Gå til innhold

Jeg blir dårlig av å bruke munnbind.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tvinger meg til å bruke det, men jeg hater det. Jeg blir alltid dårlig etter en stund og må bare forte meg ut av butikken selvom jeg egentig ikke er ferdig med å handle. Jeg bruker blått munnbind, er det noen som er lettere å puste i? 

Anonymkode: 4ca23...0b5

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er psykisk, så øv hjemme med munnbind. 

Anonymkode: 626c7...e36

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Puss tennene.

Anonymkode: b4d59...301

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner på det samme etter jeg ble gravid. Puster og peser som en hvalross og blir svimmel.  

Anonymkode: 253b5...b2d

• Liker 4
Gjest Villfisker
Skrevet

Brenn det. Gå uten, og unngå folk i stedet.

AnonymBruker
Skrevet

Med forbehold om at du ikke har en alvorlig sykdom: Heller enn å stresse deg ut av butikken, så stress ned istedet. Senk skuldrene, stå stille litt og ta det med ro. Så forsetter du rolig når du føler at du har fått igjen pusten.

Anonymkode: dd1b8...b04

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok pga microplasten du puster inn. Slutt. 

Anonymkode: f22fb...e43

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kjenner på det samme etter jeg ble gravid. Puster og peser som en hvalross og blir svimmel.  

Anonymkode: 253b5...b2d

Vær så snill ikke utsett fosteret for dette 

• Liker 13
Gjest Smeltemann
Skrevet

Har du en lungesykdom? 

Om ikke er det bare tull på deg. 

Hva med dem som jobber i dette hver dag?   Sludder å vås.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vær så snill ikke utsett fosteret for dette 

:klaske:

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er psykisk, så øv hjemme med munnbind. 

Det nytter ikke her hvertfall. Jeg får panikkanfall hver gang jeg må på butikken etc. HATER HATER HAAAAATER munnbind :(Når kan vi brenne dritten? 

Vet flere sier man må slappe va etc men jeg klarer ikke. Takler ikke å ha noe foran munnen, føles som jeg kveles. Dessuten har jeg veldig rennende nese og munnbindet blir derfor klissvått. En tur i butikken er derfor bare stress siden jeg må bytte munnbind mange ganger. Jeg drar i munnbindet så jeg får puste. Får panikkanfall og gråter hver gang for det er så jævlig. 

Bruker ofte Kolonial, men er jo ikke alltid de har de varene jeg skal ha. Jeg virkelig HATER det her :( Er synd at denne sommeren blir bare DRITT siden man ikke kan dra noe sted uten det fuckings munnbindet. Blir å sitte i sofaen og grine i hele sommer siden livet mitt er ødelagt. 

Anonymkode: 72f2d...eb7

• Liker 8
Skrevet

Det er flere munnbind som er bedre: Har brukt et som er tykkere, men som har små pustehull på sidene, og tøymunnbind slipper også inn mer luft. De som gir litt "nebb" gir også mer luft. Ulempen er selvfølgelig at man utsetter seg (og andre, dersom man er smittebærer) for mer risiko, jo mer luft som slipper inn, men det er kanskje ikke din største bekymring? Kremt, kremt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noen sykdommer. Jeg har angst, og har pustevansker. Alt er bare psykisk, men grusomt når det står på. Ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar :) Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De i stoff er behageligere. De blir ikke så fuktige.

Anonymkode: 1c057...bf0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg så godt. Hater munnbind selv. Klarer ikke tenke eller puset når jeg har det på. Krysser alt jeg har for at vi kan brenne dritten snart selv🤯

Anonymkode: d60e5...d1f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det nytter ikke her hvertfall. Jeg får panikkanfall hver gang jeg må på butikken etc. HATER HATER HAAAAATER munnbind :(Når kan vi brenne dritten? 

Vet flere sier man må slappe va etc men jeg klarer ikke. Takler ikke å ha noe foran munnen, føles som jeg kveles. Dessuten har jeg veldig rennende nese og munnbindet blir derfor klissvått. En tur i butikken er derfor bare stress siden jeg må bytte munnbind mange ganger. Jeg drar i munnbindet så jeg får puste. Får panikkanfall og gråter hver gang for det er så jævlig. 

Bruker ofte Kolonial, men er jo ikke alltid de har de varene jeg skal ha. Jeg virkelig HATER det her :( Er synd at denne sommeren blir bare DRITT siden man ikke kan dra noe sted uten det fuckings munnbindet. Blir å sitte i sofaen og grine i hele sommer siden livet mitt er ødelagt. 

Du får gå uten da. Om noen sier noe på det så må du bare si det som det er, at hele livet ditt blir ødelagt av å bruke munnbind.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men folk som har helsemessige årsaker til å avstå fra munnbindbruk kan faktisk droppe det.

Og du kan jo begrense turer på butikk som du allerede gjør. 

Og begrense turer på kollektiv som alle gjør uansett. 

Om du får gråtende panikkanfall så er nok dette innafor gruppen «kan droppe munnbind».

Svimmelhet av munnbindbruk er psykisk. Jeg har en kraftig vestibulær sykdom som er så ille at det er invalidiserende, jeg blir ekstremsvimmel av ALT - helt banale ting. Men ikke munnbind.

Dog har jeg ikke PSTD/kraftig angst, så det er vel derfor. 

Men om man ikke kan bruke det av fysiske/psykiske årsaker blir det ekstra viktig å unngå de stedene hvor man helst skal ha det. Om man MÅ handle på butikk, gå veldig tidlig eller sent. Velg levering utenfor butikk/hente ferdgplukkede varer. Sykle/gå fremfor kollektiv om man kan.  

I jobbsammenheng kan man velge visir fremfor munnbind. 

Anonymkode: 36349...325

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De i stoff er behageligere. De blir ikke så fuktige.

Stemmer ikke. Mine blir klissvåte. Men det er fordi jeg sliter med helårsallergi og rennende nese. Ekstremt lite fresht når munnbindet mitt er klissvått av snørr. Må ha med minst 5 stk i butikken + Ventoline så jeg får puste. HATER munnbind. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også HATER munnbind. Jeg blir så ufattelig kvalm av lukten av det. Jeg pusser tenner først og må bruke en frisk tyggis for å klare å bruke det. Fatter ikke at det er så mange som synes det går helt fint. Jeg brekker meg. 

Anonymkode: 4e198...e8e

• Liker 5
  • Opprett ny...