Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Gjest Polarpuma
24 minutter siden, Pålur said:

-Fibromyalgi 

-Me

-Migrene

-Selvmordshodepine

- Prolaps i ryggen

- Låsninger i nakken

- IBS

- Byller i munn og lyske

- Allergiske reaksjoner

- PTSD

- Angst

- Søvnvansker

- Leddgikt/revmatisme

Det er diagnosene jeg har fått med meg🤔

Hudsykdom har hun også, og hull i lungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anneisabell skrev (2 timer siden):

Bare hvis meldingen innholder hjerter og rosende ord..og gjerne en gave på døra også. Kvalmende 

Skryt, medlidenhet , blomster og morgenleveringer på døra mottas med takk hvertfall 🤦‍♀️

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (2 timer siden):

Ja, det begynner å blir vanskelig å holde styr på alle diagnosene hun har. Kommer alltids noe nytt. At hun påstår at hun har selvmordshodepine er helt vanvittig spør du meg. Hun har knapt hatt noen dager borte fra snap det siste året. Hadde hun hatt dette, så hadde hun ikke vært i stand til å snappe dagen etter et sånn anfall engang. Og det nytter ikke å si «alle reagerer forskjellige på sykdommer». Enkelte ting er likt for alle. Blir som å si at «ja jeg er lam fra nakken og ned, men jeg kan jogge fordi alle reagerer forskjellig på sykdommen/skaden». Hu er ikke sann altså.

👏👏👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se på mobilen i 2 sekunder når jeg har migrene, å det henger godt i dagen etter, om ikke 2 dager etter jeg har hatt anfall! Jeg kjenner flere med migrene som har det helt likt som meg, å de dagene er jeg ikke i stand til annet enn å lage mat til mine, for så å må finne soffa/senga igjen.. Noen ganger klarer jeg ikke det heller faktisk.. Telefon/pc/tv er det værste jeg kan oppsøke når jeg har det! Jeg fatter ikke da at Stine samme dag klarer å være på tlf, i svømmehallen osv.. skjønner at migrene kan være forskjellig altså, men ikke kom med at du har selvmords hodepine, det NEKTER jeg å tru på når jeg vet hvor vondt vanlig migrene er å hvor lite som skal til for å trigge den.. Jeg hadde heller ikke klart å skjule det når det kommer, det vises på hele meg når jeg har det, jeg blir på en måte helt «dratt», å jeg hadde ikke klart å stå å sminke meg, det hadde vært det siste jeg hadde brukt energi på også! 
Dere som ikke klarer å se alt det her, for det her er jo bare én ting, jeg fatter ikke at vi ser på samme kanal.. Enten er det dumskap å at man ikke er noe god menneskekjenner, ellers er det at man rett å slett ikke VIL se det.. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malleli89 skrev (10 minutter siden):

Jeg klarer ikke å se på mobilen i 2 sekunder når jeg har migrene, å det henger godt i dagen etter, om ikke 2 dager etter jeg har hatt anfall! Jeg kjenner flere med migrene som har det helt likt som meg, å de dagene er jeg ikke i stand til annet enn å lage mat til mine, for så å må finne soffa/senga igjen.. Noen ganger klarer jeg ikke det heller faktisk.. Telefon/pc/tv er det værste jeg kan oppsøke når jeg har det! Jeg fatter ikke da at Stine samme dag klarer å være på tlf, i svømmehallen osv.. skjønner at migrene kan være forskjellig altså, men ikke kom med at du har selvmords hodepine, det NEKTER jeg å tru på når jeg vet hvor vondt vanlig migrene er å hvor lite som skal til for å trigge den.. Jeg hadde heller ikke klart å skjule det når det kommer, det vises på hele meg når jeg har det, jeg blir på en måte helt «dratt», å jeg hadde ikke klart å stå å sminke meg, det hadde vært det siste jeg hadde brukt energi på også! 
Dere som ikke klarer å se alt det her, for det her er jo bare én ting, jeg fatter ikke at vi ser på samme kanal.. Enten er det dumskap å at man ikke er noe god menneskekjenner, ellers er det at man rett å slett ikke VIL se det.. 

Enig i det du skriver her! Jeg har hverken migrene eller selvmordshodepine. Men en jeg kjenner hadde det i flere år. Han hadde mellom 1-16 anfall i døgnet over flere uker. Han lå bare inne på soverommet å skrek, klarte ingenting. Han har hatt to hjerneblødninger, knust egne tenner og ødelagt syntes sitt på ene øyet for å prøve å overføre smertene. Han var sykemeldt fra jobb i over et år og gikk til psykolog fordi han fikk så angst for å få anfall. Han var sengeliggende i flere dager etter et anfall og en periode med anfall. Hun kan umulig ha det. Hun har kun vært borte fra snap et par ganger, og hun hadde ikke vært i stand til å snappe om hun hadde hatt et sånn anfall. Man har ikke en sykdom/diagnose bare fordi man har ekstremt vondt i hodet en dag, har tre dager med dårlig mage etc etc. Blir så provosert. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke migrene, men det hender jo at man har skikkelig vondt i hodet. Å for å si det sånn, når det en sjelden gang skjer, orker jeg ikke dette tempo som Stine har holdt på med i dag. 

Så spør jeg av uvitenhet, for den dama nytter det ikke å spørre noe om.

Får man Paracet for migrene? Får man ikke noe annet, eller er det ingenting som virker?

Synd dama skal være så nedlatende hele tida. 
Får litt følelse av når man var barn å fikk voksen kjeft mens venner var rundt en, av å høre på henne innimellom 

Hvis dette ga mening 🤷‍♀️

Endret av Tulltulla
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tulltulla skrev (8 minutter siden):

Får man Paracet for migrene? Får man ikke noe annet, eller er det ingenting som virker?

Man får medisiner beregnet på migrene enten i form av smeltetabletter, nesespray, tabletter eller sprøyter. Noen får også tilbud om botox på flere plasser for å prøve å lette på plagene. Botox settes da på ulike punkter i hodebunnen og nakken.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til at S hevder at hun har "selvmordshodepine", medisinsk term: Hortons hodepine/clusterhodepine, så tror jeg hun må sette seg inn i hva det er! 

Hadde hun hatt det ovennevnte hadde hun på ingen måte klart å være så aktiv og fresh som hun er på snap. 

Legger med en link til Wikipedia Klasehodepine

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulltulla skrev (24 minutter siden):

Jeg har ikke migrene, men det hender jo at man har skikkelig vondt i hodet. Å for å si det sånn, når det en sjelden gang skjer, orker jeg ikke dette tempo som Stine har holdt på med i dag. 

Så spør jeg av uvitenhet, for den dama nytter det ikke å spørre noe om.

Synd dama skal være så nedlatende hele tida. 
Får litt følelse av når man var barn å fikk voksen kjeft mens venner var rundt en, av å høre på henne innimellom 

Hvis dette ga mening 🤷‍♀️

Det kommer an på. Jeg får Paracet grunnet allergi mot en del andre medisiner 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

camie skrev (8 minutter siden):

I forhold til at S hevder at hun har "selvmordshodepine", medisinsk term: Hortons hodepine/clusterhodepine, så tror jeg hun må sette seg inn i hva det er! 

Hadde hun hatt det ovennevnte hadde hun på ingen måte klart å være så aktiv og fresh som hun er på snap. 

Jeg er slettes ingen lege, men ut i fra linken her, så ser jeg det som urealistisk at hun har denne formen for hodepine. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.tv2.no/a/13792561/

Videoen nederst viser ei så har denne typen hodepine.. Har en venn som har det samme men i mildere grad og ho klarte ikke opne øynene eller snakke. Sååå janei vett ikke jeg altså. 
Bare tenker når jeg har vanlig hodepine, ikke den farten på meg si

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polarpuma
51 minutter siden, Heahea1 said:

https://www.tv2.no/a/13792561/

Videoen nederst viser ei så har denne typen hodepine.. Har en venn som har det samme men i mildere grad og ho klarte ikke opne øynene eller snakke. Sååå janei vett ikke jeg altså. 
Bare tenker når jeg har vanlig hodepine, ikke den farten på meg si

Nå skal hun spille Yatzy med mannen, selv om hun har migrene. «Prøver å få i meg minst mulig sukker og minst mulig koffein for å holde det (migrenen) i sjakk», samtidig som hun gafler i seg godteskåla til sønnen og drikker 4 kopper kaffe hver morgen og ifølge henne selv er avhengig av Pepsi Max og energidrikk. 

Endret av Polarpuma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pålur skrev (4 timer siden):

-Fibromyalgi 

-Me

-Migrene

-Selvmordshodepine

- Prolaps i ryggen

- Låsninger i nakken

- IBS

- Byller i munn og lyske

- Allergiske reaksjoner

- PTSD

- Angst

- Søvnvansker

- Leddgikt/revmatisme

Det er diagnosene jeg har fått med meg🤔

Og endometriose 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Polarpuma
17 minutter siden, Arkin said:

Og endometriose 

Ja, det hadde jeg glemt. Og så har hun en hudsykdom i ansiktet og hull i lungene. Og samtidig med alle disse diagnosene har hun mere energi enn en Duracell-kanin på speed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (2 timer siden):

Enig i det du skriver her! Jeg har hverken migrene eller selvmordshodepine. Men en jeg kjenner hadde det i flere år. Han hadde mellom 1-16 anfall i døgnet over flere uker. Han lå bare inne på soverommet å skrek, klarte ingenting. Han har hatt to hjerneblødninger, knust egne tenner og ødelagt syntes sitt på ene øyet for å prøve å overføre smertene. Han var sykemeldt fra jobb i over et år og gikk til psykolog fordi han fikk så angst for å få anfall. Han var sengeliggende i flere dager etter et anfall og en periode med anfall. Hun kan umulig ha det. Hun har kun vært borte fra snap et par ganger, og hun hadde ikke vært i stand til å snappe om hun hadde hatt et sånn anfall. Man har ikke en sykdom/diagnose bare fordi man har ekstremt vondt i hodet en dag, har tre dager med dårlig mage etc etc. Blir så provosert. 

Stakkars mann💔💔

nei, du har så rett.. Man har ikke migrene selv om man har veldig vondt i hode en dag eller to!  å det ér provoserende at hun har alle diagnoser i boka, men hun nailer de bedre enn alle andre med samme diagnose.. I tillegg trenger hun jo ikke tips å råd, for hun kan jo detta så godt sjøl🤦‍♀️ jeg hadde satt stor pris på å få tips å råd mot migrene å nakkesmerter.. Tenk om det er noe jeg ikke har prøvd som funker da?? Det hadde jo betydd enormt mye for meg, å selv om jeg hadde fått noen råd som har vært utprøvd å ikke funka, hadde jeg ikke hengt meg opp i det.. Men som sagt 100 ganger, det skal kunn plinge i innboks om det er skryt å ros🤮

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om S hadde vært smart, så hadde hun linka til Instagram i hvert eneste innlegg som inneholder noe som kan få de 7000 følgerne til å stille spørsmål om hva hun har på seg eller hvilken farge veggene har. 

Ikke bare hadde hun sluppet "gnålet og maset", men hun hadde også økt antall følgere på insta. 

Og siden hun VET at flere ikke har på lyd når de ser snappen, så burde hun i allefall merket med direkte link til Instagram. F.eks i dag har jeg på meg plagg fra bla bla bla. 

Vil kalle det en vinn-vinn situasjon, hun slipper å svare på samme spørsmål gjentatte ganger og de som undrer får stilt sin nysgjerrighet. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
camie skrev (1 time siden):

Synes det er merkelig at ikke alle disse diagnosene hennes ble nevnt på alle opptakene med tv2…? Clusterhodepine er en sjelden lidelse så da synes jeg det er rart å underlig at dette ikke blir nevnt noen plass mtp at hun sier at alle diagnosene kommer ifra en vond oppvekst å barndom?? søker man på clusterhodepine på YouTube ser man det hellvete disse stakkars menneskene som lever med dette har, så spør du meg, så pisser Stine på de som faktisk har denne diagnosen! 
Jeg vedder mer enn en tier på at alt er ett spill for galleriet for å vise kommunen hvor synd det er på henne å hvor ødelagt hun er..🙈🤦‍♀️ 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ganske unikt skrudd sammen som kommer seg så lett å fort ut ifra alt som feiler’a😅😃

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyfia skrev (5 minutter siden):

Nå er det rett før jeg eksploderer. At hun har nerver til å påstå at hun har Clusterhodepine. Jeg har det, og hver forbanna natt må samboeren min sette seg på hendene mine, ha på meg oksygenmasken, holde meg fast så jeg ikke denger hodet med full kraft i veggen, sette sprøyte i magen og hjelpe meg å holde ut. Jeg er så desperat når det pågår at jeg ikke har tall på hvor mange ganger jeg har lagt meg ute på verandaen fra soverommet vårt, jeg har lagt meg ned i snø å minusgrader i bare undertøy for å prøve å lindre det forferdelige som foregår. Clusterhodepine er rangert som det vondeste et menneske kan overleve, den ligger mange hakk foran smerter ved fødsel. Det er Cluster og kun Cluster som kalles selvmordshodepine. Det hjelper ikke med en Imigran nesespray, ikke engang kontinuerlig tilførsel av morfin ved anfall på sykehus lindrer noe særlig! Beklager at jeg banner, men jeg sliter med å holde tilbake når hun påstår hun lider av noe som er i ferd med å ødelegge meg som menneske. Jeg er 34 år, har to barn og mann - men jeg har et monster som jager meg hver natt. To anfalls frie dager i en mnd er en skikkelig god måned. Vi har bygd om soverommet vårt slik at det er helt lydtett så barna våre ikke skal høre de desperate ropene og hylene om natten. Jeg har åpen innleggelse på nevrologisk avdeling, jeg må alltid bli kjørt i ambulanse dit. At hun våger å Google-diagnosere seg med Cluster gjør meg illsint! Jeg kjemper med nebb og klør hver bidige dag, jeg holder ut fordi jeg har to fantastiske barn å en stor og fin familie. Uten det nettverket hadde jeg ikke vært her. Nå har hun gått for langt, det siste hun bør gjøre er å tråkke på folk med alvorlige diagnoser, være seg kreft, Cluster, MS ++- akkurat nå er jeg så sint at jeg er glad jeg bor på andre siden av landet. Jeg pleier ikke å hisse meg opp når hun gnager om diagnoser, men når hun bruker Cluster så ser jeg rødt. Jeg blir flyforbanna på vegne av de med diagnosen som ikke har et nettverk til å hjelpe seg, som kanskje ikke har familie i umiddelbar nærhet og må klare seg selv, det er de stakkar skjebnene som ikke greier mer og som velger å avslutte livet. Jeg har null problemer med å stå frem med hvem jeg er, jeg har null problemer med å klage inn TV2 til PFU for at de lar en lystløgner, svindler og en heks få tv-tid. Beklager altså, men nå koker det her. Hun er noe av det mest forferdelig mennesket jeg har kommet over. Og jeg håper dere skjønner at jeg ikke langer ut mot noen av dere i denne gruppen 🙂 

Jeg er så lei meg for din situasjon og sykdomsbilde- alle gode tanker sender deg🌸🌸

Å jeg skjønner deg så jævla godt, når du føler deg tråkket på av Stine. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...