Gå til innhold

Lyst å kalle opp etter en av oldefedrene, men møter motstand

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fra 60 tallet ble jo litt feil. 😳😂 mer 30-40 ?

Anonymkode: c5195...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnar er et veldig fint navn, det kunne jeg valgt selv :)

Både Alfred og Peder er greie, men litt kjedelige. Rudolf ville jeg ikke valgt, pga reinsdyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ingen har flydd i flint eller sagt at du ikke får lov å mene hva du vil. Da har du ikke forstått poenget. Det er forskjell på å skrive at du mener et navn er gubbete og usøtt, og på å skrive at et navn er gubbete og usøtt. 

Anonymkode: 07d22...f85

det er flisespikkeri å henge seg opp i hvordan jeg skriver det. Det er en selvfølge at det er min mening. Trenger ikke formulere meg annerledes. Jeg må ikke putte inn alt med teskje. du sjriver heller ikke at du syns at ragnar ikke er gubbete og usøtt heller

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alfred og Peder. Alfred er på vei til å bli et populært navn. 

Anonymkode: 4a8b3...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker navnet Rudolf 😍 Det kunne jeg faktisk tenkt meg å bruke selv! Alfred og Peder er også fine altså, men Rudolf, virkelig gull 🥰 
Min sønn heter Julius, og selv om mange var mot det pga apen, så elsker jeg navnet. Synes jo både sjimpansen Julius og reinsdyret Rudolf gir gode assosiasjoner jeg da, et ekstra smil ☺️

Anonymkode: 4a9a1...354

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (3 timer siden):

det er flisespikkeri å henge seg opp i hvordan jeg skriver det. Det er en selvfølge at det er min mening. Trenger ikke formulere meg annerledes. Jeg må ikke putte inn alt med teskje. du sjriver heller ikke at du syns at ragnar ikke er gubbete og usøtt heller

Nei, det syns jeg ikke. Når du siterer innleggene mine flere ganger med at navnet er "altfor voksent" og "usøtt og gubbete" må jeg få lov å si at nei, det er det ikke. Det er dine assosiasjoner/mening om navnet. Jeg kjenner to som heter Ragnar - en gutt på to år og en mann som er 35. Begge kler navnet utrolig godt.

Med andre ord - greit å si meningen sin, men å drive og sitere innlegg med at et navn er ditt eller datt når de fleste tydeligvis ikke er enig med deg er vel unødvendig. 

Den siste setningen din skjønte jeg ingenting av. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 11.03):

Ja, det er «gammeldagse» navn, men det går vel i sirkler slik at det kommer på moten igjen? Er jo greit å være i forkant før «alle» skal ta i bruk disse navnene igjen.

Men usikker på hva som bør velges blant disse. Det er Alfred, Ragnar, Rudolf og Peder. Det jeg får høre er «at Peder er det beste navnet av de fire sier litt om utvalget», osv. Men jeg liker tradisjonelle navn fremfor «Matteo-Maximilian» og annet «nymotens» greier.

Men hvilket av de fire ville du valgt?

Anonymkode: 0d9c1...7e6

Ingen.

Jeg synes det er en uting å kalle opp unger etter gammelt folk. Unger er fremtidsvesener. De skal skape en verden som er bedre enn vår og lære å vrake alt gammelt skrot. Da blir det toskete å kalle dem opp etter folk fra en tidsalder man ikke ønsker videreføre noe fra. 

Men både Ragnar og Alfred er helt ok navn. Peder ligner for mye på «pedo», så kaller du barnet det må du regne med at de andre foreldrene lærer ungene sine å mobbe han. Og Rudolf som reinsdyret lider samme skjebne. Ta alltid høyde for at andre barns foreldre ofte er mobbere, ts. Alltid.

Anonymkode: 647a7...6d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ingen.

Jeg synes det er en uting å kalle opp unger etter gammelt folk. Unger er fremtidsvesener. De skal skape en verden som er bedre enn vår og lære å vrake alt gammelt skrot. Da blir det toskete å kalle dem opp etter folk fra en tidsalder man ikke ønsker videreføre noe fra. 

Men både Ragnar og Alfred er helt ok navn. Peder ligner for mye på «pedo», så kaller du barnet det må du regne med at de andre foreldrene lærer ungene sine å mobbe han. Og Rudolf som reinsdyret lider samme skjebne. Ta alltid høyde for at andre barns foreldre ofte er mobbere, ts. Alltid.

Anonymkode: 647a7...6d1

Det kan hende andre ser verdier i tidsalderen til oldeforeldrene. Å kalle alt fra den tiden for skrot er ganske voldsomt. En ing skal du ha, du har ikke falt i grøfta «alt var mye bedre før». Bare synd at du havnet i motsatt grøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 16.49):

Nei, det syns jeg ikke. Når du siterer innleggene mine flere ganger med at navnet er "altfor voksent" og "usøtt og gubbete" må jeg få lov å si at nei, det er det ikke. Det er dine assosiasjoner/mening om navnet. Jeg kjenner to som heter Ragnar - en gutt på to år og en mann som er 35. Begge kler navnet utrolig godt.

Med andre ord - greit å si meningen sin, men å drive og sitere innlegg med at et navn er ditt eller datt når de fleste tydeligvis ikke er enig med deg er vel unødvendig. 

Den siste setningen din skjønte jeg ingenting av. 

du syns ikke at det er det må du jo da skrive etter din logikk. 

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Peder er finest. Kjenner folk i alle aldre som heter det. Deretter foretrekker jeg (i rekkefølge) Ragnar, Alfred og Rudolf. Sistnevnte ville jeg personlig ikke brukt.

Anonymkode: 0fc87...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (5 timer siden):

du syns ikke at det er det må du jo da skrive etter din logikk. 

Nei, det er ikke min logikk. Du misser poenget helt og det virker som du ikke evner eller vil forstå. Og da blir det vanskelig å diskutere. Unødvendig å spamme tråden mer nå - vi kommer nok ingen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnar er fint. Men er litt skeptisk til navn som mange forbinder med karakterer i TV serier, som feks Ragnar eller Arwen.

men ja, Peder, Alfred eller Ragnar er fint det 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...