan sendes rett til kontaktperson eller leveres hos oppgitte butikker om man bor i nærmiljøet?? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor1982 skrev (1 minutt siden):

Og hvorfor i alle dager skal teppene innom Stine først da? Når de kan sendes rett til kontaktperson eller leveres hos oppgitte butikker om man bor i nærmiljøet?? 

Fordi hun skal få æren for det regner jeg med

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Heahea1 said:

«Våre kontaktpersoner, tar imot strikk/hekling, vasker, pakker og leverer til sykehuset de er kontaktperson for. 

Du finner siden med kontaktpersoner og tar kontakt. Det er intensivavdelinger så de fleste sykehus ønsker ikke at alle skal komme på døra å levere selv. Derfor en kontaktperson som koordinerer dette.» 

Sitat fra amandaprosjektet.no


 

Her er også sitat fra Amandaprosjektet:

Kontaktpersoner i Amandaprosjektet og ønsker fra sykehusene

Alfabetisk liste over kontaktpersoner og hva de ulike sykehusene bruker og foretrekker.

Amandaprosjektet er et landsdekkende prosjekt, som leverer strikk til de fleste nyfødtintensivene i Norge. Mange små som har fått en tøff start på livet, får hjelp til å holde varmen gjennom sokker, luer, tepper og votter fra Amandaprosjektet!
Så utrolig mange foreldre får opplevde omsorg og omtanke – midt i en uvirkelig og vanskelig tid, et lite håndtrykk gjennom varm ull til den lille.

Amandaprosjektet har frivillige kontaktpersoner med «ansvar for» hver sin nyfødtintensiv avdeling. Kontaktpersonene samordner, tar i mot ferdige bidrag og har direkte kontakt med nyfødtintensiv/sykehus.

Under finner du en samlet oversikt over alle nyfødtintensivene i Norge som Amandaprosjektet leverer bidrag til.

Lurer du på noe i forhold til strikk, til det sykehuset du vil levere til? Send en mail/melding direkte til kontaktpersonen.

Innlandet sykehuset avd. Lillehammer og avd. Elverum

– Tepper, fra ca. 50 x 50 cm til ca. 90 x 90 cm
– Luer, fra nyfødt til ca. 3 mnd
– Sokker, fra nyfødt (5 cm) opp til ca. 3 mnd
NB! Lillehammer bruker ikke mammakluter.

All levering skjer via kontaktpersonen

Strikk kan leveres følgende sted:
Husfliden,
 Storgt., Lillehammer
Vitusapotek Vinstra, Sødorptunet Vinstra
Ditt garn, Nygata 11, Brumunddal
Stitsj, Torggata 83, 2317 Hamar

Narvesen, Maxi, Aslakbolts gt 48, Hamar
Engerdal og omegn kan levere til Edith Sjøvold

Strikk kan sendes til:
Anette Westad, Jønsbergvegen 44 2344 Ilseng

Kontaktperson:
Anette Westad, mob. 92491653, [email protected]

Facebookgruppe, //www.facebook.com/groups/NFI.Lillehammer/

Facebookgruppe; //www.facebook.com/groups/366923120012647/

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støgga skrev (9 minutter siden):

Fordi hun skal få æren for det regner jeg med

Er det mulig. Nå får dere la denne teppesaken ligge. Er dere virkelig så vanskelig for dere at Stine tar i mot teppene. Har dere virkelig ikke andre ting å drive med ?!!! Hvor lenge skal dere skrive dritt om denne saken ? Skam dere. Få dere er liv. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarpuma skrev (19 minutter siden):

Jeg får en helt annen informasjon opp på amandaprosjektets hjemmeside:

Har du strikk ferdig til levering, la det ligge hjemme hos deg selv. (ikke lever dette til butikk som tar imot, kontakpersoner til de ulike sykehusene og ikke send noe som helt i posten til kontaktpersonene. Er strikket du har liggende det allerede vasket og pakket la det ligge slik, ikke åpne det opp.

Vi vil gi beskjed når dere kan begynne vi kan begynne å imot igjen!

https://www.amandaprosjektet.no/2020/03/12/kjaere-alle-flotte-amandastrikkere/

 

 

Hvis du ser på linkadressen din ser det ut som den linken gjelder for 2020

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Hønemor74 said:

Hvis du ser på linkadressen din ser det ut som den linken gjelder for 2020

Linket ble lagt opp i 2020, men ligger på forsiden av amandaproskektet.no.

vet ikke om det gjelder enda? Anyways. Det står opplyst om en kontaktperson for levering av tepper til Lillehammer, og navnet er ikke Stine:

https://www.amandaprosjektet.no/diverse/kontaktpersoner/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor1982 skrev (29 minutter siden):

Og hvorfor i alle dager skal teppene innom Stine først da? Når de kan sendes rett til kontaktperson eller leveres hos oppgitte butikker om man bor i nærmiljøet?? 

Kanskje hun syntes det er ett hyggelig prosjekt å bli innvolvert i? Jeg hjelper en organisasjon på Facebook med å samle inn mat og gaver til jul feks fra mitt nettverk, folk kunne strengt tatt levert direkte til den organisasjonen da organisasjonen har egne offisielle  kontaktpersoner -men det er nok lettere for mitt nettverk å levere til meg da terskelen nok er litt lavere og  det er lettere å få inn mer om jeg ber om hjelp direkte til mine venner, bekjente og nettverk -så leverer jeg dirkete til en av kontaktpersonene i organisasjonen. Jeg har ingen egen rolle i den organisasjonen jeg syntes bare det er hyggelig å hjelpe de på den måten når jeg har litt ekstra overskudd til det. 

 

Støgga skrev (27 minutter siden):

Fordi hun skal få æren for det regner jeg med

Det trenger ikke være noe man vil ha noe ære for men som er en hyggelig ting å innvolvere seg i.  

Endret av GulleGull
Endret en litt klønete formulert setning
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (4 minutter siden):

Kanskje hun syntes det er ett hyggelig prosjekt å bli innvolvert i? Jeg hjelper en organisasjon på Facebook med å samle inn mat og gaver til jul feks fra mitt nettverk, folk kunne strengt tatt levert direkte til den organisasjonen da organisasjonen har egne offisielle  kontaktpersoner -men det er nok lettere for mitt nettverk å levere til meg da terskelen nok er litt lavere og  det er lettere å få inn mer om jeg ber om hjelp direkte til mine venner, bekjente og nettverk -så leverer jeg dirkete til en av kontaktpersonene i organisasjonen. Jeg har ingen egen rolle i den organisasjonen jeg syntes bare det er hyggelig å hjelpe de på den måten når jeg har litt ekstra overskudd til det. 

 

Det trenger ikke være noe man vil ha noe ære for men som er en hyggelig ting å innvolvere seg i.  

Men det er allerede oppgitt kontaktpersoner for prosjektet. Antar at de er kvalitetssikret og har en etablert kommunikasjonslinje inn mot sykehuset. Da kan ikke Stine bare komme inn fra «sidelinjen» og oppgi seg selv som kontaktperson/bindeledd. Det hun derimot kunne ha gjort var å synliggjøre prosjektet og oppfordre til å sende inn tepper via den allerede oppnevnte kontaktpersonen. Alternativt kunne hun brukt tiden sin til å kjempe saken sin på vegne av alle andre. Men det synes ikke å være så interessant lenger. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarpuma skrev (12 minutter siden):

Linket ble lagt opp i 2020, men ligger på forsiden av amandaproskektet.no.

vet ikke om det gjelder enda? Anyways. Det står opplyst om en kontaktperson for levering av tepper til Lillehammer, og navnet er ikke Stine:

https://www.amandaprosjektet.no/diverse/kontaktpersoner/

Fant ikke at det fra 2020 fortsatt ligger oppe , men samma det . Nei hun har sagt tidligere at hun har noen kontakter der . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...