Gå til innhold

Lyst å kalle opp etter en av oldefedrene, men møter motstand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (4 minutter siden):

alt for voksent

Nå skal jo ungen være voksen lenger enn han skal være unge, så det passer bra med et voksent navn. 

Anonymkode: e7ba8...be4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå skal jo ungen være voksen lenger enn han skal være unge, så det passer bra med et voksent navn. 

Anonymkode: e7ba8...be4

bedre med navn som passer i alle aldre. Jeg syns og det er feil å gi for barnslige navn igjen. da høres det teit ut når de er typ 50. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (23 timer siden):

alt for voksent

Hva gjør det altfor voksent? Det må jo være dine assosiasjoner til navnet og ikke navnet i seg selv. Husker søsteren min vurderte å kalle sønnen sin for Tobias for noen år siden. Bestemor mente det var et veldig gammelmodig navn som hun forbandt med gamle gubber. 

Helt sikker på at det vil komme flere Ragnar etter hvert - utrolig flott og solid navn! Forøvrig tror jeg vi vil se mer av andre norrøne navn også 🥰

Anonymkode: 07d22...f85

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva gjør det altfor voksent? Det må jo være dine assosiasjoner til navnet og ikke navnet i seg selv. Husker søsteren min vurderte å kalle sønnen sin for Tobias for noen år siden. Bestemor mente det var et veldig gammelmodig navn som hun forbandt med gamle gubber. 

Helt sikker på at det vil komme flere Ragnar etter hvert - utrolig flott og solid navn! Forøvrig tror jeg vi vil se mer av andre norrøne navn også 🥰

Anonymkode: 07d22...f85

tenker på ragnar i hotel cæsar

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (51 minutter siden):

tenker på ragnar i hotel cæsar

Ja, da assosierer du navnet Ragnar med en rollefigur i en såpeopera for 10-15 år siden. Tviler veldig på at unge i dag og fremtiden vil ha samme assosiasjon, altså.

Du får jo selvfølgelig lov å tenke på Ragnar Lunde og mene at navnet er for voksent på et barn, men siden du var så bastant ble jeg litt nysgjerrig på begrunnelsen. Så da er det ikke navnet det er noe galt med i hvert fall 😊

Anonymkode: 07d22...f85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkefølge etter hva jeg liker best:

1. Ragnar

2. Alfred

3. Peder

4. Rudolf 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solar Nebula skrev (1 minutt siden):

Rekkefølge etter hva jeg liker best:

1. Ragnar

2. Alfred

3. Peder

4. Rudolf 

Enig i denne 

Anonymkode: bd672...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Ragnar er kjempefint, vurderte det til sønnen vår selv. Alfred er også helt greit, Rudolf har jeg ikke sansen for og Peder føler jeg er veldig "snobbete". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker alle unntatt Rudolf. Er redd de fleste forbinder dette med reinsdyret til julenissen 🙂

Anonymkode: 03d33...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 19.00):

Ja, da assosierer du navnet Ragnar med en rollefigur i en såpeopera for 10-15 år siden. Tviler veldig på at unge i dag og fremtiden vil ha samme assosiasjon, altså.

Du får jo selvfølgelig lov å tenke på Ragnar Lunde og mene at navnet er for voksent på et barn, men siden du var så bastant ble jeg litt nysgjerrig på begrunnelsen. Så da er det ikke navnet det er noe galt med i hvert fall 😊

Anonymkode: 07d22...f85

uansett er det et gubbete og veldig usøtt navn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt Ragnar.

Anonymkode: 13120...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (16 minutter siden):

uansett er det et gubbete og veldig usøtt navn

Haha, det er da veldig subjektivt hvilke  navn folk ser på som "usøte"! For meg er Noa og Tobias "gubbenavn". Tobias i tårnet i Kardemommeby, og han frå Bibelen. Likevel er dette veldig populære navn på babyer. 🙂 

Anonymkode: 03d33...449

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 timer siden):

uansett er det et gubbete og veldig usøtt navn

Nei, det er ikke det. Men du syns det. Og det er helt i orden! Forskjellige meninger er fint, men at du mener navnet gubbete får du stå for selv.

Jeg (og ganske mange andre) syns navnet er helt nydelig. At det ikke er så veldig søtt er vel bare positivt. Hvem vil vel høre at de har et søtt navn som voksen mann? (eller kvinne for den saks skyld). 

Jeg syns Ragnar passer på en baby, gutt og en mann - hadde vurdert det selv hadde jeg fått en gutt i dag. 

 

Anonymkode: 07d22...f85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne valgt alle. Minst sjans for at jeg hadde valgt Peder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnar! Jeg har alltid hatt lyst til å kalle mitt barn det, om jeg fikk gutt. Fikk bare jenter... Gikk etter navn av norrøn opprinnelse til dem også 🙂 

Peder synes jeg ikke noe om. Alfred er ok. Rudolf er grusomt - for mange assosiasjoner til reinsdyret.

 

Anonymkode: 5db3e...3f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei, det er ikke det. Men du syns det. Og det er helt i orden! Forskjellige meninger er fint, men at du mener navnet gubbete får du stå for selv.

Jeg (og ganske mange andre) syns navnet er helt nydelig. At det ikke er så veldig søtt er vel bare positivt. Hvem vil vel høre at de har et søtt navn som voksen mann? (eller kvinne for den saks skyld). 

Jeg syns Ragnar passer på en baby, gutt og en mann - hadde vurdert det selv hadde jeg fått en gutt i dag. 

 

Anonymkode: 07d22...f85

hvorfor er det greit å mislike navnet rudolf pga assosiasjoner der, mens alle flyr i flint når noen misliker navnet ragnar? om jeg ikke liker det navnet så må jeg da få lov til det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 timer siden):

hvorfor er det greit å mislike navnet rudolf pga assosiasjoner der, mens alle flyr i flint når noen misliker navnet ragnar? om jeg ikke liker det navnet så må jeg da få lov til det.

Ingen har flydd i flint eller sagt at du ikke får lov å mene hva du vil. Da har du ikke forstått poenget. Det er forskjell på å skrive at du mener et navn er gubbete og usøtt, og på å skrive at et navn er gubbete og usøtt. 

Anonymkode: 07d22...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn angående mote: det er jo helt klart det er disse, og andre tradisjonsnavn fra 60-tallet, som er de som nå siler opp som den nye mote.

Anonymkode: c5195...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...