AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #81 Del Skrevet 3. juni 2021 Tenker at livet er ikke for alle.. Anonymkode: cd96e...e49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #82 Del Skrevet 3. juni 2021 Jeg har heldigvis ingen nære mistet til selvmord, og har heller aldri vurdert det selv. Selvmord kommer jo i utrolig mange varianter. Fra piloten som tar med seg alle i passasjerflyet i døden via Ari Behn og til studenten som møter seg selv i døra under praksis i psykiatrien og går hjem og henger seg. Skal si noe politisk ukorrekt: Er helt for at vi snakker om selvmord, åpenhet er bra. Men når jeg hører folk jeg kjenner perifert tar livet av seg, går jeg ikke dypt inn i tankene om hvorfor fex. Det er sjelden kun EN grunn til at det skjer og som regel får ingen vite hele og fulle grunnen. Ingen greier å gå inn i sinnet til et annet menneske på den måten. Jeg tror at for din egen psykiske helse gjør du lurt å «børste det av deg», hvertfall hvis det ikke er nære venner/familie det er snakk om. Anonymkode: 35112...4e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #83 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Flere i familien? Er ikke det veldig uvanlig eller tae du med firmwnninger og femmenninger også? Anonymkode: af269...432 jo, det er nok litt uvanlig.. en onkel og en fetter (far og sønn), og så en onkel på andre siden også.. ofte er det jo menn... Anonymkode: 165be...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #84 Del Skrevet 8. juni 2021 Jeg tenker at er det en ting vi mennesker skal få lov til å bestemme selv, så er det når vi skal få lov til å avslutte livet. Trist og unødvendig når det blir gjort i en irrasjonell tilstand, men om personen har slitt såpass i over lengre tid uten at ting bedrer seg, hvem er vi til å bestemme at det ikke er greit å dø når vedkommende har et ønske om det? Et dødsfall vil alltid være trist, uavhengig i hvordan det skjedde. Men når det kommer til selvmord så syns jeg ikke man skal bebreide eller føle noe sinne mot den personen som gjorde det, for til syvende og sist så er det enn selv som skal leve sitt liv og når man føler det er nok, så er det helt greit at det er nok. Noen ting må man bare respektere. Nå mener jeg selvsagt ikke det samme når det kommer til barn og ungdom som velger å ta livet sitt, for det er bare tragisk. Men sånn generelt når voksne mennesker tar det valget Anonymkode: cfcc2...d0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Othea Skrevet 8. juni 2021 #85 Del Skrevet 8. juni 2021 Jeg blir veldig lei meg.❤️ Sånn innmari innmari lei meg. Vondt at noen sliter så mye❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Othea Skrevet 8. juni 2021 #86 Del Skrevet 8. juni 2021 (endret) Livet er så vondt og vanskelig og det kan skje så lite til før man prøver å forlate livet. Jeg hadde to venninner før gjennom 13 år og når de begge bare gikk sin vei samtidig så takla jeg det ikke helt greit. Når livet gjør så vondt så ser en ingen annen løsning. Dette gjorde sånn at jeg ikke tør å ha venninner mere fordi jeg har ikke helse nok til å klare det enda en gang på nytt. Jeg synes det er trist at mennesker gjør sånne ting men jeg synes at siden en lever i sin egen kropp så kan en også bestemme når nok er nok.❤️ Endret 8. juni 2021 av Othea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almando Skrevet 13. juni 2021 #87 Del Skrevet 13. juni 2021 Jeg syns det er veldig trist og får alltid et slags stikk i magen når jeg leser dødsannonser hvor noen har tatt selvmord. Det er tragisk og fryktelig. Vi har ingen å miste til selvmord. Har sett i avisen at det er mange unge gutter som tar livet sitt. Jeg har ikke ord for hvor trist jeg syns det er. Jeg har alltid syntes at det er mer tragisk når noen velger å ende livet sitt enn det er om noen dør i en meningsløs ulykke. Det at noen tar valget om å avslutte livet, sier mye om hvor vondt de må ha det. Har kjent et par personer som har tatt livet sitt og selv om jeg syns det er trist, så forstår jeg også hvorfor de gjorde det. Begge hadde ikke hatt et enkelt liv og de levde med mye smerte og en vanskelig hverdag. Vet om flere andre som har tatt selvmord, men ingen var kjent med at de hadde problemer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #88 Del Skrevet 14. juni 2021 Har mistet en 5-6 stykker (ene var litt uklar, men de fleste mener det var selvmord), jeg hadde en relasjon til grunnet selvmord. For min del er det et valg de tok, og jeg synes det er mye mer tragisk med folk som dør uforskyldt. Anonymkode: e2886...1b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 15. juni 2021 #89 Del Skrevet 15. juni 2021 Jeg har gått fra å se på det som en utrolig egoistisk og uforståelig handling (mitt synspunkt som ungdom), til et mye mer nyansert syn. Nå forstår jeg at det ligger sykdom bak dødsfallet. Psykisk sykdom som blir for tung og smertefull. Hvis ungdommer tar livet sitt (tenåringer-25åringer), kan jeg i tillegg tenke at de neppe vet om alt av hjelp som finnes, at det kan være en spontan handling foretatt utfra en situasjon som de med mer livserfaring ville visst var forbigående. (Type kjærlighetssorg). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #90 Del Skrevet 15. juni 2021 En bekjent spurte om jeg ville ta en kaffe, takka nei. Vi hang i samme gjeng og jeg var klein og slet med mitt.. Han begikk selvmord noen uker senere. Ikke pga meg såklart men føltes veldig rart. Kanskje han ville ha noen å prate med. Fetteren min har prøvd å henge seg flere ganger. Tror det var fordi det ble for mye for han da min mamma døde. En nabo i borettslaget her hang seg i skogen bak borettslaget I fjor. Var helikopter osv som lette. Hørte senere at det var pga migrene. Storebroren min skrev selvmordsbrev jeg har lest, men han lever. Jeg gråt som en dritt unge når jeg leste det. Spesielt delen med lillebror " elsker deg mini-me" 😭 Jeg føler meg jævlig når folk tar selvmord. Forferdelig at noen har det så vondt inni seg. Anonymkode: c6212...d1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #91 Del Skrevet 18. juli 2021 Mistet en forelder i selvmord og får nok aldri helt fred i sjela. Godt planlagt, hen passet på at hele familien kom seg på en reise, passet på å si hen var glad i alle, bare ikke direkte til meg. Hen svelget en god haug med piller og alkohol. Jeg klarer ennå ikke slippe tanken om hvor vondt hen må ha hatt det inni seg for å gjøre noe sånt.... Jeg tenker ennå nå 10 år senere, på hvor mye hen går glipp av... Aldri fikk hen møtt barnebarn, aldri fikk hen sett hvor bra livene våre er blitt med hus, barn og utdanning. Jeg fikk ikke stått ved sykehussenga da maskinen ble koblet av, og det river i meg. Jeg er en person som må være der, det er for meg en viktig del av sorgprosessen. Selvmord er et helvete. Nå skal det sies at jeg har forståelse for valget til min forelder(helsen var veldig dårlig), det bare gjør så vondt at jeg ikke fikk en siste klem, og at jeg ikke fikk sagt ordentlig farvel før maskinene ble koblet fra (hen ble lagt i kunstig koma men erklært hjernedød). Jeg vet at hen ikke ville ønsket det, men for egen del og for sorgprosessen din del ville jeg vært der. Det er nå 10 hele år siden, og det er ennå et stort tomrom.., Anonymkode: e4690...141 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #92 Del Skrevet 18. juli 2021 Synes det er helt forferdelig. Spesielt jævlig synes jeg det er når det er snakk om svært unge mennesker og til og med barn som ender livet sitt pga feks mobbing, overgrep osv. Jeg husker en tenåringsjente som tok livet av seg når kjæresten gjorde det slutt for noen år tilbake. Husker det godt fordi jeg var redd det kunne være en jeg kjente, da jeg visste at min venn kjørte den strekningen akkurat da det skjedde. Hun var i tillegg enebarn, så hun var den eneste foreldrene hadde. Jeg tenker stadig vekk på hvordan foreldrene har det i dag. Får vondt av tanken på at de der og da ikke klarer å se noen fremtid. Det er sikkert mange som tenker; skulle ønske jeg visste, skulle ønske jeg var enda mer hyggelig mot han/henne den siste gangen vi så hverandre. Men sånt kan man ikke vite. Bare tanken på at noen kan ha det så mørkt og vondt inni seg at de velger å avslutte sin eksistens synes jeg er så skummelt og jævlig at det er vanskelig å uttrykke. Anonymkode: 602cf...2a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 20. juli 2021 #93 Del Skrevet 20. juli 2021 Almando skrev (På 13.6.2021 den 18.43): Har sett i avisen at det er mange unge gutter som tar livet sitt. Jeg har ikke ord for hvor trist jeg syns det er. Livet blir for tøft for mange av oss. Det er bare slik det er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 27. juli 2021 #94 Del Skrevet 27. juli 2021 Synes ikke synd på den som tok livet sitt, men på de etterlatte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 28. juli 2021 #95 Del Skrevet 28. juli 2021 Ryddet for selvmordstanker. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 28. juli 2021 #96 Del Skrevet 28. juli 2021 Ryddet for spørsmål til moderering og svar til det. Kommentarer og spørsmål til moderering skal legges på Ris og ros-forumet, eller på PM direkte til moderator. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 3. august 2021 #97 Del Skrevet 3. august 2021 Forferdelig trist at mange har det så grusomt vanskelig at det blir eneste utvei. Jeg opplevde selv tidligere i år at en ung mann (som jeg ikke har noen personlig relasjon til) tok livet sitt. Den ene forelderen har jeg en profesjonell relasjon til, og det var grusomt å tenke på hvordan denne personen måtte ha det. Selv om jeg ikke kjente avdøde, stakk det i magen og ble helt uvel bare av å tenke på det. Helt uventet og forferdelig brutalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #98 Del Skrevet 4. august 2021 Tenker vel innerst inne at det var noen som tok minste motstands vei. Unntak er folk som har sykdom som sakte men sikkert fører til grønnsakslignende tilstand. Anonymkode: e2886...1b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #99 Del Skrevet 4. august 2021 Blir sint. De tenker overhodet ikke over den uhyrlige smerten de etterlater alle andre med. Egoistisk og jævlig. Anonymkode: a4243...75e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #100 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Blir sint. De tenker overhodet ikke over den uhyrlige smerten de etterlater alle andre med. Egoistisk og jævlig. Anonymkode: a4243...75e Så de skal lide seg igjennom livet bare fordi de ikke skal påføre nære smerte? Nei. Når alt kommer til alt, lever vi for oss selv, ikke andre. Anonymkode: 11bfb...070 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå