Gå til innhold

Mannen overreagerte etter mitt skjønn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gift i 10 år og vi har et barn sammen. Jeg har 2 eldre barn med tidligere ungdomskjæreste. Samarbeidet går naturlig nok litt opp og ned med min eks, men jevnt over er vi gode venner. 

Idag kom jeg over en morsom video på Facebook, med en mann som var hysterisk redd for veps. Så ikke ferdig hele videoen, men tagget eksen min i videoen, da han også er hysterisk redd for veps. 

En time etterpå mens jeg står og gjør husarbeid kommer mannen og lurer på om vi har det morsomt. Jeg svarer litt spørrende "ja?". Med påfølgende "Det kalles å være venner. Er ikke det ok da?". Mannen er altså kjempesint og føler jeg tydeligvis krenket. I hele kveld har han sittet på kontoret (noe han normalt sett ikke gjør etter arbeidstid), og ber meg ha meg ut dersom jeg prøver å skvære opp. Siste han sa til meg var" Ha deg ut, du kan dra til **** istedet"

Var inne på Facebook og sletta videoen, og da ser jeg jo ferdig videoen. Ser jo da at mannen på videoen kler seg splitter naken i fullstendig panikk pga vepsen. Skjønner jo nå at jeg har gått litt over grensen, men kjenner jeg blir veldig overrasket over mannens reaksjon. Han er jo normalt sett ikke sjalu. 

Anonymkode: a4b19...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ville dere gjort dersom mannen deres reagerte slik? 

Trådstarter. 

Anonymkode: a4b19...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært gift i 10 år og vi har et barn sammen. Jeg har 2 eldre barn med tidligere ungdomskjæreste. Samarbeidet går naturlig nok litt opp og ned med min eks, men jevnt over er vi gode venner. 

Idag kom jeg over en morsom video på Facebook, med en mann som var hysterisk redd for veps. Så ikke ferdig hele videoen, men tagget eksen min i videoen, da han også er hysterisk redd for veps. 

En time etterpå mens jeg står og gjør husarbeid kommer mannen og lurer på om vi har det morsomt. Jeg svarer litt spørrende "ja?". Med påfølgende "Det kalles å være venner. Er ikke det ok da?". Mannen er altså kjempesint og føler jeg tydeligvis krenket. I hele kveld har han sittet på kontoret (noe han normalt sett ikke gjør etter arbeidstid), og ber meg ha meg ut dersom jeg prøver å skvære opp. Siste han sa til meg var" Ha deg ut, du kan dra til **** istedet"

Var inne på Facebook og sletta videoen, og da ser jeg jo ferdig videoen. Ser jo da at mannen på videoen kler seg splitter naken i fullstendig panikk pga vepsen. Skjønner jo nå at jeg har gått litt over grensen, men kjenner jeg blir veldig overrasket over mannens reaksjon. Han er jo normalt sett ikke sjalu. 

Anonymkode: a4b19...790

Han er alt for sjalu den mannen din, Dette er virkelig ikke noe problem. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gikk over grensen hele veien. Du mangler jo åpenbart sosiale antenner.

Sjalusi har heller ingenting med veps å gjøre. 

Anonymkode: 5b174...a5d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (Akkurat nå):

Han er alt for sjalu den mannen din, Dette er virkelig ikke noe problem. 

Hvem er han sjalu på? 

Anonymkode: 5b174...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne fint ha sendt videoen på melding og ikke delt på veggen. Er uansett kleint med folk som legger ut på veggen ting som er ment for bare én person. 

Anonymkode: c3c70...ba7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overreaksjon til de grader. Jeg tror også han vil forstå det, bare la han være litt i fred en stund.

Anonymkode: 9575d...c0f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du viser offentlig at du og eksen har en intern humor, som inkluderer en naken mann. Det kan jo sees på som litt spesielt. Jeg er venner med eks/barnefar, men det syns ikke på sosiale medier, av respekt for våre nåværende samboere.  jeg forstår godt at mannen din føler at det blir feil. Du burde beklage/ legge deg flat, men samtidig spørre om det er mer som plager ham/ har gnagd over tid, siden reaksjonen ble så voldsom nå?

Anonymkode: 89fdf...1e3

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Du viser offentlig at du og eksen har en intern humor, som inkluderer en naken mann. Det kan jo sees på som litt spesielt. Jeg er venner med eks/barnefar, men det syns ikke på sosiale medier, av respekt for våre nåværende samboere.  jeg forstår godt at mannen din føler at det blir feil. Du burde beklage/ legge deg flat, men samtidig spørre om det er mer som plager ham/ har gnagd over tid, siden reaksjonen ble så voldsom nå?

Anonymkode: 89fdf...1e3

Jeg er enig. 

Jeg hadde ikke reagert på samme måte som din mann,

Anonymkode: 27177...e15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er enig. 

Jeg hadde ikke reagert på samme måte som din mann,

Anonymkode: 27177...e15

MEN - jeg hadde reagert! Trykka ferdig med en feil🤦🏻 Du burde sendt på melding.

Anonymkode: 27177...e15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvem er han sjalu på? 

Anonymkode: 5b174...a5d

Eksen til ts, helt opplagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva ville dere gjort dersom mannen deres reagerte slik? 

Trådstarter. 

Anonymkode: a4b19...790

Annerkjenne at man forstår han ikke likte det. Hadde han blitt sint hadde jeg venta litt før jeg hadde prøvd å snakke til han igjen.

Han har da noen valg.

Være litt gretten, men erkjenne sine følelser uten å kjefte.

Være gretten, stille spørsmål uten å bli ufin.

Be som unskyldning, erkjenne egne følelser, snakke om det.

Begynne å rope og kjefte på meg etter han har fått litt space ? Da ser jeg to alternativer. Ignorere han til han roer seg ned. Eller å insistere på en samtale.

Gift i 10 år, da er man ikke 14 lenger. Ja du gjorde en tabbe, men han overreagerer totalt, og gjør liten insats for avklaring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjalu for hva da? Han ble vel fornærmet fordi han synes det er vanskelig å ha en så stor angst for veps. Men, jeg mener han burde kunne skvære opp ganske raskt. Greit at han ble fornærmet, men får være måte på sutring. 

Ah, trodde det var mannen som fikk videoen... 

Hm... er du sikker på at det er derfor han er så sur? Kan det ha hendt noe annet? 

Endret av CorvusCorax
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (10 minutter siden):

Han er alt for sjalu den mannen din, Dette er virkelig ikke noe problem. 

Enig

Anonymkode: 9759f...fff

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, så tipper jeg det ikke nødvendigvis er at han tror du vil ha eksen din TS, men den følelsen av at andre kan oppfatte det som om du fremdeles vil ha han. Det er sårt og vondt å føle på, og det kan bringe opp forlegenhet som igjen mater sinne og sjalusi. 

Legg deg flat. 

Anonymkode: 27177...e15

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er IKKE overreaksjon!

Anonymkode: 6cdfe...788

De har vært gift i 10 år. Ja, dette er en overreaksjon på en teit video med veps.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når jeg tenker meg om, så tipper jeg det ikke nødvendigvis er at han tror du vil ha eksen din TS, men den følelsen av at andre kan oppfatte det som om du fremdeles vil ha han. Det er sårt og vondt å føle på, og det kan bringe opp forlegenhet som igjen mater sinne og sjalusi. 

Legg deg flat. 

Anonymkode: 27177...e15

Hun har ingenting å legge seg flat for, herregud 😂

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det jo ligge noe anna under, når du til og med sier at han vanligvis ikke er sjalu. Absurd reaksjon av mannen din. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk her 17 år? Du har ikke gjort noe galt. Det må være greit, faktisk helt supert, å ha et godt forhold til en eks man deler barn med. Mannen din, gjennom ti år(!), burde vært trygg nok på seg selv til å ikke reagere så umodent. Med mindre det er andre ting i samlivet deres som gir han grunn til å være sjalu. Jeg deler ikke selv noe på favebook, og synes det er litt kleint, men andre gjør det. Er mannen sin sur og sjalu i andre settinger?

Og alle som sier at dette ikke er en overreaksjon - seriøst? En voksen man som låser seg inne på rommet sitt og roper ha deg ut? Det er det niåringen min gjør🙄

Anonymkode: 2fe57...6a3

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...