AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #41 Skrevet 13. april 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Kan noen gi råd om det som er den mest "naturlige" prevensjon? Vi tenker at vi er ferdige med barnefødsler etter to barn (den siste fødselen for et år siden) og vi har kommet til at vi må bruke noe. De siste månedene har vi ikke brukt noen ting. Det har gått bra, men det er ikke optimalt når vi ønsker et aktivt og regelmessig sexliv. Kondom er uaktuelt, og av omtrent samme årsak er ikke sterilisering av han noe alternativ. P-piller inneholder kjemiske stoffer og det vil jeg ikke ha i meg. Ulike spiraler avgir også stoffer - eller finnes det noen som ikke gjør det? Eller andre løsninger? Jeg er 26 år hvis det har betydning for saken. Anonymkode: e16a8...fd2 Ifølge det du ønsker deg tror jeg at du Heller får leve I sølibat ingen prevansjon er 100% naturlig Anonymkode: c788f...154 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #42 Skrevet 13. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Takk for tips. Det er rart at legen min ikke har foreslått det? Sikkert paga ønskene dine og holdningene dine? Selvom det er hormonfritt så er det ikke naturlig..I følge biologien vi er ikke født med spiral Anonymkode: c788f...154 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #43 Skrevet 13. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror jeg nevnte det såvidt. Jeg tror veldig på teorien om at par har godt av å "utveksle safter/hormoner" og at forholdet blir bedre av nærheten disse naturlige stoffene gir. Derfor skal også hans sædutløsning skje inni kroppen min og ikke utenfor kroppen eller i et kondom. Kondom inneholder også latex som vi unngår, dessuten innebærer kondom at kontakten mellom hud og slimhinner forsvinner. Sterilisering fjerner naturlige deler av sæden, og reduserer den effekten jeg skrev om først og den naturligheten som er målet. Og - ja, vi er altså sånne raringer som kjøper økologisk mat og naturvin og sånn. Anonymkode: e16a8...fd2 Hvis dere vil gjøre alt så voldsomt naturlig og utveksle safter o.l., så er vel det naturlige at dere lar naturen gå sin gang og får barn til det stopper av seg selv (naturlig). Anonymkode: 54863...d15 5
Mumsmums Skrevet 13. april 2021 #44 Skrevet 13. april 2021 NysgjerrigPiken skrev (2 timer siden): Jeg kjenner en som har en slik liten kobberspiral. Ingen bivirkninger, ingen endring i menstruasjon. Men det kan selvsagt variere. I utgangspunktet skal man ikke merke noe til den under sex. Det eneste man kan kjenne i skjeden er trådene til spiralen, men de fleste vil ikke legge merke til disse (de er tøyelige og legger seg inntil skjedeveggen). Du kan kjenne de med fingrene, men de fleste vil ikke kjenne/legge merke til de under sex. Om partner merker de, kan man klippe de kortere. Jeg var å skulle klippe trådene, fikk da beskjed at hvis partner stikker seg er de for kort.. så da får han bare stikke seg🙈🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #45 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du vet at det er den kjemiske reaksjonen pga kobberet som forstyrrer miljøet i livmoren og derfor ødelegger for befruktning/festing av det befruktede egget, som gjør kobberspiral til et forholdsvis trygt prevensjonsmiddel, ikke sant? Hvordan dette passet med deres livsfilosofi greier ikke jeg forstå da, men forklar gjerne... Jeg har jo fått kobberspiral foreslått nå i formiddag og vet bare det jeg har lært siden da. Hvis det er slik du sier, kan det hende at det ikke er noen god løsning for oss. Og det kan være derfor legen ikke har foreslått det. Da er jo dét mysteriet oppklart, men i så fall uten at jeg har funnet noen løsning på "problemet". Kanskje vi bare må fortsette som før, men da med risiko for et barn til. Det hadde jo ikke vært problematisk på grunn av alder og sånn, men vi hadde planlagt å tenke annerledes fremover. Må lese/sjekke mer. AnonymBruker skrev (37 minutter siden): I følge biologien er det ikke naturlig og ha analsex og oralsex Heller om du bare ønsker og gjøre naturlige ting.. Tull ball Begge deler er ikke-kjemisk og har vært en del av menneskets seksualitet i århundrer. Og får oss har dette vært en fin og nær måte å ha regelmessig, "sikker" sex på i et par år. Har ingen problemer med det. Anonymkode: e16a8...fd2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #46 Skrevet 13. april 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har jo fått kobberspiral foreslått nå i formiddag og vet bare det jeg har lært siden da. Hvis det er slik du sier, kan det hende at det ikke er noen god løsning for oss. Og det kan være derfor legen ikke har foreslått det. Da er jo dét mysteriet oppklart, men i så fall uten at jeg har funnet noen løsning på "problemet". Kanskje vi bare må fortsette som før, men da med risiko for et barn til. Det hadde jo ikke vært problematisk på grunn av alder og sånn, men vi hadde planlagt å tenke annerledes fremover. Må lese/sjekke mer. Tull ball Begge deler er ikke-kjemisk og har vært en del av menneskets seksualitet i århundrer. Og får oss har dette vært en fin og nær måte å ha regelmessig, "sikker" sex på i et par år. Har ingen problemer med det. Anonymkode: e16a8...fd2 Hva snakker du om? Mulig det er "sikker sex" OG ha oralsex men kroppen vår er ikke skapt for og ha det, det samme med analsex kroppen vår er Heller ikke skapt for og ha det. selvom noen har det så betyr det ikke at mennesker er blitt skapt for og ha det. Munnen har vi for og spise og snakke vagina har vi for og kunne føde og ha sex analen driter vi med så enkelt og greit er det. Vi er Heller ikke født med spiral I kroppen hadde vi vært det så hadde det vært en naturlig ting for kroppen. Anonymkode: c788f...154 1
Hunmedham Skrevet 13. april 2021 #47 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I det drøye året mellom svangerskapene drev vi på som vi har gjort de siste månedene, ved å ha ubeskyttet sex lengst mulig. Jeg tror det er bra for oss med nærkontakt "deling" av stoffer, så jeg vil ha ham i meg og ikke på f.eks. puppene (eller i et kondom, som uansett er av latex og uaktuelt). Analt er helt fint, men det er ikke alltid det passer, og jeg kan ikke ha ham der hver dag heller. Derfor har jeg ofte sugd ham mot slutten når jeg ikke har mensen. Men ubeskyttet vaginal sex det meste av tiden er jo risikosport når jeg ikke skal bli gravid igjen, og selv om det "har gått bra" så langt bør vi gjøre noe annet. Jeg er egentlig ganske imponert. Og tanken om mest mulig nærhet, størst mulig intimitet og "giftfri" sex, tiltaler meg. Det er støtte i teorien, som dere sikkert vet, om at slikt fører par tettere sammen. Snakk med fastlegen din igjen om kobberspiral, eventuelt bytt lege og forklar filosofien fra bunnen av. Liker dere
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #48 Skrevet 13. april 2021 Hunmedham skrev (1 time siden): Jeg er egentlig ganske imponert. Og tanken om mest mulig nærhet, størst mulig intimitet og "giftfri" sex, tiltaler meg. Det er støtte i teorien, som dere sikkert vet, om at slikt fører par tettere sammen. Snakk med fastlegen din igjen om kobberspiral, eventuelt bytt lege og forklar filosofien fra bunnen av. Liker dere Gjerne vis oss denne forskningen Anonymkode: cf93e...919 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #49 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, for da er jo kroppen endret slik at den ikke lenger virker som den skal. Kanskje dette er uvesentlig for mange, men for meg og oss er vi opptatt av disse tingene. Anonymkode: e16a8...fd2 Så du slutter med sex når du er ferdig med overgangsalderen? Da har du ikke flere egg. Hvis han får ereksjonsproblemer og ikke klarer å komme inni deg er det også slutt på sex? Anonymkode: 18eab...cca 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #50 Skrevet 13. april 2021 Når det handler om graviditet kan det faktisk gjøre det lettere for kvinnen å bli gravid med sin partner om hun jevnlig suger ham. Dette gjør at hennes kropp blir bedre kjent med hans DNA og dette i sin tur gjør at hennes kropp ikke støter i fra seg hans DNA når det er på tide å forsøke å bli gravid. Det finnes også en grunn til at kvinner kjenner seg opprømte og tilfreds etter sex, og det handler ikke bare om at vi har nådd klimaks. Det handler faktisk om noe så enkelt som kjemi. Når mannen kommer inni oss så tilfører han testosteron, østrogen, prolaktin, prostaglandiner og andre hormoner som får kvinnen til å føle velbehag. Det finnes altså mange grunner til at sæd kan være bra for oss som kvinner! Anonymkode: e16a8...fd2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #51 Skrevet 13. april 2021 Nå har jeg lest det også... Alle, absolutt alle, jeg vet om har snippet strengen i det man er ferdig med barn. Alle andre metoder fører til fare for graviditet, fører til ubehag for kvinnen, øker risiko for kreft og blodpropp, og annet. Så det er virkelig det mest naturlige man kan gjøre. Anonymkode: d5783...e1e 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #52 Skrevet 13. april 2021 Babycomp. Men forutsetter at du har regelmessig syklus. Anonymkode: eba39...dbf
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #54 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tror jeg nevnte det såvidt. Jeg tror veldig på teorien om at par har godt av å "utveksle safter/hormoner" og at forholdet blir bedre av nærheten disse naturlige stoffene gir. Derfor skal også hans sædutløsning skje inni kroppen min og ikke utenfor kroppen eller i et kondom. Kondom inneholder også latex som vi unngår, dessuten innebærer kondom at kontakten mellom hud og slimhinner forsvinner. Sterilisering fjerner naturlige deler av sæden, og reduserer den effekten jeg skrev om først og den naturligheten som er målet. Og - ja, vi er altså sånne raringer som kjøper økologisk mat og naturvin og sånn. Anonymkode: e16a8...fd2 Det var jeg sikker på etter allerede første innlegg. Du vil ikke merke noe til eller fra om man steriliserer seg eller ikke, det du prater om er mest i hodet ditt. Kroppen din vet ikke om den får i seg sædceller eller ikke. Anonymkode: 4a215...24e 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #55 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kroppen din vet ikke om den får i seg sædceller eller ikke. Å, jo, det tror jeg den vet. Og en daglig dose nærhet av denne typen er jeg helt sikker på er bra for kjærligheten og parforholdet. Men jeg prakker ikke dette på andre, jeg bare sier hva jeg tror på. Dette med Ballerine virket veldig interessant. Anonymkode: e16a8...fd2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #56 Skrevet 13. april 2021 Kondomer behøver ikke være av gummi. I gamle dager pleide gutta å ta med seg sauetarmer når de skulle på dans på lørdagen. Anonymkode: 23126...2c9 2
nomore82 Skrevet 13. april 2021 #57 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I følge biologien er det ikke naturlig og ha analsex og oralsex Heller om du bare ønsker og gjøre naturlige ting.. Anonymkode: c788f...154 Nå er det ikke så veldig naturlig for mennesker å sitte å kommunisere verden over via lys i kabler heller da. Men her sitter vi altså.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #58 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror jeg nevnte det såvidt. Jeg tror veldig på teorien om at par har godt av å "utveksle safter/hormoner" og at forholdet blir bedre av nærheten disse naturlige stoffene gir. Derfor skal også hans sædutløsning skje inni kroppen min og ikke utenfor kroppen eller i et kondom. Kondom inneholder også latex som vi unngår, dessuten innebærer kondom at kontakten mellom hud og slimhinner forsvinner. Sterilisering fjerner naturlige deler av sæden, og reduserer den effekten jeg skrev om først og den naturligheten som er målet. Og - ja, vi er altså sånne raringer som kjøper økologisk mat og naturvin og sånn. Anonymkode: e16a8...fd2 Hva tror du skjer med forholdet deres om denne "biten" forsvinner egentlig? Anonymkode: 6c0e2...e4d 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #59 Skrevet 13. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Når det handler om graviditet kan det faktisk gjøre det lettere for kvinnen å bli gravid med sin partner om hun jevnlig suger ham. Dette gjør at hennes kropp blir bedre kjent med hans DNA og dette i sin tur gjør at hennes kropp ikke støter i fra seg hans DNA når det er på tide å forsøke å bli gravid. Det finnes også en grunn til at kvinner kjenner seg opprømte og tilfreds etter sex, og det handler ikke bare om at vi har nådd klimaks. Det handler faktisk om noe så enkelt som kjemi. Når mannen kommer inni oss så tilfører han testosteron, østrogen, prolaktin, prostaglandiner og andre hormoner som får kvinnen til å føle velbehag. Det finnes altså mange grunner til at sæd kan være bra for oss som kvinner! Anonymkode: e16a8...fd2 Kilde? Anonymkode: c788f...154 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #60 Skrevet 13. april 2021 Jeg har ingen lenker, men det er et ganske stort miljø der informasjon om dette deles og erfaringer fortelles. "Problemet" er at de som er der oftest er motstandere av prevensjon og bruker naturlige måter å styre dette på i stedet for å utsette kroppen for stoffer eller forhindre fysisk naturlighet på annen måte. Vi har jo fulgt rådene herfra, som jeg fortalte om sånn som vaginal sex under menstruasjonen og oral/anal sædavgang ellers. Dette har fungert fint og sikkert for oss lenge, men kanskje ikke bestandig? Og så er vi ikke så "ekstreme" at vi ser på månen og sånn (noen er det). Men poenget er at det ikke er så mange svar å få om prevensjonsmetoder som passer tenkningen, for de som svarer peker på de andre løsningene. Vi er veldig opptatt av å leve ekte og sunt, ha daglig natursex med uhindrete penetrasjonsejakulasjoner og så videre, og alt dette gjør at vi kommer veldig tett og nært. Men en mest mulig "naturlig" prevensjonsmetode prøvde vi å søke råd om her på dette forumet. Nå tror vi kanskje at det ikke finnes et opplagt svar på dette, så vi må tydeligvis være tålmodige. Anonymkode: e16a8...fd2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå