Gå til innhold

Mare of Easttown


Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (12 minutter siden):

Ja, moren til barnebarnet på 4 år så vi jo mye til. Det var hun med kort lyst hår. Hun var også på den festen. Fire generasjoner som bor i huset til Mare (lille gutte, unge moren, Mare selv og hennes mor). Og så var det vel en mann der også. Litt usikker på hvem han var 😅 Var mange folk å bli kjent med i den ene episoden gitt.

Jenta med det korte, lyse håret er ikke moren til fireåringen.

Anonymkode: cabc5...acf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jenta med det korte, lyse håret er ikke moren til fireåringen.

Anonymkode: cabc5...acf

Hun har vel hatt en sønn regner jeg med? Gutten som satt der når hun våknet etter å ha sovnet i senga med barnebarnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jenta med det korte, lyse håret er ikke moren til fireåringen.

Anonymkode: cabc5...acf

Hva, hvorfor tror du ikke det? I så fall gikk jeg virkelig glipp av noe. Jeg syns helt klart det virket sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Hva, hvorfor tror du ikke det? I så fall gikk jeg virkelig glipp av noe. Jeg syns helt klart det virket sånn.

Navnet til faren ble nevnt. Husker ikke akkurat når, men tror det var noe a la "bare vent til NN kommer hjem". Og senere ble det vist til det samme navnet når det ble snakk om Mare sin sønn. 

Anonymkode: a3c1a...cda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Navnet til faren ble nevnt. Husker ikke akkurat når, men tror det var noe a la "bare vent til NN kommer hjem". Og senere ble det vist til det samme navnet når det ble snakk om Mare sin sønn. 

Anonymkode: a3c1a...cda

Ah ok. Så vi har ikke sett han? Gir litt mening da jeg syns datteren hennes så litt veeel ung ut til å ha et barn på 4 år (selv om det nok går).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (55 minutter siden):

Ah ok. Så vi har ikke sett han? Gir litt mening da jeg syns datteren hennes så litt veeel ung ut til å ha et barn på 4 år (selv om det nok går).

Nei, datteren til Mare er ikke moren til barnebarnet på 4 år. Ganske sikker på at det er sønnen hennes (altså broren til hun med det korte, lyse håret) som er faren, og at han enten er død eller borte på et annet vis. Regner nesten med at han er død siden hun så ham sitte der når hun våknet og så var han borte. Det var ihvertfall sånn jeg tolket det. Utrolig trist at moren til det andre barnet døde, likte henne så godt og synes så synd på henne som måtte forholde seg til den kjipe eksen og den fæle nye dama hans. Og så endte det sånn for henne, huff. Hun var jo så glad og omsorgsfull for barnet sitt også. :(

Anonymkode: d4a8e...a3c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kevin, var det ikke det? Han er nok død. Sa ikke bestemora noe sånn som "i can't bear to loose another one"? 

Noen som vet når episode 2 kommer ut?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Hva, hvorfor tror du ikke det? I så fall gikk jeg virkelig glipp av noe. Jeg syns helt klart det virket sånn.

Han kalte henne jo ved navn, ikke «mamma» 😅

Anonymkode: cabc5...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

badevakta skrev (1 time siden):

Kevin, var det ikke det? Han er nok død. Sa ikke bestemora noe sånn som "i can't bear to loose another one"? 

Noen som vet når episode 2 kommer ut?  

Hver mandag :) kan tipse alle om å se på fb sidene til hbo nordic. De legger ut ukesprogrammet så man er oppdatert på når de ulike seriene og episodene slippes i løpet av uken :)

Anonymkode: bf387...5ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
Amatariel skrev (5 timer siden):

Ah ok. Så vi har ikke sett han? Gir litt mening da jeg syns datteren hennes så litt veeel ung ut til å ha et barn på 4 år (selv om det nok går).

Jeg synes også det virket som han var død. Da Mare sovnet med barnebarnet og våknet dagen etter så fikk hun et glimt av det jeg antok at var sønnen og at han derfor er død. 

For å svare på trådens tema så ja, jeg ser også :) Synes først at den virket litt treg, men så ble jeg trukket inn i handlingen. Synes Mare virker som en interessant karakter.

Helt forferdelig hvordan hun unge jenta ble behandlet og så ble hun drept. Virket som hun hadde det tøft hjemme med barnet og faren hennes som virket alkoholisert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheCatLady skrev (12 minutter siden):

Jeg synes også det virket som han var død. Da Mare sovnet med barnebarnet og våknet dagen etter så fikk hun et glimt av det jeg antok at var sønnen og at han derfor er død. 

For å svare på trådens tema så ja, jeg ser også :) Synes først at den virket litt treg, men så ble jeg trukket inn i handlingen. Synes Mare virker som en interessant karakter.

Helt forferdelig hvordan hun unge jenta ble behandlet og så ble hun drept. Virket som hun hadde det tøft hjemme med barnet og faren hennes som virket alkoholisert. 

Så episoden igjen nå. Barnebarnet kaller skilpadden Kevin, fordi det var det faren «het», og så spurte han om han også pleide å like skilpadder. Og det svarer Mare at han «gjorde». Så han er nok helt sikkert død ja, siden de snakker om han i fortid også. 

Anonymkode: d4a8e...a3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så episoden igjen nå. Barnebarnet kaller skilpadden Kevin, fordi det var det faren «het», og så spurte han om han også pleide å like skilpadder. Og det svarer Mare at han «gjorde». Så han er nok helt sikkert død ja, siden de snakker om han i fortid også. 

Anonymkode: d4a8e...a3c

Lurt å se den en gang til 😅 Men hvem er det egentlig som oppdrar denne gutten da? Jeg fikk ikke inntrykk av at det var Mare egentlig. Kanskje hele husholdningen i fellesskap? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (17 timer siden):

Ja, moren til barnebarnet på 4 år så vi jo mye til. Det var hun med kort lyst hår. Hun var også på den festen. Fire generasjoner som bor i huset til Mare (lille gutte, unge moren, Mare selv og hennes mor). Og så var det vel en mann der også. Litt usikker på hvem han var 😅 Var mange folk å bli kjent med i den ene episoden gitt.

Moren til barnebarnet på 4 år så vi ikke i første episode. Det var datteren til Mare, som hjalp til med han, vi så. Faren til gutten på 4 år, er sønnen til Mare, som er død av overdose.

Moren til 4-åringen er rusmisbruker, og derfor ikke skikket til å oppdra barnet. Derfor er 4-åringen boende hos Mare.

Mannen du sikter til (?),  som kom innom, var jo eksmannen til Mare, som da er bestefar til 4-åringen. Presten som var innom, er fetteren til Mare.

Vi skimtet så vidt (den avdøde) sønnen til Mare helt i slutten av episoden, hvor hun da så han i et glimt sittende å betrakte dem når hun våknet med barnebarnet (som da er hans sønn), rett før telefonen hennes ringte. 

Endret av Beyblade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes første episode var litt trå. Fikk veldig sympati med den unge moren, så forventer at det tar seg opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beyblade skrev (8 timer siden):

Mannen du sikter til (?),  som kom innom, var jo eksmannen til Mare, som da er bestefar til 4-åringen.

Neida, han skjønte jeg hvem var :icon_lol: det sa de flere ganger. Det var presten jeg mente, men da er han fetteren altså. Takk for oppklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om dagens episode? :) Må si jeg ble ganske overrasket på slutten der, tror dere det er sant?

Anonymkode: d4a8e...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva synes dere om dagens episode? :) Må si jeg ble ganske overrasket på slutten der, tror dere det er sant?

Anonymkode: d4a8e...a3c

Så den nettopp, så ikke den komme. Føles ut som en evighet til neste episode 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beyblade skrev (1 minutt siden):

Så den nettopp, så ikke den komme. Føles ut som en evighet til neste episode 😅 

Jaaa, enig! Hvordan skal jeg klare å vente så lenge til neste gang 😂

Anonymkode: d4a8e...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp ferdig her og. Innholdsrik episode som fløy avgårde. Overraskende slutt, men tenker at plottet er å dra Mare så langt ned som mulig før ting snur. Pr nå så har jeg negative vibber av broren til faren til Erin, han som ikke var gift og far til hun med downs. Tar en stund før jeg får alle navnene på plass i nye serier. 😅 Det samme med Richard, uskker på om han er good or bad. Gleder meg til fortsettelsen!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Nei, den slutten så jeg ikke komme. Jeg synes det var noe rart da Mare spurte om han hadde snakket med henne. Han ble litt rar da. 

Veldig spennende episode og en hel uke til neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...