Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

GulleGull skrev (3 minutter siden):

Slik jeg oppfattet «psykolog er for tapere» -var ironisk eller en dårlig «spøk». Noe sånt kunne jeg funnet på å si også bare for å krydre opp språket eller en historie, men man mener ikke sånt bokstavelig. Det samme når noen påpekte at hun virker «forbannet» på at bv hadde ferie, jeg oppfattet det som  at hun var oppgitt og det er også sånt man kan si for å understreke at det er tøft fet en står i -men man skjønner jo selvfølgelig at folk har ferie, det skjønner jo Stine også. Det er generelt veldig  polariserte meninger her -ikke så mye mellomting😅

🙏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heahea1 skrev (1 minutt siden):

Men altså, hun har jo faktisk komt med flere «stikk» mot psykolog 😅 Og jeg tenker at men kan ikke klage på helsa om man ikke går til legen. Synes jeg da 

Det må være rom for å klage på helsa hvis man har en kronisk sykdom som ikke kan kureres. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt den ambivalensen hun beskriver. Hun vil så gjerne bli ferdig med saken, samtidig som hun er livredd for å røre i den. Fullt forståelig. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyblue69 skrev (4 minutter siden):

Det må være rom for å klage på helsa hvis man har en kronisk sykdom som ikke kan kureres. 

For det første, vist kronisk sykdom kan få symptomlindring og man ikke gjør det så nei. Og for der andre med ptsd kan man bli frisk eller bli nærmest symptomfri. Så tja. Eg sier jo jeg ser litt begge sider, men det er jo ærlig å si at det er frustrerende i den forstand jeg bare vil vær henne i en dag og gå til psykolog og få ballen til å rulle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Babyblue69 said:

Det må være rom for å klage på helsa hvis man har en kronisk sykdom som ikke kan kureres. 

Den kureres ikke med mengder energidrikk, kaffe og sukker i form av kaker og godis heller, men det kan forverre noe sinnsykt. Eller det å ikke trene eller være ute i naturen. Men det er liksom det første vi kan gjøre for å bedre livskvaliteten å endre disse tingene….❣️Hilsen ei med samme sykdommer som Stine. 
 

Hun kan få klage den dagen hu begynner å ta fatt i livet sitt og be om hjelp for psyken. Hu gjør ikke så mye for å bli bedre annet enn snap🤨

Endret av Linye
Manglet en del av setningen.
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linye skrev (1 minutt siden):

Den kureres ikke med mengder energidrikk, kaffe og sukker i form av kaker og godis heller. Eller det å ikke trene eller være ute i naturen. Hilsen ei med samme sykdommer som Stine. 
 

Hun kan få klage den dagen hu begynner å ta fatt i livet sitt og be om hjelp for psyken. Hu gjør ikke så mye for å bli bedre annet enn snap🤨

This 🙏🏼

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke med Stine, men ikke alle med PTSD kan bli friske.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner veldig godt den ambivalensen hun beskriver. Hun vil så gjerne bli ferdig med saken, samtidig som hun er livredd for å røre i den. Fullt forståelig. Kjenner meg veldig igjen. Jeg har satt i gang haugevis av prosesser det siste året, og når svaret først kommer så er jeg så vettskremt at jeg knapt tørr å lese det, og det tar meg gjerne dager å psyke meg opp, samt at jeg må alliere meg med hjelpeapparatet i tilfelle det oppstår noen reaksjoner. Nå har jeg en sak inne hos Kripos. Sendte Mail i juli, og har enda ikke hørt noe. Burde ha ringt, men får meg ikke til å gjøre det fordi det er så sårt og vondt! Så nå har jeg snakket med min jurist og vi skal ringe sammen. Det ER vanskelig for oss med PTSD å ikke ha kontroll. Det er vanskelig å være redd for å bli avvist og avfeid. Vi vil, men vi er redd. 

Så sant 👍 Fint at du deler hvor vansklig det kan være å stå i krevende saker med PTSD. Lykke til med saken din ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Nå vet jeg ikke med Stine, men ikke alle med PTSD kan bli friske. Jeg har kompleks PTSD, og har fått beskjed om at det nok ikke er realistisk å bli helt symptomfri. Jeg kan få bedre livskvalitet, men jeg kan dessverre ikke bli frisk. Dette er det en spesialist, psykiater, som har sagt, så ikke noe jeg har funnet på. Jeg har en så betydelig regresjon at jeg har stagnert på 3-4 års alder. Prognosen er «god» i den forstand at jeg ikke har stagnert så tidlig at det er umulig å behandle, men frisk vil jeg aldri bli. Dessverre.

Jeg har kompleks ptsd og fått beskjed om at det er håp om å bli symptomfri, men kan ta tid. Gått i 1 år og er milevis fra der jeg begynte. Så om ikke frisk, betyyydelig mye bedre 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Nå vet jeg ikke med Stine, men ikke alle med PTSD kan bli friske. Jeg har kompleks PTSD, og har fått beskjed om at det nok ikke er realistisk å bli helt symptomfri. Jeg kan få bedre livskvalitet, men jeg kan dessverre ikke bli frisk. Dette er det en spesialist, psykiater, som har sagt, så ikke noe jeg har funnet på. Jeg har en så betydelig regresjon at jeg har stagnert på 3-4 års alder. Prognosen er «god» i den forstand at jeg ikke har stagnert så tidlig at det er umulig å behandle, men frisk vil jeg aldri bli. Dessverre.

🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner veldig godt den ambivalensen hun beskriver. Hun vil så gjerne bli ferdig med saken, samtidig som hun er livredd for å røre i den. Fullt forståelig. Kjenner meg veldig igjen. Jeg har satt i gang haugevis av prosesser det siste året, og når svaret først kommer så er jeg så vettskremt at jeg knapt tørr å lese det, og det tar meg gjerne dager å psyke meg opp, samt at jeg må alliere meg med hjelpeapparatet i tilfelle det oppstår noen reaksjoner. Nå har jeg en sak inne hos Kripos. Sendte Mail i juli, og har enda ikke hørt noe. Burde ha ringt, men får meg ikke til å gjøre det fordi det er så sårt og vondt! Så nå har jeg snakket med min jurist og vi skal ringe sammen. Det ER vanskelig for oss med PTSD å ikke ha kontroll. Det er vanskelig å være redd for å bli avvist og avfeid. Vi vil, men vi er redd. 

Forstår dere så godt. Nå har ikke jeg opplevd dette personlig men har jobbet i barneverntjenesten -der hendte det vi hadde folk  var blitt voksne og hadde gamle saker i barnevernet eller ungdommer som ville lese mappa si. Da tilbød  vi de alltid til å komme på kontoret og lese hvor det var tilgang til saksbehandlere  -samt ha med seg noen til støtte. De er tøft å få alt svart på hvitt og lese om alt, noen hadde ekstremt vonde historier -kanskje rippet opp i ting du hadde fortrengt eller ikke visste om også. Det kunne forekomme reaksjoner ja. Lykke til med saken din! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heahea1 skrev (1 minutt siden):

Jeg har kompleks ptsd og fått beskjed om at det er håp om å bli symptomfri, men kan ta tid. Gått i 1 år og er milevis fra der jeg begynte. Så om ikke frisk, betyyydelig mye bedre 

Det er fint å høre at du har blitt bedre 👍 Det kan være en lang og tung vei å gå for mange med PTSD.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyblue69 skrev (Akkurat nå):

Det er fint å høre at du har blitt bedre 👍 Det kan være en lang og tung vei å gå for mange med PTSD.

Ja, skal sies det tok 6 år og 4 behandlere for å komme til rette personen. Tøff kamp, men sykt verdt det. Og skulle bare ønske jeg kunne skubbe alle i rett retning..

 

Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Takk. Jeg har mange saker gående, så det er mildt sagt et helvete. Kjente meg veldig igjen i det Stine snakket om. Det ønsket om å bli ferdig, samtidig som man blir innhentet av angsten og dermed tyr til unngåelse.

Det er jo kjempebra. Glad på dine vegne❤️❤️

tusen takk🥰 Masse lykke til i din sak!❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger Stine primært grunnet BV-saken.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

❤️

Jeg er barnevernsbarn, og var nylig innom for å hente noe dokumentasjon. Nevnte for hun jeg møtte at vi nok er flere som kjenner på at omsorgsovertakelsen skjedde for sent. Hun så veldig lei seg ut, og sa at jeg gjerne kunne få et møte med BVtjenesten om ønskelig. Jeg sa at jeg skulle tenke på det. Jeg ble jo faktisk tatt ut av hjemmet, om enn flere år for sent, men de gjorde jo noe. Så jeg er usikker på hvor god sak jeg hadde hatt. Hun som kjempet saken min fra jeg var spedbarn, og som så galskapen i hvitøyet, er dessverre død. Jeg hadde nok hatt en bedre sak om hun levde ettersom hun kunne vært vitne. Jeg vet ikke. Jeg følger Stine primært grunnet BV-saken, og tenker å avvente med egen sak til jeg eventuelt vet om hun vant den eller ikke. Hvis hun taper, der BV ikke gjorde noe, så vinner i alle fall ikke jeg siden de tok grep, om enn for sent.

Heier på deg ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjenferdet skrev (6 minutter siden):

❤️

Jeg er barnevernsbarn, og var nylig innom for å hente noe dokumentasjon. Nevnte for hun jeg møtte at vi nok er flere som kjenner på at omsorgsovertakelsen skjedde for sent. Hun så veldig lei seg ut, og sa at jeg gjerne kunne få et møte med BVtjenesten om ønskelig. Jeg sa at jeg skulle tenke på det. Jeg ble jo faktisk tatt ut av hjemmet, om enn flere år for sent, men de gjorde jo noe. Så jeg er usikker på hvor god sak jeg hadde hatt. Hun som kjempet saken min fra jeg var spedbarn, og som så galskapen i hvitøyet, er dessverre død. Jeg hadde nok hatt en bedre sak om hun levde ettersom hun kunne vært vitne. Jeg vet ikke. Jeg følger Stine primært grunnet BV-saken, og tenker å avvente med egen sak til jeg eventuelt vet om hun vant den eller ikke. Hvis hun taper, der BV ikke gjorde noe, så vinner i alle fall ikke jeg siden de tok grep, om enn for sent.

🤗❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linye skrev (5 minutter siden):

Nei, men jeg tar det ikke seriøst når folk ikke gjør noe for seg selv og situasjonen sin. Får ikke sympati fra meg på det. Begynne å ta tak og være ærlig. Ellers bør hun legge vekk snap. Det er selvmotsigelser og løgner/svindel mye av det vi her inne reagerer på og snakker om.

Vi mennesker er forskjellige Noen er mere sårbare en andre. Noen trenger lengre tid en andre.  Det er ikke alt vi vet. Alt deles ikke på Snap. La Stine få bruke den tiden hun trenger. Synes vi skal heie på henne i stedet for å tråkke på henne. Vær varsom i med å dømme. Vi går ikke i hennes sko. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyblue69 skrev (10 minutter siden):

Heier på deg ❤️

 

Sharp75! skrev (8 minutter siden):

🤗❤️

Takk dere❤️ 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (17 minutter siden):

❤️

Jeg er barnevernsbarn, og var nylig innom for å hente noe dokumentasjon. Nevnte for hun jeg møtte at vi nok er flere som kjenner på at omsorgsovertakelsen skjedde for sent. Hun så veldig lei seg ut, og sa at jeg gjerne kunne få et møte med BVtjenesten om ønskelig. Jeg sa at jeg skulle tenke på det. Jeg ble jo faktisk tatt ut av hjemmet, om enn flere år for sent, men de gjorde jo noe. Så jeg er usikker på hvor god sak jeg hadde hatt. Hun som kjempet saken min fra jeg var spedbarn, og som så galskapen i hvitøyet, er dessverre død. Jeg hadde nok hatt en bedre sak om hun levde ettersom hun kunne vært vitne. Jeg vet ikke. Jeg følger Stine primært grunnet BV-saken, og tenker å avvente med egen sak til jeg eventuelt vet om hun vant den eller ikke. Hvis hun taper, der BV ikke gjorde noe, så vinner i alle fall ikke jeg siden de tok grep, om enn for sent.

Uff føler så med deg -det er tøffe ting du har opplevd og som du aldri skulle ha stått i❤️ Det er jo viktig å få sakene ut og frem i lyset men det er mye å bære for en person å skulle være i sak mot ett helt system så skjønner at man sitter på gjerdet ikke vil begynne å rote for mye oppi det før man har tenkt seg veldig godt om. Heldigvis jobber barnevernet  under bedre premisser og har bedre rammer en før, har mer ressurser til å jobbe forebyggende og ikke bare brann-slukking men det er alltid rom for forbedringer. Samt så er det heldigvis også mer fokus på at alle systemene rundt barn som helsestasjon, barnehager, skoler, politi etc har like mye ansvar for å sørge for barns rettigheter. Men man ser allikavel at det svikter innimellom den dag dag, så viktig å hele tiden ha fokus på å jobbe riktig rundt barnet og foreldrene som system. Følger Stine pga bv saken jeg også. Styrkeklem sendes herved til deg❤️

Endret av GulleGull
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...