Gå til innhold

Diane i 15 år, bør jeg slutte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 39 år og har brukt Diane i 15 år, mest på grunn av huden. Jeg har prøvd å slutte flere ganger, men huden blir like ille igjen, fet og med masse kviser. Diane er det eneste som har fungert for huden min. Jeg tenker på dette med risiko for blodpropp, men har ingen risikofaktorer ellers. 

Anonymkode: 0f924...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tar du ikke isotretionin istede? 

Anonymkode: 43e36...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor tar du ikke isotretionin istede? 

Anonymkode: 43e36...eac

Endret av molly83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva er det?

Anonymkode: 0f924...180

Trodde alle med kviser visste det. Det er medikament som fjerner problemet permanent. Gikk på det for 11 år siden, fortsatt fantastisk hud. 

Google. 

Anonymkode: 43e36...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke økt risiko for blodpropp ved å gå lenge på p-piller. Den største (som egentlig er veldig lav) risikoen for blodpropp er de første månedene etter man starter på dem. Det er ingen grunn til å tro at du kommer til å få blodpropp av dem nå om du ikke har fått det før. 

Anonymkode: c6399...d9f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du pcos? Diane gies som medisin når man har det.

Jeg gikk på det før å få mindre kviser og hårvekst pga hormonell ubalanse

Anonymkode: dacc0...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du får ikke økt risiko for blodpropp ved å gå lenge på p-piller. Den største (som egentlig er veldig lav) risikoen for blodpropp er de første månedene etter man starter på dem. Det er ingen grunn til å tro at du kommer til å få blodpropp av dem nå om du ikke har fått det før. 

Anonymkode: c6399...d9f

Når du bytter merke kan du faktisk få blodpropp.

Beste tipset er å kutte p-piller helt, hormonprep er noe dritt!

Anonymkode: 6e8ae...df1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kvinner som har brukt p-pillen i flere år uten problemer, kan fortsette med den frem mot menopause. Dette gjelder hvis de ikke har andre risikofaktorer for trombose. Blant slike risikofaktorer er fedme, manglende fysisk aktivitet, beinbrudd, kreft."

https://www.helsebiblioteket.no/seksuell-helse/aktuelt/bor-man-bytte-p-piller-etter-40-ars-alder

Jeg er i midten av 20 årene og har valgt vekk hormonelle preparater nå, til tross for at jeg er i et forhold. Jeg har fått mer energi, økt sexlyst, mindre lyst på søtsaker og føler meg generelt lettere til sinns. Kanskje det blir kobberspiral etterhvert. Jeg må se an blødningsmengde noen runder og få stabilisert syklusen først. 

Endret av Sprinkle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at du ikke har Factor V Leiden mutasjon? De færreste vet vel det..

Jeg gikk på Diane pga PCOS i 20årene, men sluttet pga hormonnivået i dem. Føltes ikke bra å innta dem, selv om de holdt hirituismen og kviser borte. Fant først ut 10 år senere at jeg har leiden mutasjon... nå kan jeg ikke gå på noen hormonprevensjon.

Anonymkode: 0a916...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skremt av internett og fikk helt angst for blodpropp til tross for at jeg hadde gått på de i fem år og hadde fått et helt nytt liv av de. Legen sa at jeg helt fint kan gå på de i mange år, og at om noe negativt skulle skje så skjer de oftest det første halve året etter man har begynt på de. Så at hvis jeg skulle slutte, så burde jeg ikke begynne på dem igjen siden jeg har blitt eldre, har  lagt på meg en del og fått en mere stillesittende jobb siden jeg begynte på de første gang. Så sjansen for komplikasjoner hvis jeg angrer og begynner på de igjen er høyere nå enn da. Kommer ikke til å slutte på de, hormonene er balansert, humøret er bedre, huden og håret er bedre, mensen er bedre, null cyster og smerter. 

Anonymkode: c2b38...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkle skrev (8 minutter siden):

"Kvinner som har brukt p-pillen i flere år uten problemer, kan fortsette med den frem mot menopause. Dette gjelder hvis de ikke har andre risikofaktorer for trombose. Blant slike risikofaktorer er fedme, manglende fysisk aktivitet, beinbrudd, kreft."

https://www.helsebiblioteket.no/seksuell-helse/aktuelt/bor-man-bytte-p-piller-etter-40-ars-alder

Jeg er i midten av 20 årene og har valgt vekk hormonelle preparater nå, til tross for at jeg er i et forhold. Jeg har fått mer energi, økt sexlyst, mindre lyst på søtsaker og føler meg generelt lettere til sinns. Kanskje det blir kobberspiral etterhvert. Jeg må se an blødningsmengde noen runder og få stabilisert syklusen først. 

Godt valg av deg :) Jeg har aldri skal aldri gå på det, synes kondom er fint. Skal også sterilisere meg snart, kobberspiral er også noe herk. Skal være unødig å putte noe fremmedlegeme i kroppen bare for å kunne ha sex med utløsning inni seg.

Mitt gode tips er faktisk å lære seg å like analsex, så man har flere muligheter :) 

Anonymkode: 6e8ae...df1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Godt valg av deg :) Jeg har aldri skal aldri gå på det, synes kondom er fint. Skal også sterilisere meg snart, kobberspiral er også noe herk. Skal være unødig å putte noe fremmedlegeme i kroppen bare for å kunne ha sex med utløsning inni seg.

Mitt gode tips er faktisk å lære seg å like analsex, så man har flere muligheter :) 

Anonymkode: 6e8ae...df1

🙄

Anonymkode: 21c3e...ba1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stillesittende jobb og dårlig blodsirkulasjon i beina, så det gjør meg litt engstelig. 
 

ts

Anonymkode: 0f924...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en del om det, og jeg ville anbefale deg å finne noe annet. Siden det er huden som plager deg, så burde det finnes noe som kun går på hud og ikke påvirker hele kroppen din slik hormonbehandling gjør. Husk at p-piller øker risikoen for brystkreft blant annet. Og det tar hele 10 år etter at du slutter med p-piller før den risikoen blir helt borte. 

Jeg gikk på det i 4 år, og jeg ble en helt annen person da jeg sluttet. jeg ble MYE gladere og friskere. Og jeg skal aldri gå på noe prevensjon igjen. Diane er jo også, hvis jeg ikke husker feil, forbudt i land som Frankrike pga. det høye hormonnivået. Jeg kjenner ei som fikk blodpropp i lungen av den, så det er skremmende. Var jeg deg ville jeg prøvd noen andre hudprodukter. Men det er helt opp til deg.

Anonymkode: 69dda...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg har pcos, så det med huden er hormonelt, derfor vet jeg ikke om noe annet som fungerer. 
 

ts

Anonymkode: 0f924...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge du er i gang med Diane og legen ikke ser en grunn for at du skal slutte så hadde jeg bare fortsatt. Er jo de første månedene man er utsatt for blodpropp uansett.

Er veldig skeptisk til Diane selv, men det går mer på at jeg ikke tør å begynne på de igjen på grunn av den risikoen de første månedene. Gikk på de i tjueårene men sluttet da jeg ville ha barn. De var helt geniale, jeg gikk ned i vekt, hud og hår var bra, har og PCOS skjønner du. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Problemet er at jeg har pcos, så det med huden er hormonelt, derfor vet jeg ikke om noe annet som fungerer. 
 

ts

Anonymkode: 0f924...180

Jeg gikk på Diane i 4 år på grunn av pcos, i tillegg gikk jeg jevnlig hos hudpleier som renset huden, og fjernet hår i ansiktet med elektrolyse.

Det hjalp meg utrolig mye, så når jeg sluttet med Diane etter 4 år for å bli gravid, så trodde jeg at kvisene kom tilbake sammen med hårveksten, men det gjorde de ikke.

De svarte hårene var også blitt færre.

Dette er nå 20 år siden og kvisene har ikke kommet tilbake og de svarte hårene i ansiktet er så og si borte.

Har en del lyse dunhår som jeg fjerner hos hudpleier når det blir for mye av de.

Jeg har mye hårvekst på kroppen, men det ble ikke mindre selv når jeg gikk på Diane.

Du får dekket noe elektrolyse behandling hos hudpleier, men det vet du sikkert.

Anonymkode: dacc0...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt opp halvannen måned nå, men huden er helt forferdelig. Derfor lurer jeg på om jeg skal tørre og begynne med de igjen. 
 

ts

Anonymkode: 0f924...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har holdt opp halvannen måned nå, men huden er helt forferdelig. Derfor lurer jeg på om jeg skal tørre og begynne med de igjen. 
 

ts

Anonymkode: 0f924...180

Går du til behandling hos hudpleier for å tømme hudormer/ kviser?

Har du vært hos hudlege for å få alternative medisiner?

Anonymkode: dacc0...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...