Gå til innhold

Pakistanske damer

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I noen tråder, så forsvarer du etnisk norske og kritiserer ikke-vestlig innvandrere. Her så ser jeg at du forsvarer pakistanske kvinner. 

Ble helt forvirret. Alle trådene handlet om ekteskapspraksis.

Anonymkode: a8d37...55f

Det er ikke sånn at jeg som utgangspunkt forsvarer etnisk norske og kritiserer ikke-vestlige innvandrere. Jeg forsvarer egentlig bestemte holdninger. Hva gjelder ekteskapspraksis mener jeg det er uheldig hvis grupper i samme samfunn isolerer seg fra andre. Det skaper unødvendige skillelinjer som i lengden utfordrer samholdet og nesten uunngåelig utvikler en kime til konflikt.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hold deg til norske kvinner du. Takk. La de ta en for laget. Like greit. 

Anonymkode: f8b8a...11e

Jeg har aldri holdt meg til en bestemt etnisk gruppe, og det vil jeg heller ikke oppfordre verken deg eller andre til å gjøre. Oppfordrer deg til å utvide horisonten din.

Det er bare trist å lese at en kvinne bosatt her i Norge har et så problematisk forhold til seksualitet at hun er redd for å «bli brukt som tømmestasjon» og regner med at man med norske menn må «regne med å bli godt brukt av disse uten at det fører til ekteskap». Du tegner et bilde av kvinner som vesener uten seksuelle lyster. Et bilde der menn må oppvarte og underholde sin kvinne, til tross for at hun gjerne er bedre utdannet enn ham. Mannen må samtidig beskytte sin kvinne fra alle disse andre seksuelle rovdyrene av menn der ute som bare vil bruke henne for å få tømt seg. Dette bildet ditt stemmer egentlig dårlig overens med virkeligheten.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er mange flere kvinner. Personlig synes jeg pakistanske kvinner passer best sammen med pakistanske menn eller andre menn med lignende kulturer. Om de finner en etnisk norsk mann, så før de tenke seg nøye om hvordan de skal leve livene våre.

Hvilke kulturelle trekk er det du mener gjør at pakistanske kvinner passer best sammen med pakistanske menn?

Hva er det de trenger tenke seg så nøye om for å leve livet med en etnisk norsk mann?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.4.2021 den 13.02):

Har hørt at de har gode familieverdier også.

Hva slags verdier er det?

AnonymBruker
Skrevet

Eneste grunnen til at pakistanske (og en del utenlandske damer generelt) er helt uaktuelt er at jeg ikke gidder å fly jorda rundt til et jævla varmt uland for å besøke slekta. 

Anonymkode: 86ac0...839

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eneste grunnen til at pakistanske (og en del utenlandske damer generelt) er helt uaktuelt er at jeg ikke gidder å fly jorda rundt til et jævla varmt uland for å besøke slekta. 

Anonymkode: 86ac0...839

Det er det mest teiteste grunnen jeg noen gang har hørt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva synes norske menn om pakistanske damer? Ofte er de feminine og holder seg godt. 

Har hørt at de har gode familieverdier også. Noen som har hatt pakistansk kjæreste her? 

Mitt inntrykk er at de fleste pakistanske damer har bart. 

Anonymkode: c9a2e...806

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mitt inntrykk er at de fleste pakistanske damer har bart. 

Anonymkode: c9a2e...806

Norske damer har også bart. Den er bare lysere og fyldigere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir oppriktig lei meg av alle fordommene her... jeg er en norsk dame som er gift og har barn med en pakistansk mann. Han er i mine øyne verden snilleste og varmeste mann. Og familien hans er verdens beste svigerfamilie, de er virkelige nydelige hele gjengen. Det var ikke akkurat stor jubel da han fortalte at han hadde funnet seg en norsk dame, men de aksepterte det. Og da de først aksepterte det og valgte å bli kjent med meg, har de ikke vært annet enn imøtekommende og gode. De er min familie.

Den ene svigersøsteren min er forresten også gift med en norsk mann. Igjen, ingen stor jubel da nyheten ble sluppet. Men da de fikk summet seg og aksepterte den kommende mannen hennes, var de like gode og inkluderende mot han som mot meg.

Jeg vet at dette ikke alltid er tilfellet, men det er viktig at slike ting også kommer fram. 

Anonymkode: 6c386...219

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Rapporten fra Bufdir artikkelen du lenker til baserer seg på, viser at av de totalt 669 sakene som gjaldt tvangsekteskap, kjønnslemlestelse og negativ sosial kontroll i Norge i 2019 omhandlet 119 av disse sakene personer med Pakistan som opprinnelsesland mot 12 saker med Norge som opprinnelsesland. Pakistan toppet listen foran Somalia, Syria, Afghanistan og Irak. Det er tydelig hvor skoen trykker.

For ikke mange dager siden var det en aktiv tråd på Kvinneguiden med dette som tema. Den har nylig blitt stengt, og det er ikke så veldig rart i grunn da trådstarteren framsatte en del påstander som ble hevdet å være hentet fra rapporten uten at rapporten faktisk ga belegg for det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en pakistansk kvinne som er sammen med en nordmann og han gir meg ikke lov til å være venn med motsatt kjønn. Skulle tro nordmenn var mindre sjalu og være åpensinnet, men der tok jeg feil gitt. 

Anonymkode: ec6b6...836

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Blir oppriktig lei meg av alle fordommene her... jeg er en norsk dame som er gift og har barn med en pakistansk mann. Han er i mine øyne verden snilleste og varmeste mann. Og familien hans er verdens beste svigerfamilie, de er virkelige nydelige hele gjengen. Det var ikke akkurat stor jubel da han fortalte at han hadde funnet seg en norsk dame, men de aksepterte det. Og da de først aksepterte det og valgte å bli kjent med meg, har de ikke vært annet enn imøtekommende og gode. De er min familie.

Den ene svigersøsteren min er forresten også gift med en norsk mann. Igjen, ingen stor jubel da nyheten ble sluppet. Men da de fikk summet seg og aksepterte den kommende mannen hennes, var de like gode og inkluderende mot han som mot meg.

Jeg vet at dette ikke alltid er tilfellet, men det er viktig at slike ting også kommer fram. 

Anonymkode: 6c386...219

Din familie viser at det går an.

Familien til den ikke ukjente IT-gründeren Shahzad Rana var nærmest en pionér-familie å regne i så henseende. Som Rana selv har sagt: «Fra 1996 til 2001 ble det inngått fire ekteskap mellom norske kvinner og pakistanske menn. En av dem er meg selv, en annen er broderen. Vi står altså for femti prosent. Mellom pakistanske kvinner og norske menn, er det ifølge samme statistikk inngått tre ekteskap. En av dem er søsteren min. Så du kan si at hele familien har friket ut.»

• Liker 1
Gjest Airman
Skrevet

Hva synes norske menn om pakistanske damer? Ofte er de feminine og holder seg godt. 

Har hørt at de har gode familieverdier også. Noen som har hatt pakistansk kjæreste her? 

Har hatt kontakt med noen, de var både skjønn og veldig grei. Samme med de afghanske jentene jeg har truffet, snill blid god humor og feminine, der har norske jenter mye å lære, etter min mening

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er en pakistansk kvinne som er sammen med en nordmann og han gir meg ikke lov til å være venn med motsatt kjønn. Skulle tro nordmenn var mindre sjalu og være åpensinnet, men der tok jeg feil gitt. 

Anonymkode: ec6b6...836

Ja, det finnes dessverre en del sånne usikre menn. Han vil i det minste ikke oppleve særlig støtte for oppførselen sin blant sine landsmenn, selv om det sikkert er en mager trøst for deg.

Endret av Klossmajor
  • Liker 1
Skrevet
Klossmajor skrev (22 timer siden):

Jeg har aldri holdt meg til en bestemt etnisk gruppe, og det vil jeg heller ikke oppfordre verken deg eller andre til å gjøre. Oppfordrer deg til å utvide horisonten din.

Det er bare trist å lese at en kvinne bosatt her i Norge har et så problematisk forhold til seksualitet at hun er redd for å «bli brukt som tømmestasjon» og regner med at man med norske menn må «regne med å bli godt brukt av disse uten at det fører til ekteskap». Du tegner et bilde av kvinner som vesener uten seksuelle lyster. Et bilde der menn må oppvarte og underholde sin kvinne, til tross for at hun gjerne er bedre utdannet enn ham. Mannen må samtidig beskytte sin kvinne fra alle disse andre seksuelle rovdyrene av menn der ute som bare vil bruke henne for å få tømt seg. Dette bildet ditt stemmer egentlig dårlig overens med virkeligheten.

Jeg er norsk kvinne, og jeg har null problemer med å se poenget til denne kvinnen. Hvis man ønsker å ha et forhold med visse rammer når man skal ha sex, så betyr ikke det at man "tegner et bilde av kvinner som vesener uten seksuelle lyster". 

Jeg støtter kvinner som har og opprettholder standarder 100 %. The more power to you ;) 

Logikken bak at kvinner skal senke standardene sine fordi de har utdanning har jeg vanskelig for å forstå. 🤔

Skrevet
Julia1 skrev (5 minutter siden):

Jeg er norsk kvinne, og jeg har null problemer med å se poenget til denne kvinnen. Hvis man ønsker å ha et forhold med visse rammer når man skal ha sex, så betyr ikke det at man "tegner et bilde av kvinner som vesener uten seksuelle lyster". 

Jeg støtter kvinner som har og opprettholder standarder 100 %. The more power to you ;) 

Logikken bak at kvinner skal senke standardene sine fordi de har utdanning har jeg vanskelig for å forstå. 🤔

Jeg er helt enig med deg. Sålenge man følger norsk lov er dette innenfor.

• Liker 1
Skrevet
Julia1 skrev (16 minutter siden):

Har du lest gjennom tråden her, eller tok du kun utgangspunkt i det ene innlegget du siterte når du skrev dette?

• Liker 1
Skrevet
Klossmajor skrev (2 minutter siden):

Har du lest gjennom tråden her, eller tok du kun utgangspunkt i det ene innlegget du siterte når du skrev dette?

Jeg har lest gjennom ja:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...