Maleficenta Skrevet 25. april 2021 #21 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er «gammeldagse» navn, men det går vel i sirkler slik at det kommer på moten igjen? Er jo greit å være i forkant før «alle» skal ta i bruk disse navnene igjen. Men usikker på hva som bør velges blant disse. Det er Alfred, Ragnar, Rudolf og Peder. Det jeg får høre er «at Peder er det beste navnet av de fire sier litt om utvalget», osv. Men jeg liker tradisjonelle navn fremfor «Matteo-Maximilian» og annet «nymotens» greier. Men hvilket av de fire ville du valgt? Anonymkode: 0d9c1...7e6 Alfred er på vei tilbake igjen. Det syns nå jeg og er det fineste av de 4. Rudolf blir for mye rudolf er rød på nesa. Ragnar er ikke så fint. Peder er helt ok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. april 2021 #22 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Liker Rudolf best. Dagens unge har ikke hørt om reinsdyret, så det har null å si. Anonymkode: 3ae44...610 jo det har de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. april 2021 #23 Del Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er «gammeldagse» navn, men det går vel i sirkler slik at det kommer på moten igjen? Er jo greit å være i forkant før «alle» skal ta i bruk disse navnene igjen. Men usikker på hva som bør velges blant disse. Det er Alfred, Ragnar, Rudolf og Peder. Det jeg får høre er «at Peder er det beste navnet av de fire sier litt om utvalget», osv. Men jeg liker tradisjonelle navn fremfor «Matteo-Maximilian» og annet «nymotens» greier. Men hvilket av de fire ville du valgt? Anonymkode: 0d9c1...7e6 Jeg synes alle utenom Rudolf er fine. Rudolf forbinder jeg med reinsdyret til julenissen, dessverre Men det er vel bare fordi jeg aldri har møtt noen som heter det. Det er et helt brukbart navn det også, altså. Jeg ville valgt Ragnar av disse. Jeg har oppkalt min sønn etter sin oldefar (min bestefar), et navn i samme "stil" som disse, og er veldig fornøyd med det valget. Jeg er helt enig med deg i at tradisjonelle navn er finere, og jeg tror også disse kommer på moten igjen om ikke altfor lenge. Folk begynner å bli lei av søte og feminine navn til både jenter og gutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotgjenger Skrevet 4. mai 2021 #24 Del Skrevet 4. mai 2021 Alfred er nydelig, men blitt for populært i mine øyne. Rudolf er rød på nesen og "Peder på Toten"... Ragnar er stødig, trygt og flott😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #25 Del Skrevet 4. mai 2021 4 minutter siden, Fotgjenger said: Alfred er nydelig, men blitt for populært i mine øyne. Rudolf er rød på nesen og "Peder på Toten"... Ragnar er stødig, trygt og flott😊 "Peder på Toten"? Hvem/hva er det? Anonymkode: 7239a...d88 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #26 Del Skrevet 4. mai 2021 Alfred er et veldig fint navn. Er ikke noe glad i norske gubbenavn, men synes allikevel Ragnar er litt kult på en liten pjokk Anonymkode: 24b25...1f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #27 Del Skrevet 4. mai 2021 Av de ville jeg valgt Alfred, men er skeptisk til å kalle opp. Synes det er bedre å gi barn deres "egne" navn som de kan forme helt selv på en måte. Men ville holdt meg i samme "sjanger" som de navnene du nevner, er enig i at "nymotens" Maximillan osv. ikke er noe særlig. Anonymkode: 0c64c...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #28 Del Skrevet 4. mai 2021 Alfred er jo veldig på vei inn, kjenner flere små Alfreder. De andre navnene var ikke særlig fine. Anonymkode: 80182...f67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knottogtott Skrevet 4. mai 2021 #29 Del Skrevet 4. mai 2021 Ville nok valgt Alfred eller Ragnar! Please ikke velg Rudolf, da barn gjerne kan erte de som har litt ”uvanlige” navn! Selv heter jeg Maria og fikk høre det hver gang vi leste om jomfru Maria eller folk i skolegården som kalte meg Jomfru Maria eller de populære sangene som var på slutten av 90 tallet/00 tallet med Maria i teksten (Tipper samme kommer til å skje med Rudolf navnet)! Var faktisk ingen på skolen eller noen jeg visste om som het det navnet! Ikke før på ungdomskolen var det en med likt navn som meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. mai 2021 #30 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Synes det er bedre å gi barn deres "egne" navn som de kan forme helt selv på en måte. (...) Anonymkode: 0c64c...bf0 Merkelig holdning. Jeg er oppkalt etter mine bestemødre og har aldri følt at det har gitt meg noen ulemper. Tvert i mot har jeg følt et fellesskap. "Blondie, vet du hvorfor du heter Blondie? Jo det er fordi bestemor heter Blondina og vi ville at ditt navn skulle ligne". Blondie svært stolt går til bestemor og forteller dette, og bestemor er like stolt og forteller at dette er noe vi har til felles. Nå skal det også sies at min bestemor var en FORMIDABEL dame som jeg har stor beundring for og savner enormt. Å fylle hennes sko virker nærmest umulig, men så har jeg aldri sett på det som min oppgave. Jeg har derimot sett på henne som et forbilde, noe å strekke seg mot, med sunne verdier og en som kunne lære meg mye. Beklager lang avsporing, men jeg hadde bare lyst å fortelle hva oppkalling har betydd for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 5. mai 2021 #31 Del Skrevet 5. mai 2021 (endret) Jeg vil anbefale deg å også ha et øye på hva slags etternavn ungen skal ha. Noen navn klinger bedre sammen og er enklere å si, enn andre. Noen lyder tungvinte. Se litt på forbokstavene sammen. Få vil like å kalles for P.M.S. eller K.G.B. resten av livet. Bare en liten tanke. For min del er Peder et lunt og fint navn. Lykke til. Endret 5. mai 2021 av Hoppetaujenta 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #32 Del Skrevet 5. mai 2021 Alfred heter min gutt på ti år❤️ Peder er også fint, men kommer an på dialekta. Jeg bor i Arendal hvor vi uttaler det «Pedå». Ikke pent 🤪 Anonymkode: a6b0c...03b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 5. mai 2021 #33 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bor i Arendal hvor vi uttaler det «Pedå». Ikke pent 🤪 Anonymkode: a6b0c...03b Oijj...der sier du noe....nesten Pedo det jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #34 Del Skrevet 5. mai 2021 Ragnar😍 Anonymkode: 4097f...327 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #35 Del Skrevet 5. mai 2021 Ragnar og Alfred er superpopulære navn nå, da. I motsetning har Peder hatt en jevn og stødig popularitet gjennom mange tiår. Rudolf er fint, hvis dere vil kan dere endre det litt og f.eks. gå for Rudy, eller et navn med Ulf siden Rudolf ender med det. Eller hva med Reiulf, samme navnet med med en annen uttale/staving. Anonymkode: fc0f2...cf9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #36 Del Skrevet 6. mai 2021 Alfred! Eller evt forkorte det til Alf Anonymkode: 35af7...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 6. mai 2021 #37 Del Skrevet 6. mai 2021 Ragnar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #38 Del Skrevet 6. mai 2021 Ragnar er superfint! Anonymkode: 07d22...f85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. mai 2021 #39 Del Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ragnar er superfint! Anonymkode: 07d22...f85 alt for voksent 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #40 Del Skrevet 6. mai 2021 Alle døper ungene sine Alfred nå, så jeg ville valgt Ragnar. Anonymkode: e7ba8...be4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå