Gå til innhold

Hvordan reagerer dere damer, når dere finner ut at daten er sterilisert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg er i etableringsfasen og ser på ham som aktuell far for mine barn, er det selvfølgelig uaktuelt å fortsette forholdet.

Er det bare flørt, midlertidig og uten planer om å stifte familie sammen, er det mer irrelevant. Da er det til og med en fordel :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del hadde det vært positivt, mannen har da tatt et selvstendig valg på om han ønsket barn eller ei, upåvirket av partner.

Nå er jeg ferdig med produksjon selv, og er sterilisert, dermed uproblematisk at en mann er sterilisert for min del.

Hadde jeg fortsatt ønsker barn, hadde en date som var sterilisert vært kjipt, men det ville betydd at han ikke er en god match for meg siden vi hadde hatt forskjellige ønsker for fremtiden. Men jeg applauderer uansett å ta slike valg for egen del, uavhengig av hva andre synes og mener om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan reagerer dere damer, når dere finner ut at nye daten/ligg er sterilisert?

Er det skuffelse mtp. at han allerede har tatt en semi-varig avgjørelse som kan potensielt påvirke dere, om det blir seriøst?

Eller gir det en betryggende følelse å vite at dere er tryggere med karen mtp. Uønskede graviditer?

Hvordan forholder dere til gummibruk? (Ja ja vet at det ikke beskytter mot sti, men spør likevel)

 

Usikker om spørsmålene passer bedre inn i singleliv forumet, men spør her likevel.

Anonymkode: b57d5...920

Hadde ikke gått på flere dater dessverre. Jeg ønsker meg barn. Så enkelt.

Anonymkode: 01307...03b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært utelukkende positivt. Ønsker ikke barn selv, og er lei av menn som sier "neeeeida, jeg ønsker heller ikke barn". Helt til det blir mer seriøst, da kommer det frem at "selvfølgelig ønsker de barn en dag i fremtiden, bare ikke akkurat ". Er en grunn til at jeg tar opp spørsmålet om barn allerede før første date. Om mannen på egenhånd hadde tatt valget om sterilisering hadde jeg endelig kunnet stole på at vi faktisk var på samme plan når det kommer til barneønske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man bør for øvrig kunne se arrene etter et slikt inngrep, de sitter i lysken på hver side. 

Du er velkommen til å lete. Jeg finner dem ikke selv. Og nei, det var ikke lysken.  

Anonymkode: 26e28...952

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du er velkommen til å lete. Jeg finner dem ikke selv. Og nei, det var ikke lysken.  

Anonymkode: 26e28...952

Takk for tilbudet, du, men jeg velger å stå over :) 

Er glad det ikke er jeg som skal stole på en mann som sier han er steril. Hadde nok kjørt på med både p-piller og kondom inntil han skaffet seg et par synlige arr, mens jeg bivånet inngrepet og kryssforhørte legen som utførte det. 

Anonymkode: 6468f...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for tilbudet, du, men jeg velger å stå over :) 

Er glad det ikke er jeg som skal stole på en mann som sier han er steril. Hadde nok kjørt på med både p-piller og kondom inntil han skaffet seg et par synlige arr, mens jeg bivånet inngrepet og kryssforhørte legen som utførte det. 

Anonymkode: 6468f...8b5

Dårlig trolleforsøk.

Anonymkode: a5c70...d20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært en fordel- jeg ønsker ikke egne barn. 

Anonymkode: 95985...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dårlig trolleforsøk.

Anonymkode: a5c70...d20

Trolleforsøk?

Har ordlista di hengt seg opp?

Hva skulle være trollete i dette innlegget? Vet du hva troll er for noe?

Anonymkode: 6468f...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få barn selvom mannen er sterilisert. Det er en forholdsvis enkel prosedyre der man henter ut sædceller fra bitestikkel eller testikkel.

Fordelen er at sjansen for uønsket graviditet minsker betraktelig, men man kan fortsatt få barn når man ønsker det.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med barn, menn på rundt 40 - 50  er i min aktuelle aldersgruppe..  så hadde vært helt ok. Det er vel mange menn som gjør det når de er ferdig med barn, og er i den alderen. Ikke noe mistenkelig der. Bare noe en del normalt oppegående folk gjør etter en viss tid. Jeg hadde sluppet prevensjon selv da. Det er en fordel. 

Om det skulle vært aktuelt hadde jo dette blitt en fast stabil partner, så smitte hadde ikke vært så aktuell problemstilling 

Anonymkode: 81ba0...4ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg kan ikke få barn, men er likevel skeptisk til menn som er sterilisert. Det handler om egenskapene som gjerne gjør at en mann steriliserer seg.

 

Anonymkode: e5d30...3b3

Hvilke egenskaper da? At man vil forebygge uønsket graviditet?

man kan lage barn selvom mannen er sterilisert. Ikke store inngrepet å hente it sædceller fra bitestikkel/testikkel om man ønsker å lage barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg kanskje ha barn, da hadde det jo vært et problem. Hvis jeg allerede hadde fått barn, ville jeg syntes det var helt fantastisk med en mann som tok ansvar for prevansjon! Bonus at jeg hadde sluppet å ta hormoner 😄

Anonymkode: 6a969...369

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hm. Vet ikke hvordan jeg ville reagert. Jeg har ett barn, tviler på jeg vil ha flere, men aldri si aldri. Ville kanskje følt jeg ble robbet for valget om det skulle bli seriøst. Men de fleste jeg har møtt som er sterilisert har mange barn fra før, gjerne med flere damer, og det har enda større betydning for om det kunne utviklet seg til noe seriøst. 

Anonymkode: 015bd...879

Man blir ikke robbet for det selvom mannen steriliserer seg. 
forholdsvis enkel prosedyre å hente ut sædceller fra bitestikkel/testikkel om man på et senere tidspunkt ønsker barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde ikke gått på flere dater dessverre. Jeg ønsker meg barn. Så enkelt.

Anonymkode: 01307...03b

Han kan jo lage barn om han en dag ønsker det. Enkel prosedyre for uthenting av sædceller. Gjort på timen.

fordelen er forebygging av uønsket graviditet, men fortsatt mulighet til å lage barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede barn, og jeg ville vært lettet om mannen min bare kunne ha sterilisert seg. Nå må jeg bruke hormonprevensjon og det er noe dritt. Gummibruk skjer IKKE. Det er som å knulle en dildo, det kjennes likt ut for meg. Jeg synes for øvrig at vanlige dildoer er for harde, så en gummiert penis vil også bli for hard og gummiaktig. Jeg har fått høre at jeg er i overkant følsom i forhold til mange andre, selv innvendig, så kondom gjør rett og slett litt vondt.

JA til steriliserte menn. 

Anonymkode: 737c3...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vilke håpt det var en "dere damer" fyr

Anonymkode: 42d94...418

???

Anonymkode: 904a3...c3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (6 timer siden):

Og hva har sterilisering mer kjønnssykdommer å gjøre? Selvsagt må man bruke kondom i tillegg til annet ved ny partner? 🤷‍♀️

Hadde ikke stolt på at alle tar det som en selvfølge, nei.

Anonymkode: f7cf7...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn kan en få uten mann i dag, så jeg forstår ikke helt problemet?

Anonymkode: 67d7a...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (4 timer siden):

Man kan få barn selvom mannen er sterilisert. Det er en forholdsvis enkel prosedyre der man henter ut sædceller fra bitestikkel eller testikkel.

Fordelen er at sjansen for uønsket graviditet minsker betraktelig, men man kan fortsatt få barn når man ønsker det.

 

Man kan, men da må man vel ta IVF? Hvis ikke blir det jo dyrt og komplisert likevel, siden det kan ta flere forsøk med inseminering før det klaffer.

Anonymkode: f7cf7...0b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...