Gå til innhold

Coronasertifikat


Mekkapekka

Anbefalte innlegg

Tunique skrev (3 timer siden):

Det har i grunn ligget i kortene siden i fjor vår/sommer. Selv om de fleste mente det aaldri ville skje. Men nå er vi der snart ser det ut til, og folket heier det frem. Alt for å få mer frihet ifbm corona, men det kan fort koste oss veldig dyrt når det gjelder frihet generelt dessverre ....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Peonjenta skrev (På 7.4.2021 den 18.46):

Det har vært kjent lenge at hvis man ikke vil vaksinere seg så får man ikke reise hvor man vil.. Men man har et valg, ta vaksine og reis eller nekt og bli hjemme.  Er ikke verre enn det. 

Og så kommer de vaksinerte drassende hjem til Norge med en ny mutant så er det på ann igjen...

Vaksinen er ingen garanti for at du ikke kan bli syk eller smittebærer, så du kan smitte andre uansett om du er vaksinert...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (13 timer siden):

I verste fall tror jeg at en del ønsker å bli smittet nå, for å kunne ha en normal sommer. Det gjelder særlig yngre personer, som er drittlei restriksjoner og som har lite å tape på å selv være smittet. 

Det er en bare enda en bakside ved dette som må inn i beregningen. 

Hehe. Jeg befinner meg i den kategorien. I alle fall i fantasien.

Endret av Deterbaremeg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekkapekka skrev (9 timer siden):

Enig i alt du sier. Synes derimot det er mer syting fra «de heldige» på hjemmekontor som har som største bekymring om de får reist på hytta. Er enkelt for oss voksne og etablerte å rette pekefinger mot ungdommen. Ungdomstida kommer aldri tilbake. De få årene av livet hvor venner, studietid og festing kommer foran alt annet. De lever i nuet, men dette nuet har nå blitt et vakuum som bare flyter forbi. Et par års pandemi og sosial distanse er lenge akkurat i denne alderen. 

Vi er mange småbarnsforeldre som jobber fra hjemmekontor. Noen idyll er det overhodet ikke å jobbe inn tapt arbeidstid hver eneste kveld pga innskrenket åpningstid i barnehagen. Det er et jævla slit. Og nå ligger vi også an til å få vaksinen absolutt sist. Selv 18-åringene er visst mer vaksinetrengende enn småbarnsforeldrene mellom 35-45. Selv om vi har større sjans for å bli alvorlig syke. Og selv om det rammer barna sterkt om far og mor får korona samtidig. Selv om det hevdes at smitten florerer i barnehager og skoler.
Det er heller ikke slik at alle med hjemmekontor, har hytte. Hvorfor tror du det? 

Endret av Deterbaremeg
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunique skrev (4 timer siden):

Snodig det der. Det har vært dugnad når man har trengt det, mens når man aner en mulighet til å slippe unna selv, så er det greit å dele befolkningen i to.

Det er jo også rimelig klart at de fleste polikere i posisjon er i den alderen at de selv vil nyte godt av et vaksinepass når det blir klart. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nala79 skrev (11 timer siden):

Dersom vaksinene gjør det de skal, ser jeg ikke helt behov for at de som ikke ønsker vaksine skal måtte skjerme seg? Hvis de ønsker å bli smittet og få kraftig sykdom, kan de ikke bare få lov til det?? Jeg mener.. du kan fremdeles smitte og bli smittet med vaksinen, men den skal hindre alvorlig sykdom og død.. sant? 

Hvis den da fungerer.... Så må det jo bli fritt fram da! Eller? For da vil jo ikke sykehus bli overbelastet.. og risikogruppen ikke bli alvorlig syke..? 

 

Ja, det var nå liksom vitsen med vaksinen det da. Likevel er det store oppslag daglig:    VAKSINERT BEBOER HAR FÅTT CORONA, VAKSINERT SYKEHJEMSPASIENT CORONA-SYK. 

Ja, folk får fortsatt corona og noen blir syke men mange færre vil dø.  Skal vi unngå dødsfall HELT må vi mure oss inne hver og en!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deterbaremeg skrev (13 minutter siden):

Vi er mange småbarnsforeldre som jobber fra hjemmekontor. Noen idyll er det overhodet ikke å jobbe inn tapt arbeidstid hver eneste kveld pga innskrenket åpningstid i barnehagen. Det er et jævla slit. Og nå ligger vi også an til å få vaksinen absolutt sist. Selv 18-åringene er visst mer vaksinetrengende enn småbarnsforeldrene mellom 35-45. Selv om vi har større sjans for å bli alvorlig syke. Og selv om det rammer barna sterkt om far og mor får korona samtidig. Selv om det hevdes at smitten florerer i barnehager og skoler.
Det er heller ikke slik at alle med hjemmekontor, har hytte. Hvorfor tror du det? 

Skrev jeg alle? Du fikk sikkert med deg ramaskriket i fjor med hytteforbudet? Du kan sikkert selv tenke tilbake hvordan det var å være 18.  Hos oss har vi flere barn i småskolen, en av oss har sittet på hjemmekontor siden dagen alt stengte og den andre jobber i helsevesenet. Skikkelig idyll🙄 Hytte er det også dårlig med...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (1 minutt siden):

Ja, det var nå liksom vitsen med vaksinen det da. Likevel er det store oppslag daglig:    VAKSINERT BEBOER HAR FÅTT CORONA, VAKSINERT SYKEHJEMSPASIENT CORONA-SYK. 

Ja, folk får fortsatt corona og noen blir syke men mange færre vil dø.  Skal vi unngå dødsfall HELT må vi mure oss inne hver og en!

Mener du oppslagene er feil angående vaksiner? Hva da med alle oppslagene av de som døde av corona tidligere, de var jo mye større. Og mange ble veldig redde av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkatten skrev (11 timer siden):

Men jeg bestemmer jo selv når jeg vil ta ut ferien min. Her er det en fordel med ekstra hender på sommeren og ledelsen tar vanligvis ferie i løpet av høsten. ingen grunn til å sitte å hate livet alene hjemme da så lenge jeg kan gjøre nytte for meg frem til jeg får vaksine og kan ta ferie. Ferie er ikke ferie om jeg må sitte i "fengsel", tross alt. 

Nei, du bestemmer ikke selv når du skal ha ferie. Blir du og sjefen uenige, så bestemmer sjefen. 

Endret av mmd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunique skrev (1 time siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/coronapass-frykter-skraplanseffekt/73614656

 

Et vaksinasjonspass gir deg ikke friheter, men det fratar deg det, mener filosof Einar Øverhenget

Ja, naivt å tro noe annet. Men tenker at de som styrer dette landet har sikret seg sin dose allerede. Man vet jo av erfaring hvem som flykter til hytta først når det den minste anledningen byr seg selv om det anbefales om å la være. 

Endret av Little Diva
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmd skrev (14 minutter siden):

Nei, du bestemmer ikke selv når du skal ha ferie. Blir du og sjefen uenige, så bestemmer sjefen. 

Du vet ikke hvor jeg jobber og hvordan forholdene er her. Nå kan dere alle bare drite i denne forbanna kveruleringen deres. Jeg vet faktisk best hva som fungerer der jeg jobber, tro det eller ei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkatten skrev (2 timer siden):

Du vet ikke hvor jeg jobber og hvordan forholdene er her. Nå kan dere alle bare drite i denne forbanna kveruleringen deres. Jeg vet faktisk best hva som fungerer der jeg jobber, tro det eller ei.

Jeg vet mange kan få med seg mye ferie over, gjerne om det har vært spesielt travelt og aldri passer å ta fri. I alle fall i private firmaer, har selv og mange kolleger fått tatt med langt over grensen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (8 timer siden):

Snodig det der. Det har vært dugnad når man har trengt det, mens når man aner en mulighet til å slippe unna selv, så er det greit å dele befolkningen i to.

Det er jo også rimelig klart at de fleste polikere i posisjon er i den alderen at de selv vil nyte godt av et vaksinepass når det blir klart. 

Jeg synes det er skremmende at vaksinerte blir ganske så syke. Så la de opp til at vaksinerte i helsevesenet skulle slippe karantene?

Føler de roter rundt i blinde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nala79

Men jeg lurer på.. kanskje noen kan forklare meg.. Hva tjener myndigheter i de ganske land på at mest mulig folk overlever? Ville ikke de fleste land hatt det bedre med at flere døde?

( Jeg bare spør altså, jeg vil jo ikke at mennesker skal dø.. det bare er i vår natur, ingen overlever.. ) 

Dessverre tror jeg at verden hadde hatt godt av å tynne ut i rekkene.. ikke meg og deg, men verden som hel.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...