Gå til innhold

Har noen av dere funnet et familiemedlem/nær venn død?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er min største angst siden jeg har gamle foreldre som bor hjemme og som jeg ikke ser så ofte som jeg skulle ønske, siden jeg bor et stykke unna.

Min mann fant sin mor død og da hadde hun ligger død i nesten to uker. Han kom hjem i sjokk og i flere måneder var han helt forandret, snakket nesten ikke, var ekstremt rastløs og gikk bare å vandret rundt, spiste ikke og hadde et blikk som jeg aldri har sett hos han.

Jeg visste ikke hva jeg skulle si eller spørre om, og det eneste han sa til meg var at jeg kunne bare begynne å grue meg til det var "min tur", siden jeg har gamle foreldre.

Døden berører oss alle før eller siden, men å finne noen død må vel være det værste.

Anonymkode: 667d9...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er min største angst siden jeg har gamle foreldre som bor hjemme og som jeg ikke ser så ofte som jeg skulle ønske, siden jeg bor et stykke unna.

Min mann fant sin mor død og da hadde hun ligger død i nesten to uker. Han kom hjem i sjokk og i flere måneder var han helt forandret, snakket nesten ikke, var ekstremt rastløs og gikk bare å vandret rundt, spiste ikke og hadde et blikk som jeg aldri har sett hos han.

Jeg visste ikke hva jeg skulle si eller spørre om, og det eneste han sa til meg var at jeg kunne bare begynne å grue meg til det var "min tur", siden jeg har gamle foreldre.

Døden berører oss alle før eller siden, men å finne noen død må vel være det værste.

Anonymkode: 667d9...f7c

Fant min farmor død. Var jo et sjokk, og ikke ventet. Var 15 år. 
 

Har funnet et par andre døde i jobbsammenheng, men det blir jo noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da jeg var 6 år fant jeg min bestemor død. Vi bodde i samme hus og vi hadde et veldig nært forhold. Det var mitt aller første møte med døden, før dette hadde jeg ikke sett en død katt engang. Men akkurat i øyeblikket skjønte jeg ikke at hun var død, jeg trodde bare hun hadde ramlet og slått seg. Det var ikke før litt senere, da noen sa det rett ut, at jeg forstod at hun var død.

Anonymkode: c1bac...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dette er min største angst siden jeg har gamle foreldre som bor hjemme og som jeg ikke ser så ofte som jeg skulle ønske, siden jeg bor et stykke unna.

Min mann fant sin mor død og da hadde hun ligger død i nesten to uker. Han kom hjem i sjokk og i flere måneder var han helt forandret, snakket nesten ikke, var ekstremt rastløs og gikk bare å vandret rundt, spiste ikke og hadde et blikk som jeg aldri har sett hos han.

Jeg visste ikke hva jeg skulle si eller spørre om, og det eneste han sa til meg var at jeg kunne bare begynne å grue meg til det var "min tur", siden jeg har gamle foreldre.

Døden berører oss alle før eller siden, men å finne noen død må vel være det værste.

Anonymkode: 667d9...f7c

Hvis din mann ikke hadde førsøkt å få  noen form for kontakt med sin mor, slik at hun har ligget død i to uker,,, Da skjønner jeg at han gikk rundt seg selv etter å ha funnet henne. Dårlig samvittighet kalles det. 

Anonymkode: ee066...2ec

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er et sjokk å finne sin mor død, når hun har vært død i 14 dager... hadde det vært min mor så hadde jeg hatt jævlig dårlig samvittighet!

Min mor snakker jeg med på telefon hver dag. Min mann derimot snakker sjeldent med sin mor på telefon og der tror jeg fort svigermor kunne ligget død en uke før det ble oppdaget at hun hadde levert inn tøfflene. 

Går fint å holde kontakten på telefon dersom man bor et stykke unna. Trygghet for både meg og min mor å snakkes hver dag. 

Vet om eldre som har falt og blitt liggende i dagevis på gulvet før de ble funnet og fraktet på sykehus.

Anonymkode: 09229...63b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant lillesøsteren min død etter en grotesk ulykke da jeg var 8. 

Anonymkode: ce01f...562

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant et eldre og nært familiemedlem død for noen år siden. Det var en ganske heftig opplevelse, spesielt fordi det tok veldig lang tid før ambulansen dukket opp. Klarer likevel å se rasjonelt på situasjonen, selv om jeg fortsatt sliter litt med flashbacks.

Anonymkode: b9377...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis din mann ikke hadde førsøkt å få  noen form for kontakt med sin mor, slik at hun har ligget død i to uker,,, Da skjønner jeg at han gikk rundt seg selv etter å ha funnet henne. Dårlig samvittighet kalles det. 

Anonymkode: ee066...2ec

På den tiden var min mann stasjonert i Midtøsten på jobb, og han kunne ikke ringe ofte siden de var på oppdrag.

Han snakket med moren to uker før han kom hjem og fant henne. Et par dager etterpå ringte han henne igjen da han hadde mulighet, men da tok hun ikke tlf, og det var ganske vanlig da hun ofte slo av lyden for å få fred og ro, som hun pleide å si.

Det var ikke uvanlig å få svar på en sms to dager etter at vi hadde sendt den til henne, så vi trodde at hun hadde det som normalt. Dette var en dame som var ganske tilbakeholden, og ikke var så kontaktsøkende.

Vi pleide å snakke med en av naboene hennes for å vite om han hadde sett henne, og få han til å sjekke postkassen om posten var tatt inn, men siden dette var i fellesferien var denne naboen bortreist.

Hun bodde 2 timers kjøring fra oss, og hadde det ikke vært for at jeg var høygravid med bekkenløsning, vondt for å gå og kjøre bil langt og andre barn å ta vare på, hadde jeg kjørt på besøk selvfølgelig. 

Obduksjonen viste at hun hadde vært død i minst 10 dager.

ts 

Anonymkode: 667d9...f7c

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende utsagn, brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger og samtlige svar til dette.

- Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 13.33):

På den tiden var min mann stasjonert i Midtøsten på jobb, og han kunne ikke ringe ofte siden de var på oppdrag.

Han snakket med moren to uker før han kom hjem og fant henne. Et par dager etterpå ringte han henne igjen da han hadde mulighet, men da tok hun ikke tlf, og det var ganske vanlig da hun ofte slo av lyden for å få fred og ro, som hun pleide å si.

Det var ikke uvanlig å få svar på en sms to dager etter at vi hadde sendt den til henne, så vi trodde at hun hadde det som normalt. Dette var en dame som var ganske tilbakeholden, og ikke var så kontaktsøkende.

Vi pleide å snakke med en av naboene hennes for å vite om han hadde sett henne, og få han til å sjekke postkassen om posten var tatt inn, men siden dette var i fellesferien var denne naboen bortreist.

Hun bodde 2 timers kjøring fra oss, og hadde det ikke vært for at jeg var høygravid med bekkenløsning, vondt for å gå og kjøre bil langt og andre barn å ta vare på, hadde jeg kjørt på besøk selvfølgelig. 

Obduksjonen viste at hun hadde vært død i minst 10 dager.

ts 

Anonymkode: 667d9...f7c

💗

Anonymkode: 420f0...59e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som 6 åring ble jeg øyevitne til at en venn av meg forsvant under hjulet på en lastebil. Ganske traumatisk.

i voksen alder har det blitt en del funn, men det har da vært i jobbsammenheng

Anonymkode: cc6c3...883

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 24.4.2021 den 9.22):

Som 6 åring ble jeg øyevitne til at en venn av meg forsvant under hjulet på en lastebil. Ganske traumatisk.

i voksen alder har det blitt en del funn, men det har da vært i jobbsammenheng

Anonymkode: cc6c3...883

Herregud, det må ha vært helt forferdelig 😔 

Anonymkode: 2ffb9...3f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 13.14):

Jeg fant lillesøsteren min død etter en grotesk ulykke da jeg var 8. 

Anonymkode: ce01f...562

Uff så utrolig trist og fælt 😭 Hva hadde skjedd? 

Anonymkode: 2ffb9...3f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja når jeg var ganske lite barn. Alene med en besteforelder. Ser ikke på det som et vondt minne i ettertid. Andre voksne kom raskt til. 

Anonymkode: e9a9c...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 13.20):

Fant et eldre og nært familiemedlem død for noen år siden. Det var en ganske heftig opplevelse, spesielt fordi det tok veldig lang tid før ambulansen dukket opp. Klarer likevel å se rasjonelt på situasjonen, selv om jeg fortsatt sliter litt med flashbacks.

Anonymkode: b9377...9cb

Opplevde litt av det samme da jeg fant min far død. I og med at dødsfallet kom plutselig måtte også  politi komme for å sjekke at det ikke var skjedd noe kriminelt ( noe det ikke hadde selvsagt) Men poeng er at doktor og politi måtte jeg vente nesten to timer på. Og det var tungt å sitte i naborommet og vite at han lå der død, uverdig på en måte. Og jeg sliter fortsatt til tider med flashbacks og vansker med å sove. 

Anonymkode: 3845b...407

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/11/2021 at 7:48 PM, AnonymBruker said:

Opplevde litt av det samme da jeg fant min far død. I og med at dødsfallet kom plutselig måtte også  politi komme for å sjekke at det ikke var skjedd noe kriminelt ( noe det ikke hadde selvsagt) Men poeng er at doktor og politi måtte jeg vente nesten to timer på. Og det var tungt å sitte i naborommet og vite at han lå der død, uverdig på en måte. Og jeg sliter fortsatt til tider med flashbacks og vansker med å sove. 

Anonymkode: 3845b...407

Klem til deg! ❤️ Må ha vært en forferdelig opplevelse.

Politiet kom også i denne saken (etter hen var erklært død), og jeg måtte gjennom avhør. Det gikk forsåvidt greit, men jeg var så full av adrenalin at det mest ble "babling". Heldigvis fikk de en telefon fra legekontoret like etterpå, som bekreftet at hen hadde helseproblemene jeg hadde nevnt i avhøret. Det var også snakk om obduksjon, men det gikk de bort fra etter den telefonen. Håper virkelig ting bedrer seg for deg etter hvert! 

Anonymkode: b9377...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 13.33):

På den tiden var min mann stasjonert i Midtøsten på jobb, og han kunne ikke ringe ofte siden de var på oppdrag.

Han snakket med moren to uker før han kom hjem og fant henne. Et par dager etterpå ringte han henne igjen da han hadde mulighet, men da tok hun ikke tlf, og det var ganske vanlig da hun ofte slo av lyden for å få fred og ro, som hun pleide å si.

Det var ikke uvanlig å få svar på en sms to dager etter at vi hadde sendt den til henne, så vi trodde at hun hadde det som normalt. Dette var en dame som var ganske tilbakeholden, og ikke var så kontaktsøkende.

Vi pleide å snakke med en av naboene hennes for å vite om han hadde sett henne, og få han til å sjekke postkassen om posten var tatt inn, men siden dette var i fellesferien var denne naboen bortreist.

Hun bodde 2 timers kjøring fra oss, og hadde det ikke vært for at jeg var høygravid med bekkenløsning, vondt for å gå og kjøre bil langt og andre barn å ta vare på, hadde jeg kjørt på besøk selvfølgelig. 

Obduksjonen viste at hun hadde vært død i minst 10 dager.

ts 

Anonymkode: 667d9...f7c

Jeg er ikke samme ab, men jeg kan likevel se for meg at han hadde dårlig samvittighet. Jeg vet om flere som har hatt legitime årsaker til å ikke besøke en forelder/besteforelder/venn, og så funnet ut at vedkommende har gått bort/tatt selvmord. Spørsmålet "hva om" har blitt nevnt av samtlige, noe som er godt forståelig. 

Håper mannen din har det bedre nå. Livet er dessverre sånn at ingen av oss vet hvilken dag som blir den siste.

Anonymkode: 51d56...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 12.18):

Dette er min største angst siden jeg har gamle foreldre som bor hjemme og som jeg ikke ser så ofte som jeg skulle ønske, siden jeg bor et stykke unna.

Min mann fant sin mor død og da hadde hun ligger død i nesten to uker. Han kom hjem i sjokk og i flere måneder var han helt forandret, snakket nesten ikke, var ekstremt rastløs og gikk bare å vandret rundt, spiste ikke og hadde et blikk som jeg aldri har sett hos han.

Jeg visste ikke hva jeg skulle si eller spørre om, og det eneste han sa til meg var at jeg kunne bare begynne å grue meg til det var "min tur", siden jeg har gamle foreldre.

Døden berører oss alle før eller siden, men å finne noen død må vel være det værste.

Anonymkode: 667d9...f7c

Ja, på litt ulike måter. Vi måtte plugge mamma fra maskinene, så jeg lå der med henne det døgnet det tok.. var dermed med henne når hun døde.

2 måneder senere fant jeg pappa død på stuegulvet. Da hadde han nok dødd i løpet av natta, fant han når vi stod opp.

Begge døde av hjerteinfarkt, veldig unge..

Anonymkode: 0cb84...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, på litt ulike måter. Vi måtte plugge mamma fra maskinene, så jeg lå der med henne det døgnet det tok.. var dermed med henne når hun døde.

2 måneder senere fant jeg pappa død på stuegulvet. Da hadde han nok dødd i løpet av natta, fant han når vi stod opp.

Begge døde av hjerteinfarkt, veldig unge..

Anonymkode: 0cb84...c1f

Uff så trist. Det må ha vært fælt. Klem til deg❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg skulle besøke bestemoren min på sykehjem for noen år siden. Hadde fått vite at hun hadde blitt svakere, men jeg var helt uforberedt på hvor dårlig hun plutselig hadde blitt, så da jeg kom til sykehjemmet hadde hun gått bort et minutt eller noe sånt før. Sønnen hennes var der med henne, så det er ikke riktig å si at jeg fant henne død, men det var sånn det føltes. Husker hun satt i senga med oppsperrede øyne og så veldig pint ut i ansiktet. Hun var varm å ta på, og så ut som seg selv, men syns det var fælt at hun tydeligvis hadde hatt det så vondt og strevd med pusten.

En gang ble jeg oppringt av sjefen til moren min fordi hun ikke hadde kommet på jobb og ingen fikk tak i henne. Jeg dro hjem dit og fikk vaktmesteren til å låse seg inn. Jeg så at hun lå helt stille under dyna i senga og svarte ikke da jeg ropte på henne. Var jo sikker på at hun var død, men hun var bare blitt veldig syk av influensa og blitt helt surrete og ikke hørt telefonen eller noe. Den opplevelsen satt i meg lenge, enda alt gikk fint. Kan ikke forestille meg hvilket sjokk det må være å faktisk finne foreldre eller andre nære uventet døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...