Gå til innhold

Mare of Easttown


Amatariel

Anbefalte innlegg

En annen ting jeg tenkte på er han presten i begravelsen. Jeg føler det er noe «fishy» med mange av disse mennene egentlig. Kan det være noe pedofili? /misbruk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

badevakta skrev (29 minutter siden):

Nettopp ferdig her og. Innholdsrik episode som fløy avgårde. Overraskende slutt, men tenker at plottet er å dra Mare så langt ned som mulig før ting snur. Pr nå så har jeg negative vibber av broren til faren til Erin, han som ikke var gift og far til hun med downs. Tar en stund før jeg får alle navnene på plass i nye serier. 😅 Det samme med Richard, uskker på om han er good or bad. Gleder meg til fortsettelsen!  

Jeg er mistenksom til absolutt alle nå 😂

Anonymkode: d4a8e...a3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva synes dere om dagens episode? :) Må si jeg ble ganske overrasket på slutten der, tror dere det er sant?

Anonymkode: d4a8e...a3c

Så ikke den komme nei! Ble veldig overrasket! Jeg tror det er sant, og et spørsmål da er om Erin ble voldtatt eller hadde et forhold. Uansett er det utrolig forstyrrende. Vet vi hvor lenge Mare og Frank har vært skilt? Det var 2 år siden sønnen deres tok selvmord, så jeg gjetter bruddet skjedde i forbindelse med det. Barns dødsfall bringer et par enten ofte nærmere eller fra hverandre... Og Erins sønn er 1 år. Lurer veldig på om forholdet var mens han var gift med Mare...

badevakta skrev (10 timer siden):

Det samme med Richard, uskker på om han er good or bad. 

Jeg og! Den første følelsen jeg fikk var det plottet som er i Papirhuset - at forbryteren igler seg innpå etterforskeren og innleder et forhold. Men jeg tror egentlig ikke det er sånn her. Håper ikke det. Syns Mare stakkars fortjener èn person som ikke vet alt om alle i denne byen! (for et samfunn å leve i!). 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er mistenksom til absolutt alle nå 😂

Anonymkode: d4a8e...a3c

Ja jeg og :Knegg: Men Frank er det absolutt noe muffens med. Spørsmålet er om han har tafset på flere unge jenter enn Erin? Katie f.eks?? Hvor er hun? Kanskje hun visste noe hun ikke skulle og måtte bort... To dystre skjebner med jenter på 17 år på bare ett år på et så lite sted er ikke tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Så ikke den komme nei! Ble veldig overrasket! Jeg tror det er sant, og et spørsmål da er om Erin ble voldtatt eller hadde et forhold. Uansett er det utrolig forstyrrende. Vet vi hvor lenge Mare og Frank har vært skilt? Det var 2 år siden sønnen deres tok selvmord, så jeg gjetter bruddet skjedde i forbindelse med det. Barns dødsfall bringer et par enten ofte nærmere eller fra hverandre... Og Erins sønn er 1 år. Lurer veldig på om forholdet var mens han var gift med Mare...

Jeg og! Den første følelsen jeg fikk var det plottet som er i Papirhuset - at forbryteren igler seg innpå etterforskeren og innleder et forhold. Men jeg tror egentlig ikke det er sånn her. Håper ikke det. Syns Mare stakkars fortjener èn person som ikke vet alt om alle i denne byen! (for et samfunn å leve i!). 

Ja jeg og :Knegg: Men Frank er det absolutt noe muffens med. Spørsmålet er om han har tafset på flere unge jenter enn Erin? Katie f.eks?? Hvor er hun? Kanskje hun visste noe hun ikke skulle og måtte bort... To dystre skjebner med jenter på 17 år på bare ett år på et så lite sted er ikke tilfeldig.

Ja, og etter den episoden slo det meg at ting kanskje ikke er helt sånn de så ut først. Hva med exen til Erin? Hvorfor var han så sint på henne? Trodde han hun var utro? Vet han at han ikke er faren? Mest sannsynlig ikke, men... Og er han død? Eller overlever han?

Lurer også veldig på om Katie har lidd samme skjebne. Mest sannsynlig er det en sammenheng. Kanskje litt på lik linje som Broadchurch for de som har sett den.

Jeg håper virkelig ikke Richard er slem. Synes liksom det hadde blitt litt «billig» og for tilfeldig.. Men tenkte jo det umiddelbart jeg også, får liksom litt dårlige vibber av ham samtidig som han virker ålreit. Tror jeg bare har sett altfor mye krim der de snille viser seg å være slemme 😂

Anonymkode: d4a8e...a3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 24.4.2021 den 19.24):

Ja, moren til barnebarnet på 4 år så vi jo mye til. Det var hun med kort lyst hår. Hun var også på den festen. Fire generasjoner som bor i huset til Mare (lille gutte, unge moren, Mare selv og hennes mor). Og så var det vel en mann der også. Litt usikker på hvem han var 😅 Var mange folk å bli kjent med i den ene episoden gitt.

Hun med det korte håret er datteren til Mare og tanten til ungen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BEYou skrev (2 minutter siden):

Hun med det korte håret er datteren til Mare og tanten til ungen :) 

Ja det har vi allerede tolket oss frem til nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker serien veldig godt! Synes han presten er guffen. Holder en knapp på at han er faren til Erins barn og sikkert har vært borti Katie også. Tror ikke det er Frank. 

Anonymkode: 8b443...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg liker serien veldig godt! Synes han presten er guffen. Holder en knapp på at han er faren til Erins barn og sikkert har vært borti Katie også. Tror ikke det er Frank. 

Anonymkode: 8b443...114

Jeg tror Frank kan være involvert også eller kanskje det er flere som er det. Frank ble rar i hvert fall og det at en lærer blir forelsket i en elev eller har et seksuelt forhold til en elev er ikke uvanlig i serier og på film. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheCatLady skrev (21 minutter siden):

Jeg tror Frank kan være involvert også eller kanskje det er flere som er det. Frank ble rar i hvert fall og det at en lærer blir forelsket i en elev eller har et seksuelt forhold til en elev er ikke uvanlig i serier og på film. 

Ja, vi får se! Prestens reaksjon etter begravelsen var ihvertfall veldig rar. Mulig jeg er for mistenksom 😜

Anonymkode: 8b443...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, vi får se! Prestens reaksjon etter begravelsen var ihvertfall veldig rar. Mulig jeg er for mistenksom 😜

Anonymkode: 8b443...114

Hvilken prest mener dere? Fetteren til Mare? Synes det var så rart når han snakket med den andre presten (?). Virket liksom som han prøvde å gi ham dårlig samvittighet. Hmm.

Anonymkode: d4a8e...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja, vi får se! Prestens reaksjon etter begravelsen var ihvertfall veldig rar. Mulig jeg er for mistenksom 😜

Anonymkode: 8b443...114

Må innrømme at jeg ikke husker akkurat det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvilken prest mener dere? Fetteren til Mare? Synes det var så rart når han snakket med den andre presten (?). Virket liksom som han prøvde å gi ham dårlig samvittighet. Hmm.

Anonymkode: d4a8e...a3c

Ikke fetteren, men han andre presten som snakket i begravelsen.

Anonymkode: 8b443...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.4.2021 den 7.04):

Ikke fetteren, men han andre presten som snakket i begravelsen.

Anonymkode: 8b443...114

Hvilken episode var det?

Anonymkode: ac2a5...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvilken episode var det?

Anonymkode: ac2a5...fe9

Den forrige, nr. 2. De hadde gudstjeneste og snakket om Erin som døde. Etterpå gikk de på bakrommet og snakket. Han ene spurte han andre bl.a om han kjente Erin godt, og da svarte han at hun hadde vært med i ungdomsgruppen i menigheten der, men sluttet å komme etter hun fikk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er Frank, eksen til Mare, som har drept Erin🧐. Det vil dra henne ned for godt liksom, men at han er mistenkt vil lage kaos for henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig slutt på dagens episode. Hvorfor skulle Mare gjøre slik hun gjorde?

Anonymkode: ac2a5...fe9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Merkelig slutt på dagens episode. Hvorfor skulle Mare gjøre slik hun gjorde?

Anonymkode: ac2a5...fe9

Enig. Veldig korttenkt opplegg for en mesterdetektiv.

Anonymkode: 8b443...114

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Kan det være at noen andre har gjort det? Hun var jo på bevisrommet, men da så det ut som hun hentet noe annet? 

Synes det var veldig rart at hun skulle gjøre noe så tåpelig når det var såpass lett å spore det tilbake til den spesifikke saken. Jeg klarer ikke helt å tro på at Mare skulle være såpass dum uansett hvor mye hun ønsket å ha barnet. 

Jeg er usikker på hvem som skulle ha gjort det, men det må være noen som visste om det og har kontakter i politiet eller jobber i politiet. Det virker som et lite samfunn der alle kjenner alle så mulig noen har overtalt eller betalt noen for å gjøre det. 

Det kan selvfølgelig være Mare også, men det virker veldig feil i forhold til hvordan hun er ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun gjorde det i ren desperasjon og synes scena der hvor hun ble suspendert viste innrømmelsen. Alt rakner for henne nå. 

Presten er creepy, men det er litt obvious om det er han selv om vi så han kasta sykkelen til Erin i elva. Dekker han over for noen? Og i såfall hvem? Og vet Siobahn mer enn vi tror? Synes hun er mystisk, og tror hun bærer på litt forskjellig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...