AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #81 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): dette virker som trolling. Det er ikke normalt det du skriver, at liksom menn heeeeel tiden kommenterer deg og gir deg oppmerksomhet. Ønsketenkning? blir kvalm av folk på nettet som utgir seg for å være såå uimotståelige, så er det kanskje bare en tenåringsgutt i kjelleren til mamma som kjeder seg og finner på noe å skrive Anonymkode: 8b06b...f3a Det hun beskriver er hverdagen til mange kvinner. Kan selv skrive under på at jeg kjenner meg godt igjen. Jeg også var tidlig tenår da en bekjent i 40-årene kommenterte kroppen min. Og sånn fortsatte det... Så snavla på dere, dere som ikke vil tro på at dette forekommer. Anonymkode: a0754...c8b 2
Hespe3 Skrevet 29. april 2021 #82 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): dette virker som trolling. Det er ikke normalt det du skriver, at liksom menn heeeeel tiden kommenterer deg og gir deg oppmerksomhet. Ønsketenkning? blir kvalm av folk på nettet som utgir seg for å være såå uimotståelige, så er det kanskje bare en tenåringsgutt i kjelleren til mamma som kjeder seg og finner på noe å skrive Anonymkode: 8b06b...f3a Ungdata-undersøkelsen 2020 viser at over 40% av jenter på ungdomstrinnet og VGS har blitt utsatt for seksuell trakassering både av jevnaldrende gutter og voksne menn. Det er selvsagt ikke greit uansett, men unge gutter er kanskje ikke alltid helt klar over alvoret og konsekvensene av det de sier og gjør. Fra voksne menn burde man imidlertid kunne forvente bedre. 3
Gjest Alterego666 Skrevet 29. april 2021 #83 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg kaller gjerne en eldre mann for deilig og sexy, hvis han bare gjør seg fortjent til det. Det gjør han ved å behandle kvinner pent. Og det gjør han blant annet ved å ikke snakke om kvinnens kropp. Så det går fint an å få en kvinne til å kalle en eldre mann for deilig og sexy, hvis man bare har noen sosiale ferdigheter. Anonymkode: a0754...c8b Da er vi helt enige.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #84 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): dette virker som trolling. Det er ikke normalt det du skriver, at liksom menn heeeeel tiden kommenterer deg og gir deg oppmerksomhet. Ønsketenkning? blir kvalm av folk på nettet som utgir seg for å være såå uimotståelige, så er det kanskje bare en tenåringsgutt i kjelleren til mamma som kjeder seg og finner på noe å skrive Anonymkode: 8b06b...f3a Dette er helt vanlig for mange unge jenter, det er jo det som er saken. En sankthans i borettslaget hos mine foreldre, da jeg var 14 år, hadde hele nabolaget samlet seg på fotballplassen, det var mye folk og god stemning. Min mor endret plutselig humør og vi gikk hjem rett etter, og senere fikk jeg høre at en nabomann i 40-årene hadde sagt til henne at jeg var så fin og deilig og han lurte på om han fikk låne meg den natten. Hjemme hadde han kone og nyfødte tvillinger. Dette er en av mange, mange historier som jeg har opplevd med menn. Vi kvinner er lært opp til å godta slikt, så unge jenter blir utilpass, usikker og skamfull. Etter at jeg bikket 30 lærte jeg meg å si ifra, og enkelte av mennene blir helt satt ut fordi de skjønner ikke hva som får meg til å bli sint. Så det trengs en holdningsendring blant både gutter og jenter, og det er oss voksnes ansvar. Jeg har mast og mast ang dette til min datter, jeg vil forberede henne best mulig. Hun er nå 15 år og jeg håper hun har mot til å stå opp for seg når hun blir utsatt for sånt, for det kommer garantert til å skje, om og om igjen. Anonymkode: 7c32b...61e 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #85 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 11.00): En sankthans i borettslaget hos mine foreldre, da jeg var 14 år, hadde hele nabolaget samlet seg på fotballplassen, det var mye folk og god stemning. Min mor endret plutselig humør og vi gikk hjem rett etter, og senere fikk jeg høre at en nabomann i 40-årene hadde sagt til henne at jeg var så fin og deilig og han lurte på om han fikk låne meg den natten. Hjemme hadde han kone og nyfødte tvillinger. Dette er en av mange, mange historier som jeg har opplevd med menn. Ufff..fikk dette noen følger for mannen? Anonymkode: 59630...166
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #86 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 11.00): Dette er helt vanlig for mange unge jenter, det er jo det som er saken. En sankthans i borettslaget hos mine foreldre, da jeg var 14 år, hadde hele nabolaget samlet seg på fotballplassen, det var mye folk og god stemning. Min mor endret plutselig humør og vi gikk hjem rett etter, og senere fikk jeg høre at en nabomann i 40-årene hadde sagt til henne at jeg var så fin og deilig og han lurte på om han fikk låne meg den natten. Hjemme hadde han kone og nyfødte tvillinger. Dette er en av mange, mange historier som jeg har opplevd med menn. Vi kvinner er lært opp til å godta slikt, så unge jenter blir utilpass, usikker og skamfull. Etter at jeg bikket 30 lærte jeg meg å si ifra, og enkelte av mennene blir helt satt ut fordi de skjønner ikke hva som får meg til å bli sint. Så det trengs en holdningsendring blant både gutter og jenter, og det er oss voksnes ansvar. Jeg har mast og mast ang dette til min datter, jeg vil forberede henne best mulig. Hun er nå 15 år og jeg håper hun har mot til å stå opp for seg når hun blir utsatt for sånt, for det kommer garantert til å skje, om og om igjen. Anonymkode: 7c32b...61e 😬 Anonymkode: a0754...c8b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #87 Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 11.37): Nei, men det er antageligvis fordi du ikke blir kalt det hele tiden og holdt igjen av eldre gubber som skal klå og tafse og se slibrig på deg og utnytte deg i alle bauger og kanter hvis de får det til? Anonymkode: a0754...c8b Det begynte med setninger,nå har det utvikla seg til klåing og tafsing, tror det er troll Anonymkode: bbdd7...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #88 Skrevet 3. august 2021 Det er ikke greit å kommentere utseendet til tilfeldige mennesker uansett. Unntaket er så klart i en ''sjekke-setting''. Anonymkode: f9ca4...86f 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #89 Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke greit å kommentere utseendet til tilfeldige mennesker uansett. Unntaket er så klart i en ''sjekke-setting''. Anonymkode: f9ca4...86f Men hvem bestemmer at man er i en sjekke-setting? Anonymkode: a0754...c8b
Gjest Trøst Skrevet 3. august 2021 #90 Skrevet 3. august 2021 Jeg forstår hvorfor eldre menn kan bli tiltrukket av yngre kvinner. Jeg forstår også hvorfor eldre kvinner kan bli tiltrukket av unge menn. Som oftest har man i 20-års alderen myk og ren hud, uten store aldringstegn og med en spretten og stram fasong. Unntaket er om man lider av fedme, men man kan likevel være svært attraktiv i denne alderen med en del ekstra kilo på kroppen. Jeg syns både menn og kvinner er på sitt mest attraktive når de er i 20-årene, de kan også være det i begynnelsen av 30-årene. Kjenner en kvinne som er i midten av 30-årene, som jeg syns er helt vanvittig vakker. Hun har smilerynker og en del linjer her og der, men hun er bare nydelig. Og hun var også vakker som 20-åring, men jeg syns hun er vakrest nå. Ser dermed ikke på det som ekkelt eller creepy. Det som er ekkelt, er seksuell trakassering og åpenbar sikling i offentlighet. Det er ikke noe pent syn å se den eldre gutteklubben på 50+ sikle over 18-åringer, mens de snikfilmer og tar bilder. Det er mer stakkarslig. For ikke så lenge siden var det en mann som snudde seg etter meg på treningssenteret, og jeg så at han holdt blikket på rumpa mi. Han observerte plutselig at jeg så han i speilet, møtte blikket mitt, og jeg prøvde meg på et lite smil og han smilte pent tilbake, og så vendte han blikket utover rommet. Han var nok i slutten av 40-årene. Hadde vært noe annet om mannen nistirret på meg, prøvde å snikfilme og ta bilder, samtidig som han slikket seg rundt munnen og viste frem den harde bulen i buksa. Dette kan fungere i en fantasi, men i virkeligheten hadde jeg ikke likt det. Kort oppsummert for den som ikke forstår: et par blikk rettet mot kroppen min, etterfulgt av et imøtekommende smil og deretter tilbaketrekning, syns jeg er megahot. Da sier mannen at hei, du ser at jeg syns du er attraktiv, du bestemmer hva som skjer videre. Da kan jeg velge om jeg vil forføre dette eller om jeg vil la det ligge. Det som ikke er greit, er intens stirring og tydelig seksualisering av en kvinnekropp i en sammenheng hvor hun ikke samtykker til det. Når en kvinne trener, så samtykker ikke hun til at du skal seksualisere hennes kropp. Om hun stiller seg foran deg og forfører deg, gjør øvelsene med blikket festet på deg og med tydelige hint om at hun ønsker din oppmerksomhet, så har hun åpenbart samtykket. Lær dere forskjellen. Det er slik man skiller mellom en creepy og ekkel mann, og en gentleman. Det er også viktig å huske på at mange unge kvinner er sårbare og usikre, og eldre menn kan finne på å utnytte dette. Når han nedgraderer henne til et objekt og en knulledukke, så hjelper det ikke hvor attraktiv han finner jenta, når intensjonene hans er egen nytelse og intet annet. Dette går andre veien, men jeg tror det er mer vanlig at eldre menn går etter "for unge" kvinner, enn eldre kvinner går etter "for unge" menn. Jeg har en greie for eldre menn selv, men de mest attraktive mennene jeg har sett, har vært på min egen alder og et par år eldre. Men nå er det ikke slik at jeg vil ha sex eller involvere meg følelsesmessig med disse mennene heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå