Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Polarpuma skrev (3 minutter siden):

Du minner meg utrolig mye om hvordan jeg selv var for 15 år siden da jeg var i et voldelig forhold med en psykopat, hvor jeg rettferdiggjorde alt han sa og gjorde foran venner, familie, sykehus osv.  Jeg var i en benektelse og følte skam og skyld over hvilke valg han gjorde, ville ikke se eller høre råd fra andre om hvordan ståa i virkeligheten var. Jeg kunne komme med de utroligste undskyldninger for alt han sa/gjorde. Jeg var i “denial”. 

Det er synd det du har vært gjennom ❤️

men for en sammenligning............ Kan ikke annet enn å riste på hodet... Har selv levd med en psykopat i maaaaange år, så jeg vet hva du snakker om...... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Polarpuma skrev (29 minutter siden):

Du minner meg utrolig mye om hvordan jeg selv var for 15 år siden da jeg var i et voldelig forhold med en psykopat, hvor jeg rettferdiggjorde alt han sa og gjorde foran venner, familie, sykehus osv.  Jeg var i en benektelse og følte skam og skyld over hvilke valg han gjorde, ville ikke se eller høre råd fra andre om hvordan ståa i virkeligheten var. Jeg kunne komme med de utroligste undskyldninger for alt han sa/gjorde. Jeg var i “denial”. 

Sånn har jeg tenkt på mange innlegg her også, de som forsvarer S har akkurat samme diagnosen og de kan gjøre stikk motsatt av hva de fleste har lest seg opp til, det er egentlig litt rart det. F ex at sukker ikke trigger smerter. Loff ikke er bra for en sensitiv mage...pluss pluss pluss 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (1 time siden):

Du kan utmerket godt spise loff til lunsj og pasta til middag fordi eller til tross for ibs. Selv har jeg både ibd(sterkt medisinert) og ibs, eneste jeg tåler å spise av «brød» er loff og det som er bakt av fint mel, pasta kan jeg også spise, må passe litt på mengde. Men, det er veldig individuelt hva den ene eller andre tåler selv med samme diagnose. 
I perioder kan vann være nok til å sende meg i senk, det kan også veksle fra dag til dag. 

Sant nok. Men da jeg har vært med på oppfølgingsamtaler med min svigerdatter som har IBS ble hun strengt frarådet tung mat,sukker, loff og pasta bla. Fikk diett med bla havregryn, grønnsaker, frukt, fisk, egg og lite fet mat🤷🏼‍♂️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (11 minutter siden):

Sånn har jeg tenkt på mange innlegg her også, de som forsvarer S har akkurat samme diagnosen og de kan gjøre stikk motsatt av hva de fleste har lest seg opp til, det er egentlig litt rart det. F ex at sukker ikke trigger smerter. Loff ikke er bra for en sensitiv mage...pluss pluss pluss 

At man ikke er enige med det mange skriver her er ikke = med å forsvare Stine. Folk er forskjellige er det så himla vanskelig å forstå? 

Og at man tilfeldig har noen av de samme diagnosene som Stine og noen tåler  faktisk det ene og det andre. Fodmap f.eks funker ikke for alle ifht IBS. Trening ifht fibro funker ikke om man har evt annen diagnose i tillegg. Vi er individuelle individer. Jeg har levt sukkerfritt i flere år, det hjalp ikke på min smerte. Så ta ikke alle under en kam 🤦‍♀️🤦‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (40 minutter siden):

At man ikke er enige med det mange skriver her er ikke = med å forsvare Stine. Folk er forskjellige er det så himla vanskelig å forstå? 

Og at man tilfeldig har noen av de samme diagnosene som Stine og noen tåler  faktisk det ene og det andre. Fodmap f.eks funker ikke for alle ifht IBS. Trening ifht fibro funker ikke om man har evt annen diagnose i tillegg. Vi er individuelle individer. Jeg har levt sukkerfritt i flere år, det hjalp ikke på min smerte. Så ta ikke alle under en kam 🤦‍♀️🤦‍♀️

En ting er å være uenig i noe av tingene som skrives her inne. Men det er enkelte ting det nesten er umulig å være uenig i. Som feks at hun til tider er dobbeltmoralsk. Snakker stygt om en venninne på snap, legger ut innlegg på Instagram om at det er så viktig å være grei og ikke slenge dritt. Det går da vel heller ikke ann å være uenig i at hun har et skyhøyt pengeforbruk mtp det hun selv har sagt om egen økonomi og spleis. Etc etc.

Å si at trening ikke funker om man har fibro og annen diagnose i tillegg? Hvilken tilleggsdiagnose/r er dette? Skjønner at hun ikke satser på å bli neste Marit Bjørgen. Men du skal være rimelig fysisk syk eller invalid for at overhode ingen form for trening ikke funker og ikke er bra for kroppen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LinaHg skrev (6 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvordan folk ikke klarer å få med seg essensen og sammenhengen i det som blir skrevet her inne. Jeg bryr meg ikke om at hun bruker penger og hva hun bruker de på, hadde det ikke vært for spleisen. Jeg bryr meg ikke om at hun dytter i seg sukker store deler av dagen, hadde hun ikke sittet å klaget på lite energi og vondt i hodet en time etterpå. Jeg bryr meg ikke om at hun velger å ikke gå i terapi, men jeg reagerer på at hun sier å gå til psykolog er for tapere og at hun prater om sine psykiske lidelser daglig, men fortsatt velger å ikke få hjelp for det. Bryr meg ikke om skitne sminkekoster og sukker, men ikke gidd å klag på uren hud dagen etter. Osv osv. Poenget er at hun klager på veldig mye, men velger å la vær å prøve løsninger som bedrer ting. At hun skriver innlegg på innlegg på Instagram om å være god og snill, ikke slenge dritt, samtidig som hun skjeller ut folk og kaller de stygge ting på sin egen snap. At hun gråter på snap pga dårlig økonomi og at hun derfor ikke klarer å dekke advokatutgifter selv, samtidig som hun viser frem tre poser med nye ting hun nettopp har kjøpt. Hun har fortalt mye om privat økonomi og ting rundt det, men klikker og brøler ut at vi ikke vet NOE om deres økonomi når det blir stilt spørsmålstegn ved pengeforbruket hennes. Hadde det vært snakk om en ting eller to hvor det skurra og ikke hang på greip, så er det en ting. Men det er så vanvittig mye som skurrer, og det begynner å bli tydelig at hun ikke alltid forteller sannheten, da hun dagen etter kommer med en annen versjon av ting hun snakket om dagen før.

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (18 minutter siden):

En ting er å være uenig i noe av tingene som skrives her inne. Men det er enkelte ting det nesten er umulig å være uenig i. Som feks at hun til tider er dobbeltmoralsk. Snakker stygt om en venninne på snap, legger ut innlegg på Instagram om at det er så viktig å være grei og ikke slenge dritt. Det går da vel heller ikke ann å være uenig i at hun har et skyhøyt pengeforbruk mtp det hun selv har sagt om egen økonomi og spleis. Etc etc.

Å si at trening ikke funker om man har fibro og annen diagnose i tillegg? Hvilken tilleggsdiagnose/r er dette? Skjønner at hun ikke satser på å bli neste Marit Bjørgen. Men du skal være rimelig fysisk syk eller invalid for at overhode ingen form for trening ikke funker og ikke er bra for kroppen.

Som sagt, man trenger ikke forsvare en persons handlinger selv om  man reagerer på måten det skrives om dem på......... 

Man kan f.eks ha ME og fibro, da kan man som regel ikke trene uten å bli dårligere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (18 minutter siden):

Som sagt, man trenger ikke forsvare en persons handlinger selv om  man reagerer på måten det skrives om dem på......... 

Man kan f.eks ha ME og fibro, da kan man som regel ikke trene uten å bli dårligere. 

Nei, det forstår jeg. Men om de aller lengste tekstene her inne er hverken stygge, drittslenging eller usaklige.

Ja, om man har det så. Kraftig ME i seg selv gjør det jo vanskelig å trene. Men da er man jo veldig fysisk syk, som jeg skrev over her. Ingen av hennes diagnoser tilsier at trenging ikke er bra for kroppen eller overhode ikke funker/hjelper.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pålur skrev (3 timer siden):

En strikke surprise? Har jo sett denne genseren fra første strikkerunde?!? Som jeg forsto det var det noe hun hadde funnet på selv av oppskrift, men nå er hun plutselig sponsa (reklamerer for ett firma hun har hengt ut negativt tidligere).

Åsså IBS, enda en ny diagnose🤔 Har du IBS, så tro meg, da spiser du ikke loff til lunsj og pasta til middag🙈

Kan det bli værre nå???

Ja dette ble for dumt. Oppskriften er jo en gratis oppskrift som iallefall har vært ute et år. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (3 timer siden):

Tenker det er en måte å si at hun har lett for å gå ned i vekt pga manglende matlyst til tider. Litt usikker på hvorfor man må ta en måte å formulere seg på som løgn? I beste fall er det selvimotsigelser som ikke er ment som løgn men som er en del av talespråket hennes. Jeg også har ett levende språk når jeg babler eller forteller, er ikke alt som er ment bokstavelig. Tenker det er greit å ha i bakhodet når man hører noen forteller noe😊

Polarpuma skrev (2 timer siden):

Skjønner hva du vil frem til men litt  usikker på om jeg syntes denne samenligninger var relevant som kommentar til mitt innlegg. Forskjell på å leve i ett forhold med en voldelig psykopat hvor du prøver å glatte over vs. jeg som kommentere hvordan man kan oppfatte uttalelser fra en vlogger anderledes en noen andre. Veldig leit å høre at du havnet i klørne på en psykopat, det har sikkert ikke vært lett, Håper  virkelig  du har det bedre nå❤️

Endret av GulleGull
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (16 minutter siden):

Nei, det forstår jeg. Men om de aller lengste tekstene her inne er hverken stygge, drittslenging eller usaklige.

Ja, om man har det så. Kraftig ME i seg selv gjør det jo vanskelig å trene. Men da er man jo veldig fysisk syk, som jeg skrev over her. Ingen av hennes diagnoser tilsier at trenging ikke er bra for kroppen eller overhode ikke funker/hjelper.

Trenger ikke "kraftig"  (alvorlig) ME, mild ME er nok. Mitt poeng er at folk er ulike, at her sitter folk på fasiten for Stine og alle andre tydligen 🤷‍♀️ noe hjelper for den ene og noe for den andre 🙂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (3 timer siden):

Du kan utmerket godt spise loff til lunsj og pasta til middag fordi eller til tross for ibs. Selv har jeg både ibd(sterkt medisinert) og ibs, eneste jeg tåler å spise av «brød» er loff og det som er bakt av fint mel, pasta kan jeg også spise, må passe litt på mengde. Men, det er veldig individuelt hva den ene eller andre tåler selv med samme diagnose. 
I perioder kan vann være nok til å sende meg i senk, det kan også veksle fra dag til dag. 

Men koffein frarådes. Stine drikker både kaffe og energidrikker med svært høyt koffeinnivå. 
https://helse-bergen.no/seksjon/Nasjonal kompetansetjeneste for funksjonell mage-tarmsykdommer/Documents/KEF presentasjon - januar.pdf

og ja, alle er forskjellig. Men det er rart hvor atypiske symptomer Stine har på alle sine plager og sykdommer. Kanskje det heller er nærliggende å tro at hun ikke har disse diagnosene🤷🏻‍♀️

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuttenatributten skrev (2 minutter siden):

Men koffein frarådes. Stine drikker både kaffe og energidrikker med svært høyt koffeinnivå. 
https://helse-bergen.no/seksjon/Nasjonal kompetansetjeneste for funksjonell mage-tarmsykdommer/Documents/KEF presentasjon - januar.pdf

og ja, alle er forskjellig. Men det er rart hvor atypiske symptomer Stine har på alle sine plager og sykdommer. Kanskje det heller er nærliggende å tro at hun ikke har disse diagnosene🤷🏻‍♀️

Er mye som frarådes, er ikke dermed sagt at alle påvirkes av det. Jeg tåler det, kanskje jeg ikke har IBS da, så kan dere betvile min diagnose også...... 

Bare det å sitte å betvile andres diagnoser 🤦‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (20 timer siden):

❤️

Jeg er barnevernsbarn, og var nylig innom for å hente noe dokumentasjon. Nevnte for hun jeg møtte at vi nok er flere som kjenner på at omsorgsovertakelsen skjedde for sent. Hun så veldig lei seg ut, og sa at jeg gjerne kunne få et møte med BVtjenesten om ønskelig. Jeg sa at jeg skulle tenke på det. Jeg ble jo faktisk tatt ut av hjemmet, om enn flere år for sent, men de gjorde jo noe. Så jeg er usikker på hvor god sak jeg hadde hatt. Hun som kjempet saken min fra jeg var spedbarn, og som så galskapen i hvitøyet, er dessverre død. Jeg hadde nok hatt en bedre sak om hun levde ettersom hun kunne vært vitne. Jeg vet ikke. Jeg følger Stine primært grunnet BV-saken, og tenker å avvente med egen sak til jeg eventuelt vet om hun vant den eller ikke. Hvis hun taper, der BV ikke gjorde noe, så vinner i alle fall ikke jeg siden de tok grep, om enn for sent.

Vil bare informere om at det er en foreldelsesfrist som løper fra den dagen du får relevant informasjon du ikke før var klar over. Altså om du har visst hele ditt voksne liv hva som skjedde deg, er det stor sjanse for at de påberoper foreldelse. Kommer det nye opplysninger frem feks i møte med bv, eller ved at du går gjennom saken din på nytt, vil tiden løpe fra du ble klar over disse nye opplysningene. 

Saker i rettsvesenet kan lett ta fra 5-10 år. Så jeg anbefaler deg ikke vente på Stines utfall. 

Ta kontakt med en advokat for en uforpliktende prat. Eller JURK (går utifra at du er kvinne). 

Ikke vent for lenge! Og lykke til 😊❤️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttenatributten skrev (21 minutter siden):

De fleste med ibs er kjent med kostholdsråd og prøvd mye forskjellig, ibs er ingen diagnose men en merkelapp legen setter på tilstanden når man ikke finner noen klart svar via utredning. Er sånn man bare sier at pasienten har for å få «saken ut av verden» så lenge de har utelukket betennelse eller kreft. Jeg har fått beskjed om ibs for de ikke kunne finne noe av det overstående og jeg har prøvd å årevis masse forskjellig av råd også oppfølging av ernæringsfysiolog over lenger perioder -ikke noe hjelper nevneverdig, så da driter jeg i det og dytter i meg det jeg vil. Så jeg påberoper meg retten til å klage over at det er kjipt å slite med de plagene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bla PTSD og som Stine tåler ikke jeg å bli skremt. Er noe av det verste jeg vet. Jeg skvetter også lett. 

Tåler heller ikke lenger å se noen bli skremt, og i hvert fall ikke gjøre det selv mot andre. Spesielt ikke barna mine. 

Ser Stine flere ganger har gjort det mot barna, spesielt sårt å se når hun gjorde det mot sin yngste. Jeg får så vondt av det lille skremte ansiktet hans. Empatismerter langt inni sjelen min. 

Hun ser ut til å mangle noe grunnleggende rundt omsorgen til barna/empati. Kan være at hun ikke selv hadde en ‘hønemor’. Men det hadde ikke jeg heller, og jeg verner sånn om kyllingene mine. 

Vi er vel ulike. Men please slutt å skremme dem. Er ikke morsomt. Virker ikke som om det er en greie dere gjør heller. Tobias virket veldig oppgitt bare. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (21 timer siden):

Slik jeg oppfattet «psykolog er for tapere» -var ironisk eller en dårlig «spøk». Noe sånt kunne jeg funnet på å si også bare for å krydre opp språket eller en historie, men man mener ikke sånt bokstavelig. Det samme når noen påpekte at hun virker «forbannet» på at bv hadde ferie, jeg oppfattet det som  at hun var oppgitt og det er også sånt man kan si for å understreke at det er tøft fet en står i -men man skjønner jo selvfølgelig at folk har ferie, det skjønner jo Stine også. Det er generelt veldig  polariserte meninger her -ikke så mye mellomting😅

Hun var ikke bare oppgitt på kommunen når de skulle ha ferie. Det hadde vært en ting. Men hun hadde timesvis med ranter og det varte i flere dager. Med lange tirader hvor hun etterapte ansatte der og syns det var helt hårreisende at folk tok ferie. Det ble etterhvert så pinlig å se på at jeg ikke orket 🙈

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 time siden):

De fleste med ibs er kjent med kostholdsråd og prøvd mye forskjellig, ibs er ingen diagnose men en merkelapp legen setter på tilstanden når man ikke finner noen klart svar via utredning. Er sånn man bare sier at pasienten har for å få «saken ut av verden» så lenge de har utelukket betennelse eller kreft. Jeg har fått beskjed om ibs for de ikke kunne finne noe av det overstående og jeg har prøvd å årevis masse forskjellig av råd også oppfølging av ernæringsfysiolog over lenger perioder -ikke noe hjelper nevneverdig, så da driter jeg i det og dytter i meg det jeg vil. Så jeg påberoper meg retten til å klage over at det er kjipt å slite med de plagene. 

Må bare få påpeke at IBS er faktisk en diagnose og har en egen kode i ICD systemet 58.1 58.2 58.3. Alt etter hvilken IBS man har 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...