AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #21 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, for da er jo kroppen endret slik at den ikke lenger virker som den skal. Kanskje dette er uvesentlig for mange, men for meg og oss er vi opptatt av disse tingene. Anonymkode: e16a8...fd2 All prevensjon har som resultat at kroppen ikke virker som den skal. Anonymkode: 22c2e...aca 12
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #22 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror jeg nevnte det såvidt. Jeg tror veldig på teorien om at par har godt av å "utveksle safter/hormoner" og at forholdet blir bedre av nærheten disse naturlige stoffene gir. Derfor skal også hans sædutløsning skje inni kroppen min og ikke utenfor kroppen eller i et kondom. Kondom inneholder også latex som vi unngår, dessuten innebærer kondom at kontakten mellom hud og slimhinner forsvinner. Sterilisering fjerner naturlige deler av sæden, og reduserer den effekten jeg skrev om først og den naturligheten som er målet. Og - ja, vi er altså sånne raringer som kjøper økologisk mat og naturvin og sånn. Anonymkode: e16a8...fd2 Forslår du tar disse "teoriene" opp med en lege. Legen kan hjelpe deg med hormonfri prevensjon. Det kan nok være bra for deg å få ryddet opp i litt hippie-vrangforstillinger før det bikker fullstendig for deg. Anonymkode: b0bad...b26 13
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #23 Skrevet 13. april 2021 Jeg skjønner ikke hvordan du kan vurdere kobberspiral? Det må da i hvert fall være veldig langt fra deres definisjon på naturlig å ha noe menneskeskapt lagt inn i livmoren som dreper det befruktede egget. Anonymkode: 22c2e...aca 6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #24 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har gått på p piller, hormonspiral, og kobberspiral. Jeg kom til et punkt der jeg bare vil være meg selv. Også når det kommer til mengde mensen som er vanlig å ha. Tilslutt blir man lei av å ha mensen i 6/7 dager. Og mengden er gjerne mer en normalt alle dagene. Så jeg gikk over til pessar, men kan være litt slitsomt om dere vil ha spontan sex. Her ville jeg egentlig at gubben skulle sterilisere seg, men heldigvis for han kom jeg plutselig i tidlig overgangsalderen. Poenget mitt er at det høres greit ut med kobberspiral, men man blir møkka lei mensen etter en stund Anonymkode: 7cf5a...acc Hvordan brukes pessar, egentlig? Og hvordan vanskeliggjør det spontan sex? Anonymkode: cd4c1...988
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #25 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan brukes pessar, egentlig? Og hvordan vanskeliggjør det spontan sex? Anonymkode: cd4c1...988 Det er en dings man smører med sæddrepende krem og setter over livmorhalsen. Middels sikkert som prevensjon. Man må sette den inn før sex, ha den inne et visst antall timer etterpå. Så ta den ut. Anonymkode: 5229f...856
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #26 Skrevet 13. april 2021 Jeg har snakket med lege om dette. Synes det er kjemperart at hun ikke har nevnt kobberspiral, i stedet har hun brukt tid på å diskutere tankene jeg har om dette. Synes egentlig det er ganske enkelt. Vi vil ikke sterilisere oss, vi vil at det skal finnes ekte sæd og være naturlige eggløsninger og ordinære menstruasjoner. Vi vil ikke at kondomet skal hindre nærhet og kroppskontakt når vi elsker og vi tror at det er bra å ha sædavgang og kontakt mellom slimhinner og hud. Utveksling av naturlige hormoner og "godstoffer" er bra for oss. Er ikke dette bare fint og naturlig, da - og ikke noe som burde være rart for noen. Gjentar bare at kobberspiral høres ut som en mulig løsning. Det hadde vært veldig fint, etter som den praksisen vi har pleid å ha er risky. Vi skjønner såpass. Ja, det er et fremmedlegeme som legges inn i kroppen, men den "sperrer" ikke for det vil vil ha uhindret, og den sender ikke kjemiske stoffer/hormontilskudd inn i kroppen. Men hvis det viser seg å ikke være bra det heller, må vi jo bare vente og se. Anonymkode: e16a8...fd2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #27 Skrevet 13. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tror jeg nevnte det såvidt. Jeg tror veldig på teorien om at par har godt av å "utveksle safter/hormoner" og at forholdet blir bedre av nærheten disse naturlige stoffene gir. Derfor skal også hans sædutløsning skje inni kroppen min og ikke utenfor kroppen eller i et kondom. Kondom inneholder også latex som vi unngår, dessuten innebærer kondom at kontakten mellom hud og slimhinner forsvinner. Sterilisering fjerner naturlige deler av sæden, og reduserer den effekten jeg skrev om først og den naturligheten som er målet. Og - ja, vi er altså sånne raringer som kjøper økologisk mat og naturvin og sånn. Anonymkode: e16a8...fd2 Skjønner ikke helt hva som er naturlig med å sette inn noe i livmoren som dreper sæd, men det blir vel deres sak. Siden dere er så utrolig opptatt av det naturlige burde vel det å lage barn være det beste? Anonymkode: f7c6d...727 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #28 Skrevet 13. april 2021 All prevensjon er unaturlig. Du skal liksom ha alt, men ikke barn. Det går ikke. Anonymkode: 5229f...856 7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #29 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er ikke aktuelt, kfr. det jeg skrev tidligere om naturlighet. Hva mener du med "lite". Jeg tenker sånn at dersom du merker "noe" (og "lite" er jo "noe") kan jeg merke mer. Men det må jeg jo eventuelt bare teste ut. Klippe trådene er noe jeg skal tenke på. Han er godt skapt der nede, men vi har jo hatt masse analsex uten at det har vært vanskelig så da burde sikkert dette være greit også. Det viktige er egentlig at det ikke tilføres noe kjemisk/hormoner og at naturlige kjønnssafter utveksles uhindret og inni kroppen. Anonymkode: e16a8...fd2 Med lite mener jeg som sagt de første månedene etter innsett. Merket den også da jeg hadde en litt egoistisk partner, som slurvet med forspill, da gjorde spiralen at ubehaget ved forhastet sex ble større, men der var løsningen åpenbart å kvitte seg med den dårlige partneren. Analen er sånn sett dypere enn skjeden, men hvorvidt trådene må klippes kommer både an på hvor dyp skjeden din er, og hvordan han er skapt. (lengde/vinkling) Jeg har bakovervendt livmor som ligger langt nede, så for meg skal det ikke mye til før det blir et problem, så nå ber jeg dem klippe ved innsett, uavhengig av partner. Anonymkode: 9e513...05d
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #30 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du skal liksom ha alt, men ikke barn. Det går ikke. Hvis vi kan elske med naturlige (ikke-opererte) kropper, dvs. usteriliserte kropper, med nakne kjønnsorganer, dvs. uten kondom/pessar og sånn, og uten tilført kjemi, dvs. uten hormontilskudd/sæddrepende krem, har vi kommet langt. Poenget er at vi har full kroppskontakt hele tiden og at mine og hans kroppsvæsker blander seg. Dersom en "mekanisk" (ikke-kjemisk) ting deretter forhindrer befruktningen, er jo målet nådd. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Med lite mener jeg som sagt de første månedene etter innsett. Merket den også da jeg hadde en litt egoistisk partner, som slurvet med forspill, da gjorde spiralen at ubehaget ved forhastet sex ble større, men der var løsningen åpenbart å kvitte seg med den dårlige partneren. Analen er sånn sett dypere enn skjeden, men hvorvidt trådene må klippes kommer både an på hvor dyp skjeden din er, og hvordan han er skapt. (lengde/vinkling) Jeg har bakovervendt livmor som ligger langt nede, så for meg skal det ikke mye til før det blir et problem, så nå ber jeg dem klippe ved innsett, uavhengig av partner. Da skjønner jeg. Jeg trenger ikke mye forspill, så det burde gå greit. Og anatomisk har jeg aldri kjent at noe har vært ubehagelig før, så vi får rett og slett prøve. Sitter og leser mye om kobberspiral nå og sitter egentlig igjen med bare én tanke, og den handler om selve kobberet - dvs. om jeg vil ha noen reaksjon på det. Men igjen, det er jo noe jeg må risikere å teste ved bruk. Anonymkode: e16a8...fd2
Frekkulf Skrevet 13. april 2021 #31 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Kan noen gi råd om det som er den mest "naturlige" prevensjon? Vi tenker at vi er ferdige med barnefødsler etter to barn (den siste fødselen for et år siden) og vi har kommet til at vi må bruke noe. De siste månedene har vi ikke brukt noen ting. Det har gått bra, men det er ikke optimalt når vi ønsker et aktivt og regelmessig sexliv. Kondom er uaktuelt, og av omtrent samme årsak er ikke sterilisering av han noe alternativ. P-piller inneholder kjemiske stoffer og det vil jeg ikke ha i meg. Ulike spiraler avgir også stoffer - eller finnes det noen som ikke gjør det? Eller andre løsninger? Jeg er 26 år hvis det har betydning for saken. Anonymkode: e16a8...fd2 Mest naturlige er vel gristarm som kondom eller en halv sitron som pessar
nomore82 Skrevet 13. april 2021 #32 Skrevet 13. april 2021 You cant have the cake and eat it too, som det heter. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #33 Skrevet 13. april 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Med lite mener jeg som sagt de første månedene etter innsett. Merket den også da jeg hadde en litt egoistisk partner, som slurvet med forspill, da gjorde spiralen at ubehaget ved forhastet sex ble større, men der var løsningen åpenbart å kvitte seg med den dårlige partneren. Analen er sånn sett dypere enn skjeden, men hvorvidt trådene må klippes kommer både an på hvor dyp skjeden din er, og hvordan han er skapt. (lengde/vinkling) Jeg har bakovervendt livmor som ligger langt nede, så for meg skal det ikke mye til før det blir et problem, så nå ber jeg dem klippe ved innsett, uavhengig av partner. Anonymkode: 9e513...05d I følge biologien er det ikke naturlig og ha analsex og oralsex Heller om du bare ønsker og gjøre naturlige ting.. Anonymkode: c788f...154 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #34 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis vi kan elske med naturlige (ikke-opererte) kropper, dvs. usteriliserte kropper, med nakne kjønnsorganer, dvs. uten kondom/pessar og sånn, og uten tilført kjemi, dvs. uten hormontilskudd/sæddrepende krem, har vi kommet langt. Poenget er at vi har full kroppskontakt hele tiden og at mine og hans kroppsvæsker blander seg. Dersom en "mekanisk" (ikke-kjemisk) ting deretter forhindrer befruktningen, er jo målet nådd. Da skjønner jeg. Jeg trenger ikke mye forspill, så det burde gå greit. Og anatomisk har jeg aldri kjent at noe har vært ubehagelig før, så vi får rett og slett prøve. Sitter og leser mye om kobberspiral nå og sitter egentlig igjen med bare én tanke, og den handler om selve kobberet - dvs. om jeg vil ha noen reaksjon på det. Men igjen, det er jo noe jeg må risikere å teste ved bruk. Anonymkode: e16a8...fd2 Du vet at det er den kjemiske reaksjonen pga kobberet som forstyrrer miljøet i livmoren og derfor ødelegger for befruktning/festing av det befruktede egget, som gjør kobberspiral til et forholdsvis trygt prevensjonsmiddel, ikke sant? Hvordan dette passet med deres livsfilosofi greier ikke jeg forstå da, men forklar gjerne... Anonymkode: 22c2e...aca 10
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #35 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvordan du kan vurdere kobberspiral? Det må da i hvert fall være veldig langt fra deres definisjon på naturlig å ha noe menneskeskapt lagt inn i livmoren som dreper det befruktede egget. Anonymkode: 22c2e...aca AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet at det er den kjemiske reaksjonen pga kobberet som forstyrrer miljøet i livmoren og derfor ødelegger for befruktning/festing av det befruktede egget, som gjør kobberspiral til et forholdsvis trygt prevensjonsmiddel, ikke sant? Hvordan dette passet med deres livsfilosofi greier ikke jeg forstå da, men forklar gjerne... Anonymkode: 22c2e...aca Dette lurer jeg også på. Kobberspiral er den eneste prevensjonen jeg personlig faktisk aldri noensinne ønsker å prøve, nettopp av denne grunnen. Jeg skjønner at det ikke er et problem for alle, greit det, men det virker merkelig at det ikke er et problem for TS, med deres filosofier. Anonymkode: 3a2d6...664 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #36 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I følge biologien er det ikke naturlig og ha analsex og oralsex Heller om du bare ønsker og gjøre naturlige ting.. Anonymkode: c788f...154 Oralsex er naturlig nok for meg. Biologisk sett stammer det fra det samme som dyrene gjør, når de slikker hverandre på kjønnsorganene for å finne ut om hunnen har løpetid. Og det er noe av det jeg setter pris på med spiralen, jeg har min naturlige syklus, og menn får mer lyst når de kan lukte og smake at jeg har eggløsning. Anonymkode: 9e513...05d
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #37 Skrevet 13. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Oralsex er naturlig nok for meg. Biologisk sett stammer det fra det samme som dyrene gjør, når de slikker hverandre på kjønnsorganene for å finne ut om hunnen har løpetid. Og det er noe av det jeg setter pris på med spiralen, jeg har min naturlige syklus, og menn får mer lyst når de kan lukte og smake at jeg har eggløsning. Anonymkode: 9e513...05d Nope munnen er vi skapt med for og spise og snakke med vagina har vi for og kunne ha sex og føde analen driter man med..spiral er Heller ikke en naturlig ting for kroppen vi er ikke skapt med spiral inne I oss. Anonymkode: c788f...154 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #38 Skrevet 13. april 2021 49 minutter siden, AnonymBruker said: All prevensjon har som resultat at kroppen ikke virker som den skal. Anonymkode: 22c2e...aca Dette! Det er jo derfor en bruker det også for og sikre seg mot uønsket graviditet Anonymkode: c788f...154 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #39 Skrevet 13. april 2021 Den mest naturlige metoden er sølibat! Veldig naturlig. Skjer av seg selv, også, beliv it or not. Anonymkode: 0d8bd...930 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #40 Skrevet 13. april 2021 Før I tiden hadde en bare sex når en ønsket seg barn er derfor det var normalt med mange barn I en familie før..var ikke så normalt og naturlig og bruke prevansjons før Anonymkode: c788f...154
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå