Gå til innhold

Pakistanske damer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette er svært generaliserende. Hadia Tajik er ikke gift sin fetter. Da stemmer ikke påstanden din!

Anonymkode: a8d37...55f

Nei, men hun var PLANLAGT gift, altså det er ønsket til familien. Pakistanere har høyest innavlsrate i verden. 

Anonymkode: e92f2...490

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har ingen problemer med å tro på det. Eksen min prøvde å bli sammen med en pakistansk jente og faren hennes kom på døra til foreldrene hans og ba de fortelle sønnen sin at det var uaktuelt at de skulle date og at det kom til å bli trøbbel om han fortsatte.

Anonymkode: 01c6d...a4c

Har ingen problemer med å tro på det, jeg heller. Abid Raja gikk i fjor ut og fortalte historien om hvordan han og hans nåværende kone måtte kjempe en tung kamp mot det norskpakistanske miljøet for å kunne gifte seg med hverandre. Det ene ankepunktet mot deres forhold var at Rajas familie hadde bestemt at han skulle giftes bort til en kusine i Pakistan. Det andre at de er av forskjellig kaste. Da kan man tenke seg hvordan responsen ville blitt hvis deres utkårede hadde vært etniske nordmenn. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (16 minutter siden):

Det gjør det ikke akkurat formildende at det finnes noen få erkekonservative kristensekter i Norge som bedriver lignende uheldige praksis. Slike sekter har vært uglesett i alle år.

Det finnes mange av dem. Rundt 50.000 i Norge lever slikt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes mange av dem. Rundt 50.000 i Norge lever slikt.

Hvor har du det tallet fra?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, men hun var PLANLAGT gift, altså det er ønsket til familien. Pakistanere har høyest innavlsrate i verden. 

Hvor har du det fra at Hadia Tajik har vært planlagt giftet bort av sin familie?

AnonymBruker
Skrevet

Er de ikke vanligvis ganske hårete der nede?

Anonymkode: 257b5...5cc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Noen tall:

Ifølge Wikipedia er mer enn 60% av alle ekteskap i Pakistan inngått mellom fetter og kusine.

Ifølge BBC var andelen blant britisk-pakistanere i 2005 på 55%.

En norsk undersøkelse fra 1999 skal ha vist at andelen blant norskpakistanere var på 44%.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke om HI er norsk, og det er heller ikke dette HI spurte om, men jeg velger å svare likevel. Dette skjedde i Sverige. Jeg kjenner en mann som ble sammen med en pakistansk dame. Hun hadde fra tidligere av brutt halvveis med familien, tatt avstand fra den oppdragelsen hun selv fikk, og praktiserte ikke islam i stor grad. Hun tok utdannelse mot foreldrenes vilje, flyttet ut og levde livet hun følte var best for henne selv. Familien likte det ikke og politiet ble tilkalt flere ganger, men hun fikk aldri hemmelig adresse eller noe slikt. 

da hun var godt boksen (30+) traff hun en svensk mann, de datet og familien fant ut av det. Den pakistanske damen ble påkjørt i høy hastighet av sin egen far. En annen gang ble hun angrepet med balltre av far og onkel i sin egen oppgang. Den svenske mannen flyttet inn til henne tidlig i forholdet for å beskytte henne. Far og onkel fortsatte trakasseringen og truslene. De fikk hemmelig adresse og brøt med alle. Jeg vet de har giftet seg, men mer vet jeg ikke, for de måtte som sagt bryte med alt og alle for å kunne leve.

jeg tror og håper dette er en unik historie som ikke er standard for pakistanske fedre, men det er den eneste historien jeg kjenner om et forhold mellom en norsk mann og en pakistansk kvinne, og det er kanskje en grunn for det..?

Anonymkode: e5ff7...e27

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva kan en norsk mann tilby en pakistansk kvinne? Sytepaver hele gjengen. I likestillingens navn må du som kvinne betale for smøret, hvis han betaler for brødet. Regn også med å bli godt brukt av disse uten at det fører til ekteskap. Du blir heller ikke tatt inn i varmen om du ikke er assimillert og har gitt avkall på dine røtter. Med andre ord, regn med å kun hylle den norske kulturen og tåle at de snakker ned om din pakistanske. Selvgodhet og norske menn går hånd i hånd.

En stor grunn til at norske damer velger utenlandske menn er at de er mer sjenerøse og gentlemen enn norske menn. 

Anonymkode: f8b8a...11e

Er det sånn at du ser på forhold mellom en kvinne og en mann som et byttehandel der kvinnen gir mannen sex i bytte mot en forpliktelse om ekteskap og å underholde henne økonomisk? Dårlig deal for norskpakistanske menn tatt i betraktning at kvinner generelt er høyere utdannet enn menn. Skal likevel mennene måtte punge ut for kvinnene?

Endret av Klossmajor
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (3 timer siden):

Er det sånn at du ser på forhold mellom en kvinne og en mann som et byttehandel der kvinnen gir mannen sex i bytte mot en forpliktelse om ekteskap og å underholde henne økonomisk? Dårlig deal for norskpakistanske menn tatt i betraktning at kvinner generelt er høyere utdannet enn menn. Skal likevel mennene måtte punge ut for kvinnene?

Hva slags syk tankegang er det du har? Byttehandel? What the fuck? Ordentlige menn gifter seg og gir dama trygghet og stabilitet. Sånn er det!

Du er vel kanskje i et åpent forhold, hvor du spiser "rester" kanskje? Få deg en ryggrad!

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva slags syk tankegang er det du har? Byttehandel? What the fuck? Ordentlige menn gifter seg og gir dama trygghet og stabilitet. Sånn er det!

Du er vel kanskje i et åpent forhold, hvor du spiser "rester" kanskje? Få deg en ryggrad!

Spørsmålet er heller hva slags syk tankegang du har når du skriver: «Regn også med å bli godt brukt av disse uten at det fører til ekteskap.» Hvordan kan det tolkes annerledes enn at du mener forhold mellom en kvinne og en mann er en slags byttehandel der kvinnen gir mannen sex i bytte mot en forpliktelse om ekteskap og å underholde henne økonomisk?

Hvis du godtar en ordning der menn bare skal punge ut for kvinner, enda de generelt sett er høyere utdannet enn hva menn er, så er det du som er den ryggesløse dørmatta damer bare kan valse over og tvinne rundt lillefingeren.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (9 minutter siden):

Spørsmålet er heller hva slags syk tankegang du har når du skriver: «Regn også med å bli godt brukt av disse uten at det fører til ekteskap.» Hvordan kan det tolkes annerledes enn at du mener forhold mellom en kvinne og en mann er en slags byttehandel der kvinnen gir mannen sex i bytte mot en forpliktelse om ekteskap og å underholde henne økonomisk?

Hvis du godtar en ordning der menn bare skal punge ut for kvinner, enda de generelt sett er høyere utdannet enn hva menn er, så er det du som er den ryggesløse dørmatta damer bare kan valse over og tvinne rundt lillefingeren.

Jeg har vanskeligheter med å forstå deg @Klossmajor. Er du for eller imot ikke-vestlig innvandring?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vanskeligheter med å forstå deg @Klossmajor. Er du for eller imot ikke-vestlig innvandring?

Jeg er for en innvandringspolitikk som kommer helheten til gode. Et kryptisk, intetsigende svar. Men virkelighetsbildet er ikke så svart/hvitt som spørsmålsstillingen din legger opp til. Det vil aldri bli noe enten eller. Ikke-vestlig innvandring vil ikke opphøre. Spørsmålet er hvordan vi møter den og tilpasser den til vårt samfunn.

Hva fikk deg til å stille dette spørsmålet ditt som tilsvar til hva du siterte meg på?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (33 minutter siden):

Jøss, for et kvinnevennlig syn du har. Norsk mann i et nøtteskall: kverulant, ufin og gjerrigknark. 

Heller en lavutdannet pakistansk mann som vil sette ring på fingeren min enn en norsk mann som bare vil bruke damer som tømmestasjon.

Forresten så er jeg pakistansk kvinne med større baller enn deg tydeligvis. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jøss, for et kvinnevennlig syn du har. Norsk mann i et nøtteskall: kverulant, ufin og gjerrigknark. 

Heller en lavutdannet pakistansk mann som vil sette ring på fingeren min enn en norsk mann som bare vil bruke damer som tømmestasjon.

Forresten så er jeg pakistansk kvinne med større baller enn deg tydeligvis. 

Med de holdningene du legger for dagen, viser du alle at du ikke har forstått stort av hvordan et moderne samfunn fungerer. Tankegodset ditt passer sikkert fint overens med holdningene i stammeområdene i Pakistan, men et moderne samfunn som det norske forstår du deg åpenbart ikke på. Holdningene dine er erkekonservative og utgått på dato for lenge siden. Du har forstått fint lite av verdiene av kvinnefrigjøring og likestilling.

Temmelig paradoksalt å anklage norske menn for å være gjerrigknarker og ufine når du selv har servert en tirade av ufinheter, og opplyser at du er kvinne og samtidig klager over at man som kvinne med en norsk mann må «regne med å betale for smøret, hvis han betaler for brødet».

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (1 minutt siden):

Med de holdningene du legger for dagen, viser du alle at du ikke har forstått stort av hvordan et moderne samfunn fungerer. Tankegodset ditt passer sikkert fint overens med holdningene i stammeområdene i Pakistan, men et moderne samfunn som det norske forstår du deg åpenbart ikke på. Holdningene dine er erkekonservative og utgått på dato for lenge siden. Du har forstått fint lite av verdiene av kvinnefrigjøring og likestilling.

Temmelig paradoksalt å anklage norske menn for å være gjerrigknarker og ufine når du selv har servert en tirade av ufinheter, og opplyser at du er kvinne og samtidig klager over at man som kvinne med en norsk mann må «regne med å betale for smøret, hvis han betaler for brødet».

Hold deg til norske kvinner du. Takk. La de ta en for laget. Like greit. 

AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (36 minutter siden):

Jeg er for en innvandringspolitikk som kommer helheten til gode. Et kryptisk, intetsigende svar. Men virkelighetsbildet er ikke så svart/hvitt som spørsmålsstillingen din legger opp til. Det vil aldri bli noe enten eller. Ikke-vestlig innvandring vil ikke opphøre. Spørsmålet er hvordan vi møter den og tilpasser den til vårt samfunn.

Hva fikk deg til å stille dette spørsmålet ditt som tilsvar til hva du siterte meg på?

I noen tråder, så forsvarer du etnisk norske og kritiserer ikke-vestlig innvandrere. Her så ser jeg at du forsvarer pakistanske kvinner. 

Ble helt forvirret. Alle trådene handlet om ekteskapspraksis.

• Liker 1
Skrevet

Den eneste pakistanske kvinnen jeg vet om er Hadia Tajik, og hun er sikkert grei hun, men ikke helt min type.

AnonymBruker
Skrevet
KvinneMannen skrev (2 minutter siden):

Den eneste pakistanske kvinnen jeg vet om er Hadia Tajik, og hun er sikkert grei hun, men ikke helt min type.

Det er mange flere kvinner. Personlig synes jeg pakistanske kvinner passer best sammen med pakistanske menn eller andre menn med lignende kulturer. Om de finner en etnisk norsk mann, så før de tenke seg nøye om hvordan de skal leve livene våre.

• Liker 1
Skrevet
KvinneMannen skrev (Akkurat nå):

Hun er fra en liten bygd i Rogaland, og har sluppet å forholde seg til det større norskpakistanske miljøet som stort sett er utbredt omkring Oslo-området. Det tror jeg ganske sikkert er mye av årsaken til at hun framstår ganske utypisk for hennes bakgrunn.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...