Gå til innhold

Hvordan reagerer dere damer, når dere finner ut at daten er sterilisert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er såpass gammel at barn uansett ikke er aktuelt, så det ville ikke hatt noe å si (men det er ingen selvfølge at det er et magisk ord som gjør at du slipper unna kondombruk i starten likevel...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Mocca* skrev (3 timer siden):

Selv om menn teoretisk kan få barn likevel, så bør vi da respektere at den mannen vi møter på har tatt et valg om å legge seg under kniven for å slippe å få barn?

En sterilisert person har hatt et valg om å ikke få barn, da blir det for nedlatende at man på date skal tenke at det er ikke noe problem, det kan reverseres. Mannen har tatt et valg, og har sannsynligvis ikke lyst til å overtales til å få barn.

Vi må ta den vi dater som den er, ikke tenke at ting sikkert kan endres på, overtales til andre valg.

Om det der derfor han har gjort det, sure. Men mennesker kan faktisk forandre mening, uten at overtslelser og lurerier er involvert. Men det er jo derfor god kommunikasjon er så viktig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det var toppers! Tåler ikke hormonprevensjon, har fått ett barn og skal aldri ha flere, liker ikke kondom. Så for meg hadde det vært gullfuglen :) 

Anonymkode: df074...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (1 time siden):

Om det der derfor han har gjort det, sure. Men mennesker kan faktisk forandre mening, uten at overtslelser og lurerier er involvert. Men det er jo derfor god kommunikasjon er så viktig 

Selvfølgelig er det derfor han har gjort det.

Bare det å spekulere i om han har gjort det for siden å hente ut celler, er lurendreiersk nok. 

Anonymkode: 6468f...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Selvfølgelig er det derfor han har gjort det.

Bare det å spekulere i om han har gjort det for siden å hente ut celler, er lurendreiersk nok. 

Anonymkode: 6468f...8b5

Ok, jeg vil heller spørre jeg da. En å anta. Så merkelig er jeg. 
Og man skal seff godta det svaret man får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 2.59):

Jeg kan ikke få barn, men er likevel skeptisk til menn som er sterilisert. Det handler om egenskapene som gjerne gjør at en mann steriliserer seg.

Menn som er for egoistisk og selvsenteret til å ønske barn, kvinnehatere/overgripere som har gjort noen gravid og tvunget dem til å ta abort, menn med en haug unger og gjerne med flere kvinner pga uansvarlighet der løsningen er sterilisering.

Anonymkode: e5d30...3b3

Jeg kjenner mange som er sterilisert. Felles for oss alle er at vi er i stabile forhold og har fått de barna vi skal ha. Siden kondom ikke er så stas, er sterilisering løsningen for at partner skal slippe hormoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 3.12):

Hm. Vet ikke hvordan jeg ville reagert. Jeg har ett barn, tviler på jeg vil ha flere, men aldri si aldri. Ville kanskje følt jeg ble robbet for valget om det skulle bli seriøst. Men de fleste jeg har møtt som er sterilisert har mange barn fra før, gjerne med flere damer, og det har enda større betydning for om det kunne utviklet seg til noe seriøst. 

Anonymkode: 015bd...879

Hva er forskjellen på om han er sterilisert eller bare ikke vil ha (flere) barn. Jeg har de barna jeg skal ha. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (19 minutter siden):

Ok, jeg vil heller spørre jeg da. En å anta. Så merkelig er jeg. 
Og man skal seff godta det svaret man får. 

Ditt valg. Hadde jeg vært han da, så hadde vi to vært over og ut. 

Anonymkode: 6468f...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ditt valg. Hadde jeg vært han da, så hadde vi to vært over og ut. 

Anonymkode: 6468f...8b5

Det viser jo bare at vi aldri hadde vært kompatible, siden åpen og ærlig kommunikasjon er viktig for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uinteressert i flere barn, så det ville vært helt supert! 

Anonymkode: 77587...d4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mye å reagere på?

Han har tatt et valg og det må man jo respektere.

Er du på dating og ønsker deg barn er dette ikke mannen for deg. 

Anonymkode: dc0bb...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mannen min og jeg hadde fått to barn, så steriliserte han seg. Jeg reagerte på det meste av prevensjon, men brukte likevel p-piller eller spiral de første fjorten årene av samlivet vårt. Vi var enige om to barn, og steriliseringen var hans forslag for at jeg skulle slippe mer prevensjon. 

Vi ble skilt noen år etterpå. Etter en tid begynte jeg å date en mann som også var skilt noen år tidligere. Jeg var da 38 år og ønsket ikke flere barn, så ble lettet og glad for at han var sterilisert. Han hadde fire barn, og opplevde at prevensjonen hadde sviktet for ham og kona tre av de fire gangene hun ble gravid. Så deres løsning ble sterilisering. 

Vi var på samme sted i livet , og begge hadde fått de barna vi skulle ha. Å skulle starte et samliv med 'mine og dine' barn  er krevende nok om man da ikke skal blande inn 'vårt' barn også. Min personlige mening er at det er unødvendig og kompliserende dersom begge parter faktisk HAR fått barn fra før. Saken er annerledes dersom den ene er barnløs. 

Jeg hadde vært mer skeptisk dersom en ung og barnløs mann hadde sterilisert seg der hovedmotivet var å kunne ligge rundt uten å være redd for å gjøre noen gravide. (Hadde vært forståelig dersom en ung mann valgte å sterilisere seg fordi han var bærer av en alvorlig sykdom og av den grunn følte han ikke burde få biologiske barn).

Anonymkode: 31f10...e75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt! Vil ikke ha barn heller. Men da må han ha fysisk bevis type journal fra sykehuset. For jeg skal absolutt ikke ha barn

Anonymkode: 768d5...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er mannen i mitt liv, så det ville ikke spilt noen rolle. Jeg har barn fra før. Men heldigvis så var han ikke det, så vi har fått en sammen også. (Han hadde ikke barn fra før)

Anonymkode: 98833...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 2.42):

Hvordan reagerer dere damer, når dere finner ut at nye daten/ligg er sterilisert?

Er det skuffelse mtp. at han allerede har tatt en semi-varig avgjørelse som kan potensielt påvirke dere, om det blir seriøst?

Eller gir det en betryggende følelse å vite at dere er tryggere med karen mtp. Uønskede graviditer?

Hvordan forholder dere til gummibruk? (Ja ja vet at det ikke beskytter mot sti, men spør likevel)

 

Usikker om spørsmålene passer bedre inn i singleliv forumet, men spør her likevel.

Anonymkode: b57d5...920

Han bør være ærlig med engang i tilfelle hun ønsker seg barn/flere barn. At folk gjør det er helt greit. Mannen har gjort det og vi syns det er så deilig å slippe å tenke på prevensjon. 

Anonymkode: 0ce43...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 6.29):

Kutter man i hud, så blir det jo arr. 

Anonymkode: 6468f...8b5

Er visstnok ikke så lett å se/finne arr etter vasektomi. Jeg har sterilisert meg for litt over 2år siden, ingen synlige spor på pungen min. Har levert sperm-prøve (selvfølgelig). Jeg er bekreftet steril.

Fant en engelsk side med bilder og tekst. Legger ved sitat av det som står øverst på siden og link.

Sitat

One of the frequently asked questions on this site is “My new partner says he has had a vasectomy and we don’t need to use a condom. How do I know if he’s telling me the truth?” The askers of this question are often wondering if there’s any physical method of telling if a man has had a vasectomy just by looking for scars. The answer to this question is “probably not”.

After viewing these photos, you’ll see that, in most situations, the only way to definitely prove your partner is sterile or not is a properly analyzed semen sample.

www.vasectomy-information.com/pictures/scars.htm

Anonymkode: 587fe...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...