Gå til innhold

Hvordan frisyre og hårlengde burde man ha som kvinne mellom 35 og 40 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

*hva slags frisyre og hårlenge

evt. hvilken.

Hvis man er usikker på spørreord, prøv å oversette til engelsk. "How hairdo do you have?" blir åpenbart feil.

Anonymkode: 873ea...225

Bror jeg skjønne hva du mene. Men chill litt a. Bror jeg vet du irritert. Vi leve sammen i harmoni.

Anonymkode: 779e8...f7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En voksen kvinne med speil hjemme bør ikke ha slitte tupper og stygg ettervekst. 
på nittitallet var det nærmest en norm med kort konefrisyre etter fylte 30. heldigvis er det litt mer valgfrihet nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia at man skal klippe av seg håret med en gang man er rundt 40 er så merkelig. Leste et intervju med Hanne Krogh som er 64 år hvor hun fortalte at hun stadig fikk meldinger fra andre kvinner om at hun burde klippe håret kort. Hadde jeg hatt et så tjukt og fint hår som henne hadde jeg også feiret lengden. Men mitt hår er tynt og pistrete når det blir lengre enn til skuldrene, og da klipper jeg det i en kort bob som ser bedre ut, selv om jeg er halvparten så gammel. Do you. 

Anonymkode: fcfa9...765

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 år og har langt blondt hår. Trives med det 😊 enkelte venninner av meg går for kort «mammafrisyre». Jeg orker ikke det iallefall 

Anonymkode: 00649...571

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 om en måned og har hår til midt på ryggen. Har ikke farget det på lenge da jeg får så mye skryt for min naturlige hårfarge. Har lys rødblondt hår. Har ikke tenkt på at jeg bør klippe meg kjerring-kort enda nei 😅

Anonymkode: 528db...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verste er damer i 40-årene som klipper en «frekk» kort frisyre. Ofte litt lengre sidelugg og ganske barbert bak i nakken. Er så syyyykt kjerring.

 

 

Anonymkode: a9170...b59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt over 40 år, har ca denne lengden og fargen. Ikke for at jeg prøver å se eller være yngre. Men for at jeg liker det 😊

Screenshot_20210423-233649_Chrome.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en kan ha akkurat sånn hårlengde og hårfarge som en ønsker selv uansett alder. Alder er bare ett tall. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (43 minutter siden):

Jeg er godt over 40 år, har ca denne lengden og fargen. Ikke for at jeg prøver å se eller være yngre. Men for at jeg liker det 😊

Screenshot_20210423-233649_Chrome.jpg

Så fint og langt hår du har.👍 Fin farge også🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 43 og har hatt kort hår siden jeg var 12 og fikk bestemme selv. Har veldig tykt hår, så å få klippe meg kort var en lettelse. Har aldri trivdes med langt hår.

Anonymkode: 52bc6...e1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (11 timer siden):

Jeg er godt over 40 år, har ca denne lengden og fargen. Ikke for at jeg prøver å se eller være yngre. Men for at jeg liker det 😊

Screenshot_20210423-233649_Chrome.jpg

Så fint! :)

Sånn sveis vil jeg ha! *inspirert*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en frisyre/hårlengd som passer ditt ansikt og hold håret velstelt👌🏻 Jeg er i midten av 40 årene og har midjelangt hår som er litt oppklipt, trivest med det👍🏻 

Anonymkode: af6b2...6eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke 35-40 år.

Men etter 42 må du såklart ha kånehår ifølge denne fantastisk avslørende dokumentaren: 

 

Endret av Charlie Amberson
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saph skrev (På 22.4.2021 den 17.53):

Er I 30 åra og har enda ikke noen grå hår, men så fort jeg får de første stråene så går jeg og farger det helt grått. Det er det eneste jeg kommer til å gjøre med håret mitt. Jeg er penest med langt hår, så det skal jeg ha. Bestemoren min hadde langt hår, men da hun kom på sykehjem så klippet de det kort fordi de ikke hadde tid til å style håret som en del av morgenstellet. 

Det var bare trist.

Vel, de kan bare prøve seg på mitt hår, hvis jeg noen gang kommer på hjem. Da skal de få se meg bli den gamle heksa jeg er.

 

Jeg har hatt både veldig langt, og veldig kort oppigjennom. Nå er jeg førti og  har tjukt og langt hår langt nedpå ryggen. Mye og på grunn av økonomi og. Men etter at jeg kom midt i trettiåra har jeg beholdt lengden mest på trass. Føler jeg hadde blitt veldig kjærring med kort hår. Og ikke har jeg tenkt å ha det stort kortere enn skulderlangt i fremtiden. Noen grå hår er det og blitt innimellom, det brune. Men som sagt, har ikke råd til dyre frisørtimer. Så da får en bare gi f...

Men kjenner jeg kunne trengt en liten stuss.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (På 22.4.2021 den 20.52):

Hvordan skrivefeil liker du aller best å pirke på? :sjarmor:

* hvilken

Anonymkode: 0f7b0...42f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Verste er damer i 40-årene som klipper en «frekk» kort frisyre. Ofte litt lengre sidelugg og ganske barbert bak i nakken. Er så syyyykt kjerring.

 

 

Anonymkode: a9170...b59

Ja, HVA er greia med denne asymmetriske luggen? 

Anonymkode: 03e53...ece

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 42 og kjenner virkelig ingen på min alder som har klippet håret kort da de rundet 40. De av venninnene mine som har kort hår har hatt det i alle år. 
Når det er sagt, har mange norske damer (meg inkludert) tynt hår. Da ser det oftest bedre ut med skulderlengde enn hår til langt ned på ryggen, helt uavhengig av alder. 

Anonymkode: c2394...23b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 og har tenkt å ha langt hår hele livet, så lenge håret ser OK ut. Hvis det blir veldig tynt og pistrete går jeg for skulderlangt/til nederst på halsen, kommer aldri til å ha kort hår. Pannelugg kommer jeg i alle fall aldri til å ha, virker utrolig slitsomt å aldri kunne få håret vekk fra ansiktet?

Jeg tipper en del frisører pusher korte frisyrer, striper etc. fordi de vet at dette må friskes opp ofte hos frisør, mens langt hår bare trenger en stuss en gang i året, som man like gjerne kan gjøre selv eller få en annen voksenperson til å gjøre... Jeg kan telle på én hånd de gangene jeg har vært hos frisør i mitt liv. Mannen min pleier å klippe håret mitt. Har nok spart noen tusen på det...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også legge til at langt hår ikke er lik at man alltid går med løst hår som henger rett ned. Til hverdags bruker jeg å ha håret i flette, hestehale eller satt opp i en knute i nakken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...