Gå til innhold

Slutt å kalle eldre menn som er interesserte i yngre kvinner for griser!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Denne tråden viser jo at vi lever ikke i et spesielt frigjort samfunn når det kommer til seksuell utfoldelse. Eldre menn som foretrekker yngre kvinner er sjekkesamfunnets pariakaste, for det meste hjulpet frem av feministkvinnene med sine agiterende kampanjer i media omhandlende menn som prøver seg, sammenligninger med rovdyr og griser, påførelse av skam og skyldfølelse og generell kapring av kjønnsdiskusjonen. Jeg er stor motstander av disse metoo- og #villebarepratelitt-kampanjene, det er feministisk agitasjon, ikke retningsgivende, sunne moralkoder til den oppvoksende generasjon. Feministkvinnene har dreiet bildet i retning påføring av skyldfølelse og skamfølelse i retning eldre menn.

Man har liksom på forhånd etablert at dette er unormal oppførsel, og deretter gitt seg i kast med å diagnostisere oppførselen. Jeg tror egentlig dette langt oftere handler om at man selv synes dette er avskyelig, og så deretter startet en slags diagnoseprosess der det blir veldig fristende å skyve unge, uskyldige kvinner fremfor seg som synlige offer i denne kampen mot eldre menns naturlige gren av seksualiteten.

Bildet av den litt stakkarslige, veldig sårbare kvinne på 24 år i møte med alle disse kåte rovdyrene med skumle hensikter, tenke på den uskyldsrene 24 år gamle kvinne som har kjørt bil i 6 år, vært stemmeberettiget like lenge og har kjøpt alkohol i 6 og 4 år på vinmonopolet, kanskje bodd på hybel fra 16-års-alder av, vært i flere forhold med jevnaldrende gutter og har erfaringsgrunnlag, kanskje har hun hatt flere jobber og møtt mange mennesker, og vært strafferettslig ansvarlig i 9 år, men akk så sårbar. Denne voldsomme, iboende sårbarheten blir som regel kun trukket frem når det er snakk om gjenstand for eldre menns seksuelle oppmerksomhet. Jeg tror dette rovdyr-lam-bildet er et fristende virkemiddel i kampen mot eldre menns seksualitet.

Kvinnene har bestemt at eldre menn er rovdyr og griser hvis kvinnen som er gjenstand for oppmerksomheten er for ung, dette er en effektiv hersketeknikk for å kontrollere og forsøke å styre menns seksualitet. Hjernevask og skyldfølelse, kvinner, det er dette det handler om.

Eldre menn som ønsker sex med unge kvinner er egentlig de nye jødene. De er forkastet, hatet og avskyeliggjort, og oppførselen deres analyseres ofte i et doktor-pasient perspektiv heller enn som et likeverdig, interessert medmenneske. Det er feministisk agitasjon som styrer oppfatningene mot denne gruppen, de eldre mennene må spille rollen som instinktbaserte rovdyr med stort skadepotensiale, og de uskyldsrene må beskyttes mot denne gruppen mennesker.  Dette er det nye narrativet etter storfeministiske kampanjer i media.

Anonymkode: cbb74...a46

Så det som står mellom deg og lammekjøttet er en ekkel feminist?😀 For det er selvfølgelig noen andres skyld:)

De gamle gubbene som prøvde seg før man var ferdig med tenårene spurte ikke pent akkurat. Det var vel heller et veldig fast grep om overarmen eller tvangsklemmer/kyss. Det er en veldig spesiell oppførsel og noe alle kvinner senere lukter lang vei.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (4 timer siden):

De fleste unge kvinner blir livredde dersom en voksen mann brått endrer seg fra kategorien "trygg voksen" til "seksuell jeger". 

Dersom menn er bevisst på det, og derfor veldig varsom i sin tilnærming, og trekker seg straks han ser at hun ikke er i de tanker overhodet, bare vennlig og naiv, da har han en moden og rasjonell tilnærming, og unngår å sette frykt i unge kvinner. 

Om man tenker på unge kvinner som en slik saus som man må røre varsomt og passe på veldig overvåkent, fordi den skiller seg og blir ødelagt dersom man er uoppmerksom og utålmodig, da kan man tilnærme seg også unge kvinner. 

MEN det er svært svært viktig å ta det at hun ikke er åpen for slikt seriøst. Gi seg med å "groome" henne i den retningen om det er feil for henne. Ikke ønsket. Ikke manipulere og presse en ung kvinne over egne grenser for hva hun egentlig ønsker. Da blir man faktisk en overgriper. En som bryter ned et ungt menneske. 

Får hun ikke tid og anledning til å forstå at han ser på henne som kvinne, på seksuell måte, og hun får tid til å erkjenne det og vurderer om det er noe hun liker at han gjør, så slår redselen inn. 

Problemet er ofte at de menn som liker unge kvinner slår brått og hardt til. Unge kvinner aner fred og ingen fare, og så plutselig står mannen med et gloheit blikk, hvisker hete ord i øret hennes, eller knuger seg kåt inntil. 

Unge kvinner som er uerfaren seksuelt er ofte blottet for å tenke seksuelle tanker om en hyggelig mann, og selv om hun skulle tenke seksuelle tanker om en voksen mann (unge kvinner tenker også på sex, og fantaserer) er hun gjerne blottet for tanker om at han ser på henne som annet enn barn /altfor ung, og en for brå overgang til å innse at han har seksuelle tanker om henne oppleves derfor som at hennes virkelighetsoppfatning krasjer brått. Det blir et sjokk, og alt blir plutselig veldig ukjent og usikkert. 

Selv om hun selv har hatt seksuelle tanker om mannen, så var det gjerne diffust og perifert, klassifisert som fantasi. En av mange diffuse tanker og fantasier som unge kvinner flakker mellom, i tidlig blomstring av sin bevisste seksualitet. En seksuell blomstring som skiller seg litt fra gutters seksuelle blomstring, fordi unge kvinner har oppi det å være nysgjerrig og ønske om sex også ganske mye redsel. 

Altså unge gutter har jo også en viss redsel i sin blomstring, men der gutters redsel går på at ingen vil ha sex med dem, om pikken deres er bra nok og om de presterer godt nok, så har unge kvinner tilsvarende redsel for å være bra nok, men i tillegg redsel i forhold til alle advarsler de har fått om å havne i farlige situasjoner, redsel for smerte og at det kan oppleves fælt, redsel for å bli brukt og stemplet som dårlig kvinne, hore og løs, og det er et ganske stort kaos av nysgjerrighet og lyst til å erfare, iblandet veldig mye usikkerhet og redsel. 

Jeg tror at mye av det som går galt i forståelse mellom gutter/menn og jenter/kvinner er akkurat det at det mangler forståelse for at menn og kvinner har en litt ulik inngangsportal til å bli trygge på det seksuelle. Hadde gutter og menn hatt en bedre forståelse for at jenter /kvinner står i en mer omfattende konflikt inni seg, der de har tilsvarende redsel for å ikke strekke til som gutta har, men også veldig mye frykt for overgrep og skam, så hadde kanskje gutter og menn forstått bedre at det hadde lønnet seg å gå rolig og trygt frem med unge kvinner. At vi kvinner ikke er vanskelige å få sex med fordi vi er lite seksuelle og vrange, men faktisk har en redsel for mye vi må klare å komme over før vi kan våge. 

Å gjøre en ung kvinne trygg på at du ikke ønsker henne vondt, gå varsomt frem (tenk på sausen som kan skille seg), gir mulighet til at hun får tid til å innse at man ser på henne på seksuell måte, tid til å vurdere om det er greit, og tryggheten du gir ved å ikke brått og plutselig krasje hennes virkelighetsoppfatning ved å i ene øyeblikket være det hun tror er ikke - seksuelt hyggelig og trygg, til i neste øyeblikk bli oppfattet som et seksuelt rovdyr, ja da hadde man nok hatt bedre mulighet til å få positivt utfall også. Ikke minst unngått å sette frykt i unge kvinner i deres seksuelle blomstring, som videre gjør det enda mer skummelt for henne å stole på menn. 

Dessverre er det få menn som skjønner og tar hensyn til at unge kvinner er svært sårbare i sin seksuelle blomstring, og veldig mange av de voksne menn som finner unge kvinner veldig fristende ser bare unge kvinner som seksuelle objekter. Det er egen tenning og spenning som betyr noe, og unge kvinner kan plutselig få hete ord fra fremmede menn i øret, på bussen, eller hvor som helst. De kan være på en familiefest, bygdedans, konsert, og brått få en seksuell oppmerksomhet som vipper verden fra trygg til utrygg. 

Det tas dessverre ingen hensyn til at slikt vekker redsel, og ikke tas som et kompliment, fra menn som har det i seg å la egen kåthet slå ut i slik oppførsel. 

Det er nok litt som med dickpics, som jeg nevnte i et tidligere innlegg, at "avsender" er opptatt av at noe slikt er pirrende for seg selv, og bryr seg ikke egentlig om hvordan "mottaker" føler det, for han kan lage seg egne fantasier om at hun da blir kåt og synes pikken hans er fantastisk og fristende. De fantasiene mannen lager seg om det mottaker tenker er viktigere for ham enn hva som er faktisk respons. Selv om kvinnen blir forbanna og blokker ham gjør han det samme igjen til nye kvinner, for uansett hvordan kvinner faktisk respondere kan han i eget hode og egen fantasi tenke at hun egentlig likte det og ble kåt. 

Jeg er i den situasjonen at jeg har mange samtaler med unge jenter og gutter om det seksuelle, og det er for meg tydelig at det er for lite forståelse hos gutta angående at jenter har flere sperre og mer de er redde for når de skal entre den seksuelle fasen av livet. 

Den mangelen på forståelse følger også gutter til de blir menn, om ingen noen gang gir dem forståelse for dette.

Veldig mange menn trenger egentlig bare å få forståelse for dette, for å ta det til seg og bli langt klokere i sin tilnærming av kvinner, unge som eldre kvinner, for de er gode menn, som ønsker å være bra menn ovenfor kvinner. 

Så har man altså dessverre også kategorien menn som regelrett driter i hvordan kvinner opplever ting, fordi kun egen tenning og egne fantasier har betydning for dem. De vil aldri lytte, uansett, for det er fullstendig urelevant for dem hvordan deres oppførsel oppleves av dem som er objekter for deres tenning og fantasi. 

Jeg deltar i slike tråder for å prøve å gjøre de menn som egentlig ikke ønsker å forvolde ubehag hos kvinner bedre i stand til å forstå, og derfor også i bedre stand til å tilnærme seg kvinner på en fin måte. Så kvinner får mulighet til å oppleve seksuell tilnærming som positiv, istedenfor noe som blir ubehagelig og øker redsel. (Dessuten gi menn bedre muligheter til å lykkes med tilnærming, istedenfor å bli såret av avvisninger på bakgrunn av egentlig misforståelser, ikke egentlig at kvinnen var uoppnåelig. Ved klokere tilnærming kunne de kanskje ha lykkes, istedenfor å bli avvist.) 

De som blåser i om de skaper ubehag, bare de selv får utbytte og blir kåt av noe, de er det nytteløst å nå gjennom til. 

Jeg håper at jeg når gjennom til noen gode menn, og får dem til å forstå bedre hvilke "sperrer" de må være bevisst på å forsere klokt for å få positiv respons fra kvinner. For om menn forstår bedre, og gjør ting riktigere- gir kvinner trygghet, ikke usikkerhet og frykt- så vil menn lykkes bedre og kvinner utsettes for færre ubehagelige opplevelser.

Vinn vinn! 

Men her er det vel ingen som har sagt at menn ikke skal være bevisste eller oppføre seg dårlig, men at det at en voksen mann har et normalt tenningsmønster der unge attraktive kvinner inngår ikke er grunn til å kalle han stygge ting, og at det ikke er rimelig å mene at enhver slik relasjon er "ikke greit". 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En ting er å ha og utøve et tenningsmønster til tross for at du vet det veldig ofte vil føles ubehagelig for de det gjelder med oppmerksomheten. Det er ikke alle tenningsmønstre som ses på som ok den dag i dag. Pedofili synes for eksempel de fleste er forkastelig.

Med en gang man kommer over den seksuelle lavalderen, er det fortsatt noen ting ved enkeltes seksualitet som kan føles ubehagelig og ikke bør aksepteres? Ja, det et det. Og bare fordi det fins lover som sier at over den seksuelle lavalderen kan man gjøre som man vil seksuelt, betyr ikke det at man ikke skal bruke skjønn med tanke på hvem man prøver seg på.

Her i tråden er det mange som forteller om hvorfor det er ekkelt med eldre menn som legger an på oss som er eller har vært yngre kvinner. Hva er grunnen til at noen menn bare vise sin interesse uansett? De fleste unge kvinner synes det er ubehagelig og ekkelt, sier vi jo. Selv om vi kanskje forblir hyggelig og smiler. Hvorfor er ikke det nok? Hvorfor virker ikke tanken på at vi synes det er ekkelt, avtennende på alle eldre menn?

Når det går utover andre negativt at du utøver ditt tenningsmønster, ikke bare en gang men ofte, så bør det ikke lenger ses på som normalt. 

Anonymkode: 7eeda...fe7

Du spør hvorfor ikke det at noen kvinner ikke kunne tenke seg eldre menn ikke gjør at alle eldre menn unngår alle yngre kvinner. Svaret er vell fordi noen av alle er åpne for og interessert i noen av disse mennene. Med samme logikk kunne en sagt at overvektige måtte holde sin interesse for seg selv. Det ser en sikkert bærer litt galt av sted. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tror du undervurderer hvor mange som synes det er ubehagelig. Det er et misforhold, og det bør den eldre mannen forstå. Det er veldig mange som synes det er ubehagelig når eldre menn bevisst velger de veldig mye yngre, foran kvinner som er nærmere sin egen aldersgruppe. Saken er litt annerledes hvis man blir kjent og finner en kjemi, heller enn det å bli valgt på grunn av ung alder.

Å ta initiativ på grunn av alder er også ikke som homofili. Fordi alder er et misforhold. Homofile gutter på din egen alder gir ikke det samme misforholdet. Men det er klart, interesse skal uansett ikke vises på en måte der man bevisst er ekkel, og man skal stoppe hvis den ikke blir godt tatt imot. 

Ja det er noen former for misforhold, som det er i de aller, aller fleste relasjoner. I mange tilfeller er det ulikheter som tiltrekker hverandre, i andre ikke. Det er i seg selv ingen god grunn til å kalle noen stygge ting, eller si at å innlede slike relasjoner ikke er noe eldre menn kan gjøre. 

Roci skrev (8 timer siden):

1) Jeg kan bare snakke for meg selv, men igjen - det handler ikke først og fremst om at disse mennene tenner på unge kvinner, men måten noen av dem gir uttrykk for det på, både her på KG og ikke minst overfor de unge kvinnene det gjelder. Vær høflig, ikke stirr, ikke følg etter og ta et nei for et nei. Ikke utnytt situasjonen bare fordi du kan. Og innse at hun med stor sannsynlighet ikke har like lyst på deg som du har på henne.

Men nå tror jeg ikke trådstarter heller oppfordret til å oppføre seg dårlig?

Sitat

2) Igjen, det handler om måten det gjøres på. Jeg synes det er rimelig å kreve at menn oppfører seg ordentlig også i en "sjekkesituasjon", og jeg synes det er rimelig å kreve at mannen ser an situasjonen og ikke turer fram som et løpsk lokomotiv.

Men det er vell ingen som har krev å ikke få oppføre seg eller å ture frem som et løpskt lokomotiv? Jeg får i en del tilfeller inntrykk av at en egentlig argumenterer mot fiktive standpunkt, og mot dårlig oppførsel når en egentlig diskuterer alder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (10 timer siden):

Neida, det er ikke greit å si stygge ting om tenningsmønstrene til disse mennene, men det kan føles fristende å si stygge ting om kvinnesynet ("lammekjøtt") og oppførselen til enkelte av dem.

Når det gjelder dette med frykt, så kan det faktisk godt hende at du ikke har forutsetninger for å sette deg inn i dette, rett og slett fordi du er mann og ikke har erfart tilsvarende selv. Du snakker om en rasjonell tilnærming, men nå er vel ikke følelsen av frykt og/eller ubehag rasjonelt i sin natur?

Rasjonelt sett er jeg enig med deg at en mann på 25 eller 30 er mer fysisk overlegen enn en mann på 50 - men sistnevnte er likevel fysisk overlegen kvinner flest. Frykten som det snakkes om, handler dessuten ikke bare om fysisk overlegenhet. 

Mange (de fleste?) kvinner blir utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet fra mye eldre menn helt fra de er i tenårene og begynner å utvikle seg fysisk. Det oppleves som ekkelt, unaturlig og skremmende når den trygge og snille pappaen til bestevenninna plutselig ser på deg med helt andre øyne, og kanskje gjør mer enn å bare se. En person som du har oppfattet som voksen, trygg og ansvarlig, viser seg plutselig å slett ikke være det lenger. Denne usikkerheten skaper frykt, og det slike erfaringer lærer oss kvinner helt fra vi er ganske unge, er at (spesielt) eldre menn ikke er til å stole på. Og dette tar vi med oss. 

Jeg tror heller ikke at majoriteten av unge kvinner ser på menn som er (mer enn) gamle nok til å være faren deres, som potensielle livs- eller seksualpartnere. Det oppleves heller som kleint å bli lagt an på av en som kunne vært kompisen til faren din -eller bestefaren din. Her tror jeg rett og slett at en del godt voksne menn trenger en realitetssjekk. 

Det nevnes også noen steder i tråden at det bare er for de unge kvinnene som blir utsatt for denne uønskede oppmerksomeheten, å si "nei". I realiteten er det nok ikke fullt så enkelt. Mulig dagens unge kvinner er tøffere, men jeg var ganske forsiktig av meg til et stykke opp i 20-årene, og opplevde at et høflig "nei" eller "nei takk", eller til og med "jeg er ikke interessert" som regel ikke var tilstrekkelig for avvise disse mennene. De var rett og slett ikke i stand til å ta et nei for et nei. Husker en gang jeg tenkte "hvorfor går han ikke bare? Skjønner han ikke hva jeg sier? Forstår han ikke at jeg synes han er ekkel?" Sånn sett opplevde faktisk jeg at yngre menn var mye flinkere til det, kanskje fordi det var flust av andre fisk i havet, hva vet jeg. 

Og hvorfor var det bare mitt ansvar som ung kvinne å si "nei" til en mye eldre mann som burde vite bedre? Hva med hans ansvar?

Du skriver så bra og med et slikt fokus på å gi forståelse at jeg håper menn leser det du skriver som mulighet til å få innsikt i hvorfor ting er som de er,og ikke som "dere menn er så fæle, og feiler alltid i alt".

Min store fortvilelse og frustrasjon angående tråder som dette er at istedenfor å lese innlegg som ditt som en mulighet til å få innsikt og forståelse for hvordan ulikt oppleves for andre, og dermed får bedre grunnlag for å kunne tenke, handle og forholde seg klokere til ulike situasjoner, så er veldig mange mest opptatt av å slå tilbake. Altfor mange tar ikke innlegg som dine, og forhåpentligvis mine, som en mulighet til å få bedre innsikt og forståelse, mulighet til å "se bak sløret " angående en "verden " som i utgangspunktet er ukjent, mystisk og ganske uforståelig for dem. 

De har en fantastisk mulighet til å få innsikt, for å bli klokere og bedre i stand til å ikke være menn som i uvitenhet dumper i det å slå ihjel noe de har egeninteresse i å la blomstre opp, samt egeninteresse av for å være og bli ansett som et bra menneske.

Ja jeg går faktisk ut fra at de fleste har interesse av å være og bli ansett som et bra mennesker, selv om tråder som dette ofte tar vendiger som gir inntrykk av det motsatte. Trangen til å forsvare seg/sitt kjønn ,og slå tilbake med å latterliggjøre og slå ned det man oppfatter som kritikk blir fort det mange som deltar i slike tråder har det fulle og hele fokus på. Ikke hvilken mulighet slike tråder gir til å få innsikt og forståelse. 

Det er utrolig trist!

Veldig synd at diskusjoner mellom menn og kvinner ofte blir kjønnskamper, ikke dialoger som gjør både kvinner og menn klokere og bedre i stand til å forstå hverandre. 

Det er litt som i forhold. Man kan bli for opptatt av å vinne over den andre, og ikke se at man i iveren etter å slå tilbake og komme ut av en konflikt som "seierherre ", fordi man klarte å slå til med de sterkeste og mest latterliggjørende kommentarene, fikk den andre til å trekke seg, gi etter, bli så såret at hun/han ikke klarte å stå på sitt lenger, og du "vant" , ikke er det som fører til noe som helst bra. Hva vant du da gjennom å "vinne"? Absolutt ingenting! Gjenta det å "vinne" frem på denne måten,og det eneste som oppnås er å krasje sitt eget forhold, og miste den andres tro og kjærligheten. Viljen til den andre, i forhold til å prøve å komme til enighet og forståelse for hverandre sprekker. Knuses for hver "seier" du fikk ved å være ufin og urimelig. Knuser det dere kunne blitt, hvor bra dere kunne blitt, om viljen til å lytte og forstå ikke hadde blitt fortrengt av behov for å vinne der og da, men tape stadig mer. 

Slik er det dessverre også i tråder som dette. Større iver etter å "vinne" enn å forstå, selv om det gir større tap for begge sider. Kjønnskamper, som gjør vondt verre. 

Jeg har forståelse for at det kan føles ubehagelig å oppleve at man som mann, som menneske, får "kritikk", om det er fokuset man har. Jeg har også forståelse for at det er rart og virker ulogisk ,urealistisk, når noen påpeker ting, forteller ting, som står i kontrast med hvordan man så langt i livet har tenkt og trodd. 

Så lett å bli fornærmet, slå tilbake, latterliggjøre. Jeg forstår det, men det er likevel trist at slike tråder som dette, og innlegg som kunne gitt innsikt og forståelse, istedenfor blir en kjønnskamp. 

Det er så unødvendig, og bare dumt og trist. 

Vi kunne fått bedre forståelse for hverandre, vi menn og kvinner. Jeg ser hva du prøver på, jeg prøver på det samme, likevel blir jeg ofte motløs i at forsøk på det vi prøver på ikke gir forståelse, fordi det er mer fokus på å slå tilbake. 

Begge sider, begge kjønn, taper på det. 

Mitt store ønske er at innlegg som ditt (og mine) leses som mulighet til få innsikt og forståelse. Det hadde vært diskusjoner, virkelige dialoger, som gjorde det kompliserte mellom menn og kvinner mindre vanskelig. 

Det er kanskje utopisk. Dessverre. 

Tenk om jeg, etter tiden det tok meg å skrive dette innlegget, og det tok litt tid fordi jeg har gjort på annet underveis, kan gå tilbake til tråden og finne bare ett innlegg som takker deg, meg og andre kvinner som har forsøkt å forklare på måter som kan gi mulighet for innsikt og større forståelse for hvordan ting oppleves for kvinner. Bare ett!

Det er nok betydelig større sjanse for at jeg finner nye innlegg som latterliggjør oss, og/eller fremstiller oss som kvinner som misliker menn. (Personlig digger jeg faktisk menn, men...)

Det er jo lov å håpe. På ett iallefall. Bare ett hadde vært veldig veldig fint. Fantastisk!

Endret av Trolltunge
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (51 minutter siden):

Men her er det vel ingen som har sagt at menn ikke skal være bevisste eller oppføre seg dårlig, men at det at en voksen mann har et normalt tenningsmønster der unge attraktive kvinner inngår ikke er grunn til å kalle han stygge ting, og at det ikke er rimelig å mene at enhver slik relasjon er "ikke greit". 

Har jeg skrevet det? Her eller noen steder i tråden? Eller "argumenterer " du nå mot kun for å slå tilbake? Ref mitt svar på Roci's innlegg nettopp. 

Jeg har tvert i mot forsvart retten til å tenne på hva som helst, bare man ikke plager andre. Så når jeg tenker,sier eller skriver gammel gris er det ufin OPPFØRSEL jeg viser til. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (15 minutter siden):

Har jeg skrevet det? Her eller noen steder i tråden? Eller "argumenterer " du nå mot kun for å slå tilbake? Ref mitt svar på Roci's innlegg nettopp. 

Skrevet hva da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jepp, og derfor er penger og sosial status et viktigere kriterie enn mange vil innrømme.

Anonymkode: ba09c...c53

Gjesp!

Anonymkode: 1b7c9...d74

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herzeleid skrev (7 minutter siden):

Skrevet hva da? 

Her skriver jeg et veldig langt innlegg angående temaet, for å gi deg og andre menn en bedre innsikt i hvorfor unge kvinner bør behandles varsomt, og det eneste du kommenterer er "Men her er det vel ingen som har sagt..."

Nei ikke jeg heller, men jeg har skrevet mye som det burde være langt mer vesentlig å gi meg tilbakemelding angående. Om man faktisk var interessert i temaet, ikke bare i å slå tilbake. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Her skriver jeg et veldig langt innlegg angående temaet, for å gi deg og andre menn en bedre innsikt i hvorfor unge kvinner bør behandles varsomt, og det eneste du kommenterer er "Men her er det vel ingen som har sagt..."

Nei ikke jeg heller, men jeg har skrevet mye som det burde være langt mer vesentlig å gi meg tilbakemelding angående. Om man faktisk var interessert i temaet, ikke bare i å slå tilbake. 

Ja jeg skrev det nettopp fordi jeg er usikker på hva den veldig lange teksten egentlig var et svar på og lurer på om det egentlig var noe der vi var uenige om eller noe spesifikt det var ment å svare ut. Men mulig jeg leser det helt feil eller for konkret som et svar heller enn en refleksjon som det kanskje heller var? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2021 den 1.44):

Menn skal skamme seg over sin seksualitet. Kvinner skal være stolte av sin seksualitet.

Dette er dessverre den sosiale normen i dagens samfunn. Det er blitt helt legitimt å angripe menns seksualitet.

Anonymkode: 686cb...20c

Kvinner angripes like mye. Menn flest vil ille være sammen med en jente/kvinne som har hatt mange sexpartnere feks. Opp gjennom tiden, har det uten tvil vært kvinners seksualitet som har blitt angrepet, ikke menns.

Anonymkode: 82b77...74b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 minutt siden):

Ja jeg skrev det nettopp fordi jeg er usikker på hva den veldig lange teksten egentlig var et svar på og lurer på om det egentlig var noe der vi var uenige om eller noe spesifikt det var ment å svare ut. Men mulig jeg leser det helt feil eller for konkret som et svar heller enn en refleksjon som det kanskje heller var? :)

Det var et forsøk på å gi deg og andre menn en større forståelse for hvordan unge kvinner opplever seksuell interesse fra voksne menn, og hvorfor, så dere blir bedre i stand til å gjøre det på kloke måter, istedenfor å tråkke uti det nærmest alle kvinner har opplevd som unge; Å oppleve slik interesse som et brått, ekkelt og skremmende sjokk.

Siden du skrev noe om at det ble fremstilt som alltid feil å prøve seg på unge kvinner. 

Det er det ikke prøvde jeg å forklare, men gjør det klokt. Varsomt, og med bevissthet i forhold til hvordan det kan oppleves for unge kvinner om du tror at hun tenker i de baner, mens realiteten er at hun ikke har tenkt tanken. Iallefall ikke som noe realistisk. 

Det er fryktelig ekkelt å være ung og uerfarne kvinne, og så plutselig- fra 0 til 100 slik kvinnen gjerne opplever det- få hete ord i øret. 

Så vil man prøve seg på mye yngre kvinner er det viktig å gasse langsomt opp, og styre unna kjapt dersom hun viser seg å ikke henge med. 

Da sparer dere menn unge kvinner fra å føle slikt ubehagelig og skremmende. Det sparer også dere menn fra å vippe fra hyggelig mann til ekkel mann.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 time siden):

Du spør hvorfor ikke det at noen kvinner ikke kunne tenke seg eldre menn ikke gjør at alle eldre menn unngår alle yngre kvinner. Svaret er vell fordi noen av alle er åpne for og interessert i noen av disse mennene. Med samme logikk kunne en sagt at overvektige måtte holde sin interesse for seg selv. Det ser en sikkert bærer litt galt av sted. 

Ja det er noen former for misforhold, som det er i de aller, aller fleste relasjoner. I mange tilfeller er det ulikheter som tiltrekker hverandre, i andre ikke. Det er i seg selv ingen god grunn til å kalle noen stygge ting, eller si at å innlede slike relasjoner ikke er noe eldre menn kan gjøre. 

Men det er vell ingen som har krev å ikke få oppføre seg eller å ture frem som et løpskt lokomotiv? Jeg får i en del tilfeller inntrykk av at en egentlig argumenterer mot fiktive standpunkt, og mot dårlig oppførsel når en egentlig diskuterer alder. 

Det gjelder ikke bare noen, men veldig mange kvinner. Antagelig de aller fleste vil synes det er ekkelt eller ubehagelig når mye eldre menn legger an på de. Jeg har ikke sett spørreundersøkelser på det, men jeg tror det et veldig få som liker oppmerksomhet fra de som er veldig mye eldre. Man kommer ikke bort fra misforholdet og ubalansen, og akkurat det er ikke som vanlige forskjeller! Når noen kunne vært faren din i alder så blir det vondt og rart for veldig mange når de viser seksuell interesse. Det er sånn det er for veldig mange, rett og slett, og det bør respekteres. Det er ikke det samme med overvektige som prøver seg på noen, for selv om det kan være forskjeller mellom partene er det ikke et misforhold som gjør at du forventer at de opptrer på en mer vanlig måte til deg enn å gi seksuell oppmerksomhet. Hvis noen på din alder legger an på deg og du avviser, greit nok. Men det er ingen ubalanse som gjør at det føles rart for deg, på den måten det føles når det er et stort sprik i alder.

Å kalle noen stygge ting er unødvendig, jeg er enig. Men jeg synes ikke det er riktig å gi yngre jenter seksuell oppmerksomhet når man er en god del eldre selv. Ubalansen i alder gjør det ubehagelig for de fleste, og sånn er realiteten. Det er ikke noen grunn til å utelukke kvinner på din egen alder, for der fins ikke denne ubalansen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Det var et forsøk på å gi deg og andre menn en større forståelse for hvordan unge kvinner opplever seksuell interesse fra voksne menn, og hvorfor, så dere blir bedre i stand til å gjøre det på kloke måter, istedenfor å tråkke uti det nærmest alle kvinner har opplevd som unge; Å oppleve slik interesse som et brått, ekkelt og skremmende sjokk.

Siden du skrev noe om at det ble fremstilt som alltid feil å prøve seg på unge kvinner. 

Det er det ikke prøvde jeg å forklare, men gjør det klokt. Varsomt, og med bevissthet i forhold til hvordan det kan oppleves for unge kvinner om du tror at hun tenker i de baner, mens realiteten er at hun ikke har tenkt tanken. Iallefall ikke som noe realistisk. 

Det er fryktelig ekkelt å være ung og uerfarne kvinne, og så plutselig- fra 0 til 100 slik kvinnen gjerne opplever det- få hete ord i øret. 

Så vil man prøve seg på mye yngre kvinner er det viktig å gasse langsomt opp, og styre unna kjapt dersom hun viser seg å ikke henge med. 

Da sparer dere menn unge kvinner fra å føle slikt ubehagelig og skremmende. Det sparer også dere menn fra å vippe fra hyggelig mann til ekkel mann.

Jeg er dame og er helt uenig i hva Trolltunge sier. Damer som tror de kan og vet alt. Damer som leker hobby psykologer er de skumleste. Når man sjekker historien til disse damene finner man ofte ut at de har vært i flere konflikt fylte forhold.

Minner meg om guttene på forspill som skulle pule damer, visste alt om damer, men satt ensomme igjen på narspillet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandra-Tipp-Topp skrev (Akkurat nå):

Jeg er dame og er helt uenig i hva Trolltunge sier. Damer som tror de kan og vet alt. Damer som leker hobby psykologer er de skumleste. Når man sjekker historien til disse damene finner man ofte ut at de har vært i flere konflikt fylte forhold.

Minner meg om guttene på forspill som skulle pule damer, visste alt om damer, men satt ensomme igjen på narspillet

Du er allerede avslørt som dagens "liksom Sandra fra Bærum, hundrevis av profiler med idioti tull tøys- trenger seriøst å gå til psykolog istedenfor å forsøple KG ".

Jeg er veldig glad for at du er uenig med meg. Jeg har ingen interesse av å sitte i samme båt som noen av dine 300 personligheter. Verken om de er kvinner eller menn. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det gjelder ikke bare noen, men veldig mange kvinner. Antagelig de aller fleste vil synes det er ekkelt eller ubehagelig når mye eldre menn legger an på de. Jeg har ikke sett spørreundersøkelser på det, men jeg tror det et veldig få som liker oppmerksomhet fra de som er veldig mye eldre. Man kommer ikke bort fra misforholdet og ubalansen, og akkurat det er ikke som vanlige forskjeller! Når noen kunne vært faren din i alder så blir det vondt og rart for veldig mange når de viser seksuell interesse. Det er sånn det er for veldig mange, rett og slett, og det bør respekteres. Det er ikke det samme med overvektige som prøver seg på noen, for selv om det kan være forskjeller mellom partene er det ikke et misforhold som gjør at du forventer at de opptrer på en mer vanlig måte til deg enn å gi seksuell oppmerksomhet. Hvis noen på din alder legger an på deg og du avviser, greit nok. Men det er ingen ubalanse som gjør at det føles rart for deg, på den måten det føles når det er et stort sprik i alder.

Å kalle noen stygge ting er unødvendig, jeg er enig. Men jeg synes ikke det er riktig å gi yngre jenter seksuell oppmerksomhet når man er en god del eldre selv. Ubalansen i alder gjør det ubehagelig for de fleste, og sånn er realiteten. Det er ikke noen grunn til å utelukke kvinner på din egen alder, for der fins ikke denne ubalansen.

Dette løses best ved å kommunisere at eldre menn har en seksualitet, og at den kan komme til uttrykk rettet mot det motsatte kjønn. Disse ungjentene har jo foreldre, venninner, familie, helsesøster og skoleapparat, i tillegg til all verdens informasjon på nettet rundt seksuell modningsprosess, sex og samliv, sjekking, osv. som kan bidra med viktig informasjon om voksenlivet, slik at de faktisk er klare til å ta ansvar for seg selv når de bikker 18. 

Hadde dette vært snakk om småjenter på 14 år som skulle møte sin første kjæreste, kunne jeg skjønt denne voldsomme beskyttelsestrangen deres, da hadde det jo vært litt mer forståelig, men når dere faktisk i fullt alvor hevder at denne skjørheten også gjelder kvinner på 20-24, da går alarmklokkene for fullt hus meg. Dette er vikarierende. Unge kvinner forholder seg jo til eldre personer stadig vekk, selvfølgelig klarer de å behandle en seksuell henvendelse. Når man er klar over at eldre menn har en seksualitet, så kan det altså oppstå interesse når man utvikler seg til å bli en ung kvinne. Hvis en ung kvinne får sjokk over at en eldre mann vurderer henne, så har rett og slett forberedelsene for voksenlivet gått galt etter eller flere steder i modningsprosessen.

Dere skriver jo som om de er barn, dette er voksne, myndige mennesker. Hvilket ubalansert maktforhold er til stede hvis en eldre mann har sex med en 20 år gammel kvinne, da? Dette gjelder kun hvis man har som en forutsetning at mannen har opptrådt manipulativt, og selv da er det tvilsomt at en 20 år gammel kvinne ikke forstår hva dette handler om og hva hun evt. takker ja til. 

Løsningen er ikke å pakke mennesker inn i bobleplast, de må erfare gjennom praksis, dette er ikke en sommerleir på et nonnekloster, det er voksenlivet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette løses best ved å kommunisere at eldre menn har en seksualitet, og at den kan komme til uttrykk rettet mot det motsatte kjønn. Disse ungjentene har jo foreldre, venninner, familie, helsesøster og skoleapparat, i tillegg til all verdens informasjon på nettet rundt seksuell modningsprosess, sex og samliv, sjekking, osv. som kan bidra med viktig informasjon om voksenlivet, slik at de faktisk er klare til å ta ansvar for seg selv når de bikker 18. 

Hadde dette vært snakk om småjenter på 14 år som skulle møte sin første kjæreste, kunne jeg skjønt denne voldsomme beskyttelsestrangen deres, da hadde det jo vært litt mer forståelig, men når dere faktisk i fullt alvor hevder at denne skjørheten også gjelder kvinner på 20-24, da går alarmklokkene for fullt hus meg. Dette er vikarierende. Unge kvinner forholder seg jo til eldre personer stadig vekk, selvfølgelig klarer de å behandle en seksuell henvendelse. Når man er klar over at eldre menn har en seksualitet, så kan det altså oppstå interesse når man utvikler seg til å bli en ung kvinne. Hvis en ung kvinne får sjokk over at en eldre mann vurderer henne, så har rett og slett forberedelsene for voksenlivet gått galt etter eller flere steder i modningsprosessen.

Dere skriver jo som om de er barn, dette er voksne, myndige mennesker. Hvilket ubalansert maktforhold er til stede hvis en eldre mann har sex med en 20 år gammel kvinne, da? Dette gjelder kun hvis man har som en forutsetning at mannen har opptrådt manipulativt, og selv da er det tvilsomt at en 20 år gammel kvinne ikke forstår hva dette handler om og hva hun evt. takker ja til. 

Løsningen er ikke å pakke mennesker inn i bobleplast, de må erfare gjennom praksis, dette er ikke en sommerleir på et nonnekloster, det er voksenlivet.

Jeg føler jeg snart har skrevet fra meg i denne tråden, så det blir litt gjentakelse av ting jeg har skrever før. Men det handler ikke kun om skjørhet. Jeg brukte heller ikke ordet maktforhold. Ubalansen handler om alderen, og hva man forventer av de som har levd en del år lengre enn en selv. Det er ikke en god grunn til å velge de yngre fordi de er yngre, selv om man mener man har det som seksualitet. Så godt som alle synes yngre mennesker er pene, men noen har nok respekt og forståelse til å ikke utsette andre for oppførsel som oppleves ubehagelig.

Yngre mennesker synes i de fleste tilfeller det er ubehagelig med seksuell oppmerksomhet fra noen i samme aldersgruppe som sin far. Hva som ligger bak dette kan være mye, men det er uansett realiteten. Vil man ikke forholde seg til det, så skaper man ubehag for de unge. Sånn er det bare, og løsningen er å innse dette, for så å heller prøve seg på noen som er på bølgelengde med en selv når det kommer til alderdom.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Selvfølgelig prøver vi foreldre å forberede våre døtre på verden, og det samme gjør skole, helsesøster og diverse. Det fratar likevel ikke voksne menn et ansvar for å oppføre seg ok, og ikke tre sin seksualitet nedover kvinner som ikke ønsker det. 

De fleste mennesker, menn som kvinner, klarer faktisk veldig fint å ikke plage noen med hva vi tenner på. Det handler om å opptre anstendig og greit mot andre. 

Eldre menn som tenner på langt yngre kvinner bør ikke ha unntak for det. 

Det er lov å prøve seg. Viktig å gjøre det på ok måte, og gi seg om man merker at det er uønsket. 

Å plutselig hviske kåte ord inn i øret på en fremmed/uforberedt kvinne er dessuten aldri ok, uansett alder. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trolltunge skrev (13 timer siden):

Du skriver så bra og med et slikt fokus på å gi forståelse at jeg håper menn leser det du skriver som mulighet til å få innsikt i hvorfor ting er som de er,og ikke som "dere menn er så fæle, og feiler alltid i alt".

Min store fortvilelse og frustrasjon angående tråder som dette er at istedenfor å lese innlegg som ditt som en mulighet til å få innsikt og forståelse for hvordan ulikt oppleves for andre, og dermed får bedre grunnlag for å kunne tenke, handle og forholde seg klokere til ulike situasjoner, så er veldig mange mest opptatt av å slå tilbake. Altfor mange tar ikke innlegg som dine, og forhåpentligvis mine, som en mulighet til å få bedre innsikt og forståelse, mulighet til å "se bak sløret " angående en "verden " som i utgangspunktet er ukjent, mystisk og ganske uforståelig for dem. 

De har en fantastisk mulighet til å få innsikt, for å bli klokere og bedre i stand til å ikke være menn som i uvitenhet dumper i det å slå ihjel noe de har egeninteresse i å la blomstre opp, samt egeninteresse av for å være og bli ansett som et bra menneske.

Ja jeg går faktisk ut fra at de fleste har interesse av å være og bli ansett som et bra mennesker, selv om tråder som dette ofte tar vendiger som gir inntrykk av det motsatte. Trangen til å forsvare seg/sitt kjønn ,og slå tilbake med å latterliggjøre og slå ned det man oppfatter som kritikk blir fort det mange som deltar i slike tråder har det fulle og hele fokus på. Ikke hvilken mulighet slike tråder gir til å få innsikt og forståelse. 

Det er utrolig trist!

Veldig synd at diskusjoner mellom menn og kvinner ofte blir kjønnskamper, ikke dialoger som gjør både kvinner og menn klokere og bedre i stand til å forstå hverandre. 

Det er litt som i forhold. Man kan bli for opptatt av å vinne over den andre, og ikke se at man i iveren etter å slå tilbake og komme ut av en konflikt som "seierherre ", fordi man klarte å slå til med de sterkeste og mest latterliggjørende kommentarene, fikk den andre til å trekke seg, gi etter, bli så såret at hun/han ikke klarte å stå på sitt lenger, og du "vant" , ikke er det som fører til noe som helst bra. Hva vant du da gjennom å "vinne"? Absolutt ingenting! Gjenta det å "vinne" frem på denne måten,og det eneste som oppnås er å krasje sitt eget forhold, og miste den andres tro og kjærligheten. Viljen til den andre, i forhold til å prøve å komme til enighet og forståelse for hverandre sprekker. Knuses for hver "seier" du fikk ved å være ufin og urimelig. Knuser det dere kunne blitt, hvor bra dere kunne blitt, om viljen til å lytte og forstå ikke hadde blitt fortrengt av behov for å vinne der og da, men tape stadig mer. 

Slik er det dessverre også i tråder som dette. Større iver etter å "vinne" enn å forstå, selv om det gir større tap for begge sider. Kjønnskamper, som gjør vondt verre. 

Jeg har forståelse for at det kan føles ubehagelig å oppleve at man som mann, som menneske, får "kritikk", om det er fokuset man har. Jeg har også forståelse for at det er rart og virker ulogisk ,urealistisk, når noen påpeker ting, forteller ting, som står i kontrast med hvordan man så langt i livet har tenkt og trodd. 

Så lett å bli fornærmet, slå tilbake, latterliggjøre. Jeg forstår det, men det er likevel trist at slike tråder som dette, og innlegg som kunne gitt innsikt og forståelse, istedenfor blir en kjønnskamp. 

Det er så unødvendig, og bare dumt og trist. 

Vi kunne fått bedre forståelse for hverandre, vi menn og kvinner. Jeg ser hva du prøver på, jeg prøver på det samme, likevel blir jeg ofte motløs i at forsøk på det vi prøver på ikke gir forståelse, fordi det er mer fokus på å slå tilbake. 

Begge sider, begge kjønn, taper på det. 

Mitt store ønske er at innlegg som ditt (og mine) leses som mulighet til få innsikt og forståelse. Det hadde vært diskusjoner, virkelige dialoger, som gjorde det kompliserte mellom menn og kvinner mindre vanskelig. 

Det er kanskje utopisk. Dessverre. 

Tenk om jeg, etter tiden det tok meg å skrive dette innlegget, og det tok litt tid fordi jeg har gjort på annet underveis, kan gå tilbake til tråden og finne bare ett innlegg som takker deg, meg og andre kvinner som har forsøkt å forklare på måter som kan gi mulighet for innsikt og større forståelse for hvordan ting oppleves for kvinner. Bare ett!

Det er nok betydelig større sjanse for at jeg finner nye innlegg som latterliggjør oss, og/eller fremstiller oss som kvinner som misliker menn. (Personlig digger jeg faktisk menn, men...)

Det er jo lov å håpe. På ett iallefall. Bare ett hadde vært veldig veldig fint. Fantastisk!

Tusen takk for gode ord, @Trolltunge ❤️Og i like måte! Jeg synes alltid at du er en fornuftens stemme her inne 🤗

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (17 timer siden):

Nå er vi flere kvinner her inne som har sagt oss enige i at det er unødvendig å ty til ukvemsord når det gjelder de seksuelle preferansene til denne gruppen av menn. Vi er også flere som har forsøkt å påpeke at mye av problemstillingen nettopp ligger i det at mange av disse mennene - altså eldre menn som ønsker å ha sex med til dels mye yngre kvinner, jf. HI - faktisk ikke oppfører seg greit overfor unge kvinner.

Det er ingen som benekter at det finnes yngre kvinner som er interessert i (langt) eldre menn, men det er svært sannsynlig at disse er i mindretall i forhold til hvor mange som ikke er det. Jeg skjønner egentlig ikke denne argumentasjonen helt, det blir nesten som å si at alle menn som er interessert i yngre kvinner går ut fra at disse kvinnene er like interessert i dem? Det mest vanlige er vel å lodde stemningen en stund før man gjør framstøt? På den måten er det jo større sjanse både for å lykkes og å unngå å bli stemplet som "gammel gris". 

Igjen - vi er flere som har sagt at vi er enige i at det er unødvendig å kalle disse mennene stygge ting. Det både @Trolltunge, jeg selv og flere andre her imidlertid forsøker å si, er at når det gjelder akkurat den typen misforhold som lett kan oppstå i relasjoner med stor aldersforskjell og stor avstand i livserfaring, er at den eldste og mest erfarne parten - i dette tilfelle mannen - har et særskilt ansvar for å ikke utnytte det overtaket som dette gir, overfor den yngre parten, i denne sammenhengen kvinnen. Vi er dessverre mange som har erfart at eldre menn ikke tar dette hensynet.

Nei, men poenget her er at mange eldre menn i framstøt mot unge kvinner ofte gjør det likevel, og det er jo det som er utgangspunkt for hele problemstillingen. Det er ikke først og fremst preferansene eller seksualiteten til disse mennene som gjør at noen kaller dem "gamle griser" - det er oppførselen, måten mange av dem ordlegger seg på og måten de objektiviserer til dels svært unge kvinner på. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det handler ikke om en manglende forståelse av at eldre/voksne (menn) har en seksualitet, men om et ønske om å ikke bli eksponert for deres seksuelle utfoldelse. "Alle" barn synes at det er ekkelt/flaut når de finner ut at mamma og pappa har sex, for ikke å snakke om dersom de finner ut at besteforeldrene har det! Dette er en helt naturlig reaksjon, og hvis man har det minste kjennskap til barn og unge, så vet man at mange har denne innstillingen til at "gamlinger" har sex og er seksuelle vesener, til et stykke opp i 20-årene. Det er forøvrig de færreste ungdommer i dag som er helt klare for voksenlivets utfordringer i en alder av 18, og det bør alle som tilhører foreldre- og besteforeldregenerasjonen skrive seg bak øret. Hjernen vår er tross alt ikke ferdig utviklet før vi er rundt 25 år. Det blir også for lettvint å snakke om 18-åringers ansvar for seg selv i denne sammenhengen - det største ansvaret ligger alltid hos den eldre og mer erfarne parten. 

Hvis du har lest noe av det jeg har skrevet tidligere i tråden, så handler det om at de fleste kvinner må hanskes med uønsket seksuell oppmerksomhet fra mye eldre menn helt fra de er tidlig i tenårene og av og til enda tidligere. Vi som er voksne kvinner i dag har vært utsatt for det, og vi ser at våre døtre, deres venninner og andre unge jenter/kvinner blir utsatt for det. Det er klart at dette vekker en beskyttelsestrang i oss! Vi vet jo hva de går gjennom. 

Ja, selvfølgelig forholder unge kvinner seg til eldre personer stadig vekk, men jeg ser egentlig ikke hva det har med saken å gjøre, mesteparten av denne "omgangen" skjer jo ikke en seksuell kontekst. Jeg er heller ikke tvil om at de fleste unge kvinner klarer å håndtere seksuelle henvendelser fra mye eldre menn, men når man vet at mange unge kvinner ser på dette som uønsket og ubehagelig, hvorfor må man på død og liv utsette dem for det? Man kan - og skal - selvsagt ikke beskytte unge kvinner eller unge mennesker generelt mot alt som er ubehagelig her i livet, ubehageligheter og det å lære å takle det, er en dagligdags del av tilværelsen.

Her handler det imidlertid om å velge å utsette en gruppe mennesker - unge kvinner - for noe man vet at mange av dem opplever som uønsket og ubehagelig. Hele denne tråden ble startet på det premisset at TS opplever det som uønsket og ubehagelig å bli kalt "gammel gris", og da kan man jo ikke validere samme type oppførsel bare fordi fortegnet er motsatt?

Jeg tviler på at en kvinne i 20-årene får "sjokk" dersom en 50-åring prøver seg på henne, men mye taler for at hun vil oppleve dette som uønsket og ubehagelig. Som jeg har skrevet tidligere, så lærer vi kvinner oss tidlig at det er èn type menn vi skal holde oss unna, og det er de som liker mye yngre jenter/kvinner. Dette tar vi med oss et godt stykke inn i voksenlivet. Dersom vi ikke hadde vært utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet helt fra 12-13-årsalderen, så hadde det selvsagt stilt seg annerledes, men slik det er, så er dette faktisk en ganske betydelig del av det du kaller "forberedelsene til voksenlivet". Hvis man skal sette det på spissen, så kan man si at menn som er interessert i yngre kvinner, i realiteten ødelegger for seg selv gjennom sin egen oppførsel. 

Det at man er "voksen" (som sagt er ikke hjernen fullt utviklet før man er rundt 25, og dette gjelder spesielt de delene av hjernen som omfatter konsekvensvurdering) og myndig, betyr ikke nødvendig at man gjenkjenner manipulasjon, tvert i mot så er jo dette noe som ofte kan være svært vanskelig å gjennomskue. 

Alle 20-åringer er ikke like, og til og med en 20-åring kan føle seg usikker i en situasjon der en mye eldre, mer erfaren og kanskje veltalende mann bruker alle sine overtalelsesevner for å få henne i seng. Kanskje er det alkohol med i bildet også. Der ligger det ubalanserte maktforholdet. Men igjen så er jo hele poenget at den eldre mannen har ansvar for å IKKE utnytte situasjonen - selv om han kan og har lyst.

Men det gjør da likevel ikke at noen er berettiget til å utsette andre for ubehageligheter? Jeg vet ikke med deg, men jeg ble oppdratt til at man behandler andre mennesker med respekt og høflighet, men det er kanskje utdatert? Det er et valg man kan ta, eller la være. Lar man være, kan man heller ikke forvente respekt i retur, jf. HI.

Endret av Roci
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (På 12.4.2021 den 17.31):

BIOLOGIEN for mennesker har ingen kobling til alder; vi er ikke BIOLOGISK konstruert til å ta vare på hverandre; det er en rasjonell avveining og gruppetenking. Det er her hjernen vår kommer inn.

Det BIOLOGISKE er at jeg løper fra kvinne til kvinne og prøver formere meg så ofte og med så mange som mulig, og at jeg i så stor grad som mulig prøver hindre andre å formere meg med "mine" kvinner . Kvinner på sin side  velger og avviser menn basert på underbevisste og biologiske faktorer som f.eks lukt ,  og er mer selektive på grunn av risikoene og fysiologiske kostnadene med avkom.  

Dermed kan du ikke si noe bastant på at kvinner ikke vil ha seg med en gamling, og det er ingen ting galt i å fantasere om lammekjøtt på ett forum.

Det ER et problem at mange eldre menn ikke har grunnleggende oppdragelse og derfor fremstiller seg som guds gave til jenter og kommer med tilnærmelser selv en alzheimer pasient skjønner er feil. 

Selv ikke det poenget at kvinner i dag har en fremtoningskultur som den eldre generasjon kun kjenner som kjennetegnet for  prostituerte, er ikke unnskyldning. 

Jeg ER en gammel gris, og er stolt av det, det betyr ikke at jeg ikke vet hvor grensene går

Men interesserer du deg for damer på egen alder også? 

Anonymkode: 20d70...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men interesserer du deg for damer på egen alder også? 

Anonymkode: 20d70...22e

Jeg hiver meg over hva som helst som viser den minste interesse 🙂 

Poenget mitt var ikke knyttet til mine preferanser når det kommer til kvinner; jeg er ikke veldig interessert i unge kvinner lenger, av litt ulike årsaker. Jeg har en pet peeve rundt en misforståelse om at at det som er Normativt (hva vi samfunnmessig har funnet ut er smart : "Apes togheter strong!"), og hva som er Naturlig (Hvilke basisprosesser som styrer handlingsrommet ditt) har noen direkte kobling. 

Det finnes indirekte koblinger, men det tok oss et par tusen år å skape disse, så de er ikke en del av vår biologi, det vi er født med.

Og du ville aldri ha akseptert andre rent biologiske  triggere heller! "Jeg er sulten og har ikke  mat. Du har masse mat. Jeg tar fra deg maten. Hvis du gjør motstand banker jeg deg opp til du gir deg eller du dør. "

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...