Gå til innhold

Spørsmål til dere andre single

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere andre single 🙂

Dere som har vært single en stund - i hvilken alder bør man gi opp dating og heller finne seg noe annet å gjøre med livet sitt? Jeg spør litt fordi det rett og slett føles feil å drive på med tinder i all evighet. Jeg tror folk har sluttet å snakke med hverandre utenfor sånne datingapper og nå som koronatiltakene herjer, så er det vanskelig. 

Når skal man kaste årene inn og heller la det hele seile sin egen sjø? 

Anonymkode: 2e6d4...bb9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man skal gjøre begge deler! Du må finne en balanse 😊 

Å ha en egenhet å ha ting i livet sitt, gjør deg bare mer attraktiv ovenfor andre. Så dating skal aldri være første prioritet, DU er første prioritet og det gjør deg mer attraktiv i andre sine øyne

Ikke stress for mye med datingen. Om man stresser for mye med det, så kan det virke litt påtvunget, og det er mye bedre å møte noen naturlig, uansett om det er IRL eller finne tonen gjennom dating apper 

Bestefaren min fant seg ny dame da han var 72 😅 så det er aldri for sent for kjærlighet 

Og korona situasjonen gjør dating vanskeligere, men ting vil med tiden åpne mer opp, så vær tålmodig ❤️

Anonymkode: 5dcf1...e63

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo en mellomting da... jeg har ikke lagt inn årene, men gidder ikke bruke mye tid og energi på å finne en mann heller. Er innom Tinder dersom jeg ikke har noe bedre og ta meg til, men tar det ikke akkurat blodseriøst. Har jo mye annet å bruke tiden på!

K40 

Anonymkode: a05ba...da4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at man bør gjøre sånn at man er fornøyd og tilfreds alene og med livet sitt. Når det er på plass, så kan man lete (ikke nødvendigvis Tinder, men holde følerne ute) etter noen som kan være en bonus i livet. Om du leter etter noen som skal "gjøre livet komplett/verd å leve# så vil det legge et enormt press på en partner og hele forholdet, og det vil være ødeleggende å bli forlatt. 

Anonymkode: 00515...9f0

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å "offisielt gi opp". Jeg har egentlig null tro på å få meg kjæreste, men jeg er jo tilgjengelig, har Tinder gull, bruker Facebook-grupper, er med på ting som skjer i byen osv. Prøver å være der det skjer, men mitt mindset er at de færreste vil være interessert og jeg må ikke tro at jeg får meg kjæreste de neste fem eller ti årene bare fordi jeg har gjort meg tilgjengelig. 

Prøver meg "aldri" på noen, så det er evt damene som må vise interesse. Merker at jeg blir mindre interessert i dette etter hvert som jeg blir eldre, men har ikke lagt inn årene. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er singel, snart 30, har egentlig gitt opp. Men så nettopp en fra ungdomsskolen på Tinder, forstår faktisk ikke at han enda er singel, men for kleint å sveipe på noen man kjenner 😅😂

Anonymkode: af6b7...366

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvor lenge skal man holde på sånn? Jeg er tilfreds med meg selv og livet mitt, og har ting å holde på med. Jeg har egentlig alt annet på plass, men likevel finner jeg ingen. Hverken når jeg leter aktivt eller slapper av. Når skal man faktisk gi opp? 

Med å "gi opp" så mener jeg å avslutte tanker, drømmer og håp. Altså lukke døra, først og fremst mentalt. 

- TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er singel, snart 30, har egentlig gitt opp. Men så nettopp en fra ungdomsskolen på Tinder, forstår faktisk ikke at han enda er singel, men for kleint å sveipe på noen man kjenner 😅😂

Anonymkode: af6b7...366

Neineinei, de MÅ du swipe ja på 😄 Det er en fin måte å ta opp kontakten og dere har jo noe å snakke om! Spør hvordan livet gikk for den personen, skrive at personen har blitt en flott mann osv

Jeg swiper ja på alle tidligere bekjente jeg kommer over på tinder, og de fleste syntes det bare er hyggelig å skravle litt. Det er faktisk veldig vanlig å swipe ja på bekjente, ikke for å date, men rett og slett fordi det er hyggelig å ta opp kontakt og skravle. Er man heldig, så kanskje man møtes som venner, og da får man et større nettverk og kanskje den personen har en kompis du får tonen med 😊 

Nå må ikke folk ta meg for å være shady da... jeg går evt bare for kompiser om det er helt tydelig at det kun er vennskap mellom meg og personen 

Det viktigste å huske, er at de fleste ønsker seg et større nettverk uansett om det er venner eller kjæreste relasjoner 😊

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men hvor lenge skal man holde på sånn? Jeg er tilfreds med meg selv og livet mitt, og har ting å holde på med. Jeg har egentlig alt annet på plass, men likevel finner jeg ingen. Hverken når jeg leter aktivt eller slapper av. Når skal man faktisk gi opp? 

Med å "gi opp" så mener jeg å avslutte tanker, drømmer og håp. Altså lukke døra, først og fremst mentalt. 

- TS

Hvorfor har du tanker om å lukke døra 😜 Kan du ikke heller bare være i en «slappe av» fase, som du beskrev? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har du tanker om å lukke døra 😜 Kan du ikke heller bare være i en «slappe av» fase, som du beskrev? 

Jeg syns ikke det er konstruktivt. Hverken for å faktisk oppnå noe eller for den mentale helsen. Det virker feil å gi opp samtidig virker det som det mest fornuftige etter en viss alder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns ikke det er konstruktivt. Hverken for å faktisk oppnå noe eller for den mentale helsen. Det virker feil å gi opp samtidig virker det som det mest fornuftige etter en viss alder. 

Jeg syntes man aldri skal gi opp noen form for relasjon bygging uansett alder 🙈 Hvilken visse alder er det vi snakker om? 

I 20 åra er det alltid mange single

I 30 åra er det fortsatt mange single og mange ny single små barn foreldre

I 40 åra er det fortsatt mange single, samt mange nysingle som har holdt sammen for barnas skyld

I 50 åra er det fortsatt mange single og fantastiske mennesker som har blitt veldig trygge på seg selv. Livet er langt ifra over

I 60 åra er det fortsatt mange single, med et godt etablert liv og ønsker noen å dele pensjonist tilværelsen med

I 70 åra, ja, det var bestefar da 😂 Han fant seg ei han!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man trenger ikke lukke døra helt for nye relasjoner da, samtidig som man ikke bør lete febrilsk. Hvis man gir helt opp, så blir det jo hvert fall aldri noe, for da har man ikke følerne ute. Det blir jo en selvoppfyllende profeti. 

Anonymkode: 58330...710

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke lukke døra helt for nye relasjoner da, samtidig som man ikke bør lete febrilsk. Hvis man gir helt opp, så blir det jo hvert fall aldri noe, for da har man ikke følerne ute. Det blir jo en selvoppfyllende profeti. 

Anonymkode: 58330...710

Jeg er på langt nær enig. Jeg liker ikke å gi opp, det er en innstilling jeg ikke vil identifisere meg med. Men man må jo også være realistisk. Jeg tror ikke dagens datingkultur med bruk og kast, at folk bare fordufter, ff og alt det der er sunt i det heletatt. What to do.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vel kommet dit at jeg egentlig ikke ser for meg at jeg noensinne vil møte en mann som er glad i meg, tilbake. Jeg føler meg på alle måter desillusjonert og har ikke lenger psyke til avvisninger av menn som aldri er fornøyd med meg. Jeg syns og det evinnelige fokuset på kropp, sex og ungdommelighet er bare slitsomt og det slutter jo bare aldri. Helt begripelig at jeg som kvinne over 40 liksom skal ta det som et kompliment om en mann på min alder anslår min alder til yngre enn jeg er f.eks. Hvorfor skal jeg sammenlignes med kvinner som er et helt annet sted i livet enn det både jeg og en mann over 40 er? Det er helt ubegripelig for meg..Jeg har ikke lukket døren helt, men jeg driver ingen oppsøkende virksomhet og orker ikke gi så mye i møter med menn i det store og det hele siden det bruker å bare dreie seg om sex. 

Anonymkode: 6101c...3a2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på langt nær enig. Jeg liker ikke å gi opp, det er en innstilling jeg ikke vil identifisere meg med. Men man må jo også være realistisk. Jeg tror ikke dagens datingkultur med bruk og kast, at folk bare fordufter, ff og alt det der er sunt i det heletatt. What to do.. 

Finne deg noen som ønsker et langvarig forhold, som det er veldig mange der ute av 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vel kommet dit at jeg egentlig ikke ser for meg at jeg noensinne vil møte en mann som er glad i meg, tilbake. Jeg føler meg på alle måter desillusjonert og har ikke lenger psyke til avvisninger av menn som aldri er fornøyd med meg. Jeg syns og det evinnelige fokuset på kropp, sex og ungdommelighet er bare slitsomt og det slutter jo bare aldri. Helt begripelig at jeg som kvinne over 40 liksom skal ta det som et kompliment om en mann på min alder anslår min alder til yngre enn jeg er f.eks. Hvorfor skal jeg sammenlignes med kvinner som er et helt annet sted i livet enn det både jeg og en mann over 40 er? Det er helt ubegripelig for meg..Jeg har ikke lukket døren helt, men jeg driver ingen oppsøkende virksomhet og orker ikke gi så mye i møter med menn i det store og det hele siden det bruker å bare dreie seg om sex. 

Du må finne deg en mann som er trygg på seg selv og ønsker et voksent forhold 😜 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt av dette jeg også kjenner på. Jeg kan ikke fatte at dette er sunt på noen som helst måte. 

Finne deg noen som ønsker et langvarig forhold, som det er veldig mange der ute av 🙈

Jeg opplever det dessverre ikke slik. Enten så er "alle" allerede tatt eller så er jeg rett og slett ikke en dame som menn ønsker å satse på. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er litt av dette jeg også kjenner på. Jeg kan ikke fatte at dette er sunt på noen som helst måte. 

Jeg opplever det dessverre ikke slik. Enten så er "alle" allerede tatt eller så er jeg rett og slett ikke en dame som menn ønsker å satse på. 

Jeg har en tro på at det finnes noen for alle. Hva med å heller fokusere på å utvide nettverket ditt av venner, så kanskje du møter noen som ikke er på dating sider osv? Skjønner det kan være vanskelig nå under korona, med det er jo dating også uansett.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en tro på at det finnes noen for alle. Hva med å heller fokusere på å utvide nettverket ditt av venner, så kanskje du møter noen som ikke er på dating sider osv? Skjønner det kan være vanskelig nå under korona, med det er jo dating også uansett.. 

Takk for tips. Å utvide vennenettvterket er meningsfullt uansett om man leter etter en partner eller ikke. Men litt at grunnen til at jeg lurer på hvor lenge man skal holde på før man legger inn årene, er jo at jeg har prøvd "alt". 

Så jeg trenger ikke tips som "kan du ikke prøve tinder" og "senk kravene" osv. Jeg har prøvd det meste og nå skjønner jeg ikke hvor mye lengre jeg skal strekke dette.. 

-ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner ikke med at jeg treffer noen siden jeg er veldig kresen, men jeg har aldri tenkt at jeg gir opp. Skjer det så skjer det. Hvis ikke, så er det helt greitt også, siden jeg har masse andre ting å drive med.

Anonymkode: fccc9...367

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...