Gå til innhold

Hvordan frisyre og hårlengde burde man ha som kvinne mellom 35 og 40 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noen sosiale normer for dette? 

Anonymkode: b4320...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk nærmest beskjed av frisøren mon om å klippe meg kort når jeg nevnte i forbifarten at jeg hadde bikket 35, så tydeligvis er langt hår ikke Ok...

Anonymkode: ff37d...444

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk nærmest beskjed av frisøren mon om å klippe meg kort når jeg nevnte i forbifarten at jeg hadde bikket 35, så tydeligvis er langt hår ikke Ok...

Anonymkode: ff37d...444

Merkelig frisør, jeg har blikket 40 og aldri fått beskjed om å klippe meg kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk nærmest beskjed av frisøren mon om å klippe meg kort når jeg nevnte i forbifarten at jeg hadde bikket 35, så tydeligvis er langt hår ikke Ok...

Anonymkode: ff37d...444

Det fikk jeg beskjed om fra frisøren min som 22-åring. Finn en frisyre du trives med og kler, ikke hør på andre. Det viktigste er at håret ser sunt ut.

Anonymkode: dd817...ba6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Hmmm... jeg gikk fra helbleket til striper i slutten av 30- årene, da jeg følte sukkerspinn ble litt fjortis. Fant også ut at jeg kledde litt mørkere hår bedre. Er det en sosial norm ? Jeg tenker en skal ha den frisyren en kler best, og det kan jo endre seg med alder, men at en skal endre frisyre ved enn viss alder grunnet sosiale normer blir jo litt trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Føsleguri

Man bør ha en frisyre man trives med.

Det hadde blitt ekstremt kjedelig hvis alle damer mellom 35 og 40 år hadde samme frisyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 39 og håret mitt rekker meg til midt på ryggen. Klipper tuppene selv, det er lettest sånn😊 

Anonymkode: ce9de...9c3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om sosiale normer.

I Bli Ny /Makeover reportasjer blir ofte kvinner i den alderen (skam)klipt med stygge korte frisyrer som gjør de bare ser enda eldre ut. Utrolig mange dårlige frisører og stylister der ute! 
Halvlangt hår med lyse striper er aldri feil. Men ellers gå for akkurat det du liker og kler.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man liker ! 😊🤭

Jeg er 40 og har langt hår😊

Alle sier jeg har så fint hår, så tror ikke folk bryr seg hvordan sveis andre har, altså🤭

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mørkebrun, skulderlang bob og pannelugg i mange år, kommer sikkert til å fortsette med det. Har egentlig en drøm om regnbuehår/pastellfarger, men er for feig. Er 36 år og føler at det toget har gått 😅

Anonymkode: 928bb...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man går det man trives med og ikke hva andre sier. En periode da mine venninner var bikka 35 så gikk nesten alle og klippet håret kort. Ikke forstår jeg, det var visst en trend når man ikke hadde småbarn lenger. Jeg hadde halvlangt hår dengang og alle mente jeg var for gammel til det. Vel nå har jeg enda halvlangt og er midt i 50 årene. Driter i hva andre synes og mener. :duskedame:

Anonymkode: 1fae7...985

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk nærmest beskjed av frisøren mon om å klippe meg kort når jeg nevnte i forbifarten at jeg hadde bikket 35, så tydeligvis er langt hår ikke Ok...

Anonymkode: ff37d...444

 

Catalina Culès skrev (2 minutter siden):

Merkelig frisør, jeg har blikket 40 og aldri fått beskjed om å klippe meg kort. 

Frisøren kom med et par forslag til frisyre som var mer «passende til min alder», begge var varianter av  typisk «Karen-haircut» , med striper («for å skjule de grå når de kommer»)... jeg mistenker sterkt at ønsket om å få en kunde i stolen hver 6.uke for klipp og farge var kraftig medvirkende...

Anonymkode: ff37d...444

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ser pent ut på deg. Og det er sikkert flere forskjellige frisyrer, så da kan du velge det du liker.

Jeg har halvlangt litt nedenfor skuldrene, iblandt litt ovenfor skuldrene med mer formklipp. Og jeg er midt i 40-åra!

Anonymkode: f6096...43c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man går det man trives med og ikke hva andre sier. En periode da mine venninner var bikka 35 så gikk nesten alle og klippet håret kort. Ikke forstår jeg, det var visst en trend når man ikke hadde småbarn lenger. Jeg hadde halvlangt hår dengang og alle mente jeg var for gammel til det. Vel nå har jeg enda halvlangt og er midt i 50 årene. Driter i hva andre synes og mener. :duskedame:

Anonymkode: 1fae7...985

Glad for å høre dette. Er snart 48 og har langt hår. Foreløpig er det tykt og uten grå hår. Når det blir grått skal jeg farge det, men ikke klippe meg kort. Blir det veldig tynt, skal jeg ha en frisyre der det er gradert , men fremdeles ikke kort. Kun ei som har antydet at når man er så gammel som meg så bør man ikke ha lengre hår  enn nesten til skuldrene. Ellers sier mannen at jeg aaaldriii må klippe meg kort (og jeg sier HAN må passe på å være kortklipt). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleluring
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg fikk nærmest beskjed av frisøren mon om å klippe meg kort når jeg nevnte i forbifarten at jeg hadde bikket 35, så tydeligvis er langt hår ikke Ok...

Anonymkode: ff37d...444

Dummeste jeg har hørt.   Langt hår kan man ha til man er på gamle hjem om man ønsker det. Ingen skal fortelle meg hvordan jeg skal se ut på hue Ass.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneri skrev (3 minutter siden):

Glad for å høre dette. Er snart 48 og har langt hår. Foreløpig er det tykt og uten grå hår. Når det blir grått skal jeg farge det, men ikke klippe meg kort. Blir det veldig tynt, skal jeg ha en frisyre der det er gradert , men fremdeles ikke kort. Kun ei som har antydet at når man er så gammel som meg så bør man ikke ha lengre hår  enn nesten til skuldrene. Ellers sier mannen at jeg aaaldriii må klippe meg kort (og jeg sier HAN må passe på å være kortklipt). 

Jeg har fått ganske mye grått og det er ikke bare å farge det så ser det ok ut. Strukturen på hårstråene forandrer seg så hvis det skal se pent og velstelt ut så må man velge en frisyre som tar hensyn til hårstrukturen.

Anonymkode: dc917...be0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...