Gå til innhold

Bruker du mikrobølgeovnen til noe annet enn oppvarming?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

visp skrev (12 timer siden):

Tar gjerne framgangsmåten på det:)

Det er veldig enkelt. Stikk flere hull på potetene med en gaffel (viktig, ellers blir det poteteksplosjon) og bak den på full styrke i 5 minutter. Snu (bruk klype, den er varm) og stek 3 minutter til. :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

apekatten123 skrev (20 timer siden):

Tørker bikkja hvis vi har vært på våt tur i skogen. Tar på laveste watt selvfølgelig 

Jeg gyser hver gang jeg ser folk spøke med slikt, for det er kanskje et par nisser der ute som er så korttenkte at de kunne finne på å tenke at de skal prøve det. 😱

Anonymkode: f03eb...1e3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mikro av enkleste sort, ca 20 år gammel. Brukes hovedsaklig til oppvarming, tining og mikropop. Har vurdert en mer fancy sak, men tviler for at den blir brukt til noe annet uansett.

Min mor har en mikro med litt flere funksjoner, de eneste som blir brukt er "jet start" og stopp. 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvarming og opptining. Har også en fancy mikro, som vi "arvet", men aldri hatt behov for noen av de andre funksjonene, men vi måtte jo prøve funksjonene før vi ga opp. Vi har en ovn som fungerer utmerket, og med bedre resultat etter mi mening. Skal sies at før vi fikk denne mikroen, hadde vi ikke hatt mikro på sånn omtrent fem år og savna det heller ikke den ganga. Vet ikke om jeg ville trivdes uten nå, da, men det hadde holdt med en enkel, billig en.

Anonymkode: 944ed...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptil 2000,00 for mikrobølgeovn?!

Skal den også lage og tilberede maten også? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popcorn, tacolefser og tining er vel det jeg bruker microen mest til. 

Anonymkode: 655e7...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mikrobølgeovnen har en rekke tillegsfunksjoner, men alle bruker et varmeelement som ligger i toppen av mikroovnen. I praksis umulig å vaske i vår, så det blir røykutvikling og brannfare hvis en bruker det (kunne vel vært flinkere til å dekke til det som varmes i mikroen til vanlig, sånn at det ble 0 sprut og dermed ingenting som legger seg på varmeelementet, men det gjør vi ikke).

Anonymkode: 0577c...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelter smør til baking, varmer opp middagsrester, varmer tallerken ( haaaater kalde tallerken til middagsmaten), varmer nakkeputen med havre i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er mikrobølgeovnen i flittig bruk til mye. 

Bruker den til å koke ris, pasta, linser, quinoa eller lage grøt. Det hender også at jeg steiker bacon i den. Bruker den også til å smelte smør og sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (10 timer siden):

Det er veldig enkelt. Stikk flere hull på potetene med en gaffel (viktig, ellers blir det poteteksplosjon) og bak den på full styrke i 5 minutter. Snu (bruk klype, den er varm) og stek 3 minutter til. :) 

Tusen takk:) Det må prøves!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 15.44):

Nei, jeg tror de er kreftfremkallende 

Anonymkode: c1c3a...0e8

Beklager at du ikke er bedre opplyst. 

Anonymkode: b8f79...42c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (3 minutter siden):

Tusen takk:) Det må prøves!

Husk å droppe aluminiumsfolien rundt poteten😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fliip skrev (1 minutt siden):

Husk å droppe aluminiumsfolien rundt poteten😁

Jeg tenkte å putte den i en metallboks😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her brukes den til å varme opp bananpannekaker til ungene, poppe popcorn og en sjelden gang tining av frossen kjøttdeig om det er glemt å ta ut dagen før 😅

Da jeg bodde på hybel for snart 10 år siden, kjøpte huseierne inn en slik fancy mikro der man kunne steke pizza, koke pasta etc. Maten smakte virkelig ikke godt..😬 Pizzaen ble dvassen og deigete og smakte rart.

Den vi har kjøpte vi for 750,- eller hva det var, på Europris. Fungerer utmerket :)

Anonymkode: a3600...0b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perelandra skrev (18 timer siden):

Hos meg er mikrobølgeovnen i flittig bruk til mye. 

Bruker den til å koke ris, pasta, linser, quinoa eller lage grøt. Det hender også at jeg steiker bacon i den. Bruker den også til å smelte smør og sjokolade.

Hvordan koker du ris i mikro? Er det en sånn fancy micro med masse funksjoner?

Anonymkode: db132...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg gyser hver gang jeg ser folk spøke med slikt, for det er kanskje et par nisser der ute som er så korttenkte at de kunne finne på å tenke at de skal prøve det. 😱

I USA var det ei som saksøkte produsenten av sin ovn da hun prøvde å tørke katta i den. Sto jo ikke i bruksanvisningen at den ikke kunne brukes til å tørke dyr......nå gjør det vist det.

Anonymkode: e5b78...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvordan koker du ris i mikro? Er det en sånn fancy micro med masse funksjoner?

Du kan bruke en helt enkel mikrobølgeovn.

Til å koke i bruker jeg denne fra Tupperware. Det går også bruke en plastboks med ventil i lokket, noe som selges blant annet på Ikea. 

Jeg har ikke prøvd selv, men gjetter at det går an å bruke en vanlig bolle eller dyp tallerken, og legge over en flat tallerken som lokk. Det er viktig at det ikke blir tett mellom lokket og bollen slik at dampen kan komme ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perelandra skrev (22 minutter siden):

Du kan bruke en helt enkel mikrobølgeovn.

Til å koke i bruker jeg denne fra Tupperware. Det går også bruke en plastboks med ventil i lokket, noe som selges blant annet på Ikea. 

Jeg har ikke prøvd selv, men gjetter at det går an å bruke en vanlig bolle eller dyp tallerken, og legge over en flat tallerken som lokk. Det er viktig at det ikke blir tett mellom lokket og bollen slik at dampen kan komme ut. 

Jøss. Blir det like bra som å koke i gryte?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jøss. Blir det like bra som å koke i gryte?

Ja, så absolutt, kanskje enda bedre. Jeg synes risen blir luftigere, og det er lettere å unngå at risen koker seg tørr eller blir svidd på bunnen av gryta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den helt klart mest til tining. Og av odde ting bruker jeg den til å desinfisere kjøkkenkluter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...