Gå til innhold

Bruker du mikrobølgeovnen til noe annet enn oppvarming?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på mikrobølgeovnjakt, og leser anmeldelser og sånn. Vil ikke betale så mye mer enn 2000,-

 

Kikker mest på Whirlpool da de generelt er godt likt, og de har mange spennende funksjoner.

Spesielt ser jeg på den som heter Whirlpool Chef Plus MCP345BL, da denne har krispfunksjon og pizzafunksjon. Mest nysgjerrig på krisp.

 

Lurer på om dette kan brukes på grønnsaker? Eller noe annet lurt? Noen med tips og erfaringer?

Anonymkode: db132...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en billig dårlig. Jeg koker ris, tiner mat, lager en del grønnsaker, lager grøt, eggerøre og kopp kake .

Det er en stor hjelp i hverdagen

Anonymkode: 1c14a...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke noe om akkurat den typen, men moren min har en fancy mikro som har program for blant annet tining, pizzasteking og pommes frites. Men det blir jo egentlig ikke et bra resultat etter min mening, og det tar omtrent like lang tid som å bruke varmluftsovn, bare at pizzaen blir mye slappere og mer deigete.

Anonymkode: 1ec0e...173

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bruker kun til oppvarming, og da kun til ting vi har i tupperware. Pizza varmer jeg alltid i ovn, supperester varmer jeg i gryte.

Kun ting som har ris i seg egentlig :) eller frossenmat som enkelt lages i mikro (grøt). Tror vi bruker den en gang eller to i mnd.

Og en sjelden gang gir jeg noen brownies en oppvarming om vi får spontanbesøk. 

Anonymkode: edc2f...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Micropopcorn og smelting av sjokolade er vel det vi bruker den til mest. Og bakt potet til én er også veldig greit å lage i mikro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg tror de er kreftfremkallende 

Anonymkode: c1c3a...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har en billig dårlig. Jeg koker ris, tiner mat, lager en del grønnsaker, lager grøt, eggerøre og kopp kake .

Det er en stor hjelp i hverdagen

Anonymkode: 1c14a...8eb

Hvordan lager du grønnsaker? har du sånn krisp-funksjon?

Anonymkode: db132...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en billig mikrobølgeovn som brukes hver dag. Havregrøt, popcorn, koke grønnsaker og fisk, varme middagsrester til lunsj.

Anonymkode: 1c2ad...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popkorn, tining eller oppvarming av diverse mat og ferdigretter.

Jeg hadde ikke hatt mikro om det ikke var for at jeg fikk en av en venn som byttet ut sin, men synes det er greit å ha. Skulle jeg kjøpt en hadde jeg gått for billigste variant. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Jeg arvet en gammel Whirlpool Talent som mine foreldre kjøpte på 90-tallet. Den kan tine, varme, steke pizza osv.  jeg bruker kun tine/varme, smelter smør,  og koker blomkålris eller en fiskebit til meg selv i blant. Den er på 700w. Aldri vært noe galt med den og jeg er veldig glad for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en sånn billig helt enkel. Bruker den mest til å tine mat, lage popcorn og koke poteter hvis jeg har dårlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er på mikrobølgeovnjakt, og leser anmeldelser og sånn. Vil ikke betale så mye mer enn 2000,-

 

Kikker mest på Whirlpool da de generelt er godt likt, og de har mange spennende funksjoner.

Spesielt ser jeg på den som heter Whirlpool Chef Plus MCP345BL, da denne har krispfunksjon og pizzafunksjon. Mest nysgjerrig på krisp.

 

Lurer på om dette kan brukes på grønnsaker? Eller noe annet lurt? Noen med tips og erfaringer?

Anonymkode: db132...087

Crisp kan ikke brukes på grønnsaker nei. Jeg har selv en jet chef og bruker det som en stekeovn også. Det varmer seg raskere opp enn komfyren. 

Anonymkode: fceba...955

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Crisp kan ikke brukes på grønnsaker nei. Jeg har selv en jet chef og bruker det som en stekeovn også. Det varmer seg raskere opp enn komfyren. 

Anonymkode: fceba...955

Ah, hvorfor ikke egentlig? Og hva konkret bruker du mikroen til? :)

Anonymkode: db132...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan lager du grønnsaker? har du sånn krisp-funksjon?

Anonymkode: db132...087

Nei, jeg bruker en mikrobølgeovn bolle for damping. 

Anonymkode: 1c14a...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ah, hvorfor ikke egentlig? Og hva konkret bruker du mikroen til? :)

Anonymkode: db132...087

Det vet ikke jeg. Er ikke jeg som har lagd produktet. Bruker den som vanlig micro,bruker reheat funksjon som gir jevnere varme,steker det man vanligvis steker i komfyr,damper grønnsaker,steker pizza,steker andre ting man bruker å steke i panne. Ja bruker den til det meste 

Anonymkode: fceba...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en helt vanlig en. I tillegg til oppvarming og tining bruker jeg den til eggerøre/omelett til én, bakt potet til én, koke små porsjoner ris, og innimellom til en kopp-brownie.

De andre funksjonene du nevner ville jeg heller brukt en varmluftsovn til. 

Anonymkode: 4bb9b...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammel en, bruker den til mikro popcorn, tine ting som både brødskiver, karbonader osv. Og lage "sjokoladekake i kopp" varme melk til  Kakao, slike ting. Den er kjempe handy og uvurderlig og jeg bruker den en del. Samtidig er det ikke en ting jeg bruker såpass at det er en investering jeg bruker ekstremt mye penger på. Og skal jeg ha ting crisp bruker jeg ovn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (4 timer siden):

Micropopcorn og smelting av sjokolade er vel det vi bruker den til mest. Og bakt potet til én er også veldig greit å lage i mikro. 

Tar gjerne framgangsmåten på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...