Gå til innhold

Eldre menn/unge kvinner - deilig vs ekkel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er personligheten/fremgangsmåten som avgjør om man er ekkel eller ikke. Jeg er en kvinne som får mye oppmerksomhet fra menn, spesielt de eldre. Er pen, har meget god jobb og kler meg bra (business kvinne). Gjør meg ingenting at eldre menn gir meg oppmerksomhet/prøver seg så lenge de tar et NEI for et NEI. Om de oppfører seg som om de er guds gave til kvinnen er det MEGA turnoff, og mange får egoet såret og reagerer deretter. Om de er gentleman og sjarmerende er det håp. 

Anonymkode: d7cb3...a8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
GudSelv skrev (På 27.4.2021 den 12.02):

Dersom noen gir deg komplimenter, så har du lov til å være nedlatende mot dem?

Men det er jo ikke et kompliment, det er jo det det handler om. Det er trakassering. Og det vitner om elendige sosiale antenner når eldre menn slenger sånt til unge jenter, er det virkelig noen av disse mennene som tror at jentene sitter pris på det? Det er vemmelig, og det verste er at det er mange av jentene som skammer seg!?

Anonymkode: 7c32b...61e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 11.54):

Å kommentere kroppen og utseendet til noen, er ikke greit.

Det spiller ingen rolle hva du mener om kroppen eller utseendet.

Det er ikke greit av og til, eller fordi du selv synes det du kommer med er så fint, det er ALDRI greit å kommentere kropp og utseendet.

Anonymkode: a0754...c8b

Dette!

3lis3 skrev (20 timer siden):

Så du tenker han like godt kunne sagt til henne at hun var feit, ekkel og lukter vondt?

Er det virkelig så vanskelig å forstå?

Med mindre hun direkte har bedt om din mening om utseendet sitt, så ønsker hun ikke å høre den. Kommentaren er dermed uønsket. Uansett hva kommentaren er, og uavhengig av hvordan du "mente det". Det er uønsket. Hun vil ikke vite hva du mener om henne. 

Anonymkode: 9092a...ea8

• Liker 3
Skrevet (endret)
GudSelv skrev (5 timer siden):

Påstår at du er ganske flink med folkeskikk, og samtidig er du passive agressiv i samme setning 😄

Er det aggressivt å fortelle sannheten mener du, eller ser du noen annet aggressivt?

Endret av Bamseklemmer
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette!

Er det virkelig så vanskelig å forstå?

Med mindre hun direkte har bedt om din mening om utseendet sitt, så ønsker hun ikke å høre den. Kommentaren er dermed uønsket. Uansett hva kommentaren er, og uavhengig av hvordan du "mente det". Det er uønsket. Hun vil ikke vite hva du mener om henne. 

Anonymkode: 9092a...ea8

Så en mann har ikke liv til å si at kons ser flott ut? Eller ei dame kan ikke si at mannen ser kjekk ut i bunad.

Nå har det gått for langt. Klart man kan kommentere det. Og alle tøsene og hunkene som legge ut undertøysbilder og knebøyvideoer med fokus på rompa. Det er klart man ønsker fine kommentaren på rompa. 

AnonymBruker
Skrevet
3lis3 skrev (3 minutter siden):

Så en mann har ikke liv til å si at kona ser flott ut? Eller ei dame kan ikke si at mannen ser kjekk ut i bunad

Nå tror jeg kanskje du gjør deg vrang med vilje her?

Det er selvfølgelig ikke snakk om romantiske og seksuelle relasjoner, men om utsagn til fremmede og andre man bare kjenner sånn helt løselig.

Dette har vi vært gjennom mange ganger i tråden allerede.

Notererer meg at ingen en gang har forsøkt å komme opp med forslag til en prinsipiell forskjell.

Ble det for vanskelig å holde seg til sak?

;););) så rart da! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

"Hvis en overvektig dame kan kalle en veltrent dame fit, så må en veltrent damme kunne kalle den overvektige for feit."

Fantastisk logikk!

Anonymkode: 9a087...297

Nettopp!

Har ikke tall på alle de gangene jeg har gitt både tynne, normale og overvektige damer inn for å rope at andre er tynne eller slanke eller veltrente. Gud hjelpes så de får høre det.

Jævla parasitter i dette samfunnet. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, 3lis3 said:

Nå har det gått for langt. Klart man kan kommentere det. Og alle tøsene og hunkene som legge ut undertøysbilder og knebøyvideoer med fokus på rompa. Det er klart man ønsker fine kommentaren på rompa. 

Tøsene?

Anonymkode: 111aa...57f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man kan ikke endre ords innhold og bestemte betydning fordi man føler at man ikke vil høre dette ordet. Å sidestille f.eks «pen» og «deilig» med «ekkel, creepy» er bare tull.

Skal man omdefinere ordenes betydning, eller alvorlighetsgrad, kun basert på følelser og irrasjonelt tankegods, så ender man i praksis med å ugyldiggjøre alle ordene i det norske språket. Jeg kan føle og mene at «båt» egentlig er det samme som «fly», og jeg kan også mene at «din ekle kakerlakk» er det samme som, og like alvorlig som «din sexy, deilige kvinne», men det er altså ikke det samme, det første kan også være juridisk straffbart, og skal ords alvorlighetsgrad defineres av til sinnstilstanden og meningene til den som hører ordene, så har vi i realiteten ikke et språk lenger.

Derfor må nettopp ord ha en klar definisjon, og de må fortolkes etter deres faktiske betydning. Vi kan ikke etter dagsformen bestemme alvorlighetsgraden i forskjellige ord, da kan i prinsippet jeg anmelde deg for å ha kontaktet meg ved å si «du har så pent ansikt», mine følelser skal ikke gå på bekostning av din rettssikkerhet eller din sosiale anseelse i samfunnet for å ytre positivt ladede ord. 

Anonymkode: e5867...3cb

Her er det noe alvorlig galt!

Ordklassene og deres semantiske egenskaper, var noe vi lærte om allerede på barneskolen, og her inne er det 16-års aldersgrense.

Skal la være å rapportere deg dersom du lover å lese litt om grammatikk. OK?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tøsene?

Anonymkode: 111aa...57f

Det betyr jenter eller unge kvinner, der jeg kommer fra :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 13 år da jeg gikk på fjelltur i shorts, og mannen til en slektninger (i 40 årene) gikk bak meg oppover en bakke før han sa hett i øret mitt at han hadde nytt det deilige synet av rumpen min hvert skritt på veien. 

Den dagen lærte jeg meg å passe meg for å ha menn gående bak meg. 

Jeg var rundt 14 år da en annen mann fortalte meg at jeg var så deilig over hekken. Jeg forsto at han var ekkel, at det var noe seksuelt, og han skremte meg, men det tok en stund før jeg lærte hva hekken egentlig betydde. 

Jeg var 16 år da en mann misforsto vennlig hyggelig og mer eller mindre overfalt meg på en måte som tilsa at han trodde at jeg hadde flørtet med ham. Det hadde jeg absolutt ikke gjort, jeg ble helt satt ut og veldig redd. 

Den dagen lærte jeg meg å være forsiktig med å være hyggelig mot menn. 

I årene 16-25 år fikk jeg alle mulige hete ord, plutselig og uventet, også fra helt fremmede menn, og mange så godt voksne at de burde vite bedre. Hele skalaen fikk jeg så mange ganger at jeg ikke har tall på det, fra sexy til hore. Det siste ofte når jeg kvapp og reagerte negativt eller med avsky/skrekk i ansiktet over plutselige intime ord fra en eller annen mann som ikke hadde særlig respekt for verken å plassere seg i forhold til komfortabel intimsone eller hemninger for å dele hva som fikk pikken til å reise seg. 

Jeg fikk også fremmede og dessverre også kjente hender overalt på kroppen min, ofte brått og uventet. Jeg er blitt kløpet, dasket, strøket på, slikket på, fått menns kropper trykket inntil meg, blitt holdt fast, blitt voldtatt. 

Jeg har vært redd mange ganger, vært rasende mange ganger, vært fortvilet mange ganger, og i en alder av 23 år ærklærte jeg meg ferdig med både sex og menn. Det hadde blitt for mye, for mange ganger. De greie menn jeg kjente kunne ikke lenger veie opp for at altfor mange menn bare tar seg til rette med ord og hender. 

Positive ord? Nei!!!!! Slikt er ikke komplimenter! Det er skremmende, ekkelt og ufint å behandle kvinner slik, og det ødelegger trygghet, forhold til menn og forhold til sex. 

Anonymkode: 41207...0a2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det betyr jenter eller unge kvinner, der jeg kommer fra :) 

Ei tøs kan også være en milf på 50 år i forkledning, ei som nekter å bli eldre og vil bevare gleden av å bli pult av yngre menn😅

Jeg har heldigvis et åpent syn på alderforskjell. Hvis en ung kvinner kaller en mann for en ekkel gris, så mener hun nok det, hun har iallefall ingen hensikt med å lyve😅

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå tror jeg kanskje du gjør deg vrang med vilje her?

Det er selvfølgelig ikke snakk om romantiske og seksuelle relasjoner, men om utsagn til fremmede og andre man bare kjenner sånn helt løselig.

Dette har vi vært gjennom mange ganger i tråden allerede.

Notererer meg at ingen en gang har forsøkt å komme opp med forslag til en prinsipiell forskjell.

Ble det for vanskelig å holde seg til sak?

;););) så rart da! 

Blir jo vanskelig å vite hvor grensa er for når det er greit da. 

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 11.33):

Nei, poenget mitt er at det er plagsomt å bli kalt deilig og sexy.

Det er ikke greit å gjøre det.

Da kan du være ekkel tilbake ved å kalle eldre menn deilige og sexy?

🤓

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (10 minutter siden):

Da kan du være ekkel tilbake ved å kalle eldre menn deilige og sexy?

🤓

Ja, jeg kaller gjerne en eldre mann for deilig og sexy, hvis han bare gjør seg fortjent til det.

Det gjør han ved å behandle kvinner pent. Og det gjør han blant annet ved å ikke snakke om kvinnens kropp.

Så det går fint an å få en kvinne til å kalle en eldre mann for deilig og sexy, hvis man bare har noen sosiale ferdigheter. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2021 den 11.33):

Nei, poenget mitt er at det er plagsomt å bli kalt deilig og sexy.

Det er ikke greit å gjøre det.

Kvinner vil ikke at menn skal kalle de deilig og sexy. Men kvinner klager på at menn ikke gir de komplimenter dersom de har gjort en innsats for å se bra ut. Kvinner burde lære seg at det går an å ta i mot et kompliment, ansett alderen mannen er i. For som oftest er det hyggelig ment. Det er nemlig langt mellom ord som blir sagt og et overgrep!

AnonymBruker
Skrevet

Eva(20): - Ikke se på meg, creep!

Eva(30): - Han så på meg, derfor ble det han.

Eva(40), skilt: - Hvorfor ser ingen på meg?

Anonymkode: 3d380...b7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg var 13 år da jeg gikk på fjelltur i shorts, og mannen til en slektninger (i 40 årene) gikk bak meg oppover en bakke før han sa hett i øret mitt at han hadde nytt det deilige synet av rumpen min hvert skritt på veien. 

Den dagen lærte jeg meg å passe meg for å ha menn gående bak meg. 

Jeg var rundt 14 år da en annen mann fortalte meg at jeg var så deilig over hekken. Jeg forsto at han var ekkel, at det var noe seksuelt, og han skremte meg, men det tok en stund før jeg lærte hva hekken egentlig betydde. 

Jeg var 16 år da en mann misforsto vennlig hyggelig og mer eller mindre overfalt meg på en måte som tilsa at han trodde at jeg hadde flørtet med ham. Det hadde jeg absolutt ikke gjort, jeg ble helt satt ut og veldig redd. 

Den dagen lærte jeg meg å være forsiktig med å være hyggelig mot menn. 

I årene 16-25 år fikk jeg alle mulige hete ord, plutselig og uventet, også fra helt fremmede menn, og mange så godt voksne at de burde vite bedre. Hele skalaen fikk jeg så mange ganger at jeg ikke har tall på det, fra sexy til hore. Det siste ofte når jeg kvapp og reagerte negativt eller med avsky/skrekk i ansiktet over plutselige intime ord fra en eller annen mann som ikke hadde særlig respekt for verken å plassere seg i forhold til komfortabel intimsone eller hemninger for å dele hva som fikk pikken til å reise seg. 

Jeg fikk også fremmede og dessverre også kjente hender overalt på kroppen min, ofte brått og uventet. Jeg er blitt kløpet, dasket, strøket på, slikket på, fått menns kropper trykket inntil meg, blitt holdt fast, blitt voldtatt. 

Jeg har vært redd mange ganger, vært rasende mange ganger, vært fortvilet mange ganger, og i en alder av 23 år ærklærte jeg meg ferdig med både sex og menn. Det hadde blitt for mye, for mange ganger. De greie menn jeg kjente kunne ikke lenger veie opp for at altfor mange menn bare tar seg til rette med ord og hender. 

Positive ord? Nei!!!!! Slikt er ikke komplimenter! Det er skremmende, ekkelt og ufint å behandle kvinner slik, og det ødelegger trygghet, forhold til menn og forhold til sex. 

Anonymkode: 41207...0a2

dette virker som trolling. Det er ikke normalt det du skriver, at liksom menn heeeeel tiden kommenterer deg og gir deg oppmerksomhet. Ønsketenkning? blir kvalm av folk på nettet som utgir seg for å være såå uimotståelige, så er det kanskje bare en tenåringsgutt i kjelleren til mamma som kjeder seg og finner på noe å skrive

Anonymkode: 8b06b...f3a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og Eva(50) fremdeles singel og sint fordi en mann hun ville ha ikke ville ha henne: -Alle menn som vil ha yngre kvinner er ekle griser!

Anonymkode: 8b06b...f3a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (1 minutt siden):

Kvinner vil ikke at menn skal kalle de deilig og sexy. Men kvinner klager på at menn ikke gir de komplimenter dersom de har gjort en innsats for å se bra ut.

Men dette er to helt ulike grupper med kvinner. Det vil si, en kvinne kan tilhøre den ene gruppen av og til og den andre gruppen av og til, avhengig av sosial kontekst.

Men fordi enkelte ikke forstår hva slags type mann/kvinne/sosial situasjon de står overfor, og dermed ødelegger for andre, så må man ha lover og regler for dette.

Troyamin skrev (10 minutter siden):

Kvinner burde lære seg at det går an å ta i mot et kompliment, ansett alderen mannen er i. For som oftest er det hyggelig ment. Det er nemlig langt mellom ord som blir sagt og et overgrep!

Nei.

Menn (og kvinner) burde lære seg sosial oppførsel. Da ville de visst når de ulike tingene passet seg.

Her er det en som ikke bare har forstått at det finnes ulike situasjoner og kontekster, men som i tillegg evner å legge det frem slik at det kun treffer de mest...ehm...nyanserte ;) 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...