Gå til innhold

Eldre menn/unge kvinner - deilig vs ekkel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Gamle og ekle... når blir jeg gammel og ekkel tro? For øvrig er det sykt vanskelig å vurdere alderen til kvinner/jenter. Yngre sminker seg eldre og eldre sminker seg yngre.

Så til TS: 

Jeg, tydeligvis en gammel ekkel gris, sier du er nydelig til en jente/kvinne. Svar, du er en ekkel gamme gris! 

Folkeskikk...tenker jeg.

Anonymkode: f8a88...8ab

Hvor gammel er du nå?

Anonymkode: 111aa...57f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gamle og ekle... når blir jeg gammel og ekkel tro? For øvrig er det sykt vanskelig å vurdere alderen til kvinner/jenter. Yngre sminker seg eldre og eldre sminker seg yngre.

Så til TS: 

Jeg, tydeligvis en gammel ekkel gris, sier du er nydelig til en jente/kvinne. Svar, du er en ekkel gamme gris! 

Folkeskikk...tenker jeg.

Anonymkode: f8a88...8ab

Mener selvfølgelig ikke at det er bedre å si det til eldre damer heller. Jeg blir stadig vekk stoppet av menn enda jeg er 18 ganger 2 pluss pluss.

Folkeskikk er å la være å si noe, holde snavla, innse at det bare er creepy å drive å komme med komplimenter. 

Anonymkode: a0754...c8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gammel er du nå?

Anonymkode: 111aa...57f

Det handler ikke om de. Yngre mennesker har heller ikke lov å kommentere andres kropp.

Poenget mitt er å angripe trendene.

Det er ikke mange unge og lekre som forfølger eller stopper andre mennesker for å si de er fine, de blir oftere stoppet eller forfulgt, ergo har jeg ikke angrepet de i denne tråden. 

• Liker 3
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis eldre menn skal få lov å kalle unge damer for deilig, sexy, pen osv...

...så bør det være lov for unge kvinner å kalle eldre menn for ekkel, creepy og pervers.

Eller?

Finnes det noen prinsippiell forskjell her, og i så fall hva består den av?

At eldre menn har rett til å gjøre som de vil, og trampe på andre, mens unge kvinner ikke har det?

At det å kalles deilig og sexy er bare fint og flott, mens det å kalles ekkel og creepy er å bli mobbet?

Og hvorfor er det i så fall det?

Fordi ingen har kalt deg deilig og sexy, derfor klarer du ikke se for deg at det er ekkelt?

Dersom noen gir deg komplimenter, så har du lov til å være nedlatende mot dem?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
GudSelv skrev (Akkurat nå):

Hvis de såkalte «komplimentene» er på kropp eller utseende, så kalles det seksuell trakassering.

Mange her inne vet tydeligvis ikke hva det er, de tror det bare er uskyldige komplimenter som mennesker liker å få. 

Selvfølgelig er det lov å slå tilbake mot trakassering.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

...så bør det være lov for unge kvinner å kalle eldre menn for ekkel, creepy og pervers.

Nei. Men det er lov å tenke det, og oppføre seg slik at de skjønner det.

Anonymkode: dd909...39c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Der er vi mange som har vært.

Det er derfor jeg lager denne tråden, slik at man skal kunne diskutere de prinsippielle forskjellene (slapp av, ingen kommer til å finne en prinsipiell forskjell mellom slibrigheter og slemheter), og si fra at det er ikke greit. 

Hadde bare de unge tørt å si ifra. Det er vanskelig for unge å si ifra til godt voksne. Det ender med at man begynner å si ifra som voksen selv, og da tar ikke disse gamle grisene det til seg. Det er akkurat som at de ikke skjønner at vi "gamle kjerringer" på 30+ har vært på denne alderen som de unge de driver å sikler på. 

Anonymkode: 1e372...6f5

• Liker 7
Skrevet
GudSelv skrev (6 minutter siden):

Det kommer jo an både på komplimentet (er det et kompliment eller et "kompliment") og settingen. Å gå bort til en vilt fremmed ung kvinne du ser på gata, eller stranda eller hvor som helst og kommentere puppene eller rumpa hennes, er ikke et kompliment og altså ikke innafor. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei. Men det er lov å tenke det, og oppføre seg slik at de skjønner det.

Neivel? Forklar den prinsippielle forskjellen. Bruk gjerne norsk lov dersom du synes det hjelper. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hadde bare de unge tørt å si ifra. Det er vanskelig for unge å si ifra til godt voksne. Det ender med at man begynner å si ifra som voksen selv, og da tar ikke disse gamle grisene det til seg. Det er akkurat som at de ikke skjønner at vi "gamle kjerringer" på 30+ har vært på denne alderen som de unge de driver å sikler på. 

Anonymkode: 1e372...6f5

Kjenner til den ja. Men derfor kan vi ruste unge kvinner til selv å si fra. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (8 minutter siden):

Det kommer jo an både på komplimentet (er det et kompliment eller et "kompliment") og settingen. Å gå bort til en vilt fremmed ung kvinne du ser på gata, eller stranda eller hvor som helst og kommentere puppene eller rumpa hennes, er ikke et kompliment og altså ikke innafor. 

Det å kommentere kropp eller utseende eller bruke ord som deilig og pen er ALDRI innafor, uansett hvem det er til som du ikke er kjæreste med/sex med, eller (med samtykke) på vei til å bli kjæreste med/ha sex med.

Synes det er synd at dette er fremmed for noen i 2021. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
GudSelv skrev (24 minutter siden):

Ikke mer lov enn de har til å gi deg «komplimenter».

Seksuell trakassering er ulovlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det å være nedlatende er forøvrig fullt lovlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller?

Finnes det noen prinsippiell forskjell her, og i så fall hva består den av?

At eldre menn har rett til å gjøre som de vil, og trampe på andre, mens unge kvinner ikke har det?

At det å kalles deilig og sexy er bare fint og flott, mens det å kalles ekkel og creepy er å bli mobbet?

Og hvorfor er det i så fall det?

Fordi ingen har kalt deg deilig og sexy, derfor klarer du ikke se for deg at det er ekkelt?

Ja. Litt samme prinsipp som at hvis folk ser på det som sin menenskerettighet å skulle uttale seg om alt mulig pent og fint med meg (positiv dømming), så må de også tåle negativ form for dømming. 

Ergo er det best å ikke dømme i det hele tatt, slik sett blir også mennesker mest mulig lik seg selv, uten at folk skal påvirke så himla mye. Blir litt irritert. Er som om folk på en måte forteller en at man ikke har øyne selv og at man er avhengig av deres gunst. ‘Næh, sier du at genseren min er fin? Men jeg tok den jo på meg fordi JEG synes den er fin, og det er jo det viktigste....?’ 

er drit med folk som legger opp til at man er usikker og at de kommer der som en slags barmhjertig engel, dalende ned fra himmelen, for å gi meg bekreftelse. 

Anonymkode: 7f031...39c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Neivel? Forklar den prinsippielle forskjellen. Bruk gjerne norsk lov dersom du synes det hjelper. 

Si heller "glem det!" Dersom du trenger en lov kan du anmelde dem for seksuell trakassering. Å kalle de perverse og creepy er overkill, og på nivå med jenter som er usympatiske og frekke tilbake mot gutter de selv ikke er interesserte i.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Si heller "glem det!" Dersom du trenger en lov kan du anmelde dem for seksuell trakassering. Å kalle de perverse og creepy er overkill, og på nivå med jenter som er usympatiske og frekke tilbake mot gutter de selv ikke er interesserte i.

Det er aldeles ikke overkill. Dette er mennesker som viser NULL HENSYN. Da skal man heller ikke lære unge mennesker å vise hensyn tilbake.

Man har ikke mer rett til å være slem mot andre bare fordi man er gammel, stygg, utdatert, mener det godt eller hva enn man måtte bruke som unnskyldning. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja. Litt samme prinsipp som at hvis folk ser på det som sin menenskerettighet å skulle uttale seg om alt mulig pent og fint med meg (positiv dømming), så må de også tåle negativ form for dømming. 

Ergo er det best å ikke dømme i det hele tatt, slik sett blir også mennesker mest mulig lik seg selv, uten at folk skal påvirke så himla mye. Blir litt irritert. Er som om folk på en måte forteller en at man ikke har øyne selv og at man er avhengig av deres gunst. ‘Næh, sier du at genseren min er fin? Men jeg tok den jo på meg fordi JEG synes den er fin, og det er jo det viktigste....?’ 

er drit med folk som legger opp til at man er usikker og at de kommer der som en slags barmhjertig engel, dalende ned fra himmelen, for å gi meg bekreftelse. 

Anonymkode: 7f031...39c

Er helt enig.

Så sant som det er sagt, om disse som tror de er snille når de kommenterer andres kropp eller utseende. De er med på å skremme, krenke andre, og mange bruker det også som pressmiddel. De sier at noen er pene, for å trøkke noen andre ned, eller for å oppmuntre andre til å by på seg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns generelt menn er ekle, enten de liker unge kvinner eller ikke. 

Anonymkode: 130c0...c39

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Syns generelt menn er ekle, enten de liker unge kvinner eller ikke. 

Anonymkode: 130c0...c39

Ja, og selv om jeg ikke synes noe om slike utsagn, så synes jeg det er minst like greit å si at noen er ekle, som å si at noen er deilige. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis de såkalte «komplimentene» er på kropp eller utseende, så kalles det seksuell trakassering.

Mange her inne vet tydeligvis ikke hva det er, de tror det bare er uskyldige komplimenter som mennesker liker å få. 

Selvfølgelig er det lov å slå tilbake mot trakassering.

Det står ingenting om seksuell trakassering eller catcall i den teksten jeg siterte. Det er dere kommer med er en ren antagelse.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke mer lov enn de har til å gi deg «komplimenter».

Seksuell trakassering er ulovlig. 

Igjen en antagelse.

1 hour ago, Roci said:

Det er jeg enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...