Gå til innhold

Mannen overreagerte etter mitt skjønn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, det har absolutt ikke gått over. Han gikk å la seg uten å si god natt en gang. Må legge til at han er 45 år, ikke 22. 

Hører vi er forskjellige. Godt å høre at flere tenker som meg. Jeg har forsøkt å si unnskyld, da fikk jeg skyllebøtte. Nå er det opp til ham. D

Anonymkode: a4b19...790

Hva sa han da? Konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å forstå hva han ble sur for, og hvordan videoen ble for drøy. Dette høres ut som en ikke-sak for meg. Men kanskje han syns dere blir for nære og for fortrolige, og at dere har noe sammen som han ikke kan tilby? Det rørte jo åpenbart noe sårt hos ham, såpass at han ikke engang klarte å håndtere på en ordentlig måte. Mannen som til vanlig ikke er sjalu. 
Så selv om det føles urettferdig mot deg, vil jeg anbefale deg å forsøke på nytt når han har roet seg. Si at du ser han ble lei seg, og at du er lei for at du har såret ham, og at du lurer på hva som gjorde det så vanskelig for ham. Ikke bruk ordet hvorfor, som i «hvorfor ble du sur?», man føler seg alltid stilt til veggs når noen spør hvorfor, men vær åpen og undrende mot ham. «Hva skjedde med deg? Hva gjorde dette med deg?» 

Jeg hadde tatt reaksjonen hans på alvor, spesielt siden det er ute av karakter. 

Anonymkode: 875dd...912

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt ham om hva det er han egentlig er sur for? 

Anonymkode: d92ca...edf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mannen overreagerer. Her er det ikke snakk om å poste noe på veggen, men at hun har skrevet @navnnavnesen under et bilde. Det er da vitterlig ingen krise?

Uavhengig av om mannen overreagerer eller ei, burde du forklare at det ikke var din hensikt å såre han og at du ikke så ferdig hele videoen før senere. 

Anonymkode: e991d...a1b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din høres definitivt ikke helt god ut. Dette er en ikke-sak, jeg skjønner ikke hva du har å be om unnskyldning eller legge deg flat for, du har overhodet ikke gjort noe galt. Hadde ikke spilt noen rolle om du hadde sett ferdig filmen og at fyren kledde seg naken heller.

Hva slags kontrollerende psykoer er dere som svarer i denne tråden, som mener at dette skulle være et problem?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har sendt en video med internhumor til din eks, som også inneholder nakenhet, og som i tillegg er åpen for alle å se. Hadde min kone gjort dette så hadde jeg ikke reagert på samme vis, men jeg forventer litt mer hensyn. Jeg tenker du har tråkket litt i salaten, men mener også at mannen din overreagerer. Jeg forslår at du beklager deg først og fremst siden du forårsaket dette. 

Anonymkode: e6f99...5cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har sendt en video med internhumor til din eks, som også inneholder nakenhet, og som i tillegg er åpen for alle å se. Hadde min kone gjort dette så hadde jeg ikke reagert på samme vis, men jeg forventer litt mer hensyn. Jeg tenker du har tråkket litt i salaten, men mener også at mannen din overreagerer. Jeg forslår at du beklager deg først og fremst siden du forårsaket dette. 

Anonymkode: e6f99...5cf

Hvorfor skal hun beklage? Hun har ikke gjort noe galt, så fremst at de ikke er blitt enige om at hun ikke skal ha noe kontakt med sin ex da. 

Anonymkode: 039a5...6f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk du over grensen! Jeg hadde da aldri tagget eksen min på FB på den måten selv om vi er aldri så gode venner! Jeg tagger min nåværende mann om jeg skal tagge noen. 
 

 

Anonymkode: 22dcf...dde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (8 timer siden):

Mannen din høres definitivt ikke helt god ut. Dette er en ikke-sak, jeg skjønner ikke hva du har å be om unnskyldning eller legge deg flat for, du har overhodet ikke gjort noe galt. Hadde ikke spilt noen rolle om du hadde sett ferdig filmen og at fyren kledde seg naken heller.

Hva slags kontrollerende psykoer er dere som svarer i denne tråden, som mener at dette skulle være et problem?

Jeg hadde klikka om mannen min hadde tagget eksen sin på den måten på FB. Og han hadde reagert på samme måte om jeg hadde tagget min.  Vi er hverken kontrollerende eller psykoer. 😅

Anonymkode: 22dcf...dde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg hadde klikka om mannen min hadde tagget eksen sin på den måten på FB. Og han hadde reagert på samme måte om jeg hadde tagget min.  Vi er hverken kontrollerende eller psykoer. 😅

Anonymkode: 22dcf...dde

Jeg synes dere er kontrollerende sykelig sjalu psykoer hvis dere har så sinnsvakt osv terskel for å klikke

Anonymkode: 09e1d...583

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke din man overreagerte. 
Hva var poenget med å tagge eksen? 
For din mann så blir det et tegn på deres interne humor. Ja, alle har en fortid, men en trenger ikke nøre opp under det. 
Jeg har også godt vennskap med eksen, men kunne aldri falle meg inn å tagge han på SOME. 
Tåpelig gjort av TS

Anonymkode: bdc45...3b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår mannen din godt. Folk reagerer ulikt på situasjoner som de ikke liker, og alle reaksjoner er lovlige og normale. Det trenger ikke å handle om kontroll eller sjalusi i det hele tatt. 

Siden vi ikke har mannens sin side av saken, så vet vi ingenting om det ligger noe bak eller ei. Kanskje så har TS gjort noe lignende, eller at han har ytret sin mening om at han ikke liker slikt. Da skal TS respektere hans ønske. Han har ikke en gang plikt til å argumentere hvorfor han ikke liker det.

Selvfølgelig er det TS som skal beklage, ikke mannen.

Anonymkode: d6bf3...875

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er åpenbart sår på din relasjon til eksen. Hvorfor forsto du straks hva han mente da han sa; har dere det morsomt? Pleier du og eksen å tulle med hverandre internt? Eller pleier du å understreke et "vi" mellom deg og eksen samtidig som du holder din mann utenfor? Det kan nesten høres sånn ut og det er overhodet ikke ok.

Uansett, han reagerte altfor voldsomt, det er jeg enig i. Han burde ha tatt det opp på en skikkelig måte, men tydeligvis ble han så trigget at han mistet følelsmessig kontroll. Hvorfor gjorde han det? Du må snakke med ham og høre hva det var som gjorde så vondt, for det er garantert ikke bare den videoen det handler om.

Hadde han hatt for vane å være kontrollerende eller sjalu hadde jeg svart annerledes, men her er det altså en lite sjalu fyr som reagerer voldsomt.

 

Anonymkode: 2b194...422

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det egnetlig høres litt komisk ut. Må jo kunne vere venner med eksen når man har barn sammen. Men viss det er andre grunner i bunn som gjør mannnen din utrygg er det jo noe annet 

Anonymkode: f08f9...4d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var helt normalt av samboeren din å klikke av dette hvis han ikke tåler at du er venner med eksen og hvis han har dårlig humor

Anonymkode: de7bf...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg synes dere er kontrollerende sykelig sjalu psykoer hvis dere har så sinnsvakt osv terskel for å klikke

Anonymkode: 09e1d...583

Jeg synes du er respektløs som ikke forstår at mennesker er ulike, og kan ha andre grenser/ønsker/behov i et forhold.

Anonymkode: d6bf3...875

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes du er respektløs som ikke forstår at mennesker er ulike, og kan ha andre grenser/ønsker/behov i et forhold.

Anonymkode: d6bf3...875

Selvfølgelig må man ha respekt for at folk har ulike grenser i forhold - så lenge de er noe man kan enes om, og ikke påvirker noens frihet. Nå vet vi ikke begge sidene her, men om det er som det står, er dette en overreaksjon. Man kan si hva man føler om man blir såret/sjalu, og hvordan man ønsker dette skal håndteres i framtiden, uten å «klikke» som du så fint ordlegger det. Om jeg blir sint på mannen min hjelper det vel ikke at jeg låser meg inn og roper dra til helvete?

Anonymkode: 2fe57...6a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, om jeg (forlater min egen mann og) finner meg en mann som har barn fra før, er det en forutsetning at han har et godt forhold til exen! 

Anonymkode: 2fe57...6a3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg beviser dette at jeg gjør rett når jeg tidlig avklarer hvilket forhold en mann har til sin eks (spesielt om de har barn sammen). Jeg vil ha en mann som har et godt forhold til eksen sin, de må gjerne betegne seg som venner. Grensen går åpenbart ved det fysiske, det romantiske forholdet må være 100% over.

Det gjør alles liv mye enklere er min erfaring. Det er tross alt to mennesker som deler mye historie og som er/har vært glade i hverandre og fått barn sammen. Jeg er mye mer skeptisk til mennesker som uten videre "sletter" de siste 10-15 årene av sitt liv, og går fra å være en familie til å knapt kunne være i samme rom (gitt at det ikke er vold el. inne i bilde).

Jeg sier ikke at det er feil å blir litt sjalu, det er ikke alltid man styrer det, men jeg tror ikke jeg ville leet et øyelokk over at en ev. nåværende hadde tagget eksen på FB (ok, kanskje om det hadde vært en reklame for en øy i Hellas og taggen var "Husker du den romaniske ferien vi hadde der i 2005 ❤️). Jeg har et godt forhold til begge mine ekser som jeg har barn med, jeg er glade i dem, regner dem som utvidet familie,  og ønsker dem kun det beste, for det vil igjen gagne mine barn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...