Gå til innhold

Eldre menn/unge kvinner - deilig vs ekkel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis eldre menn skal få lov å kalle unge damer for deilig, sexy, pen osv...

...så bør det være lov for unge kvinner å kalle eldre menn for ekkel, creepy og pervers.

Eller?

Finnes det noen prinsippiell forskjell her, og i så fall hva består den av?

At eldre menn har rett til å gjøre som de vil, og trampe på andre, mens unge kvinner ikke har det?

At det å kalles deilig og sexy er bare fint og flott, mens det å kalles ekkel og creepy er å bli mobbet?

Og hvorfor er det i så fall det?

Fordi ingen har kalt deg deilig og sexy, derfor klarer du ikke se for deg at det er ekkelt?

Anonymkode: a0754...c8b

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ser ikke at det å kalle noen fine ting er annerledes enn å kalle noen stygge ting?

Anonymkode: a7bb3...a10

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du ser ikke at det å kalle noen fine ting er annerledes enn å kalle noen stygge ting?

Nei, poenget mitt er at det er plagsomt å bli kalt deilig og sexy.

Det er ikke greit å gjøre det.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, poenget mitt er at det er plagsomt å bli kalt deilig og sexy.

Det er ikke greit å gjøre det.

Jeg synes ikke det er plagsomt.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har dere aldri hørt om seksuell trakasssering?

Lever dere i en verden hvor eldre menn er de eneste som opplever vonde ting, og kan gråte og grine over hvor vondt de har det, mens unge og deilige skal tåle alt mulig fordi de er deilige?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke det er plagsomt.

Nei, men det er antageligvis fordi du ikke blir kalt det hele tiden og holdt igjen av eldre gubber som skal klå og tafse og se slibrig på deg og utnytte deg i alle bauger og kanter hvis de får det til?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

I settingen som beskrives i HI er det vel oppførselen det er snakk om.

Anonymkode: 111aa...57f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, men det er antageligvis fordi du ikke blir kalt det hele tiden og holdt igjen av eldre gubber som skal klå og tafse og se slibrig på deg og utnytte deg i alle bauger og kanter hvis de får det til?

Hva har dette med ordene deilig og sexy å gjøre? Det er da ikke de ordene som er problemet i en slik setting.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er en tendens i samfunnet og her inne, at stygge mennesker skal kunne gjøre hva de vil, at bare stygge mennesker har lov å være lei seg og klage over hvor ille de har det, mens deilige mennesker må være glad for at de er deilige og derfor får de ikke lov å klage.

At deilige mennesker kan ha sine egne sår og problemer, og ikke være klar for å bli forfulgt og trakassert og kalt deilig, det må de bare bite i seg. 

Deilige mennesker de må tåle det, fordi stygge mennesker ikke klarer å sette seg inn i at det kan være plagsomt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I settingen som beskrives i HI er det vel oppførselen det er snakk om.

Jepp!

Og jeg snakker naturligvis ikke om å kalle kjæresten deilig :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forsvinn femcel

Anonymkode: e7b6c...4b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Æsj. Dette minte meg på hvor ekkel og utsatt jeg følte meg en gang jeg var 18. Sto å ventet på bussen, også kom det en en dritstygg, feit, skalla gammel mann kjørende i en Mercedes cabriolet. Han kjørte frem og tilbake flere ganger å plystret og gjorde kysselyder mot meg. Det er noe av det ekleste jeg opplevde som ung. Og det har ført til at jeg blir kvalm hver gang jeg leser eller hører om menn som mener at de kan få unge kvinner, bare de har penger. Dream on! Æsj 🤢

Anonymkode: 1e372...6f5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva har dette med ordene deilig og sexy å gjøre? Det er da ikke de ordene som er problemet i en slik setting.

Jo, det er det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Æsj. Dette minte meg på hvor ekkel og utsatt jeg følte meg en gang jeg var 18. Sto å ventet på bussen, også kom det en en dritstygg, feit, skalla gammel mann kjørende i en Mercedes cabriolet. Han kjørte frem og tilbake flere ganger å plystret og gjorde kysselyder mot meg. Det er noe av det ekleste jeg opplevde som ung. Og det har ført til at jeg blir kvalm hver gang jeg leser eller hører om menn som mener at de kan få unge kvinner, bare de har penger. Dream on! Æsj 🤢

Nemlig.

Det er på høy tid at unge og lekre slår tilbake mot de gamle og ekle.

De kan bare prøve å trekke mobbekortet etter at de selv har trakassert noen!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forsvinn femcel

Ja, den traff jo fryktelig godt :ironi:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nemlig.

Det er på høy tid at unge og lekre slår tilbake mot de gamle og ekle.

De kan bare prøve å trekke mobbekortet etter at de selv har trakassert noen!

Ja, jeg skulle ønske jeg var tøff nok til å si ifra den gangen. Men jeg var ung, og ble så satt ut. Det er så ekkelt når menn holder på sånn. De skjønner ikke hva de gjør. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å kommentere kroppen og utseendet til noen, er ikke greit.

Det spiller ingen rolle hva du mener om kroppen eller utseendet.

Det er ikke greit av og til, eller fordi du selv synes det du kommer med er så fint, det er ALDRI greit å kommentere kropp og utseendet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skulle ønske jeg var tøff nok til å si ifra den gangen. Men jeg var ung, og ble så satt ut. Det er så ekkelt når menn holder på sånn. De skjønner ikke hva de gjør. 

Der er vi mange som har vært.

Det er derfor jeg lager denne tråden, slik at man skal kunne diskutere de prinsippielle forskjellene (slapp av, ingen kommer til å finne en prinsipiell forskjell mellom slibrigheter og slemheter), og si fra at det er ikke greit. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gamle og ekle... når blir jeg gammel og ekkel tro? For øvrig er det sykt vanskelig å vurdere alderen til kvinner/jenter. Yngre sminker seg eldre og eldre sminker seg yngre.

Så til TS: 

Jeg, tydeligvis en gammel ekkel gris, sier du er nydelig til en jente/kvinne. Svar, du er en ekkel gamme gris! 

Folkeskikk...tenker jeg.

Anonymkode: f8a88...8ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Forsvinn femcel

Føler du deg truffet?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...