Gå til innhold

Ting du gjør for det bortskjemte dyret ditt ❤️🤪


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

dytt ❤️

Anonymkode: fbde9...e29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dragen får frokost på sengen hver lørdag og søndag :rodmer:

Anonymkode: 7a0bf...f99

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sover ikke i senga på natta, men de får sove der når jeg er våken.
Så det siste jeg gjør før jeg legger meg er å bære de ut til sine respektive favorittsteder i stua!

Jeg sitter ofte på gulvet fordi sofaen er opptatt.
Og jeg får trent masse, siden jeg må opp å slippe de ut/inn når det passer dem, som kan være hvert femte minutt!
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar hun opp på fanget når vi har familiesamtale. Det er så kjedelig å være på gulvet alene. 

Anonymkode: ba742...17d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en svært etterlengtet hund (Havanais) da jeg var 9 år gammel og hun ble hele familiens øyesten. Mamma og pappa driver butikk og gjorde om et av lager-rommene slik at det ble hennes egen lille hule med madrasser, tepper, puter og leker...døren stod alltid åpen så hun ruslet som hun ville rundt om i butikken også. På vei hjem fra skolen gikk jeg innom butikken og tok henne med på tur så hjem. Hun sov selvfølgelig hver natt i senga mi og fikk en egen porsjon/versjon av det vi spiste til middag hver dag. Det var en like stor selvfølge å lage middag til hunden som det var til menneskene. Hundemat fikk hun til frokost og kvelds. Hagen ble bygget om og gjerdet inn så hun kunne løpe fritt der ute når hun ønsket det. Ved siden av turene fikk hun minst en løpetur om dagen da både storebroren min og jeg drev med friidrett og mamma og pappa også var aktive løpere. Da jeg var 19 og skulle studere så flyttet jeg kun 5 min unna så jeg fortsatt kunne plukke henne opp for turer. Huset ble tilpasset med små trapper  etterhvert som hun ble gammel og ikke kunne sprette opp hit og dit. Løpeturene ble til rolige gåturer og lange perioder på hytta. Dagen hun ble avlivet hjemme i senga var helt grusom, får tårer i øynene bare av å tenke på det. Glemmer henne aldri❤️

Ønsker selv hund når våre barn blir eldre, men det er vanskelig..tror jeg kommer til å sammenligne for mye med den lille tulla vi hadde som var verdens beste klump. 

Anonymkode: ca2e9...93a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vil nok mene at mine dyr er bortskjemt, men jeg ser på det som en selvfølge at de får det beste av mat og oppfølging.
De er alle medlemmer av familien.

De er ikke bortskjemte bare høyt elsket 🥰

Anonymkode: 58204...5fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en 2-roms leilighet i huset vårt som vi kunne leid ut, men den disponeres nå av katten fordi vi så hvordan han elsker å slappe av der. Har egen sofa og seng, og sover der om natten. På dagtid kommer han gjerne «på besøk» til oss i 1.etasje. Tror han må være et av få dyr i området som har helt egen leilighet 😅

Anonymkode: b9cc2...aeb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har en 2-roms leilighet i huset vårt som vi kunne leid ut, men den disponeres nå av katten fordi vi så hvordan han elsker å slappe av der. Har egen sofa og seng, og sover der om natten. På dagtid kommer han gjerne «på besøk» til oss i 1.etasje. Tror han må være et av få dyr i området som har helt egen leilighet 😅

Anonymkode: b9cc2...aeb

Fantastisk 😂 Kattene her har ''bare'' hele underetasjen for seg selv 😅

Anonymkode: 58204...5fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Med hunden bruker jeg fem til ti minutter ekstra på å hente posten. Det tar ikke lang tid fordi hun skal surre rundt og snuse - det tar tid fordi hun tar jobben som postbud ekstremt seriøst. Hun går veldig stolt og forsiktig for å ikke miste posten, og hvis det er folk rundt stopper hun for å forsikre seg om at de ser hvor flink hun er. Kommenterer de det, bruser hun seg enda mere opp og alt tar enda lengre tid. Når hun føler hun holder på å miste det hun bærer må vi stoppe igjen, også må jeg ta det forsiktig ut av munnen og gi det forsiktig tilbake igjen før vi kan gå videre.

Med hesten? I går sto jeg i en halvtime og vasket tissen hans i pissregnet. Tror ikke jeg trenger å si noe mer enn det.

Anonymkode: 8f4af...3d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange påstår at våre dyr er bortskjemte, og til en viss grad er de jo det. De er en del av familien da 😅 

Hund nr.1: liten dame på snart 9 år. Hun har sovet i senga fra hun var liten. Ligger i midten under dyna mi tett inntil kroppen. Hun varmer godt på kalde dager selv om hun bare veier 4 kg. 

Hund nr.2; schæfer på 10 mnd. Mammas "lille" gullklump! Har brukt tusenvis av kroner på utstyr og leker til henne allerede. Hun skulle egentlig ikke få sove i senga, men vi har akseptert at hun kommer opp på morgenen nå. Jeg forteller henne hver dag hvor vakker og snill hun er, samt hvor mye jeg elsker henne 🥰 

Begge hundene: Får selvfølgelig ligge i sofaen. De får smake på all mat vi spiser som de tåler. Når de har gått tur får de alltid belønning inne hos far fordi de har vært flink. 

To meget flotte damer er de. Elsker de så mye❤

Anonymkode: 6f4dd...de4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
AnonymBruker skrev (På 19.4.2021 den 20.58):

Løfter henne opp til benken der hun har sitt eget glass med vann som hun elsker å drikke av.

Tømmer nytt tørrfôr i den gamle posen så hun skal tro hun fremdeles får favorittmaten som ikke er i salg mer. 
 

Sånt noe, men så er hun søt og! 
 

 

E3E06514-6F31-44B3-B101-8DBB4978AFC6.jpeg

Anonymkode: a8f83...8fb

Det der smilte jeg av. Så nydelig 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har hundetrapp opp til både senger og sofaer - og stoler. Har en hund på 9 år, 4 kg blanding. Hun er absolutt ikke bortskjemt! Hun har da aldri vært borte fra oss😂. Så her skjer alt hjemme. Hun har to senger på stua, en foran ovnen, sånn om hun fryser, og en ved stolen min. Hun har skinnfeller i sofa, i stoler og en på gulvet... Sånn om hun vil ligge der liksom.. Soveromsdøra mi har ikke vært lukket på snart 9 år, sånn i tilfelle hun vil drikke eller noe på natta 😛 . For hun ligger selvfølgelig i dobbeltsengen, under dynen ❤️ . (Men kan gå på rommene til sine "søsken" å legge seg der, de har jo også trapper opp til sengene sine. ) Hun er prinsessen vår, og vi gjør alt for at hun skal ha det optimalt 😄 . Hun liker ikke å være ute i hagen alene, så da er alltid en av oss med henne ut, å sitter å venter på at hun vil inn igjen.. (Ev. leker med henne, om det er det hun har lyst til.) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har faren min bygget en trapp og jeg skal lime på teppefliser, sånn at hunden min kan selv gå opp og ned av sengen som hun ønsker 😅 

Hun får slikke ren skyr yoghurt boksen, også vasker jeg henne med en våt klut i ansiktet etterpå 🙈 hver dag

Om jeg skal på butikken og det regner ute, så må jeg bære henne til bilen for hun liker ikke bli våt på potene. Og hun skal selvfølgelig være med i bilen, for hun elsker generelt bare å være med på alt 🙈 Når jeg er ferdig, så bærer jeg både poser og hund inn igjen 

Anonymkode: fbde9...e29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Babypusen min, som dessverre døde tidlig i år rett før 7 års dagen sin, levde som en konge. 

Han bestemte selv når han ville inn eller ut, og fikk servert salmalaks og grillet kylling. 

Han lå og sov hvor han ville, i sofa og seng, og hvis kattesanden i kattedoen var for skitten (jeg fjernet avføring og urin daglig) sa han klart ifra. Da måtte jeg komme og skifte sand for sanden var for mye brukt. 

Ellers hadde vi et sterkt bånd og han løp alltid til meg når jeg kom hjem. Han var så glad i meg og jeg i han. 

Beste venn 💗

Anonymkode: d01e7...8c9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ny kattesand med en gang det skittent

-Kun mat og godis fra dyrebutikk

- Blir fulgt opp med turer, mat på sengen hver helg

-Mye kos og stell

- Spiser gjerne med oss, blir løftet opp på bordnivå så hun er med 

 

Anonymkode: d3157...374

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sønnen min maste lenge om å få et dyr. Til slutt gikk jeg med på en hamster. X-en og jeg skulle dele litt på å ha han. 

Men jeg synes x-en brydde seg for lite om hamsteren og syntes så synd på han, så jeg sa meg villig til at han kunne bo fast hos meg.

Synes også det er en uting å ha dyr i bur, og spesielt sånt gitterbur vi fikk med. Så jeg kjøpte en stort vitrineskap på IKEA. La det på langs på gulvet og bygget DET palasset til han. Jeg bor i ganske liten leilighet, så buret tok ganske stor plass i stua. 😬 Jeg er i overkant opptatt av interiør, så det passet ikke helt inn. Men bestemte meg for at han skulle få det beste livet han kunne få på jorden. Han ble nesten 2 år gammel. Og håper han er fornøyd med tiden han fikk hos oss. ❤️

Anonymkode: 1c98f...ed3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund 1 eeelsker sol og varme, så passer på at det alltid er en hundeseng/pledd i solflekken (Kan jo ikke ligge rett på det harde gulvet!). Om vinteren er det stort sett fyr i peisen og hundeseng foran. Hjelper hund 1 ofte med å tulle seg inn i pledd/dyne, selv om hn egentlig klarer det utmerket selv.

Hund 2 har fått hundeluke ut til den inngjerdede hagen så hn kan gå ut og inn som det passer. Nå på vår/sommer/høst ligger hn ofte ute i hagemøblene og slapper av i fred.

Begge får alltid slikke rømmeskjeia, tomme rømmebeger o.l.

Anonymkode: e5ef9...a80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesten får en bukett med gress og hestehov når jeg kommer til stallen. 
Katten min liker ikke små vannskåler og liker å leke med vannet. Hun har en svær glassbolle med klinkekuler i bunn.😂

Anonymkode: a6f1f...cd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig  tråd!🥰

Jeg har tre katter, alle er nok over snittet bortskjemte, men Maine Coonen er sjefen her i huset. Vil hun ha mat midt i et møte? Ok, da.😍

Skal hun ligge på puta mi hver natt? Jepp...

Er hun en vekkerklokke som drar meg opp hver morgen slik at hun får mat? 

Alle kattene er veldig populære i vennegjengen, så de blir passet på rundgang, og der blir de skjemt bort hele tiden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...